Spojka

Spojka

Příspěvekod JachymH » čtv bře 25, 2004 0:04,0

:( Kdo muže poradit jak seřidit spojku, jestli to vubec jde. Zabere těsně podvrchem. :wink:
JachymH
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: pon úno 09, 2004 21:12,0

Příspěvekod Hokky » čtv bře 25, 2004 7:11,0

Už to tu sice bylo, ale znovu to napíšu. JAKÝ MÁŠ AUTO, ROK VÝROBY?
CMC 096
Mondeo 1,8TD, Trend, 6/99, Turnier, vzd.filtr JR
Škoda 136 pickup 50kW 1993
Uživatelský avatar
Hokky
*****
*****
 
Příspěvky: 811
Registrován: pát zář 05, 2003 7:42,0
Bydliště: Trutnovsko - Batňovice

Příspěvekod futura » čtv bře 25, 2004 8:41,0

Podle mne to nejde a uz dost dlouho ani u starsich fordich modelu.Sice existuje moznost,ze kdyz se u lankoveho ovladani meni lano,nekdy je potreba ten samostav na pedalu rucne trosku posunout a dostat na spravny zoubek,ale jinak je to otazka ojeti, nova spojka zabira dost dole,cim ojetejsi,zaber se stehuje vys.
futura
**
**
 
Příspěvky: 61
Registrován: pát led 16, 2004 8:39,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Ota » čtv bře 25, 2004 8:45,0

To si nemyslim. U Mk1 by spojka mela jit seridit (radeji viz Etzold), u Mk2 se serizuje sama. Jakmile tedy u Mk2 zabira prilis vysoko, nejspis je na vymenu.
Opet je podstatny rok vyroby, jak jiz napsal Hokky.
Ota - CMC 014
Mondeo 2.0 16V Trend, 3/2006, combi
Uživatelský avatar
Ota
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1196
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:40,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod No Respect » čtv bře 25, 2004 10:17,0

To, je pravda.U většiny aut, když je nová spojka, tak zabírá spíš někde dole a když už odchází, tak zabírá až někde nahoře - a ve většině případů seřídit nejde (teda vlastně jedinej způsob seřídit ji, je, že se vymění :lol: )
Ale jak psal Ota, tak u MkI by měla jít seřídit, takže záleží co má JachymH za typ Mondea....
A jen tak orientačně nevíte někdo kolik stojí ? (já u svýho Mondea nemám ňák moc naježděno, takže spojka je naprosto ok), ale chtěl bych to aspoň vědět.Měnily jsme u bývalýho auta VW - protože to mělo fakt dost najeto a tam to stálo myslím něco kolem 6 i s prací...
CMC 179
(předchozí auto - Mondeo 1.8 16V GLX, 11/96 MkII, sedan)
VW Passat B5 facelift, 1.9 TDi PD 74kW, 11/01, kombi
Uživatelský avatar
No Respect
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1031
Registrován: čtv zář 18, 2003 15:38,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod Ota » čtv bře 25, 2004 10:30,0

Kamarad nechal menit spojku nedavno ve sve Mk1 1.8 primo ve Fordu a stalo to material 4500,-, prace 1800,-.
Ota - CMC 014
Mondeo 2.0 16V Trend, 3/2006, combi
Uživatelský avatar
Ota
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1196
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:40,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod JachymH » pát bře 26, 2004 0:17,0

Tak dik moc nadšenéj nejsen ale co se dá dělat :( asi jen to ze ji vyměním. Mam Monďoch Mk II r.v.1997 konec koku najeto teda podle tachometru 132000km. Spojka zabere někde v 2/3, jinak je zatim vpohodě. 8)
JachymH
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: pon úno 09, 2004 21:12,0

Příspěvekod Miloš » pát bře 26, 2004 0:28,0

Mě zabírá spojka na posledních 2cm a už si i klouzla s karavanem na háku. Ale solo auto ještě jezdí dobře. Mám 155,000 a je to originál první obložení.
CMC 042
Mondeo 1.8TD, Turnier, 1998, Combi
Miloš
****
****
 
Příspěvky: 489
Registrován: pát zář 05, 2003 21:41,0

Příspěvekod Wally » pát bře 26, 2004 10:09,0

Jestli zabírá ve 2/3, tak bych se tim moc nezabýval. Já mam na autě najeto 30 tisíc km a zabírá mi taky tak ve 2/3...
Naposledy upravil Wally dne pon bře 29, 2004 9:05,0, celkově upraveno 1
CFC 003
Ford Focus 1.6 (100k) Ambiente, r.v. 2002, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Wally
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 137
Registrován: stř bře 10, 2004 12:42,0
Bydliště: Rokycansko

Příspěvekod DR » sob bře 27, 2004 15:21,0

Uz se to tady kdysi resilo. Vetsina mondei MK I a vsechna MK II ma spojku ovladanou hydraulicky a serizovanou automaticky, jenom nejstrarsi MK I maji spojku s ovladanim lanovodem a rucnim serizovanim.
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Lubos » čtv dub 01, 2004 19:02,0

Zdravím všechny.
Mám dotaz. Když se rozjíždím (hlavně při studeném motoru), tak mě lehce něco zapíská ve spojce. Je to příznak opotřebované lamely?
Dnes už to udělalo i při mírně zahřátém motoru (cca 3 km jízdy).
CMC 147
Focus, 1.8, 85kw, Combi, 2000, Trend
Lubos
***
***
 
Příspěvky: 182
Registrován: pon pro 08, 2003 22:52,0
Bydliště: Plzeň - Jih

Příspěvekod Miloš » čtv dub 01, 2004 19:20,0

A píská i když jen položíš nohu na pedál (aby se rozběhlo spojkový ložisko)? Jestli jo, tak vyměnit. A ještě jinak... nepíská třeba řemen od alternátoru? Ten si rád při rozjezdu zapíská a dotahovat moc nepomůže, protože má měkkej šponovák.
CMC 042
Mondeo 1.8TD, Turnier, 1998, Combi
Miloš
****
****
 
Příspěvky: 489
Registrován: pát zář 05, 2003 21:41,0

Příspěvekod Lubos » čtv dub 01, 2004 19:29,0

Zapíská pouze při rozjezdu. Jinak je klid. A na 90% jde ten zvuk z levé strany motorového prostoru. Pohledem od řidiče.
CMC 147
Focus, 1.8, 85kw, Combi, 2000, Trend
Lubos
***
***
 
Příspěvky: 182
Registrován: pon pro 08, 2003 22:52,0
Bydliště: Plzeň - Jih

Příspěvekod kutil » sob dub 03, 2004 6:48,0

Když se rozjíždím, tak spojka škube. Měl jsem to i Escorta, ale tam stačilo chvíli spojku podržet v záběru s většíma otáčkama a ona se dala dopořádku. U Mondea to nejde. Je to jakoby neměla hladký povrch. Také mi zabírá hodně nahoře. Mám najeto 75tis.km.
Uživatelský avatar
kutil
*****
*****
 
Příspěvky: 586
Registrován: pát zář 05, 2003 10:02,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod DR » sob dub 03, 2004 12:17,0

Holt nekdo si s fordi spojkou rozumi a nekdo ne :-(. Ale 75 tisic je hodne malo, neni problem pres 200 000 km. Ja mam ve 160 puvodni a zatim v pohode. Mozna, ze se ti jenom jinak serizuje.
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod petrsa » sob dub 03, 2004 12:24,0

Jsou i lidi, kterým vydrží spojka jen čtvrtinu normální životnosti. Pak je to ale v chování k autu-přetěžování,nechání spojky dlouho v prokluzu nebo tvrdé pouštění spojky :( .Chce to holt cit v nohách :D
CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod kutil » sob dub 03, 2004 12:56,0

No, můj dotaz byl spíše na to, proč spojka škube. U Escorta to vypadalo tak, že se při rozjezdu rozkmital celý předek, pokud jsem spojku nepustil dost rychle. Totéž mi dělal i Tranzit. Tam jsem musel pustit spojku při volnoběhu a pak teprve přidat plyn. U Mondea mi škube a tak také musím pustit spojku při co nejnižších otáčkách, nebo přidat hodně plynu, aby rozdíl otáček motoru a převodovky byl velký. Potom musím ubrat a spojku pustit úplně. Jakmile se totiž přiblíží otáčky motoru k otáčkám převodovky, spojka se najednou jakoby kousne a škubne.
Uživatelský avatar
kutil
*****
*****
 
Příspěvky: 586
Registrován: pát zář 05, 2003 10:02,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod futura » pon dub 05, 2004 13:35,0

Nejcastejsi pricinou takoveho zaberu je axialni hazivost lamely,ta ma bejt fakt skoro zadna,presnou hodnotu z hlavy nevim. V nekterych pripadech k tomu muze dojit i pri jedinem nesetrnem sepnuti,lamely jsou nejtovany na pruznym plechu,bud razem,nebo vyhratim dojde k poruseni a v ty plose staci i hodne malo.Mne se takhle podarilo oddelat novou lamelu ,nez bych skubal,radsi jsem znova menil.
futura
**
**
 
Příspěvky: 61
Registrován: pát led 16, 2004 8:39,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod dog » sob kvě 08, 2004 11:24,0

Miloš píše:Mě zabírá spojka na posledních 2cm a už si i klouzla s karavanem na háku. Ale solo auto ještě jezdí dobře. Mám 155,000 a je to originál první obložení.


to som na tom este dobre, ked mam originalnu spojku na 163000 a tiez tak zabera... ale komu sa chce vyhodit 10 tacov za to, ved to jazdi :P ale je najvyssi cas, nez to zacne mat vplyv na ine komponenty..
dog
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: sob kvě 08, 2004 10:07,0

Příspěvekod Standa » úte kvě 18, 2004 14:36,0

Nevím jak to je ve vaších Mondeích, ale mi u Escortu také začala zabírat až ve 2 třetině . Mám spojku ovládanou mechanicky se samostavem na pedálu. V Etzoldovi se píše, že opotřebení lamely je kompenzováno samostavem a spojka má zabírat stále v 1. třetině. Když se opotřebuje lamela začne prokluzovat. Mi spojka neprokluzovala a samostav vypadal funkční. Všiml jsem si že je v pedálu imbusový šroub a zkusil jsem s ním otáčet, abych zjistil co dělá. Při jeho otáčení se mění výška pedálu a tedy jeho celkový zdvih. Šroub jsem uvolnil a pedál klesl níže, zhruba na úroveń brzdového. Spojka posunutím pedálu začala zabírat v 1. třetině a jsem naprosto spokojen.
FEF 009
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Uživatelský avatar
Standa
*
*
 
Příspěvky: 41
Registrován: stř led 07, 2004 9:35,0
Bydliště: Opava

Další

Zpět na Mondeo MK I-III - Převodovka, spojka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník