Synchron

Re: Tazsie radenie 1,2

Příspěvekod Bacyl » sob úno 02, 2008 20:13,0

Bake píše:... ale to chce, aby to hodnotil někdo se zkušenostmi a přímo, ne po netu...


No to budem hodnotit len co pride *teplo*..niekdy v aprily. Pytal som sa skor v nadeji z eniekto akyto problem mal a reku , ako ho "lavou zadnou" zvladnut;-).
Kedze je toho viacej co chcem na Mondikovi zkontrolovat/dat opravit postupne sondujem co by som mal ocakavat(financne, casovo).
Mondeo, 2,2 TDCI, 114 kW, kombi, Ghia X, 07/2005, cierna metaliza
- NIC nedorabane ;-)

Mondeo 1.6 CLX, 66 kW, 11/1997, sedan, zelena metaliza+
- dodatocne montovane hmlovky, PP2, el. okna vpredu, DO pre central. zamykanie
- tempomat na plane
CMC 1075
Uživatelský avatar
Bacyl
*
*
 
Příspěvky: 33
Registrován: úte zář 26, 2006 13:43,0
Bydliště: Spisska Nova Ves

Re: Tazsie radenie 1,2

Příspěvekod DR » ned úno 03, 2008 11:17,0

Komu jde špatně řadit obzvlášť jednička a zpátečka, zkuste v takové situaci vypnout motor. Pokud pak zařadíte hladce, je problém velmi pravděpodobně v převodovce (synchrony), jestli nepůjde zařadit ani potom, pak je potřeba omrknout řadící mechanismus.

Když pomůže spojku sešlápnout několikrát za sebou, tak to naznačuje zavzdušněnou hydrauliku spojky, nebo netěsný spojkový válec.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Ebo » úte úno 05, 2008 1:23,0

hmm.. no já vypozoroval, že když je auto ráno studené, a pak jdou obtížněji řadit 2ka a 1 .. tak stačí při nastartovaném motoru sešlápnout pedál spojky a zařadit 1,2,3,2,1,2 ( ne nejsem blázen :D ) spojku pustit .. tohle ještě jednou a pak jde řazení v pohodě.. Mám takové tušení na zradu v promazání a chodu (seřízení) toho "bazmeku" na převodovce .. zítra se chci na to podívat a popř. to promazat... synchrony beru až jako krajní variantu, když už jde řadit jen s nervy drásajícím zvukem..
Ford Mondeo 1.8i, 16V, GLX, 85kW, kombi, 1998, tmavě modrá metalíza
Fiat Punto 1,4 GT, 98kW
Uživatelský avatar
Ebo
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1141
Registrován: pon lis 20, 2006 21:03,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod DR » pát bře 07, 2008 22:17,0

Tak konečně jsem se utrhl a dal ten článek na web. http://mtw.fordclubs.org/article.php?ar ... 7&rubrik=1
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Ebo » ned bře 09, 2008 17:31,0

to >DR super, snad to někomu pomůže :)
Ford Mondeo 1.8i, 16V, GLX, 85kW, kombi, 1998, tmavě modrá metalíza
Fiat Punto 1,4 GT, 98kW
Uživatelský avatar
Ebo
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1141
Registrován: pon lis 20, 2006 21:03,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod klucik.r » ned bře 09, 2008 20:14,0

Jo určitě,začíná mi drhnout řazení dvojky,ale jenom při prvním rozjezdu pak už je to v pořádku tak se na ty lana taky chystám.Díky. 8-) R
CMC 1059
Mondeo 2, 1.8zetecRKB,16V 85kw, Hatchback, r.v. 1997, Ghia,tmavě zelená metalíza,195000
km. Pneu: Fulda Carat Progreso185/65R14
Mondeo IV, 2,0TDCI, 103kw, Combi, r.v. 2007, Titanium, stříbrná metalíza,
Uživatelský avatar
klucik.r
*****
*****
 
Příspěvky: 671
Registrován: ned kvě 13, 2007 23:42,0
Bydliště: Mimoň

Příspěvekod Fanda » úte čer 24, 2008 22:42,0

Zdarte hoši při řazení třetího rychlostního stupně je to škrkání hrozné pokud teda neřadím na dvakrát. Co je výhodnější, nechat opravit ten synchron a nebo na vrakáči koupit celou převodovku za desítku?
Já: Ford Mondeo MkIII (Mazlík), 2.0 TDDi, 85 kW, r.v. 2001, 1 edition, sedan, stříbrná metaliza
Taťka: Ford Mondeo MkIII, 2.0 TDCi, 96 kW, r.v. 2006, Ghia, hatchback, stříbrná metaliza, v plné palbě(kde jaká kravinka),radio sony, černé folie od fordu
Fanda
***
***
 
Příspěvky: 122
Registrován: sob říj 15, 2005 13:24,0

Příspěvekod Ebo » úte čer 24, 2008 22:46,0

to >Fanda .. pokud seženeš levně synchron a "znásilníš" něakého dobrého kamaráda kvalitního automechanika, tak oprava.. Jinak asi levněji ta převodovka..ovšem je to sázka do loterie, pokud se to nedá projet a pokud není známa trochu historie..
Ford Mondeo 1.8i, 16V, GLX, 85kW, kombi, 1998, tmavě modrá metalíza
Fiat Punto 1,4 GT, 98kW
Uživatelský avatar
Ebo
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1141
Registrován: pon lis 20, 2006 21:03,0
Bydliště: Brno

prevodovka

Příspěvekod Marck086 » úte bře 17, 2009 19:04,0

no ja mam taky isti problem tiez skrka z dvojky na trojku a tiez opacne. tak pomoze ten medziplyn a co by bolo lepsie nova prevodoka alebo len ten medziplyn[/i]
mondeo, 1.8-16V 85kW, sedan, r.v. 1997, CLX
Marck086
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: pon bře 16, 2009 19:11,0
Bydliště: hurbanova 248 Bytca slovakia

Re: prevodovka

Příspěvekod DR » stř bře 18, 2009 9:29,0

Marck086: lepší by byla nová převodovka, levnější je řadit s meziplynem. BTW, ta převodovka musela za svůj život dostat strašně na *****.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Ebo » stř bře 18, 2009 17:39,0

ad > DR .. no já mám kamaráda a ten dostal fungl novou služební Fóbii kombi "fmetle" ..převodovku zničil po 120tis. Km .. tak asi tak :roll:
Ford Mondeo 1.8i, 16V, GLX, 85kW, kombi, 1998, tmavě modrá metalíza
Fiat Punto 1,4 GT, 98kW
Uživatelský avatar
Ebo
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1141
Registrován: pon lis 20, 2006 21:03,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod cipous » stř bře 17, 2010 14:49,0

moje situace: Razeni bez motoru v pohode, s motorem 1 a 2 dost ztezka, po zahrati motoru ~15min jde vsechno daleko lip, ne uplne ciste. Mam modeo 12/2005 co ma nalitane hodne pres 200tis km.

Jestli to chapu spravne, tak mam spatne synchrony? Jak moc je potreba spechat s opravou - aby me to nenechalo nekde viset..
Ach jo, to byl kauf :(

Diky!
Mondeo, 2.0TDCI 96kw, Kombi, r.v. 2005, Core
cipous
Junior
Junior
 
Příspěvky: 7
Registrován: ned úno 07, 2010 20:36,0

Příspěvekod MIS » čtv bře 18, 2010 8:14,0

TO cipous : Známému pomohla zlepšit chod řazení výměna brzdové kapaliny. Spojka je u MKIII ovládaná hydraulicky a pokud už je tam hodně stará a hustá brzdovka, spojka nechodí tak docela jak by měla....
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Příspěvekod cipous » čtv bře 18, 2010 10:51,0

TO Mis:
Aha, ale to jsem si myslel, ze nebude mit zavislost na teplote. Protoze me to jde lehce bez motoru i kdyz je to studene, pak nastartuju a cca 15 min je hooodne problem zaradit. Potom uz je to ok...
Ale poznacim si to jako jednu z moznosti...
Mondeo, 2.0TDCI 96kw, Kombi, r.v. 2005, Core
cipous
Junior
Junior
 
Příspěvky: 7
Registrován: ned úno 07, 2010 20:36,0

Příspěvekod MIS » čtv bře 18, 2010 11:37,0

Přesně tak jsem to myslel. Je to jedna z možností, navíc brzdovka tě bude stát asi 200Kč, takže to stojí za to zkusit.
Jinak, teplota je prevít, může mít vliv i na hustotu brzdovky, zvlášť potom, když už je hodně jetá.
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Příspěvekod Patrik » čtv bře 18, 2010 23:21,0

cipous: Co začít tim, že zkusíš vyměnit převodovej olej. Doporučuji přímo fordí a opravdu vim proč.
CMC 531
CFC 1255
Mk III kombi 2.0 TDDI 85kw
Mercedes-Benz E290 turbodiesel w210 95kw
Mercedes-Benz S320 CDI w220 145kw
Uživatelský avatar
Patrik
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1216
Registrován: čtv kvě 05, 2005 17:52,0
Bydliště: Praha 8

Příspěvekod cipous » čtv bře 18, 2010 23:31,0

Diky, zkusim popristi tyden olej i kdyz mi v servisu rikali, ze se tam dava jeden olej na celou zivotnost prevodovky. A zaroven mi to nesedelo s tim, ze to pred nastartovanim za studena jde krasne, ale po nastartovani z tuha, coz jak tu nekdo vyse psal ukazuje na ty silenbolky. No za 14 dni to poresim, uvidime, ale bojim se nejhorsiho :(
Mondeo, 2.0TDCI 96kw, Kombi, r.v. 2005, Core
cipous
Junior
Junior
 
Příspěvky: 7
Registrován: ned úno 07, 2010 20:36,0

Příspěvekod cipous » pon čer 21, 2010 14:57,0

Takze nova brzdova kapalina, novy olej v prevodovce a stale stejny problem.
Ted v lete, kdyz je pres 20C, tak me to nijak neomezuje, ale uz pri 15C je to dost na silu. Bez jakehokoli pocitani zubu.
Vyse jsem se jeste docetl, ze to muze byt spojka, ale to by prece sly vsechny prevody hur, ne? Me jde 3-6 v pohode.

Diky.
Mondeo, 2.0TDCI 96kw, Kombi, r.v. 2005, Core
cipous
Junior
Junior
 
Příspěvky: 7
Registrován: ned úno 07, 2010 20:36,0

Re:

Příspěvekod Karel Pípa » pon črc 09, 2012 19:24,0

Ahojte, můj 1. příspěvek :)
Já mám dost problém se zařazením jedničky i dvojky (+ R), které tam nejdou skoro vůbec při studeném motoru. Pomáhá nejspolehlivěji řazení 5-4-3-4-(3)-1, případně 5-4-3-4-R. Jenže není to tak, že by to tam šlo přes zuby, řadička se jakoby zasekne, jakoby jí tam něco vadilo v dráze po které tam zapadá. Musí se hodně vyklonit vlevo (vpravo), a pak je to o něco lepší.
Taky si pomáhám meziplyny z 3-2, to dělá opravdu moc, když se to povede je to jak po másle. Až když se pořádně prohřeje auto, tak je v podstatě ok.

Rychlosti při vypnutém motoru jdou řadit normálně.

pozn. Jeden čas jsem to řešil asi trochu blbě, když sem po nastartování držel otáčky někde u 2000, a pak pomalu pouštěl plyn, zatímco jsem se tam snažil zařadit 1 a ono to kupodivu pomáhalo (zapadla nejlíp kolem 1500-1700 otáček), ale nezdálo se mi to moc dobrý například pro spojku, tak sem toho nechal.

Je možný, že olej v převodovce nebude v úplně OK stavu, tak se chci zeptat, kde se olej z převodovky vypouští a kudy se tam opět lije (a kolik - 1,9litru?) :) Díky za pomoc.
Ford Mondeo 1997 1.8 16v
Karel Pípa
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: pon črc 09, 2012 14:50,0

Re: Re:

Příspěvekod DR » stř črc 11, 2012 21:23,0

Karel Pípa: pokud máš dotaz k převodovce manuální, tak by asi nebylo od věci zeptat se v tématu "Převodovka manuální". A protože už se to tam řešilo několikrát, tak by ses ani ptát nemusel, stačilo by si to přečíst.

Vůbec nejjednodušší by bylo použít vyhledávání, zadat tam něco jako "převod* olej*" a voala, najde ti to třeba tohle viewtopic.php?p=74503#p74503 zabralo by ti to max 5 minut a už by ses neměl na co ptát.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Předchozí

Zpět na Mondeo MK I-III - Převodovka, spojka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník