od DR » pon kvě 18, 2009 19:28,0
hifi: tys tam shrnul víc věcí najednou. Citlivost na kvalitu nafty s objemem ani s životností IMHO přímo nesouvisí. Prostě motor je stavěný na palivo s určitými parametry a jiné palivo ho zničí/poškodí. Stejně jako kdysi občas někdo mizerným benzínem zničil ventily, tak dneska nekvalitní naftou zničíš vstřiky. Blbý je, že ty vstřiky toho moc nesesou, ale zase už bych řekl, že jak výrobci motorů, tak čerpadláři a vesměs už i majitelé aut s CR motory si na tu kvalitu začali dávat větší pozor. Prostě už se to obecně ví, automobilky se to snaží řešit ve výrobě (filtry, konstrukční úpravy, jiné materiály) a majitelé už přemýšlejí, jeslti to tankování u globusu/tesca je opravdu tak výhodné.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012