motory DIESEL

Příspěvekod DR » pon bře 15, 2010 21:38,0

štíreček: nic proti, ale tohle je ukázkový příklad, jak kombinací některých pravdivých tvrzení a faktů + pominutím jiných, stejně pravdivých tvrzení a faktů, vytvořit pitomost. I když v dobré víře a neúmyslně.

Pokud chceš rovnoměrně zahřátí, tak právě na volnoběh se mu přiblížíš nejvíc, protože při zatížení se motor zahřívá velmi nerovnoměrně - písty hodně, stěny válců málo, čím nižší zátěž, tím je ten rozdíl menší. Logicky.

Co se týká to co se kde říká - "odborníci" v internetových diskuzích toho nakecají :-(. I názory skutečných odborníků nejsou jednotné, ale hlavní důvod, proč dneska někteří prosazují zahřívání jízdou je ekologie - jízdou se motor ohřeje rychleji a celkové emise jsou nižší - píšou to i v návodech k autům. S životností to nesouvisí, resp. souvisí, ale nikdo neprokázal jak. Obecně nemají žádný prokazatelný problém s životností ani motory zahřívané na volnoběh, ani motory zahřívané jízdou.

Mazání opravdu není problém, ani ulpívání paliva a chemické reakce, motor i olej jsou na to dělané a tyhle reakce probíhají ve studeném motoru i za jízdy, jen trvají o něco kratší dobu, ovšem zase je při tom motor více namáhaný (je zatížený). Rozdíl mezi zahřátím jízdou proti zahřátí volnoběhem není tak velký, aby se to nějak významně/měřitelně projevilo na jeho životnosti, ať už pozitivně, nebo negativně. Zvlášť v kontextu jeho celkové životnosti a doby po kterou ho budeš provozovat právě ty.

Takže podle mě, není důvod to nějak prožívat a hnát do extrémů - jedno na jakou stranu. Extrémem míním, že budeš 10 let každý den 10 minut motor zařívat na volnoběh, nebo naopak vyrazíš vždy okamžitě hned po nastartování. Zrovna u nafťáků máš mnohem (řádově) větší šanci zničit motor díky nekvalitnímu palivu, než (ne)zahříváním na volnoběh. Obdobně to platí i o nevhodném oleji.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod štíreček » pon bře 15, 2010 22:43,0

DR: problém s emisemi je jasný, u vozů s DPF studený start filtr rychlej zacpává, protože i těch sazí je tam hodně, proto volím rozjezd před volnoběhem. Čím míň sazí nebo po kratší dobu, tím líp pro filtr.

Ohledně prohřátí volnoběhem jsem právě četl, že se ohřívá jen horní část stěny válce a spodní část vlivem menšího tření se ohřívá míň plus menší rozstřik, ale jak píšeš, co článek, to názor, co člověk to názor. U nás s oktávkama škrábou sklo a dusí se u toho, já to dělám naopak, nevýhoda, když nechytne, čistím zbytečně :)
Myslím ale, že v té životnosti nebude žádný rozdíl. Rozdíl by se dal možná měřit až při rozdílně provozovaných aut - město a několik studených startů denně nebo jeden start a 500km v kuse.
Jediné co pro to můžu udělat, zkrátit výměnné lhůty na 15tis plus samozřejmě kvalitní olej.
Jen jsem zvědavý, jak budou fungovat nové stop/start systémy, když pojedeš městem se studeným motorem, myslím, že by to mělo být v činnosti až s teplým motorem, ale zatím neznám podrobné info.
Ford C-max 1,6TDCI 80kW DPF 2008 Obrázek
http://stirecek.rajce.idnes.cz/Novy_For ... DCI_sport/
http://moje.auto.cz/stirecek1/ford-c-max-1.html
Ford focus, 1,8TDDI 66kW, combi, r.v. 28.11.2002, provoz 2003,trend. - protiúčet 2009
Ford escort 1,8d combi r.v.1993-prodáno 2005
Uživatelský avatar
štíreček
****
****
 
Příspěvky: 424
Registrován: čtv pro 27, 2007 22:26,0
Bydliště: Hodonín

Diesel

Příspěvekod Maca » úte bře 16, 2010 8:46,0

Ahoj, díky za typ a radu. Budu tedy bez větších obav dál auto startovat dálkově. Mám auto před barákem a v těch mínusových teplotách je to příjemné. Nepřijdu sice do vyhřátého auta (10minut v -10°C nestačí), ale je tam nad nulou, což mi vyhovuje. Poté jedu cca 30km do práce. Tak snad to autu příliš nevadí. Samozřejmostí je kvalitní olej doporučovaný výrobcem - souhlasím. Ještě jedou díky.
Mondeo 1.8 16V '96
Mondeo 2.0 TDCi 96kW 2003 Combi
Mondeo 1.8 TDCi 92kW 7/2007 Combi
Maca
*
*
 
Příspěvky: 24
Registrován: pát kvě 21, 2004 8:00,0

Příspěvekod štíreček » úte bře 16, 2010 16:48,0

Když se to nastartuje dálkově, zároveň s tím se rozsvítí i světla nebo ne? Viděl jsem to u oktávky a světla se mu zapla po startu a taky bylo auto odemčené. Dá se to nastartovat bez odemčení?
Ford C-max 1,6TDCI 80kW DPF 2008 Obrázek
http://stirecek.rajce.idnes.cz/Novy_For ... DCI_sport/
http://moje.auto.cz/stirecek1/ford-c-max-1.html
Ford focus, 1,8TDDI 66kW, combi, r.v. 28.11.2002, provoz 2003,trend. - protiúčet 2009
Ford escort 1,8d combi r.v.1993-prodáno 2005
Uživatelský avatar
štíreček
****
****
 
Příspěvky: 424
Registrován: čtv pro 27, 2007 22:26,0
Bydliště: Hodonín

Příspěvekod petrsa » úte bře 16, 2010 16:51,0

Všechno jde, jen malé děti se musí nosit :evil:
CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

Dálkový start

Příspěvekod Maca » pát bře 19, 2010 10:42,0

Ahoj, jde jen o nastavení alarmu. U mě se auto při povelu dálkové startu zamkne i v případě, že by bylo odemčené. Takže nehrozí, že by mi ho někdo vybral (když nerozbije okno ...). Světla se mi nerozsvítí, neboť mám staré auto a nemám tam mód AUTO na světlech - jinak by se auto rozsvítilo. V případě, že bych nechal světla zapnuté, rozsvítí se . Je to naprosto stejné, jako když nastartuješ klíčkem. Měl jsem to již před 5-ti lety na jiném mondeu a nechtěl jsem se toho vzdát (hlavně pocit, že když by Ti ho náhodou na parkovišti před obchoďákem někdo vybírá v době, kdy na tebe křičí žena a děti (myslím funkci Pager)) je neocenitelnou pomůckou.
A co jsem se dozvěděl (ano, jedna bába povída :lol: ), zlodějte tyto systémy (samo-domo) celkem odrazují, je s nimi moc práce.
Mějte se OK.
Mondeo 1.8 16V '96
Mondeo 2.0 TDCi 96kW 2003 Combi
Mondeo 1.8 TDCi 92kW 7/2007 Combi
Maca
*
*
 
Příspěvky: 24
Registrován: pát kvě 21, 2004 8:00,0

Rozvody cena

Příspěvekod danmark » čtv črc 29, 2010 21:49,0

Je tu někdo, kdo na svém mazlíkovi už měnil rozvody? Případně někdo, kdo ví na kolik taková záležitost přijde? A je nutno při výměně řemenu měnit i vodní pumpu? Díky za zkušenosti. :)
Ford Mondeo, 2.0 TDCi 103kW, kombi, r.v. 2007, Titanium
-----------------
Škoda Octavia 1,6 GLXi-prodáno v 2010
-----------------
Škoda Octavia 1,6 SLXi-prodáno v 2007
Uživatelský avatar
danmark
*
*
 
Příspěvky: 47
Registrován: ned črc 18, 2010 11:16,0
Bydliště: Krnov

Příspěvekod gallert » ned srp 29, 2010 15:35,0

tak jsem si dnes pročítal znova návod k Mondeu a v článku o tankování u motorů diesel je poznámka,že můžeme tankovat i naftu s přísadou 5%
RME(bionafta).Jak tomu má rozumět?tzn že u čerpaček kde maj v nabídce Bionaftu (a že ted po zrušení specialu jich přibylo)můžu tankovat Bionaftu?
Mondeo 2.0 TDCi, 103kW, kombi, 2010, Enterprise(lepší Titanum), Tiptronic 6st
Mondeo kombi 2.0 TDCi ,96kW, Ghia,Tiptronic, rv: 2002 - prodáno při 260000km a vše bylo OK
Scorpio kombi 2.9i,V6 24V,automat,rv1996 _______Scorpio 5dv.,2.0i,automat,rv 1985
gallert
****
****
 
Příspěvky: 338
Registrován: sob lis 18, 2006 20:20,0

Příspěvekod DR » ned srp 29, 2010 17:24,0

gallert: můžeš tankovat naftu s 5% bionafty. Kontrolní otázka: kolik %bionafty je v bionaftě?
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod gallert » ned srp 29, 2010 17:29,0

že by 100? :lol: já to ani zkoušet nechtěl-jen mě to překvapilo :shock:
Mondeo 2.0 TDCi, 103kW, kombi, 2010, Enterprise(lepší Titanum), Tiptronic 6st
Mondeo kombi 2.0 TDCi ,96kW, Ghia,Tiptronic, rv: 2002 - prodáno při 260000km a vše bylo OK
Scorpio kombi 2.9i,V6 24V,automat,rv1996 _______Scorpio 5dv.,2.0i,automat,rv 1985
gallert
****
****
 
Příspěvky: 338
Registrován: sob lis 18, 2006 20:20,0

Příspěvekod DR » ned srp 29, 2010 17:48,0

gallert: a co tě na tom překvapilo? Do nafty (snad s výjimkou těch prémiových) se MEŘO přidává už 3 roky http://forum.fordclubs.org/viewtopic.ph ... sc&start=0 Takže výrobce jen reflektuje skutečnost, že naftu bez "bionafty" už vlastně ani natankovat nemůžeš. Ale 5% a 100% je přece jne "trochu" rozdíl 8-)
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod štíreček » ned srp 29, 2010 20:18,0

Někde jsem četl, že už se přidává 7%...
Ford C-max 1,6TDCI 80kW DPF 2008 Obrázek
http://stirecek.rajce.idnes.cz/Novy_For ... DCI_sport/
http://moje.auto.cz/stirecek1/ford-c-max-1.html
Ford focus, 1,8TDDI 66kW, combi, r.v. 28.11.2002, provoz 2003,trend. - protiúčet 2009
Ford escort 1,8d combi r.v.1993-prodáno 2005
Uživatelský avatar
štíreček
****
****
 
Příspěvky: 424
Registrován: čtv pro 27, 2007 22:26,0
Bydliště: Hodonín

Rozdiel medzi motormi 2.0 TDCi - AZBA (130k) a QXBA (140k)

Příspěvekod Bran0 » úte lis 23, 2010 16:14,0

Ahojte, podarilo sa mi relativne kupit Mondeo 2007 CD345, ale podla VIN cisla a FORD systemu mam len 130konovy motor, pricom som bol v tom, ze vsetky motory v novom mondeu boli 140konove. Trocha som googlil a nasiel som, ze v roku 2007 sa dodavali 2 varianty a to 130k a 140k. Tak by ma zaujimalo ako je medzi tymito motormi realny rozdiel. Resp. v com nahnali tych 10k navyse? Upravou riadiacej jednotky? Ina pouzita mechanika, resp. turbo?

Pre porovnanie uvadzam aj link z ktoreho som cerpal:
http://www.fordwiki.co.uk/index.php/Eng ... sel_Models

2.0L Duratorq-TDCi (DW) 128bhp-130PS-96kW
Engine code: AZBA

Capacity: 1998 cm³
Cylinders – valves – overhead camshaft layout: 4–16–DOHC
Firing order: 1–3–4–2
Bore: 85,0 mm
Stroke: 88,0 mm
Compression ratio: 18 : 1
Maximum power: 128 bhp (130 PS, 96 kW) @ 4000 rpm
Maximum torque: 320 Nm @ 1750 rpm (340 Nm @ 2240 rpm with transient overboost)
Maximum engine speed (intermittent): 5000 rpm
Maximum engine speed (continuous): 4500 rpm
Idle speed: 800 rpm
Admissible oil consumption: 0,1 litre per 1000 km (620 mls)
Oil pressure: 2,0 bar @ 2000 rpm; 4,0 bar @ 4000 rpm
Engine oil capacity – initial fill with oil filter: 5,6 litres
Engine oil capacity – maintenance fill with oil filter: 5,5 litres
Engine oil capacity – maintenance fill less oil filter: 5,0 litres
Camshaft drive: exhaust camshaft is driven by a belt; inlet camshaft is driven via a short timing chain from exhaust camshaft. The belt is to be renewed every 10 years / 125.000 mls / 200.000 km (or earlier as voluntary measure of precaution)

2.0L Duratorq-TDCi (DW) 138bhp-140PS-103kW
Engine code: QXBA

Capacity: 1998 cm³
Cylinders – valves – overhead camshaft layout: 4–16–DOHC
Firing order: 1–3–4–2
Bore: 85,0 mm
Stroke: 88,0 mm
Compression ratio: 18 : 1
Maximum power: 138 bhp (140 PS, 103 kW) @ 4000 rpm
Maximum torque: 320 Nm @ 1750 rpm (340 Nm @ 2240 rpm with transient overboost)
Maximum engine speed (intermittent): 5000 rpm
Maximum engine speed (continuous): 4500 rpm
Idle speed: 800 rpm
Admissible oil consumption: 0,1 litre per 1000 km (620 mls)
Oil pressure: 2,0 bar @ 2000 rpm; 4,0 bar @ 4000 rpm
Engine oil capacity – initial fill with oil filter: 5,6 litres
Engine oil capacity – maintenance fill with oil filter: 5,5 litres
Engine oil capacity – maintenance fill less oil filter: 5,0 litres
Camshaft drive: exhaust camshaft is driven by a belt; inlet camshaft is driven via a short timing chain from exhaust camshaft. The belt is to be renewed every 10 years / 125.000 mls / 200.000 km (or earlier as voluntary measure of precaution)[/b]
Ford Mondeo Titanium X Sport 2.0 TDCi 103kW, Durashift 6-Tronic, 2009, Hatchback, Gray Metalic
Ford Mondeo Titanium X Sport 2.0 TDCi 103kW, Durashift 6-Tronic, 2009, Hatchback, Ink Blue Metalic
KTM SXS-F 450, 2007
KTM SX-F 250, 2008
Honda CBR1000RR, Fireblade Repsol, 2008
Honda VT750C, Shadow, 2008
Uživatelský avatar
Bran0
*
*
 
Příspěvky: 31
Registrován: čtv led 26, 2006 13:21,0
Bydliště: Bratislava

Re: Rozdiel medzi motormi 2.0 TDCi - AZBA (130k) a QXBA (140

Příspěvekod DR » úte lis 23, 2010 16:44,0

Bran0: v roce 2007 (od začátku výroby) se montovaly oba uvedené motory, později byl ten 96kW z nabídky stažen. V čem byl rozdíl nevím, tipoval bych jen jiné nastavení ŘJ, ale proti tomu mluví fakt, že chiptuneři neupravují oba motory na stejnou hodnotu výkonu.

Někde jsem zachytil info, že ten 96kW je ještě původní konstrukce Puma (byla v MK III), zatímco ten 103kW už je PSA. Ale nemůžu to teď dohledat.

edit.
tak podle všeho to tdci 96kW v MK IV už není puma, ale měl by to být motor DW10B od PSA nastavený na 96 a 103kW. ve focusu ten samý motor má 100kW
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Rozdiel medzi motormi 2.0 TDCi - AZBA (130k) a QXBA (140

Příspěvekod Bran0 » úte lis 23, 2010 17:55,0

Takze co? Chiptunning bez milosti?
Ford Mondeo Titanium X Sport 2.0 TDCi 103kW, Durashift 6-Tronic, 2009, Hatchback, Gray Metalic
Ford Mondeo Titanium X Sport 2.0 TDCi 103kW, Durashift 6-Tronic, 2009, Hatchback, Ink Blue Metalic
KTM SXS-F 450, 2007
KTM SX-F 250, 2008
Honda CBR1000RR, Fireblade Repsol, 2008
Honda VT750C, Shadow, 2008
Uživatelský avatar
Bran0
*
*
 
Příspěvky: 31
Registrován: čtv led 26, 2006 13:21,0
Bydliště: Bratislava

Re: Rozdiel medzi motormi 2.0 TDCi - AZBA (130k) a QXBA (140

Příspěvekod DR » úte lis 23, 2010 18:34,0

Bran0: to už je na tobě, je to tvoje auto.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Rozovdy cena

Příspěvekod Otvarak » ned čer 12, 2011 12:04,0

danmark: Prave som bol menit rozvody - hnaci remen, napinak, kladku a rozvody prislusenstvi. Stalo to bez mala 10 tisic :shock:
Mondeo, 2.0 TDCI 103 kw, Kombi, r.v. 2008, automat, Titanium
Uživatelský avatar
Otvarak
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: sob kvě 28, 2011 20:42,0

Příspěvekod David S » ned čer 12, 2011 12:12,0

Při kolika km jsi to měnil? 200tis?
Mondeo, 2.0 TDCi, 103kw, 5.dv., r.v. 2009, Titanium X, šedá sea
Fusion, 1.4 TDCi, 50kw, r.v. 2007, Ebony, červená Colorado
Mondeo 1.8 TD combi, 66kw, r.v.1999, ve 460000km(2008) praskl rozvoďák - do té doby OK
David S
*
*
 
Příspěvky: 48
Registrován: úte srp 11, 2009 14:37,0
Bydliště: Uherské Hradiště

Příspěvekod Otvarak » ned čer 12, 2011 14:09,0

David S: Pri 112.000 km. Mam automat a tam je interval 100.000 km / 5 let.
Mondeo, 2.0 TDCI 103 kw, Kombi, r.v. 2008, automat, Titanium
Uživatelský avatar
Otvarak
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: sob kvě 28, 2011 20:42,0

Příspěvekod Ghia+2007 » sob pro 17, 2011 13:47,0

Co to je zablbost, u Mondea jsou rozvody doživtní a je tam řetěz. Nicméně v servisu mi bylo řečeno, že doporučují výměnu na 250 tkm, i když to výrobce neuvádí, že by se měly měnit.
Mondeo, 2,0tdci 96, kombi, r.v. 2007, ghia+
Ghia+2007
***
***
 
Příspěvky: 139
Registrován: pát bře 30, 2007 22:20,0

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK IV - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků