Převodový poměr

Re: Dotaz

Příspěvekod George » úte říj 04, 2005 20:47,0

to: auril

při rychlosti 160-170 km/hod jsem měl asi 4 až 4,5 tisíce otáček. Snad nekecám? Není to dlouhodobá zkušenost. Na dálnici jsem byl minulý týden poprvé. Mondíka mám od 1.9.2005. Do červeného políčka zbívalo ještě hodně a hodně. Pneu mám standartní 205/55 R16.
CMC 603
Mondeo MkIII, r.v. 2000, 1.8i 16V, 92 kW, Hatchback, Ambiente
Uživatelský avatar
George
*
*
 
Příspěvky: 41
Registrován: pát zář 16, 2005 17:33,0
Bydliště: Týn nad Vltavou

Příspěvekod anril » úte dub 18, 2006 12:45,0

Ahoj, tek jsem si všiml že jsou na TechWebu pouze převodové poměry k MK I a II. A tak jsem si řekl že je zkusím sehnat i na mondea MK III. a více, a pak je poskytnout dál. Říkal jsem si že to bude v pohodě, velká většina automobilek je normálně uvádí v tech. podkladech, ale stal se z toho úkol (snad) nemožný :cry: na info webu ford cz bez šance (nemaj to ani možnost zjistit - prej jen infiormace k prodeji aut) - v tom případě je ta linka uplně k ničemu :!: . Nenechal jsem se odradit a kontaktoval jsem ford.de a ford.com - bohužel bez úspěchu. Tak nic :oops:
CMC 348
Mondeo 1.8 16V GLX, r.v.:1995, sedan, LPG
anril
****
****
 
Příspěvky: 282
Registrován: úte led 13, 2004 13:17,0
Bydliště: nedaleko Brna

Příspěvekod kutil » úte úno 20, 2007 10:15,0

Porovnával jsem převody u Mondeo 1.8 MKII a Renault Laguna 1.8 a 2.0 (mají stejné převody?!?). Mondeo točí 4000ot. na 5ku ve 160km/h a Laguna točí 4000 už ve 135km/h. To znamená, že Laguna je na 5ku živější, ale ve 180km/h jí už dochází dech protože je na naximálním výkonu motoru. Naopak Mondeo má největší moment okolo 170km/h a tak je schopné jet i 200km/h. Další výhoda je nižší hluk při jízdě okolo 130km/h. Nevýhodou je nutnost řadit i na dálnici 4ku. Zpřevodování Mondea je mnohem příjemnější jak u Laguny. 5ka u Mondea je jako 6ka u nových Renaultů.
CMC 047
KIA Sportage 2.0CRDI 4WD (nejlepší dříč), Fiesta 1.25 r.v.2001 (držák), Mondeo Ghia+ 2.2TDCi kombi r.v. 2006 (už nemám), Mondeo Trend 1.8EFi kombi r.v.1999 MKII (už nemám)
Uživatelský avatar
kutil
*****
*****
 
Příspěvky: 586
Registrován: pát zář 05, 2003 10:02,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Bártík » úte úno 20, 2007 21:45,0

Ty 4.000 ot při 160 km/h se mi moc nezdají. Kolik Ti to točí při 130 km/h.
Mě to točí 3.000 při cca 120 km/h. Mám převodovej poměr 3.82. Jakej máš Ty?
CMC 168
Kuga 1.5 EcoBoost AUT, 2019
Fiesta 1.3 Base, 2001, hatchback (rodičů)

S-MAX 1.6 EcoBoost, 2012 (do 2019/11, spotřeba 8,06 l/100km)
Focus 1.0 EcoBoost Trend, 2015, combi (do 2017/11, spotřeba 6,61 l/100km)
Galaxy 2.3 16V Ghia, 2002, automat (do 2015/11, spotřeba 10,67 l/100km)
Mondeo 2.0 16V GLX, 1999, combi (do 2009/03, spotřeba 8,65 l/100km)
Mondeo 1.6 16V CLX, 1994, sedan (do 2006/10)
Uživatelský avatar
Bártík
*****
*****
 
Příspěvky: 714
Registrován: sob úno 07, 2004 18:51,0
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod kutil » stř úno 21, 2007 12:30,0

To Bártík: Při 120km/h to točí 3000ot. Zřejmě máme stejné převody, což mě dost udivuje prootže máš jiný motor. Ale někdo tu psal, že mu to točí u 1.8 na 5ku mnohem víc.
CMC 047
KIA Sportage 2.0CRDI 4WD (nejlepší dříč), Fiesta 1.25 r.v.2001 (držák), Mondeo Ghia+ 2.2TDCi kombi r.v. 2006 (už nemám), Mondeo Trend 1.8EFi kombi r.v.1999 MKII (už nemám)
Uživatelský avatar
kutil
*****
*****
 
Příspěvky: 586
Registrován: pát zář 05, 2003 10:02,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Bártík » stř úno 21, 2007 14:22,0

kutil: jestli se nepletu, tak od r. 1999 dělali úpravy pro snížení spotřeby, mimo jiné úpravou převodoého poměru "do rychla". Pro máme stejnej. I když u 1.8 bych čekal, že budeš mít převod víc "do pomala".
CMC 168
Kuga 1.5 EcoBoost AUT, 2019
Fiesta 1.3 Base, 2001, hatchback (rodičů)

S-MAX 1.6 EcoBoost, 2012 (do 2019/11, spotřeba 8,06 l/100km)
Focus 1.0 EcoBoost Trend, 2015, combi (do 2017/11, spotřeba 6,61 l/100km)
Galaxy 2.3 16V Ghia, 2002, automat (do 2015/11, spotřeba 10,67 l/100km)
Mondeo 2.0 16V GLX, 1999, combi (do 2009/03, spotřeba 8,65 l/100km)
Mondeo 1.6 16V CLX, 1994, sedan (do 2006/10)
Uživatelský avatar
Bártík
*****
*****
 
Příspěvky: 714
Registrován: sob úno 07, 2004 18:51,0
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod anril » čtv úno 22, 2007 9:46,0

To: Kutil

bohužel já, mě to točí při 140 4000ot a při 70 2000 ot :-( a celkem mě to se.. protože to akorát zvedá spotřebu a hluk na dálnici. Bud rád se svým převodem, pokud ho máš tězší máš i větší zrychlení :!: a at si tady TLACHÁ každej jak chce je to pravda, je rozdíl motor vytočit na 100km/hod pomocí pouze dvou řazení, nebo s tou šajtrpákou kvedlat jako s vařečkou 3krát :-( (řázení tě akorát přivádí o potřebné sec.) :oops: zlatej kámoš co má 1.8 16V 85kw a má při 130 pouze 3000ot :shock: (skoro stejnej motor, třída auta a výkon) :evil:
CMC 348
Mondeo 1.8 16V GLX, r.v.:1995, sedan, LPG
anril
****
****
 
Příspěvky: 282
Registrován: úte led 13, 2004 13:17,0
Bydliště: nedaleko Brna

Stálý převod

Příspěvekod pcad » úte pro 25, 2007 22:19,0

Všechny zdravím. Mám auto koupené z D jako předváděčku (autosalon FORD bez 1 maj.) a oproti předchozímu MKII 2,0 se mi zdá, že motor zbytečně vysoko točí. Z diskuze výše jsem se dozvěděl, že můžou být v převodovce rozdílné stále převody a to bude podle mně můj případ. Popis ke štítku na TechWebu je bohužel jenom pro starší modely, takže nevím jaký poměr převodu mám. Mohl bych požádat někoho se stejným Mondeem, kdyby jsi vzpomněl a někdy si při jízdě všimnul , jak rychle jede např. na 5-ku při 2500 ot/min.? U mně to je cca 95 m/h a mám stand. kola 16-ky. Díky moc, ať se daří v r.2008.
Mondeo, 2.0i 16v 107, kombi, r.v. 2006, Ghia
pcad
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: pon pro 24, 2007 16:27,0
Bydliště: Praha

Převodový poměr

Příspěvekod danik114 » čtv bře 26, 2009 20:24,0

Reaguju na staré příspěvky, protože mě stále zajíma a trapí vyšší spotřeba a (aspoň pro mě) zbytečně vytočený motor. Vím že je to tu historie, ale třeba to bude zajímat ještě někoho dalšího. Mám auto v podpisu. Mě to točí:
na 5. rychlost
100 Km/h.- 2500 ot./min.
120 Km/h.- 3000 ot./min.
140 Km/h.- 3500 ot./min.
160 Km/h.- 4000 ot./min.

na 4. rychlost
60 Km/h. - 2000 ot./min.
80 Km/h. - 2500 ot./min.
100 Km/h.- 3250 ot./min.
120 Km/h.- 4000 ot./min.
140 Km/h.- 4750 ot./min.

Takže mám asi stejnou převodovku jako vy (1.8 - 2.0 )
BOHUŽEL. :cry: Hodily by se delší kvalty- na V6. Převodový poměr neznám. Mám Itala a v brožuře se píší dva: 3.41 a 3.82, tak nevim.
Kola mám 205/50 R 16.
P.S. vím, že je to mimo mísu, ale třeba předchozí auto v podpisu se dalo vytočit na 2. rychl. stupeň až do 120 Km/h. 3. rychl. stupeň do 180 Km/h. (samozř. do omezovače-6500 ot./min.) Takže delší kvalty-míň vytočený motor-nižší spotřeba (celoroční průměr 9.5l /100Km). Ford to vidí jinak (12-13l /100Km při stejném režimu jízdy). Sice pěkně táhne od spodu, ale pak musíš víc kvedlat šantrpákou. Což zbytečně zdržuje a na celkovém zrychlení nepřidá. Kór u V6 ta by měla mít na rychlejší převodovku síly dost.
Ford Mondeo, V6 - 125kw Kombi r.v. 1998 Ghia,
Opel Vectra V6 - 125kw Sedan r.v. 1993, ....,
Uživatelský avatar
danik114
**
**
 
Příspěvky: 59
Registrován: sob zář 13, 2008 20:28,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod misko ST220 » úte črc 27, 2010 12:28,0

vim ze je to tema skoro rok stary, presto si dovolim reagovat
mam 3mesic ST220, V6, 6kvalt

jezdim dost po dalnici, a uplne me zarazi, proc takovy auto ma tak spatne udelanou prevodovku-odstupnovani
je sice pekny, ze muzu jet na 6rychlost 70km/h, ale na dalnici tocim zbytecne 4tis pri 160km/h
to dost nechapu
auto je zrejmne delany na akceleraci, i presto si myslim, ze jdou udelat 1-4 kratky rychlosti a 5-6 dlouhy

to me velmi zklamalo
docela by me zajimalo kolik by stalo penez pohrat si s prevodovkou. prece musi byt nekdo, kdo by to dokazal nejak ,,prizpusobit,,
ST220, 3.0 V6, 166kW, sedan, r.v. 2004, ghia
misko ST220
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: sob kvě 22, 2010 8:35,0
Bydliště: Brno, Kr.Pole

Příspěvekod Ebo » stř črc 28, 2010 20:42,0

to >misko ST220 .. prodávají se v zahraničí díly na úpravu (tuning) převodovek.. ale ty ceny jsou dost děsné..
Ford Mondeo 1.8i, 16V, GLX, 85kW, kombi, 1998, tmavě modrá metalíza
Fiat Punto 1,4 GT, 98kW
Uživatelský avatar
Ebo
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1141
Registrován: pon lis 20, 2006 21:03,0
Bydliště: Brno

Re:

Příspěvekod Tormen » úte pro 27, 2011 11:18,0

Ahoj,
Tak jsem včera přemýšlel a dnes ráno v práci z nudy udělal v Excelu zajímavou tabulku, která vám pomůže spočítat kolik otáček na jakou rychlost potřebujete.
Možná je to vážně k ničemu, ale já se fakt dneska nudil...
BTW: Je tam zadaná převodovka 5kv. MTX75 co mám v Mondeu ST220. A je to hodně relativní, moc jsem si nehrál se zaokrouhlováním a nějakej valivej odpor a odpor vzduchu tam taky nehledejte...

*****/forum/download ... p?id=96133
Mondeo, ST220 166, sedan, r.v. 2003, ST
Tormen
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pát úno 13, 2009 19:46,0

Re:

Příspěvekod DR » úte pro 27, 2011 23:47,0

Tormen: vzhledem k tomu, že (téměř) každé mondeo má jak otáčkoměr, tak i tachometr, tak mi trochu uniká smysl takové tabulky.

BTW, jestli tě to potěší, tak poměr otáček a rychlosti je pevně daný zvoleným převodovým stupněm a valivý odpor ani odpor vzduchu na to nemají žádný vliv ;-). Ale pokud se bavíme o skutečné rychlosti (nikoliv o údaji na tachometru), tak na tu mají zásadní vliv pneumatiky, resp jejich rozměr. Ale pak bychom se museli bavit i o skutečných otáčkách motoru, nikoliv o tom údaji na otáčkoměru na přístrojovce.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re:

Příspěvekod Tormen » stř pro 28, 2011 11:26,0

DR píše:Tormen: vzhledem k tomu, že (téměř) každé mondeo má jak otáčkoměr, tak i tachometr, tak mi trochu uniká smysl takové tabulky.

BTW, jestli tě to potěší, tak poměr otáček a rychlosti je pevně daný zvoleným převodovým stupněm a valivý odpor ani odpor vzduchu na to nemají žádný vliv ;-). Ale pokud se bavíme o skutečné rychlosti (nikoliv o údaji na tachometru), tak na tu mají zásadní vliv pneumatiky, resp jejich rozměr. Ale pak bychom se museli bavit i o skutečných otáčkách motoru, nikoliv o tom údaji na otáčkoměru na přístrojovce.

No já tam započítal právě i rozměry pneumatik.
A jedinej účel, pro který jsem to dělal je, abych zjistil jak velkou změnu mají zimní pneu od letních, který mám v TP a pod. K ničemu jinýmo to myšlený nebylo.
Mondeo, ST220 166, sedan, r.v. 2003, ST
Tormen
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pát úno 13, 2009 19:46,0

Re:

Příspěvekod DR » stř pro 28, 2011 12:20,0

Tormen: na to ale přece k ničemu nepotřebuješ převodový poměr ani otáčky. Stačí ti poměr mezi obvodem porovnávaných pneu a ve stejném poměru se ti změní i odchylka rychlosti indikované tachometrem vůči rychlosti skutečné.

A to je dávno hotové např zde. http://www.e-pneu.cz/tech_podpora.php konkrétně tady http://www.e-pneu.cz/rozmery_pneu.php Stačí jen znát rozměry porovnávaných pneumatik - a třeba v mém případě je odchylka tachometru na zimních pneu 0,05% proti letním. Simply clever ;-).
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re:

Příspěvekod Profesor » stř pro 28, 2011 22:53,0

DR píše: ...........a třeba v mém případě je odchylka tachometru na zimních pneu 0,05% proti letním. Simply clever ;-).
:shock: :roll: cože :x tolik :?:
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ - výměna za Peugeot Biper - pojízdná dílna/
Vše pryč nahrazeno KUGA 1,6 STline - úpravy probíhají
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1442
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Re: Převodový poměr

Příspěvekod Raymond Cruz » pon kvě 14, 2012 19:25,0

Zdravím pánové, je nějaká možnost jak upravit stálý převodový poměr na mondeu 1.8 td, aby při stejné rychlosti točilo méně? A reálná úprava, cestou nejmenšího odporu která by nestalá balík?
Mondeo, 1.8 TD 66, Hatchback, r.v. 1996, GLX
Granada 2.8 V6, Ghia, Sedan, r.v. 1982
Raymond Cruz
*
*
 
Příspěvky: 36
Registrován: pon črc 07, 2008 14:25,0

Předchozí

Zpět na Mondeo MK I-III - Převodovka, spojka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník