motory DIESEL

motory DIESEL

Příspěvekod hifi » stř kvě 13, 2009 20:08,0

uz som sa docital ze dieselove motory su od PSA. je to kompletny motor od PSA cize HDi ako v Peugeote, alebo to je nejaky hybrid PSA-FORD ?
ci je ten motor stale tak nachylny na kvalitu nafty ako predchodca?
Mondeo, 2.0TDCi,85kW,Turnier,2004, Trend
Uživatelský avatar
hifi
*
*
 
Příspěvky: 48
Registrován: sob led 19, 2008 15:33,0
Bydliště: SK,Puchov

Příspěvekod Robbert » stř kvě 13, 2009 20:21,0

Podle velkého TP je výrobcem motoru PSA Peugeot Citroen / Ford.

Podle všech informací motory už nejsou tak náchylné jako první generace TDCi, ale na druhou stranu je to common rail, takže kvalita nafty je velmi důležitá.
CMC 497
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016
Ford Fusion Collection Panther Black 1,4 58 kw, r.v. 2009
Ford Kuga Titanium 4x4, 2,0 TDCi, r.v. 2011
---------------------
Ford Mondeo Kombi Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - tak a druhý mazlík je prodaný
Ford Mondeo Mk. III, 2,0 TDDi, 85kw, r.v. 2002, Trend, hatchback - tak a mazlík je prodaný
Škoda Superb 1,9 TDi 96 kw prodáno
Uživatelský avatar
Robbert
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 1526
Registrován: pon dub 04, 2005 14:13,0
Bydliště: Brno venkov

Příspěvekod hifi » stř kvě 13, 2009 20:32,0

uvazujem ked budu modely vyrobene po 36mesiaci 2008 tak 2-3 rocne kupit jazdene mondeo, ale pri tomto aute uz som mal pakaren s tryskami a po cca 130 000km som ich musel dat opravit a nerad by som to zazival znova a znova.

bol by som (a dufam ze nie iba ja) Vam majitelom MK IV povdacny keby ste sa podelili s nami cakatelmi v tejto sekcii po kolko km sa motor ako sprava a ci k nejakemu nadstandardnemu zasahu doslo pri kolkych km.
samozrejme moze sa stat nejaka chyba pri vyrobe... ale ciste statisticky...

asi som nalomeny 60/40 v prospech benzinu. nenajazdim rocne vela km.
Mondeo, 2.0TDCi,85kW,Turnier,2004, Trend
Uživatelský avatar
hifi
*
*
 
Příspěvky: 48
Registrován: sob led 19, 2008 15:33,0
Bydliště: SK,Puchov

Příspěvekod Georg » stř kvě 13, 2009 22:16,0

Zdravím Tě, hifi, myslím, že tady není nikdo, kdo by měl s MK IV naježděno více než 100.000 km. Já osobně mám něco málo do 70 a zatím bez jediného problému s motorem. Jezdím na značkové benzínky, ale to je snad jasné. Myslím, že nikdo s novým autem nebude jezdit na naftu do statku :D
CMC 407
MK IV Mondeo Combi, 2.0 TDCI, 140 PS r.v. 2007, Titanium
předchozí auto: MK II, Mondeo Combi, 1.8i, 1997
Uživatelský avatar
Georg
****
****
 
Příspěvky: 485
Registrován: úte lis 16, 2004 12:39,0
Bydliště: Dolní Benešov

Příspěvekod Dominik » sob kvě 16, 2009 20:04,0

Já mám 1.8TDCi 125k najeto 20k a zatím taky žádný problém, ani náznakem.

Ale podle všeho se to u tohoto postaršího motoru novým s piezovstřikováním Siemens NE(opravuju)dá očekávat.
Naposledy upravil Dominik dne úte kvě 19, 2009 15:25,0, celkově upraveno 1
Ford Mondeo liftback, 2008 1.8TDCi 92kW, titanium
Dominik
*
*
 
Příspěvky: 29
Registrován: stř bře 08, 2006 17:15,0

Diesel 1,8 TDCi

Příspěvekod Robbert » sob kvě 16, 2009 20:08,0

proč by se měl očekávat problém? Rozveď to, myslím, že to bude zajímat více lidí...
CMC 497
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016
Ford Fusion Collection Panther Black 1,4 58 kw, r.v. 2009
Ford Kuga Titanium 4x4, 2,0 TDCi, r.v. 2011
---------------------
Ford Mondeo Kombi Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - tak a druhý mazlík je prodaný
Ford Mondeo Mk. III, 2,0 TDDi, 85kw, r.v. 2002, Trend, hatchback - tak a mazlík je prodaný
Škoda Superb 1,9 TDi 96 kw prodáno
Uživatelský avatar
Robbert
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 1526
Registrován: pon dub 04, 2005 14:13,0
Bydliště: Brno venkov

Příspěvekod Materna Petr » pon kvě 18, 2009 0:39,0

To HIFI: Možná trochu mimo mísu, ale moje Mondeo r.v. 1997 1,8 TD má najeto CCA 230 kkm. Pravidelně měním palivový a vzuchový filtr při každém oleji, tankuji pouze Shell naftu, jednou se měnily vstřiky to ještě původní majitel a s motorem, o kterém fšici říkají, že to je nejhorší motor co kdy ve Fordu vznikl já opravdu nemám problem. Jede jako pilka spotřeba okolo 6,5 podle stylu jízdy. Od výměny k výměně jsem nedolil ani decku oleje, voda nemizí ani se nehřeje, O dovolené v Chorvatsku přes hory ve 40 C horku teploměr nepřekročil polovinu stupnice. Ničeho se neboj a jdi do něj. Navíc motory v nových Mondeích už jsou zase o něčem jiném tak bych se toho nebál. Při vlídném zacházení nemůže být problém najet 400 kkm pokud nevznikne nějaká přírodní katastrofa. Přeji ti hodně spokolených a bezzpečných kilometrů ahoj Petr MATAS 1039
Mondeo II, 1,8 TD 66 kW, kombi, tm. zelená metal., r.v. 1997, klima, vyhřívané přední okno, el. zrcátka (blikací) od Patrika. Za zadním oknem dva velké "Z" trojuhelníky pro jízdy potomků. (:-()
Uživatelský avatar
Materna Petr
****
****
 
Příspěvky: 204
Registrován: úte srp 28, 2007 14:41,0
Bydliště: Prachatice 1003

Příspěvekod hifi » pon kvě 18, 2009 18:03,0

slovo do bitky:
verim tomu ze dieselove motory su ako duracel - a bezi a bezi - ale:
kupil som auto co malo nabehanych cca 127 000 km za 2,5 roka a musel som dat opravovat vstrekovace lebo ten sulin predomnou budto nemenil palivovy filter alebo tankoval naftu v tescu alebo oboje.
to som mal stastie, ze som nasiel pana co mi vymenil iba trysky, nie komplet vstrekovace ako to robia vo forde za skoro 100 000 Sk. a myslim ze to bol dovod preco to ten sulin predal.
v teme TDCi je toho popisaneho na mraky a skoro kazdy kto ma ojazdene auto s tym moze ratat.
je jasne ak si kupim nove auto a sam sa on staram tankujem ja, jazdim ja chodim do servisu ja a je to moj milion co som zan dal, tak verim tomu ze problemy nebudu. iba ak by to mechanici zle poskladali.

dnesna doba:
prave ze dnesna doba nuti manazerov znizovat naklady,zvysovat vynosy a bojim sa ze sa niekde jednoducho sidi.
motor o objeme 2 litre mal pred 2007 vykon 85/96kW dneska to je 96/103kW a este aj ekologickejsi.
kedysi ktosi povedal - objem nicim nenahradis - dnes sa to uz asi da.

chcel by som tomu verit ze tie motory vydrzia 800 000 ako stare mercedesi ale akosi mi to nejde dohromady.

je to iba moj nazor, aj ked moje nazory nemusia byt pravdive - stojim si za nimi
Mondeo, 2.0TDCi,85kW,Turnier,2004, Trend
Uživatelský avatar
hifi
*
*
 
Příspěvky: 48
Registrován: sob led 19, 2008 15:33,0
Bydliště: SK,Puchov

Příspěvekod DR » pon kvě 18, 2009 18:21,0

hifi: "downsizing" je spešl marketingový název snižování objemu motorů. Superb má dokonce 1.4 turbo. Jsem v tomto ohledu dost skeptický. I přes všechen vývoj v metalurgii a nové technologické postupy atd, pořád mi to připadá hodně skokové snížení objemu. Z 2.0 rovnou na 1.4 ... to smrdí zkrácením životnosti nebo mnohem náročnější údržbou, pravděpodobně obojím. Ty motory nemají žádnou rezervu výkonu, pořád je bude někdo honit, až je prostě uštve.

Staré mercedesy s tím srovnávat nemůžeš, jednak to byla proti dnešku jen hrubá kovářská práce, druhak ty motory stály 2x tolik, protože i celé auto stálo 2x tolik, než nějaký ford nebo VW... A ta vyšší cena se palti mimo jiné i za vyšší kvalitu a životnost. Dneska už se auta s životností čtvrt století nekonstruují :-(.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod hifi » pon kvě 18, 2009 18:57,0

ano,
suhlasim s tebou vo vsetkom co si napisal.
v podstate si napisal to iste co ja, iba si pouzil ine slova a argumenty.

:lol:
Mondeo, 2.0TDCi,85kW,Turnier,2004, Trend
Uživatelský avatar
hifi
*
*
 
Příspěvky: 48
Registrován: sob led 19, 2008 15:33,0
Bydliště: SK,Puchov

Příspěvekod DR » pon kvě 18, 2009 19:28,0

hifi: tys tam shrnul víc věcí najednou. Citlivost na kvalitu nafty s objemem ani s životností IMHO přímo nesouvisí. Prostě motor je stavěný na palivo s určitými parametry a jiné palivo ho zničí/poškodí. Stejně jako kdysi občas někdo mizerným benzínem zničil ventily, tak dneska nekvalitní naftou zničíš vstřiky. Blbý je, že ty vstřiky toho moc nesesou, ale zase už bych řekl, že jak výrobci motorů, tak čerpadláři a vesměs už i majitelé aut s CR motory si na tu kvalitu začali dávat větší pozor. Prostě už se to obecně ví, automobilky se to snaží řešit ve výrobě (filtry, konstrukční úpravy, jiné materiály) a majitelé už přemýšlejí, jeslti to tankování u globusu/tesca je opravdu tak výhodné.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Dominik » úte kvě 19, 2009 15:24,0

Jéje, dvě písmenka a jak to změní smysl....

měl jsem napsat: NEdá očekávat....

Já jsem jezdil s 1,6TDCi a potom 2,0TDCi asi 60 000km a ani jedno škytnutí... motory jezdí úplně na cokoli, jen na horší naftu byly hlučnější, spotřeba u mě 6,3, ale když jsem vydržel se držet, pod 6 žádnej problém...

Tohle nový Mondeo byl motorově asi krok trochu zpátky, ale já to kuopval už s 19kkm, měl jsem na výběr a ta 1,8TDCi bylo o 60k lacinější... ale nelituju, jede perfektně, s tím autem mává... akorát má podstatně menší rozptyl použitelných otáček...
Ford Mondeo liftback, 2008 1.8TDCi 92kW, titanium
Dominik
*
*
 
Příspěvky: 29
Registrován: stř bře 08, 2006 17:15,0

Kvalita nafty

Příspěvekod Robbert » úte kvě 19, 2009 21:31,0

Ptám se na kvalitu nafty v příslušném tématu, ale sem dávám odkaz, protože ono to trošku souvisí s výše uvedenými příspěvky.

http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?p=78812#78812

Proto prosím o diskusi ke kvalitě nafty a doporučeným ČS tam. Díky
CMC 497
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016
Ford Fusion Collection Panther Black 1,4 58 kw, r.v. 2009
Ford Kuga Titanium 4x4, 2,0 TDCi, r.v. 2011
---------------------
Ford Mondeo Kombi Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - tak a druhý mazlík je prodaný
Ford Mondeo Mk. III, 2,0 TDDi, 85kw, r.v. 2002, Trend, hatchback - tak a mazlík je prodaný
Škoda Superb 1,9 TDi 96 kw prodáno
Uživatelský avatar
Robbert
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 1526
Registrován: pon dub 04, 2005 14:13,0
Bydliště: Brno venkov

Příspěvekod kadelst » úte bře 02, 2010 18:23,0

Snad to tady muze byt... rad bych se zeptal majitelu 2.0 TDCi na jakou rychlost jezdite v obci(do 60km/h)? Ja osobne jezdim na trojku,ale motor je hodne hlucny.Dnes sem zkousel ctverku a jed tesne pod 60km/h a na rovince se me zdalo, ze to bylo tak na hrane,kdyz byl mensi kopecek,motor uz hodne hucel.Doted sem jezdil jen z benzinama a tam vsechno bylo v pohode.Ale tady nevim, jestli to motoru nevadi, kdyz bude podtoceny.
Mondeo 2.0 TDCi kombi r.v. 2009 Titanium
kadelst
**
**
 
Příspěvky: 68
Registrován: stř říj 21, 2009 9:11,0

Příspěvekod Georg » úte bře 02, 2010 18:51,0

Většinou jezdím na 3. rychlostní stupeň. Pokud to situace dovolí, tak na 4. To znamená, dlouhá rovinka, případně jízda mírně z kopečka. Do kopce rozhodně řadím 3.
CMC 407
MK IV Mondeo Combi, 2.0 TDCI, 140 PS r.v. 2007, Titanium
předchozí auto: MK II, Mondeo Combi, 1.8i, 1997
Uživatelský avatar
Georg
****
****
 
Příspěvky: 485
Registrován: úte lis 16, 2004 12:39,0
Bydliště: Dolní Benešov

Příspěvekod štíreček » úte bře 02, 2010 19:27,0

Já taky za tři, otáčky někde kolem dvou tis při 60ti. Čtyřku dávám když jsem rozjetý, jen na udržení rychlosti, ale většinou si vystačím s tou trojkou. Podtočený motor víc žere, trpí setrvák a ani pro filtr to není akorát.
Ford C-max 1,6TDCI 80kW DPF 2008 Obrázek
http://stirecek.rajce.idnes.cz/Novy_For ... DCI_sport/
http://moje.auto.cz/stirecek1/ford-c-max-1.html
Ford focus, 1,8TDDI 66kW, combi, r.v. 28.11.2002, provoz 2003,trend. - protiúčet 2009
Ford escort 1,8d combi r.v.1993-prodáno 2005
Uživatelský avatar
štíreček
****
****
 
Příspěvky: 424
Registrován: čtv pro 27, 2007 22:26,0
Bydliště: Hodonín

Motory Diesel

Příspěvekod Maca » pon bře 15, 2010 18:01,0

Ahoj, také něco přidám - měl jsem Mondíka 2.0 TDCi r.v.2003 a vzhledem k tomu, že již od výroby se jednalo o poruchové motory (myslím tím typy čerpadel), tankoval jsem jen u značkové benzínky. Najeto odhadem cca 120.000km a žádný problém (s motorem). Nyní mám Mondíka 1.8TDCi a kromě menšího spektra otáček nepozoruji zásadní rozdíl.
Když se pánové bavíte o dieselech, nevíte náhodou, zda motoru dělá (nedělá) dobře, když pomocí dálkového startu třeba v -10°C nastartuji auto a vlezu do něj až po 10 minutách? Někdo tvrdí, že je to špatně, že motor nemaže, nikdo říká, že se alespoň zahřeje ... Dík M.
Mondeo 1.8 16V '96
Mondeo 2.0 TDCi 96kW 2003 Combi
Mondeo 1.8 TDCi 92kW 7/2007 Combi
Maca
*
*
 
Příspěvky: 24
Registrován: pát kvě 21, 2004 8:00,0

Příspěvekod štíreček » pon bře 15, 2010 19:37,0

Motor se na volnoběh neprohřeje, jen částečně a nerovnoměrně. Já vždy nastartuju a jedu. Na volnoběh je malý tlak oleje a nedostane se všude. Ale to dálkové je super, asi bych se bál, aby auto neodjelo do práce beze mě :lol:
Ford C-max 1,6TDCI 80kW DPF 2008 Obrázek
http://stirecek.rajce.idnes.cz/Novy_For ... DCI_sport/
http://moje.auto.cz/stirecek1/ford-c-max-1.html
Ford focus, 1,8TDDI 66kW, combi, r.v. 28.11.2002, provoz 2003,trend. - protiúčet 2009
Ford escort 1,8d combi r.v.1993-prodáno 2005
Uživatelský avatar
štíreček
****
****
 
Příspěvky: 424
Registrován: čtv pro 27, 2007 22:26,0
Bydliště: Hodonín

Příspěvekod DR » pon bře 15, 2010 19:49,0

štíreček: tyhle bludy se blížily pravdě snad jedině v dávných dobách škodovek stodvacítek s olejem mogul speciál. Dnešní motor se na volnoběh prohřeje samozřejmě naprosto rovnoměrně, teplo se v motoru šíří bez ohledu na to, v jakých pracuje otáčkách :twisted: . A to samé platí o mazání, pokud nemá motor nějakou vadu v konstrukci, nebo nevhodný olej, tak se spolehlivě maže i na volnoběh - a pochopitelně i studený. BTW, studený motor má na volnoběh i z toho důvodu výrazně zvýšené otáčky.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod štíreček » pon bře 15, 2010 20:55,0

DR: samozřejmě že osobák není liazka, ale i dobrý olej v mrazu ztuhne, takže mazání není ideální. Čerpadlo sice dodává tlak, ale ztuhlý olej se špatně dostává na mazaná místa. Pro motor jsou ideální provozní otáčky a teplota a pomalou jízdou se toho dřív dosáhne než na volnoběh. Tepelná roztažnost dílů je různá, navíc na stěnách válců ulpívá palivo, nedokonalé spalování motor zanáší a vznikají chemické reakce, které zkracují životnost oleje. Já nechávám pár sekund na natlačení do turba, pak jedu, ale názory se různí. Když jdu ráno na parkoviště a jedou dvě oktávky na volnoběh, tak není vidět, o smradu ani nemluvím. Vždy se říká, jeden studený start = 300km na dálnici.
Ford C-max 1,6TDCI 80kW DPF 2008 Obrázek
http://stirecek.rajce.idnes.cz/Novy_For ... DCI_sport/
http://moje.auto.cz/stirecek1/ford-c-max-1.html
Ford focus, 1,8TDDI 66kW, combi, r.v. 28.11.2002, provoz 2003,trend. - protiúčet 2009
Ford escort 1,8d combi r.v.1993-prodáno 2005
Uživatelský avatar
štíreček
****
****
 
Příspěvky: 424
Registrován: čtv pro 27, 2007 22:26,0
Bydliště: Hodonín

Další

Zpět na Mondeo MK IV - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník