Motor 2.2 TDCi

Re: Motor 2.2 TDCi

Příspěvekod draxxx » stř bře 16, 2016 10:17,0

Zdar kluci, moje V6 musela jít do světa. Rozhlížím se co dál. Chci něco kolem 200 ps s manuálem rok 2011 -2012 a jediná volba která to splňuje je 2,2 TDCi. S naftou nemám žádné zkušenosti. Je na tý 2,2 něco obecně průšvihovýho?
Mondeo 1,6 EB
(předtím 3.0 V6 a ještě předtím 2,5 V6)
draxxx
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: stř bře 16, 2016 9:59,0

Re: Motor 2.2 TDCi

Příspěvekod marama » pon srp 08, 2016 13:09,0

Ahoj všem, nevím, jestli jste to u 2.2 řešili, na doporučení mých mechaniků je dobré preventivně nahradit plastovou sponu, která drží hadici chlazení, něčím bytelnějším (drát, plech). Plastová spona časem praskne a prověšená hadice se pak dotýká poloosy (jsem laik, tak doufám, že si to pamatuju správně), která ji postupně prošoupe a nastane problém. Já už jsem měl tu sponu prasklou, takže by to byla otázka do 1000 km a skončil bych někde na cestě. :shock:
Mondeo, 2.2 TDCi 147 kW, kombi, 2013, Titanium S
Mondeo, 2.2 TDCi 129 kW, kombi, 2009, Titanium S
Mondeo 1.8 16V, 85 kW, sedan, 1994
marama
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: pon led 09, 2012 15:15,0
Bydliště: Morava

Re: Motor 2.2 TDCi

Příspěvekod joker » sob srp 13, 2016 22:48,0

Ahoj, tak jsem též pořídil 2.2tdci 147kw a rád bych se informoval na vaše zkušenosti s tímto motorem. Zatím mám najeto cca 3tis km a motor šlape i když proti 114kw tdci je znat neco jako turbo dira ve vykonu okolo 1500do cca 1800 otacek. Co se tyce spotreby podarila se mi nadrz za 7,4 po dotankovani ale take za 9 co vy? :-) Jak u tohoto motoru spolehlive poznate ze zacala regenerace filtru? Zjistovali jste nekdo cenu noveho dilu? Aftermarket tento motor skoro nezna :-) Bylo mi doporuceno hlidat mnozstvi oleje protoze se do nej pri nedokoncene reg dostava nafta-menim std po 15t. Pripadne pokud mate nejake dalsi zkusenosti a tip...
Mondeo 2,2 TDCi 147kw TitaniumS, 2011
Mondeo 2,2 TDCi 114kw GhiaX 2oo5
bylo Mondeo 1,8 TD 66kw 1998
joker
*
*
 
Příspěvky: 28
Registrován: sob led 03, 2004 14:58,0
Bydliště: Chrudim

Re: Motor 2.2 TDCi

Příspěvekod marama » úte led 17, 2017 19:50,0

Ahoj, "turbo díru" u 147kW taky eviduju, pocitově je výraznější v porovnání s mým předchozím Mondeem 129kW (viz podpis). Obě auta jsem pořizoval ojetá, dovoz z Německa, obě shodou okolností s velmi podobným nájezdem (cca 110 tis. km). Na druhou stranu má 147kW lepší zátah (to se jaksi čekalo :) ), ale je to v celé šíři spektra otáček, takže ve finále jsem s motorem spokojen, i když mám rád plný a nepřerušovaný zátah. Nevíte, nakolik odlišně se takový turboefekt bude projevovat u automatu? Jinak tankuju taky pouze vervu, pravidelně plný servis (2x ročně olej, 1x ročně palivový filtr (i při té ceně)), za těch mých necelých 200 tis. najetých km od koupě (celkem 300 tis.), než jsem Mondeo obměnil, jsem řešil pouze prasklou hadici sání u turba, repasi startéru a prasknutý sekundární řemen, jinak nic. Dlouhodobá spotřeba 7,0. To je vzhledem ke stylu jízdy, řekl bych, slušný.
Naposledy upravil marama dne úte led 24, 2017 20:33,0, celkově upraveno 2
Mondeo, 2.2 TDCi 147 kW, kombi, 2013, Titanium S
Mondeo, 2.2 TDCi 129 kW, kombi, 2009, Titanium S
Mondeo 1.8 16V, 85 kW, sedan, 1994
marama
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: pon led 09, 2012 15:15,0
Bydliště: Morava

Re: Motor 2.2 TDCi

Příspěvekod PLeon » čtv led 19, 2017 16:48,0

Ja s tim motorem zatim problem nemam, jezdim s tim sam a mam najeto 217 000. Ve 20 000 jsem nechaval upravovat jednotku na 150 kW. Turbo diru ma ten motor opravdu velkou, to je proste dano jednim vetsim turbodmychadlem. Spojku mam jednou menenou (spolu s dvojhmotou, kdyz uz tak uz). Jinak do toho leju vervu, jezdim na garancky co 15 000 na vymenu oleje a to je tak vsechno. jednou mi praskla hadice sani, to je vse. Dlouhodoba spotreba 5.8.
Mondeo, 2.2 TDCi, 5dv., 2009, Titanium X Exclusive, White Frozen
Focus 1.8 TDCi, kombi, 2007 Silver, sluzebni
Mondeo 2.0 TDCi, kombi., 2004, Ghia, Deep Rosso
PLeon
***
***
 
Příspěvky: 150
Registrován: čtv dub 09, 2009 10:54,0

Re: Motor 2.2 TDCi

Příspěvekod Honndzyk » úte bře 21, 2017 21:31,0

Zdravím,
co dáváte do motoru za olej? Asi jednoznačně plnou syntetiku, ale co třeba oleje "long life".
Jelikož je to naftovej "koksák", vyplachujete před výměnou?

Díky za odpověď všem praktikům.
Honndzyk
CMC 156
(Ford Mondeo 1.8i 16V Combi Ghia 2000 (LPG) (umřelo 2017 po havárii - osobně najeto 650 tis km)
Ford Mondeo 2.2 TDCi Combi Titanium S 2011
Uživatelský avatar
Honndzyk
**
**
 
Příspěvky: 95
Registrován: úte led 20, 2004 11:16,0
Bydliště: Velké Březno - Valtířov

Re: Motor 2.2 TDCi

Příspěvekod ironside » sob dub 08, 2017 16:16,0

no zvlastní zkušenosti doporučuji,dávat originál olej nebo olej se stejnou specifikací.V tomto případě totiž neznamená,že více je lépe.Výplach oleje bych nedělal,to raději vyměn dřív olej.
někde jsem četl,že dokonalý výplach je naftou,vypustíš olej,naleješ 5l nafty,pročíš motor a vyleješ.
Mondeo Ghia 2,0 TDCI DPF 163k 2011
Mondeo modelová řada 01, 2.0 TDCI DPF 96kw, Combi, r.v. 2007, Ghia
ironside
**
**
 
Příspěvky: 90
Registrován: ned zář 07, 2008 6:08,0

Re: Motor 2.2 TDCi

Příspěvekod Honndzyk » stř dub 12, 2017 10:01,0

Můžu vědět co je myšleno slovem "originální"?
Vyplachovat 16V motor současné produkce naftou? To je joke?
To šlo možná u V3S nebo Zetoru kde byla místo kompozitu šála z mědi...
Naposledy upravil Honndzyk dne stř dub 12, 2017 21:42,0, celkově upraveno 1
CMC 156
(Ford Mondeo 1.8i 16V Combi Ghia 2000 (LPG) (umřelo 2017 po havárii - osobně najeto 650 tis km)
Ford Mondeo 2.2 TDCi Combi Titanium S 2011
Uživatelský avatar
Honndzyk
**
**
 
Příspěvky: 95
Registrován: úte led 20, 2004 11:16,0
Bydliště: Velké Březno - Valtířov

Re: Motor 2.2 TDCi

Příspěvekod ironside » pát dub 14, 2017 19:33,0

no original olej myslim original olej Ford....No a ten vyplach,jestli nemáš benzínák,ale naftu,proč ne.Ono na tom neni nic zas tak nelogické,nafta se ti dostavá do oleje i během provozu a když byla regenerace filtru částic jestě zajištěna změnou chodu motoru,tak nafta tekla do oleje i proudem,potom si vypustil misto 6,5l klidně 8.Samozrejmě,můžeš použít komeční prostředky,ale výsledek bude stejný.
Mondeo Ghia 2,0 TDCI DPF 163k 2011
Mondeo modelová řada 01, 2.0 TDCI DPF 96kw, Combi, r.v. 2007, Ghia
ironside
**
**
 
Příspěvky: 90
Registrován: ned zář 07, 2008 6:08,0

Re: Motor 2.2 TDCi

Příspěvekod Mirda » sob dub 15, 2017 12:05,0

Tak ty zijes snad jeste v 50tych letech ne?
Na vyplach kdyz uz tak se pouziva specialni vyplachovy olej.
A to ze misto(nevim kolik mate napln)6,5l vypustis 8l,jako ze tece nafta do motoru proudem jsi slysel kde?
To uz asi potom ten motor nema zadne pistni krouzky nebo je tak vylagrovanej.Ale i tak to je blbost nejvyssiho stupne.
To by zase ten olej zral nez by pribyval.Jeste by mne zajimalo kudy jako by ta nafta do oleje tekla(tim proudem).
:roll: :roll:
Pro Honndzyka:Vyplach bych delal mozna pri prvni vymene u noveho auta.Jinak to nema moc smysl(tim netvrdim ze to nemuzes udelat).O olejich tu byla sahodlouha debata.Je to na kazdem co do motoru lije.Staci procist dane tema a vis vse.
CMC 613
Ford Mondeo Combi CLX 1.8TD(1997)
Ford Escort 1.6 16V(1996) odvezen do šrotu
Renault LagunaII 1.8 liftback
Uživatelský avatar
Mirda
****
****
 
Příspěvky: 230
Registrován: čtv zář 15, 2005 19:54,0
Bydliště: Bílina

Re: Motor 2.2 TDCi

Příspěvekod ironside » ned dub 16, 2017 14:19,0

At si dělá výplach motoru jak kdo chce,jestli je někdo ovlivněm komerčními produkty a nečte složení,je ve finále jedno.Myslím,že vzhledem k ceně oleje,je lepší zkrátit interval výměny oleje samotného.Na tom se asi shodneme.Dokonce někteří výrobci ani výplach nedoporučují.
A co se týče přibývání oleje v důsledku přítomnosti nafty,na to se sepsalo mnoho článků....
Je to důsledek zavedení DPF filtru se systémen změny časovaní vstřiků a tím zvýšení teploty výfukových plnynů za účelem regenerace.
Při přerušeni této regenerace v důsledku časté jízdy na krátké vzdálenosti,třeba ve městě,docházelo k průsaku nafty skrz pístní kroužky.Doufám,že si nikdo nemyslí,že spalovací komora je hermeticky nepropustná,to bychom měli olej bez sazí a uplně čistý.
Dnes se už používá jiný systém,kde je před filtrem DPF vstřik nafty přímo.
PS:popisuju tu taky osobní zkušenost,měl jsem 4 mondea z toho 2 s filtrem DPF se starou i novou technologií,najel jsem na nich dohromady 900 tis. km,takže si myslím,že o nich něco vím.
Mondeo Ghia 2,0 TDCI DPF 163k 2011
Mondeo modelová řada 01, 2.0 TDCI DPF 96kw, Combi, r.v. 2007, Ghia
ironside
**
**
 
Příspěvky: 90
Registrován: ned zář 07, 2008 6:08,0

Předchozí

Zpět na Mondeo MK IV - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron