Engina Malfunction dotaz

Engina Malfunction dotaz

Příspěvekod dorky » pon srp 05, 2013 22:17,0

Lidi technickej dotaz při jízdě z kopce se mi občas rozsvítí Engine malfunction po cca 2 minutách zase zhasne když to napíchnu nikde žádná chyba nezůstane uložená ForDiag nic nenašel a Texa taky ne vše je ok, ještě sem nestihl vzít sebou do auta diag a až se to rozsvítí načíst to ale jen tak letmo nesetkal jste se s tím někdo?
dík za tipy
Ford Mondeo Kombi Titanium S, 2,2 tdci 129kw 2008
dorky
Junior
Junior
 
Příspěvky: 7
Registrován: sob zář 01, 2012 14:41,0

Re: Engina Malfunction dotaz

Příspěvekod dorky » stř srp 07, 2013 12:39,0

tak první záchvěv už to píše
P2297 O2 sensor out of range during deceleration bank 1, sensor 1
Ford Mondeo Kombi Titanium S, 2,2 tdci 129kw 2008
dorky
Junior
Junior
 
Příspěvky: 7
Registrován: sob zář 01, 2012 14:41,0

Re: Engina Malfunction dotaz

Příspěvekod Tomin123 » pát srp 09, 2013 9:40,0

Tam bude uz sirokospektralni !
Tak se podivej na graf prubehu te lambda sondy. Obvzlast tedy pri deceleraci.
Pak se uvidi. Svody (zatekla voda) ve vedeni te lambdy, ...
I na mladsich autech nejsou bohuzel vyjimkou shnile draty nekde ve svazku.
Pripadne KO lambda.
Ford Mondeo, 1.8 16V, blacktop '1999, ghia
Opel Omega C 2.5 V6 Elegance
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, ...[http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=25694]
Uživatelský avatar
Tomin123
***
***
 
Příspěvky: 159
Registrován: úte led 13, 2009 19:38,0
Bydliště: Kamenné Žehrovice, Praha

Re: Engina Malfunction dotaz

Příspěvekod dorky » čtv srp 15, 2013 11:53,0

tak zatím zkoumám, rozsvicí se to když jedu z kopce při brždění motorem, pak to zhasne, a další vyzkoumaná věc, když se vypálí FAP zhasne to a pak se zase rozsvítí takže myslím, že FAP bude asi přícina ještě to nechám zítra ověřit ve fordu a dám vědět
Ford Mondeo Kombi Titanium S, 2,2 tdci 129kw 2008
dorky
Junior
Junior
 
Příspěvky: 7
Registrován: sob zář 01, 2012 14:41,0

Re: Engina Malfunction dotaz

Příspěvekod dorky » ned srp 25, 2013 8:22,0

tak mi to nedalo a byl sem za klukama ve fordu tak to napsalo stejně jako mě diad snímač vzduchu při deceleraci motoru takže sem ho vytáhl vyčistil a stejně je to stejný tak zkusím novej a pokud nic tak budu muset jít dál po kabelech
Ford Mondeo Kombi Titanium S, 2,2 tdci 129kw 2008
dorky
Junior
Junior
 
Příspěvky: 7
Registrován: sob zář 01, 2012 14:41,0

Re: Engina Malfunction dotaz

Příspěvekod dorky » čtv říj 10, 2013 11:48,0

trochu opožděně píšu rozuzlení ale je to vyřešeno, vyměnili jsme smímač O2 ve výfuku a je klid ale ta cena original 5100,-Kč Brrr bohužel nadá se svítil :)
takže asi tak přátelé.
Ford Mondeo Kombi Titanium S, 2,2 tdci 129kw 2008
dorky
Junior
Junior
 
Příspěvky: 7
Registrován: sob zář 01, 2012 14:41,0

Re: Engine Malfunction chyba

Příspěvekod Radek6 » úte čer 30, 2015 12:59,0

Ahoj,
máme Mondeo 1.8TDCi r.v. 2008, koupené 2011 s důvěryhodným nájezdem cca 137 000 (dnes cca 161 000, tj. moc nejezdíme). Asi 4 měsíce po koupi se nám cestou z hor (cca 10 km od startu) při předjíždění na dálnici ztratil výkon a na displeji objevilo Engine Malfunction. Auto jsem na 10 min odstavil a pak to jelo zase asi 10-20 km, pak se situace opakovala i bez předjíždění. stáli jsme asi hodinu a pak jsme ještě s jednou přestávkou dojeli z KV do Prahy. Dal jsem to do zn. servisu, kde za asi 1700 Kč udělali diagnostiku a reset pp, řekli že je to 4. vstřik a že to tak může ještě chvíli jezdit. Tak jsem to nechal být a občas jsme prostě 10 min počkali, než to vychladne. Klidně to několik měsíců jezdilo bez chyby. Když se chyba opakovala příliš často a nakonec i při startu, tak jsem i s chybou jel do zn. servisu, kde udělali diagnostiku a jelikož nevěděli, jestli je chyba v pp nebo vstřiku, tak prohodili 3. a 4. vstřik. Chyba se opakovala i při dalším startu, tak pak vyměnili 4. vstřik, cena celkem asi 15 000 Kč (na diagnostiku jsem s chybou zase dojel, sice rychlostí 20 km/h, což ale v ranní špičce nebyl problém a nikdo z okolních řidičů si toho ani nevšiml).
Po nějaké době to začalo znovu. Kamarád mi promazal táhlo od turba a ať to s tím souviselo nebo ne, tak to dalo na 1/2 roku pokoj.
Letos v zimě, jsem zase jeli z hor a po cca 10 - 20 km jízdy jsem chtěl v kopci předjíždět a šlápl na to a za chvíli, už na rovině, přišla ztráta výkonu a na displeji objevilo Engine Malfunction, Cestou domu se to opakovalo asi 1-2x. Zase stačilo asi 10 min počkat.
V květnu 2015, cestou z chaty, se to opakovalo už po cca 1-2 km a nechtělo se to ani po 30 min čekání normálně rozjet, tak jsem se chtěl otočit a jet zase zpět i s chybou a v pondělí to řešit v servisu u chaty, ale při složitějším otáčení na nerovné a úzké cestě cestě mi to chcíplo a při následném startu to bylo v pořádku a už jsme dojeli.
Jel jsem s tím do neznačkového servisu, kde na diagnostice nic kromě pár neurčitých chyb nenašli. Kontrola pohybu turba byla v pořádku, tak ho na čištění nerozebrali.
Chybu jim to při testovacích jízdách nehodilo, tak nic neopravili.
Včera se to zase podělalo, když jsem po cca 15-20 km od startu na dálnici dal v 90 km/h ze čtyřky rovnou šestku a i když jsem na plyn moc nešlapal a chtěl pomalé zvýšení rychlosti, tak se tradiční chyba opakovala. Pak už ne, ale auto divně škytalo. domů z chaty to už taky jelo dobře.

Takže mi přijde, že chyba nastává při prudším zrychlení (max ale cca 3000-4000 ot) při ne zcela prohřátém motoru (3x při najíždění na dálnici z připojovacího pruhu) a pokud nastane, tak se opakuje už bez závislosti na teplotě.

Taky se mi stává (obzvlášť za teplého počasí), že tempomat vůbec nejde aktivovat nebo samovolně vypadne.
Přímou souvislost s problémem výše jsem nenašel, paradoxně když se auto zastavuje, tak pak tempomat spíše funguje.

Máte někdo podobnou zkušenost?

Edit: naftu obvykle čepuju u Benziny Top Q, ale předminule jsme dal i Vervu a rozdíl jsem nepoznal. Jako aditivum dávám zimní Vif celoročně.

Edit 2015: Tak to byl vstřik. Po výměně jezdí dobře, akorát stále vypadává tempomat, hlavně po zahřátí. V zimě moc ne.
Asi by pomohla tato rada viewtopic.php?f=61&t=2605#p101904 , ale to asi sám nezvládnu.


Edit 2016: vstřk byl vyměněn 8/2015 a do Velikonoc 2016 to jezdilo dobře. Pak zase po 45 km jízdy po dálnici, při plynulé jízdě cca 50-70 km/h najednou engine malfunction a po 10 min. stání to jelo dál. V následujících 4 měsících se chyba opakovala při začátku jízdy asi 5x, pak ale auto vždy dojelo dobře.
V Německu jsem cestou tam jel cca 180 km/h a dobrý, ale cestou domu začal občas škubat motor, tak jsem dojel raději cca 130 km/h, ale bez zastavení.
Po této jízdě začalo pískat turbo, i když jsem nikde nevypnul motor bez ochlazení turba v nižších otáčkách. Současný nájezd cca 169000 km.
Vif jsem používat raději přestal.
Mondeo, 1.8 TDCi, 92 kW, kombi, Hypnotic Silver, 8/2008 (od 10/2011)
Mazda 626, 2.2i, 85 kW, liftback, červená, 1991 (od 2002 do 11/2011)
Radek6
*
*
 
Příspěvky: 20
Registrován: stř čer 08, 2011 9:46,0

Re: Engina Malfunction dotaz

Příspěvekod MartikRA » pát zář 29, 2017 22:05,0

Ahoj, jaké je pokračování příběhu?
Mondeo MkIV 1,8TDCI 92kW GHIA combi
MONDEO MkIII 2,0i 107kW GHIA 2001 hatchback černá prodáno
MONDEO MkII 2,0i 96kW GLX 1997 notchback červená radlant prodáno
MONDEO MkII 1,6i 66kW CLX 1997 hatchback juice green(auto.klima, el.sedadla řidiče)prodáno
MartikRA
Junior
Junior
 
Příspěvky: 9
Registrován: sob srp 19, 2006 22:05,0
Bydliště: Rakovník


Zpět na Nové Mondeo (2007 - ....) - jen co se nehodí do ostatních témat !!!

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron