Motor 2.0 EcoBoost (149kW a 176kW)

Re: Motor 2.0 EcoBoost (149kW a 176kW)

Příspěvekod gallert » stř dub 09, 2014 20:13,0

tak to teda k pos...í fakt je a já čumím jak blázen neb zrovna včera jsem tu v jiném tématu Mondeo chválil. Ale proč Ti vlastně píši - neřešili třeba kabelové svazky???
Já mám sice diesel(taky automat),ale mé závady které teda nedosahují počtu tvých,byly vždy zapřičiněny vadným kabelovým svazkem -včetně abnormalního chování
automatické převodovky.Tak třeba zkusit tohle pokud to ještě neřešili.
Mondeo 2.0 TDCi, 103kW, kombi, 2010, Enterprise(lepší Titanum), Tiptronic 6st
Mondeo kombi 2.0 TDCi ,96kW, Ghia,Tiptronic, rv: 2002 - prodáno při 260000km a vše bylo OK
Scorpio kombi 2.9i,V6 24V,automat,rv1996 _______Scorpio 5dv.,2.0i,automat,rv 1985
gallert
****
****
 
Příspěvky: 338
Registrován: sob lis 18, 2006 20:20,0

Re: Motor 2.0 EcoBoost (149kW a 176kW)

Příspěvekod kubais » pát zář 12, 2014 17:18,0

Měl bych dotaz na případné majitele ecoboostu 149kw, nebo např. DR, který měl 2,5T...

Od roku 2012 vlastním s-maxe právě s 2,5T, se kterým jsem spokojen (teda samo až na tu neuvěřitelnou spotřebu se studeným motorem; dost často jezdím krátké trasy po městě). Nyní se poohlížím po s-maxu s automatickou převodovkou (primárně ze zdravotních důvodů a taky kvůli manželce, která s manuálem neustále bojuje), konkrétně ecoboost 2.0 149kw nebo 176kw. Jelikož je u nás nabídka ojetých benzínových automatů, resp. automatů obecně extrémně omezená, o s-maxu v tomto provedeni ani nemluvě, našel jsem v ČR jeden jediný, co splňuje moje parametry (rok 2011 min., 100tkm max., 450 tis. Kč max.)

Můj dotaz tedy zní, co si myslíte o přechodu z s-maxe 2,5t rok 2006 (nyní má najeto 90tkm) na 149kw rok 2011?. Až na o pár let mladší auto je to to samé v bledě modrém (výbava téměr identická). Dá se 2.0 ecoboost považovat za stejně spolehlivý motor jako je 2,5T? Neznamená downsizing u ecoboostu možné problémy v budoucnosti? Hledání ověřeného 2,5T s automatem je dá se říct nemožné a pořizovat to samé auto s tolika roky asi nemá vůbec smysl.

Všiml jsem si, že např. DR přešel z 2,5T na 2,2tdci. Já se se a priori bojím ojetých dieselů (nezjistitelné, jak s tím kdo jezdil) a ta nižší spotřeba se s mojím malým nájezdem (15tkm ročně) projeví úplně minimálně, navíc pořizovací náklady ojetého 2,2tdci jsou o dost vyšší. Ale jestli má někdo dobré zkušenosti s 2,2tdci při nájezdu okolo 100 tkm, tak bych se asi nebránil ani jemu ;)

Díky moc za případné odpovědi a přeji pěkný víkend.

Kubais
kubais
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pát zář 12, 2014 16:18,0

Re: Motor 2.0 EcoBoost (149kW a 176kW)

Příspěvekod DR » pát zář 12, 2014 21:10,0

kubais: Můj osobní názor: měnit auto s 90tkm na tachometru za auto se 100tkm na tachometru, jen o 6 let mladší, je ... neekonomický nerozum (chtěl jsem napsat blbost). Jak sám píšeš, budeš mít to samé, ve zhruba stejném technickém stavu, jen o pár let mladší a za to zaplatíš několik set tisíc Kč? Když pro ně nemáš lepší využití ...

Automat ... zrovna u motoru 2.5T bych ho nepovažoval za nezbytnost, vždyť s tím skoro nemusíš řadit ani s manuálem, já jsem běžně jezdil stylem 1-2-4-6, šestka od nějakých 1000 -1500 ot/min, tzn. 50-60km/h, na okreskách v pohodě, průjezdy obcemi pořád na šestku bez potřeby řadit, na co automat? A zrovna ve srovnání s 2.2TDCi je to hodně vidět, tady nedělám skoro nic jiného, než v jednom kuse řadím, pod 1500 ot/min ten motor nesnese jakýkoliv pokus o akceleraci (ani s pírkem na plynu) a ve 2000ot/min už mě zelená šipka buzeruje, že mám odřadit. Jinak fordí dvojspojku jsem v mondeu zkoušel, mě to prostě nepřesvědčilo, to pohodlí "nemusím se starat o řazení" mi nevyvážilo znatelně složitější manévrování - typicky parkování dopředu-dozadu, ještě třeba v kopci ... zkus si to. A ve městě mě doslova sralo, jak ten automat pořád střídá kvalty, hééén, hen hééén, hen hééén, to by se člověk zcvoknul. Na dálnici a mimo město v pohodě, ale tam nemusím moc řadit ani s manuálem.

A teď k těm ecoboostům. Já bych se jich nebál, kdybych nemusel měnit auto už na začátku roku a mohl počkat na MK V (kombík snad koncem 2015:-(), tak bych si koupil benzínový ecoboost v nejvýkonnější verzi (a v manuálu). I když s těmi motory pořád ještě nejsou žádné opravdu dlouhodobé provozní zkušenosti a asi ani nebudou, protože se jich zas tak moc neprodává, tak to nevypadá na nic problémového, servisáci k nim žádné horrorové historky nemají. Výhodou těchhle motorů je přes vysoký výkon velmi slušná spotřeba - s 2.2TDCi jezdím za nějakých 7.5 l/100km, ecoboost by bral tak o 1-1,5 litru víc. Další výhodou je nižší hmotnost na přední nápravě, sice to málokdo pozná/ocení, ale to je fuk.

2.2 TDCI byla v mém případě taková nouzovka na příští 2-3 roky, staré 2.5T už mělo své odslouženo a s výměnou jsem prostě nemohl čekat, až se ford uráčí prodávat MK V i v evropě (kombík snad koncem 2015 :-() Počítám s tím, že nafťák bude snáz prodejný a k tomu nějakou korunu ušetřím na provozu, když už musím jezdit se 7 let starým modelem, ale ten rachot traktoru je děsný, nebyl jsem zvyklý uvnitř auta motor na volnoběh ani cítit, natož i slyšet. Ojetý diesel bych si taky nekoupil, resp . musel by mít najeto tak do 50 tkm, aby mi těch mých 100tkm odsloužilo v pohodě. Jenže jestli ford nedá letos na trh MK V rovnou s faceliftem, tak asi u MK IV zůstanu o něco déle, další model těsně před inovací si už kupovat nemíním. A tajně doufám, že by třeba mohlo mondeo dostat ecoboost 3.5V6 (270kW) + 4x4, to bych neváhal :-).


Takže když to shrnu, ecoboost je v pohodě, ale nech si to co máš teď ;-).
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Motor 2.0 EcoBoost (149kW a 176kW)

Příspěvekod kubais » sob zář 13, 2014 11:42,0

Díky moc za vyčerpávající odpověď. Musím se přiznat, že jsem od tebe takový názor na výměnu 2,5T za ecoboost čekal ;)

Jak už jsem psal, s 2,5T jsem spojen, řekl bych velmi (nezmínil jsem, že tam mám i "aktivní podvozek", kde režim sport u nás na vysočině používám opravdu velmi často, což u toho vyhlídnutého ecoboostu není - zato bych se u novějšího nemusel bát osobního bankrotu kvůli výměně tlumičů :). Jediný důvod případné změny je opravdu pouze mladší auto a automat (5 let rozdíl s identickým nájezdem myslím může u někoho za ten pocit teoretických menších problémů v budoucnosti být duležitý a prodejnost 2,5T za pár let asi nebude úplně růžová) Ještě jsem s powershiftem nejel, recenze se mi u ecoboostu zdáli pozitivní (prý jen u tdci to nereaguje tak jak má). Já hlavně při delších cestách mimo dálnice mám občas problém, abych vůbec dojel - tužší spojkový pedál nedělá mému pokaženému tříslu vůbec dobře - a řadící páka nedělá vůbec dobře mé blonďaté ženě ;)

Ty ses svého dosluhujícího 2,5T zbavil kvůli obecnému opotřebení nebo to byly nějaké konkrétní problémy? Já zatím do svého 2,5T moc peněz investovat nemusel (největší investice byla výměna vyteklého tlumiče hned po koupi), tak se taky trošku bojím, co za pálky může přijít...

Řazení 1-2-4-6 většinou používám u delších cest, kdy to hrnu jak se dá, ve městě nebo v okolí se to moc kvůli provozu zas tak moc praktikovat nedá...

Ty čekáš na nové/"staré" mondeo - konec 2015, to já si na s-maxe počkám ještě dýl :( Jinak 3,5 V6 je nějaký tvůj vlhký sen nebo to je opravdu možné...takový motor by předpokládám nebyl díký zeleno-socanským mozkům v EU provozovatelný...

Těch tvých teoretických 8,5-9 litru u ecoboostu máš nějak ověřených? Na spritmonitor.de to spíš vypadá tak na 11, což by odpovídalo mojí spotřebě s 2,5T.
kubais
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pát zář 12, 2014 16:18,0

Re: Motor 2.0 EcoBoost (149kW a 176kW)

Příspěvekod DR » sob zář 13, 2014 21:07,0

kubais: tak moje názory jsou (doufám) dlouhodobě konzistentní, nemám ve zvyku říkat každý den něco jiného. Třeba taky zastávám názor, že problémy by se měly řešit odstraněním jejich příčiny, nikoliv "maskováním" důsledků. Takže bolavé klouby bych já osobně neřešil nákupem automatu, ovšem s manželkou už je to horší ;-). Tlumiče z výroby běžně vydrží i 200tkm, na bankrot máš ještě čas. O prodejnost 2.5t bych až takový strach neměl, těch aut je málo a kupce si najdou. Kromě toho, utratit dnes několik set tisíc, abys v budoucnu utržil o pár desítek tisíc víc?

3.5 ecoboost jezdí v taurusu SHO, což zvažuju jako případnou alternativu a iluze si nedělám, i v USA dávají do mondea/fusionu jen 176kW dvoulitr. Na druhou stranu, od roku 2007 nemá mondeo verzi ST, tak třeba se fordi pochlapí. Uvidím, teď mám na pár let s čím jezdit a měnit auto budu, jen když to bude stát za to,

Spotřebu osobně ověřenou nemám, vycházím ze spotřeby 1.6ecoboostu, který by měl žrát zhruba o litr míň než dvoulitr. Spritmonitor je fajn, ale těch 11 lidí, kteří tam píšou spotřebu 240PS smaxe není z pohledu statistiky žádný použitelný vzorek a podle toho je potřeba s těmi údaji pracovat. Nebo z opačného konce, ecoboost by měl žrát minimálně o litr míň proti 2.5T.


Nakonec se ale stejně budeš muset rozhodnout sám, jestli je pro tebe ten automat "k nezaplacení".
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Motor 2.0 EcoBoost (149kW a 176kW)

Příspěvekod kubais » sob lis 15, 2014 20:38,0

Zdravím,
jenom pro informaci referuju, že jsem se z důvodu nedostatku s-maxů s 176kw s AT v rozumné cenové relaci nakonec rozhodl pro superb 3.6 FSI :oops:
Motor je to pro mě velmi zábavný, spotřeba stejná jako u 2,5T, je to pseudo 4x4, jen ty jízdní vlastnosti s-maxu mi celkem chybí (superb je v zatáčkách velmi nedotáčivý, ale když se jede rovně, je to dobrý :wink: )
kubais
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pát zář 12, 2014 16:18,0

Re: Motor 2.0 EcoBoost (149kW a 176kW)

Příspěvekod DR » pon lis 17, 2014 17:55,0

kubais: díky za info, ale nezlob se, mně to nedá ... :-). Ty chceš smaxe, kvůli motoru 176kW, automatu a podvozku. Když nemůžeš žádného sehnat, tak si řekneš, že by ti velikostně vlastně stačil i kombík. A protože jsi chtěl podvozek smaxu (mondeo má stejný), motor ecoboost 2.0 176 kW s automatem (mondeo má stejný) a kombik ti stačí, tak si koupíš superba 3.6 FSI :twisted: To nechápu.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Motor 2.0 EcoBoost (149kW a 176kW)

Příspěvekod kubais » pát lis 21, 2014 10:05,0

no a to jsem se ještě nepochlubil, že nemám kombík :D ...teď už to hlava brát nebude asi vůbec :roll:
na mondeo 176kw jsem se samo taky díval a ty už nejsou fakt absolutně vůbec (teda aspoň v době, kdy jsem urputně hledal)
jinak ta 3.6 byl asi poslední dostupný šestiválec u novějšího auta v daném segmentu, tak jsem po něm skočil - holt ne úplně všechna rozhodnutí musí člověk udělat hlavou ;)
a ty horší jízdní vlastnosti superbu: nerovnosti to pohlcuje mnohem líp než s-max (tam jsem fakt denno denně trpěl každou díru - u nás na vysočině nic jinýho na silnicích nemáme) a na horší stabilitu podvozku jsem si už zvyknul...prostě vím, že v prudkých zatáčkách musím opatrně

akorát se tu dívám na ceník nového mondea a kupodivu tam 179kw ještě zůstalo, měl jsem obavu, že už vypadne z kola ven, tak za pár let třeba zase bude s-max (což jsem mj. musel doma slíbit, jinak by nesměla škodovka do garáže :) ...a koukám, že snad i ta čtyřkolka časem bude. Škoda, že ford nemá koule jako např. subaru, kde má být forester s 223kw. Jeden rodinný příslušník akorát pořituje forester xt (177kw) a až na malý kufr je to velmi schopná kombinace...
kubais
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pát zář 12, 2014 16:18,0

Re: Motor 2.0 EcoBoost (149kW a 176kW)

Příspěvekod DR » pát lis 21, 2014 12:54,0

kubais: já to vlastně chápu, taky jsem si místo 176kW ecoboosta "chytře" a "dočasně" koupil 2.2 TDCi s tím, že až bude MK V, tak to vyměním. Jenže MK V zatím nenabízí nic, co by za tu výměnu stálo, takže asi budu mít M K IV trochu déle, než jsem plánoval :? . Moje představa je motor minimálně 2.3 ecoboost (dává se do mustanga), manuální převodovka a 4x4, protože takový výkon jen na přední nápravě už ztrácí smysl. Ale obádám se, že ford už takové mondeo nepostaví, už MK IV nemělo ani verzi ST. Alternativa je infinity q50 hybrid, ale to asi budu muset nejdřív něco vytunelovat :twisted: . U superba by mi vadily ty jízdní vlastnosti, ne že bych tak moc řezal zatáčky, ale pro krizové situace je ta rezerva v adhezi a ovladatelnosti klíčová. No a k tomu je superb takový jezevčík, který je vevnitř dokonce užší než oktávka - a mě připadal stísněný i passat (o 3.6 FSI jsem velmi vážně uvažoval).
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Motor 2.0 EcoBoost (149kW a 176kW)

Příspěvekod kubais » úte lis 25, 2014 10:12,0

no to jsem rád, že mě trochu chápeš...pro mě je furt lepší na nějaký čas jít do jezevčíka - do traktoru bych nešel ani za pytel zlaťáků ;)
jinak ten prostor není žádná tragédie - mám 190 a ramena jak od vozu a až na pravý koleno zabořený ve středovém tunelu si nestěžuju...
a ta čtyřkolka v krizových situacích snad taky trochu může pomoct...obecně musím říct, že pro mě ten motor za ty kompromisy fakt stojí

infinity vypadá úžasně, zrychlení no comment, ale 400l pro zavazadla je fakt pro "většinu" lidí asi dost průser...přesně z tohoto důvodu jsem nešel do passatu cc s 3,6fsi, celkově lepší auto jak jezevčík, ale kufr jsem nedokázal zkousnout...holt každý máme práh bolesti někde jinde ;)
pořizovací cena infinity není o moc dál než 3,6fsi, ať je kde je, ale jelikož kupuju zásadně ojetiny za zlomek ceny nového, přepokládám, že infinity by na trhu degradovalo o dost pomaleji než koncern a v ČR to jako ojetina asi nebude vůbec :)

mondeo/s-max 2,3 ecoboost, o tom si fakt nemůžeme ani nechat zdát...
kubais
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pát zář 12, 2014 16:18,0

Re: Motor 2.0 EcoBoost (149kW a 176kW)

Příspěvekod EkoFlus » čtv bře 19, 2015 10:47,0

vlkoun píše:...vždy kolem 80 kmh, kdy přidám plyn. Ale ne moc, jen tak jemně pro zrychlení. Auto zarachotí, pak podřadí a jede celkem normálně.

Podařilo se někomu z postižených "rachocením" EcoBoostu dopátrat se nějaké příčiny? A ještě lépe řešení?

Já jsem s tím problémem navštívil postupně tři různé autorizované servisy, ale "závada se neprojevila". Klasika. Mě se to projevuje při rychlostech 80 až 90 kmh, při cca 2000 až 2500 otáček, zařazená 6 nebo 5 (nelze poznat v režimu D), když chci z ustálené rychlosti zrychlit. Ne na plný plyn, ne uplně málo, ale tak akorát. Z motorového prostoru se ozve kovové cvakání, jako když se na starý škodovce 120 "klepou ventily". Kupodivu motor neztratí tah. Jelikož nemám srdce to trápit proti tomu zvuku, tak uberu plyn, přidám plyn a už se to neopakuje. Možná, že při tom ubrání dojde i k přeřazení, to ale není jisté. Celé se to projevuje nahodile, takže nedokážu to vyvolat vždy.

a) Původně jsem myslel, že ty zvuky jsou z převodovky PowerShift, která chce podřadit, ale z nějakého důvodu to nedokáže. Ale myslím, že stejnou věc hlásil i někdo s manuální převodovkou? :?: Pokud ano, tak závadu automatu můžem asi vyškrtnout.

b) Když jsem hledal u úplně jiné značky spolehlivost úplně jiného motoru, narazil jsem na problém s přestavováním vačky sacích ventilů, kdy se z motoru také ozývá něco co nemá. Tak jestli inženýři z Fordu nevymysleli taky něco podobného. Vzhledem k tomu, že se to stane při stecifické zátěži motoru.

c) Možná je problém jen v nevhodném palivu. :idea: Poslední cca dva měsíce jsem jezdil na Natural98 od Agipu a "cvakání" nebylo ani jednou. Teď mám druhou nádrž Naturalu95 od Agipu a včera při pokusu se zařadit do provozu se opět cvakání ozvalo, řekl bych že hlasitěji než kdykoliv předtím a dokonce snad už při cca 60 kmh.

d) Jako další věc mě napadá závada jednoho vstřikovače nebo špatný zážeh v jednom válci, kdy při specifické zátěži, relativně nízkých otáčkách, zařazeném vysokém rychlostním stupni, může dojít k detonačnímu spalování.


Auto mám koupený jako nový, vždy autorizovaný servis. Aktuálně najeto 175000km. Cvakání se postupně začalo projevovat tak od cca 110000km.

Tak pokud se někomu podařilo něco vypátrat nebo má nějakého ověřeného mechanika, který to dokáže diagnostikovat, budu velmi rád.
_______________________________________________________
Mondeo EcoBoost 2.0/149kW PowerShift (2010)
Uživatelský avatar
EkoFlus
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: stř bře 18, 2015 21:31,0

Re: Motor 2.0 EcoBoost (149kW a 176kW)

Příspěvekod Tecto1 » sob bře 21, 2015 9:59,0

Teď nevím, jestli je ECOboost něco jako CR u dieselu. Ptám se cíleně, jelikož tuto konstrukci jsem měl v BMW 530i a vím, že benzínem 95 tankovaným v ČR jsem odprásknul vstřiky. A projevovalo se to ne teda úplně stejně, ale symptomy se mi zdají podobné.
Kovové cvakání - u mě na volnoběh, pak sem tam ztráta výkonu, vibrace motoru za studena. . .
Vstřiky (6x) jsem nechal vyměnit a jelo to zas jak hodinky. Teda do další závady, do další závady, do další .... Tak jsem se vrátil k Mondegu.
Tecto1
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon úno 23, 2015 12:23,0
Bydliště: BRNO

Re: Motor 2.0 EcoBoost (149kW a 176kW)

Příspěvekod BubakGS » úte bře 31, 2015 15:18,0

Mam F Galaxy 2.0 EB (149 kW) / PowerShift v Titanu od nova, model 2011. Ted je prave na servisu 120.000 km. S autem samotnym nikdy zadny problem nebyl, krome dvou:
- mys mi sezrala hlavni kabelovy svazek (Ford mi dal gratis material a ja platil praci).
- blbec mechanik pri predchozim servisu nedotahl svicky, druhy valec prisaval falesny vzduch a svicka v podstate shorela - jiskriste utavene, motor vynechaval (nepravidelne) a rozsvecel kontrolky, na diagnostic naskocila chyba zapalovani.

Auto je bez uprav (krome K&N filtru v original boxu - zadny hribek), chodi na predepsany servis presne podle Fordu a jedine co delam jinak je vymena oleje kazdych 10.000 km - jezdim hodne casto po dalnici do Nemecka a neverim long life intervalum vymen oleje (potkal jsem se kdysi behem studii s materialovou fyzikou).

Tankuji jedine 98 nebo 100 oktanovy benzin, nejcasteji Vervu od Benziny, u Shellu nebo OMV. U malych noname pump nikdy. Protoze hodne jezdim do Nemecka, casto beru benzin i tam (Super Plus) a ac to nechapu, stale je tam poznat rozdil (jede lip, na nadrz dojede dal).

Aby motor nezlenivel, obcas po Reichu poradne vyzenu pavouky a karbon ostrou jizdou (tak 20 - 30 km na plny plyn) - jede mi to dle GPS 232 km/h pri cca 4.800 rpm na 6tku (dal to nepusti elektronika) a zadne podobne potize nemam - spalovaci prostory ciste (kontrolovalo se to po tech spatne namontovanych svickach).

Pokud na aute neni mechanicka zavada a diagnostika je cista, svicky nove (merkou nastavena spravna mezera jiskriste), mas moznost nechat nekde zkontrolovat kamerou vnitrky spalovacich prostoru a ventily? Usady karbonu, podpaleni ventilu a podobne? EcoBoost je turbomotor s variabilnim casovanim ventilu a primym vstrikem paliva do valcu - dost citlivy na kvalitu oleje i paliva.

Maximalni rychlost:
Obrázek
BubakGS
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: úte bře 31, 2015 14:50,0

Re: Motor 2.0 EcoBoost (149kW a 176kW)

Příspěvekod BubakGS » úte bře 31, 2015 19:18,0

..a minimalni prumerna spotreba (Passau -> Ceske Budejovice, pozde vecer, zadny provoz, tempomat furt 100 km/h tacho):

Obrázek
BubakGS
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: úte bře 31, 2015 14:50,0

Re: Motor 2.0 EcoBoost (149kW a 176kW)

Příspěvekod Guzma » pát dub 17, 2015 11:32,0

To klepání se mi občas objevuje, nijak to neřeším - taky nevím jak:(
Dělalo mi to u 1,6EB a teď mám 2,0 EB najeto 40tis km a dělá to taky. U obou aut se to cvakání objevovalo už od začátku, ne tedy až po určité porci najetých km.
Celkově jsem s Mondeem spokojen - zatím žádná závada, olej to nežere. Výkon nic moc, na to, že jde o vrcholnou motorizaci.
Mondeo 2013, TITANIUM S, 2.0 EcoBoost 176kw, 5DV, manuál
Guzma
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: čtv čer 06, 2013 19:23,0

Re: Motor 2.0 EcoBoost (149kW a 176kW)

Příspěvekod a.modry » ned zář 06, 2015 17:06,0

Ahoj,

mam ten samy problem, klepani se objevilo uz cca pri 50tis km, 1.6, manual, rok vyroby 06/2012.

Ted jsem to mel v servisu v Plzni, na diagnostice nic nenasli...v ramci 3.prohlidky menili krome oleje a filtru taky svicky, nevim, jeslti to treba ty muzou zpusobovat...?

Vubec nevim, jestli to mam nejak resit, auto je rok po zaruce.

Potrebuju, aby to jeste 2-3 roky vydrzelo a pak pujde :-)
a.modry
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: ned zář 06, 2015 17:00,0

Re: Motor 2.0 EcoBoost (149kW a 176kW)

Příspěvekod a.modry » stř zář 09, 2015 11:45,0

Ahoj,

mam stejny problem, Ecoboost 1.6 Mondeo - manual. Poradilo se to nekomu jiz vyresit?
a.modry
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: ned zář 06, 2015 17:00,0

Re: Motor 2.0 EcoBoost (149kW a 176kW)

Příspěvekod Guzma » stř zář 16, 2015 13:06,0

Tecto1 píše:Teď nevím, jestli je ECOboost něco jako CR u dieselu. Ptám se cíleně, jelikož tuto konstrukci jsem měl v BMW 530i a vím, že benzínem 95 tankovaným v ČR jsem odprásknul vstřiky. A projevovalo se to ne teda úplně stejně, ale symptomy se mi zdají podobné.
Kovové cvakání - u mě na volnoběh, pak sem tam ztráta výkonu, vibrace motoru za studena. . .
Vstřiky (6x) jsem nechal vyměnit a jelo to zas jak hodinky. Teda do další závady, do další závady, do další .... Tak jsem se vrátil k Mondegu.


Tohle není ono. Dělalo mi to u dvou nových aut už od začátku. V poslední době ale raději přidávám do benzínu VIF aditivum.
Mondeo 2013, TITANIUM S, 2.0 EcoBoost 176kw, 5DV, manuál
Guzma
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: čtv čer 06, 2013 19:23,0

Re: Motor 2.0 EcoBoost (149kW a 176kW)

Příspěvekod Guzma » stř bře 15, 2017 23:45,0

Už jsem se Mondea před rokem zbavil. V 57tis km se motor vysral. Co tomu bylo jsem nezjistil. V rámci záruky byl vyměněn polomotor za nový a já to radši prodal.
Mondeo 2013, TITANIUM S, 2.0 EcoBoost 176kw, 5DV, manuál
Guzma
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: čtv čer 06, 2013 19:23,0

Re: Motor 2.0 EcoBoost (149kW a 176kW)

Příspěvekod CarlosX » čtv bře 01, 2018 16:35,0

Ma jeste nekdo problem jako Guzma? Casem se v tisku a na fordich forech objevuji zminky o praskani pistu ecoboostu 1.6/2.0 pred revizi v roce 2014.
Volvo V70 2.0T (motor Ford EcoBoost 149 kW) 2011
predtim Ford Mondeo Combi Ghia 2.5 V6, 1999
CarlosX
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: čtv bře 16, 2006 15:40,0
Bydliště: Praha

Předchozí

Zpět na Mondeo MK IV - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron