s-max - prestavba na LPG

Příspěvekod VIKIS » pon dub 18, 2011 19:40,0

Vojtec. díky moc za info, jsem teď v situaci jako ty před nedávnem, říkám si že to auto a motor za to stojí :lol: , co se týče plynu tal zkušenost mám ve svém stávajícím autě a můžu říct že převažuje pozitivní , psal jsem i dotaz Greenfuelovi do brna , chválí si jej kluci z volvo fora i co se týče přestavby těchto silnějších motorů s turbem.Co se týče návratnosti tak mám také roční nájezd cca 15.000 km a většinou cesty kolem 20 km , když jsem si propočítával návratnost tak kolem 2 let , auto bych si chtěl nechat tak kolem 7-10 let takže bych to viděl opravdu na úsporu za tu dobu , jinak bych zřejmě šel do PRINS holandań systém-dražší ale kvalitní komponenty , greenfuel poradil co se týče Flash Lube a zkušenosti s těmito motory, ted jen dořešit umístnění nádrže do auta a poradit si s druhou podlahou kufru, co se týče LPG nádrže tak na stávající kterou mám ve svěí autě-toroid ujedu cca 420 km, tudíž io při větší spotřebě by mi stačila cca na 350 km -odhad což je podle mne u nás v pohodě a v Chorvatsku kam jezdím také , pokud by přeci jen nevyšlo tak milerád vyženu pavouky z výfuku benzínem :D , pořád věřím že z dlouhodobého hlediska pokud motoru dávám co mu patří-dobrý olej v pravidelných intervalech-u plynu co 10-15.000 km nebo cca rok , seřizovat ventily, dobře nastavená bohatost plynu , vzduchový filtr tak při úsporách benzin .plyn by člověk po určité době měl být v plusu a to při + - stejných parametrech motoru.
Jakmile budu mít dořešeno tak dám vědět co se podařilo :D
FORD S MAX 2.5 T Titanium S,černá metalíza
VIKIS
Junior
Junior
 
Příspěvky: 9
Registrován: ned dub 10, 2011 20:46,0
Bydliště: Uherskohradišťsko

Příspěvekod vojtec » pon dub 18, 2011 22:12,0

Supr, to zní rozumně... Dej pak vědět, jak se situace vyvíjí a kdyby ses pak někdy s novým Maxíkem objevil v Brně, tak se určitě ozvi ;) A teď hlavně ať dobře dopadne koupě!
S-MAX 2.5T, r.v.2006
Fiat 600D, r.v. 1963
bylo:mkII 1.8i kombi, r.v.1999, LPG
Uživatelský avatar
vojtec
*
*
 
Příspěvky: 45
Registrován: stř zář 12, 2007 15:51,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod VIKIS » stř kvě 11, 2011 22:19,0

Takže zítra si jedu pro mého s maxe , bude opravdu 2.5T , je to krasavec v černé metalíze , Titanium -S , pomalu začínám řešit co nechat po koupi udělat a prohlédnout.Rozhodně půjdu do rozvodů-dle tacha najeto 110.000 ale tipuji více , nevíte kolik cca vyjdou rozvody na tuto motorizaci popř tip jestli nechat udělat v servisu fordu nebo se nebát i nějakého prověřeného garážisty? Po čem bych měl ještě jít , chtěl bych s ním za měsíc do chorvatska a nerad bych něco podcenil.Olej by měl být vyměněný, barva by odpovídala, jaký je prosím pro tento motor předepsaný, Budu vděčný za každou radu :roll:
to Vojtec : jak se to trochu uklidní tak pošlu foto a zřejmě poprosím i o nějakou radu , do Brna to mám 50 kiláků tak někdy můžem splknout...
FORD S MAX 2.5 T Titanium S,černá metalíza
VIKIS
Junior
Junior
 
Příspěvky: 9
Registrován: ned dub 10, 2011 20:46,0
Bydliště: Uherskohradišťsko

Příspěvekod DR » čtv kvě 12, 2011 12:26,0

VIKIS: rozvody bych dělal vždycky jen u forda, jednou za 200 tisíc km si to snad můžeš dovolit ;-). Co se týká oleje, opět pouze výrobcem předepsaný olej, tedy pouze takový, který splňuje WSS-M2C913-C - možná by sis mohl přečíst návod k autu, tam to všechno najdeš http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?p=87924#87924
Údržba je zde http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?p=35956#35956

U auta se se stotisíci najetými km bych kromě běžné/pravidelné/předepsané údržby neviděl potřebu nějakých dalších kontrol a výměn, podívej se na gumy, podívej se na brzdy, zkontroluj hladiny provozních kapalina to je tak všechno. Tedy předpokládám, že nekupuješ nějakou hydru svařenou ze tří kusů po totálce.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9445
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod glider » úte kvě 17, 2011 15:18,0

VIKIS: S těmi 110tkm bych si nebyl jistý. Zkus navštívit nějaký autorizovaný servis Ford a požádat je o kontrolu VIN kódu v databázi garančních oprav (i za úplatu). Obvykle se tam dozvíš zajímavé věci. Před časem jsem takto vyřadil celkem 4 vybrané vozy - bazar uváděl nájezd např. 85 tkm a databáze říkala, že tam vůz byl pře 10 měsíci a měl najeto 160 tkm. Řekl bych, že drtivá většina všech s-maxů v bazarech má automaticky stočený tachometr. :x
CFC 012
Ford S-MAX 1.8, 2008, 7-míst
Ford Focus 1.6 16V, 1999, combi
Uživatelský avatar
glider
***
***
 
Příspěvky: 120
Registrován: pon kvě 10, 2004 14:57,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod VIKIS » ned kvě 22, 2011 8:33,0

No , u Fordu jsem byl v jednom nejmenovaném městě , když jsem se objednával tak jsem žádal o vyjetí diagnostiky a prověření km náběhu, technik řekl jasně , bez problémů , zjistíme....Když jsem přišel poté pro auto tak na mne hned spustili-někde netěsnost motoru-zjistíme opravíme , jeden xenon špatný-trochu jiný odstín světla-vyměníme a ještě několik drobností , když jsem se zeptal na diagnostiku tak kromě pár drobnějších hlášek z minula je o.k. ale km prý nezjistili,v databázi prý nic není atd atd.
Takže o moc chytřejší nejsem , auto jede dobře jen tedy nevím jestli ty km sedí, nerad bych třeba ty rozvody zanedbal.
Jinak chlapi doporučíte svíčky do motoru 2.5T , motor je Volvo tak si myslím že nemusí být přímo motorcrafty,chtějí za ně 560,- kč za jednu , platinové NGK vyjde kolem 300,- ....
to DR a Vojtec-na co pálí vaši turbísci.. :lol:
FORD S MAX 2.5 T Titanium S,černá metalíza
VIKIS
Junior
Junior
 
Příspěvky: 9
Registrován: ned dub 10, 2011 20:46,0
Bydliště: Uherskohradišťsko

Příspěvekod DR » ned kvě 22, 2011 9:42,0

VIKIS: z experimentů s neoriginálními ND už jsem vyrostl. Originál svíčky tě vyjdou na 2800Kč a spolehlivě (zaručeně) vydrží 60000km, alternativa (která může být shodná, ale taky nemusí) bude stát 1500Kč, Rozdíl 1300 Kč, to je s bídou půl nádrže benzínu na 60000km (0,02 Kč na jeden km). Takže o čem se bavíme?

Originál svíčky mi dávají 99,9% jistotu, že když bude mít motor během těch 60000km nějaký problém, nebude to ve svíčkách. Neoriginály mi neušetří tolik, aby mi to stálo za ty případné problémy a náklady na jejich řešení. 1300Kč, to je tak sotva na cestu do servisu a hodinu práce mechanika. Zkus to zvážit.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9445
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod VIKIS » ned kvě 22, 2011 10:33,0

já jsem také zastáncem origo dílů, jenom mne zaráží to jak píší kluci na jiných vláknech že i když koupili origo motorcraft tak někteří měli uvnitř svíčky s potiskem NGK které by mělo pro ford a jeho značku vyrábět-ten cenový rozdíl zřejmě zůstane Fordu a přitom se zřejmě jedná o jeden a ten samý výrobek.Rád si připlatím za kvalitu,NGK považuju taky za dobrou značku, opravdu by mne zajímala zkušenost i s něčím jiným , ono informací o tomto motoru zas tak moc není :cry:
ale díky moc za názor :)
FORD S MAX 2.5 T Titanium S,černá metalíza
VIKIS
Junior
Junior
 
Příspěvky: 9
Registrován: ned dub 10, 2011 20:46,0
Bydliště: Uherskohradišťsko

Příspěvekod vojtec » pon kvě 23, 2011 8:36,0

Gratulace k novému přírůstku, ať slouží! Já se určitě taky přimlouvám za origoš svíčky, prostě je to jistota. Rozvody jsem zatím neměnil, mám najeto teprve nějakých 60tis.km, ale příští rok si je asi pro jistotu taky nechám udělat.

Co se týče paliva, tak ze začátku jsem bral jen Shell/Benzina, teď už to ale tak moc neřeším a občas beru i něco podstatně levnějšího/potencionálně míň kvalitního...

Dej pak vědět, jak se to vyvíjí s tou přestavbou na LPG ;)

Btw. do dnes jsem si myslel, že S-max co má dva výfuky, tak je benzín a diesely maj ten malej zahnutej nalevo, ale dnes jsem potkal TDCi S-maxe s dvěma výfukama, takže toto rozeznávací znamení u novejších s-maxů asi už neplatí :)
S-MAX 2.5T, r.v.2006
Fiat 600D, r.v. 1963
bylo:mkII 1.8i kombi, r.v.1999, LPG
Uživatelský avatar
vojtec
*
*
 
Příspěvky: 45
Registrován: stř zář 12, 2007 15:51,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod DR » pon kvě 23, 2011 14:46,0

vojtec: u mondea má duplexní výfuk 2.5T a 2.2TDCi, tipuju, že u smaxu to bude stejné.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9445
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Robbert » úte kvě 24, 2011 8:42,0

Jen doplním, že třeba u Kugy je duplexní výfuk u všech motorizací.
CMC 497
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016
Ford Fusion Collection Panther Black 1,4 58 kw, r.v. 2009
Ford Kuga Titanium 4x4, 2,0 TDCi, r.v. 2011
---------------------
Ford Mondeo Kombi Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - tak a druhý mazlík je prodaný
Ford Mondeo Mk. III, 2,0 TDDi, 85kw, r.v. 2002, Trend, hatchback - tak a mazlík je prodaný
Škoda Superb 1,9 TDi 96 kw prodáno
Uživatelský avatar
Robbert
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 1526
Registrován: pon dub 04, 2005 14:13,0
Bydliště: Brno venkov

LPG

Příspěvekod klidas » ned čer 26, 2011 18:32,0

TO Vojtec, mám poznámku k tomu jednomu ALE - parkuju v nevytápěné garáži, vyjedu s autem, zavřu vrata, nasedám, vyjíždím a v zimě trvá přepnutí na LPG max. 2 minuty (a to je extrém), v létě je to takřka okamžitě. Takže myslím, že nějakého přílišného ježdění na benzín po městě se bát nemusíš 8-) Mám LPG 4 roky a asi jsem kápnul na dobrého mechoše, ostatně byl na doporučení, systém STAG300, za celou dobu žádný problém. Najezdím cca 35tkm/rok, takže úspora jednoznačná.
Mondeo, 2.0 HE 107kW, kombi, r.v. 2001, Ghia, Sekv. LPG
klidas
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: sob pro 08, 2007 23:05,0

Příspěvekod vojtec » ned čer 26, 2011 22:44,0

Ono asi záleží na výrobci LPG a nastavení přepínací teploty - mě to u starýho mondea 1.8 trvalo v zimě vždy min. 5min (ale pomalýho městskýho provozu), takže cca půlku trasy, co jsem jezdil.

to VIKIS: tak co, nějaké nové zprávy? :)
S-MAX 2.5T, r.v.2006
Fiat 600D, r.v. 1963
bylo:mkII 1.8i kombi, r.v.1999, LPG
Uživatelský avatar
vojtec
*
*
 
Příspěvky: 45
Registrován: stř zář 12, 2007 15:51,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod VIKIS » úte črc 19, 2011 19:21,0

Takže chlapi , práve jsem se vrátil z Chorvatska a myšlenku dát si LPG do 2.5T zřejmě na delší dobu opustím :lol:

ono jak jsem si myslel že jakmile bude větší kufr než v minulém autě tak bude místa habaděj-vzalo velmi rychle zasvé-zaskládáno až po roletku, takže dát ještě do kufru válcovou nádrž ..., minimálně pokud budu jezdit na dovče s dětmi tak ne
Ale hlavně-cesta tam -cca 1000 km -klima, dálnice a spotřeba dle PP 7,8 litru , přes dovču pojíždky a hodinová kolona na Macejli a po dojetí průměrná spotřeba 8,3 litru.... , to mne vážně překvapilo , pro srovnání před dovolenou pr.spotřeba na moje popojíždky 9,2 l...
Pokud mi ,, taková lehká noha ,, vydrží tak do LPG určitě v nejbližší době nepůjdu , jinak ten motor fakt paráda, to Chorvatsko bych si odřídil obratem znovu.. :D
FORD S MAX 2.5 T Titanium S,černá metalíza
VIKIS
Junior
Junior
 
Příspěvky: 9
Registrován: ned dub 10, 2011 20:46,0
Bydliště: Uherskohradišťsko

Příspěvekod vojtec » úte črc 19, 2011 22:14,0

VIKIS: super, tak to je velice slušná spotřeba, takže asi zpráv o tvém LPG se nedočkáme :D S kufrem to vidím úplně stejně, my jsme se vrátili z Chorvatska předevčírem a kufr byl taky pěkně plnej a obávám se, že to asi takhle bude se dvěma dětma vždy :lol:

Hele, jak rychle jste po té dálnici jeli? Já jsem teď právě zjistil, že každých 10km rychlosti je ve spotřebě fakt velkej rozdíl, dřív jsem jezdil dlouhý štreky vždy těch cca 135-140km/h, spotřeba kolem 10l, teď jsem zkusil jet do Chorvatska pořád 120km/h, tempomat, a s hodinovou kolonou na Macejli a popojíždění po kamenitých cestách na ostrově spotřeba těsně pod devět, nazpět celá cesta plynule - 8,2l - což mě taky hodně mile překvapilo.

Jinak dlouhodoběj průměrná spotřeba 11l, ale to je hlavně tím městem, předpokládám, že ty toho popojíždění po městě tolik mít nebudeš, když máš 9,2l/100km... Btw. dobrej server na dlouhodobý sledování spotřeby/výdajů za auto je spritmonitor.de, např. moje záznamy tu: http://www.spritmonitor.de/en/detail/413273.html
S-MAX 2.5T, r.v.2006
Fiat 600D, r.v. 1963
bylo:mkII 1.8i kombi, r.v.1999, LPG
Uživatelský avatar
vojtec
*
*
 
Příspěvky: 45
Registrován: stř zář 12, 2007 15:51,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod DR » stř črc 20, 2011 14:24,0

vojtec, VIKIS: s jedním dítětem jsme ještě jezdili na dovolenou kombíkem (kočárek, postýlka a vešli jsme se). Ale jako čtyřčlenná rodina jezdíme už 6 let dodávkou, to je jediná možnost, a jak děti rostou, tak když dám do kufru 4 kola, musíme se začít se zavazadly už trochu omezovat :-).
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9445
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod vojtec » stř črc 20, 2011 14:33,0

:D Jojo, s místem je to boj pořád, ještě loni, než manželka zrušila Mondeo, tak jsme vozili v kufru dva kočáry a postýlku + zavazadla a vždy jsme se vešli, ale už to byla dobrá skládačka... Teď s S-Maxem jsem si rychle zvykl na kombinaci 2xkolo, 1x vozík za kolo na dvě děti, kočárek + zavazadla, nerad bych si zvykal zas na něco menšího :D O dodávce jsme taky trochu uvažovali, nakonec vyhrál S-Max. Navíc kdyby byla dodávka, tak by manželka chtěla určitě ještě víc dětí a to už fakt ne :lol:, nerad bych dopadl jako švagr, kterej pořídil taky dodávku, když čekali čtvrtý dítě a teď se jim má narodit pátý :!:
S-MAX 2.5T, r.v.2006
Fiat 600D, r.v. 1963
bylo:mkII 1.8i kombi, r.v.1999, LPG
Uživatelský avatar
vojtec
*
*
 
Příspěvky: 45
Registrován: stř zář 12, 2007 15:51,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod VIKIS » stř črc 20, 2011 18:16,0

vojtec: s tou dálnicí většinou 130 , tempomat jsem dával sem tam , občas 140-160 to když si chtěl někdo ve stoupáních trochu zalaškovat :P , jinak fakt jezdím na pohodu do rychlostních limitů.
Jinak se chci zeptat-u S maxe neumí palubák zobrazit momentální spotřebu?,alespon jsem na to nedošel, pouze dlouhodobá průměrná :( ,je to trochu škoda ,není špatné mít přehled jak se auto chová pod plynem a v jakých otáčkách, druhá věc nakolik je PP přesný , neměřil jsem zatím dle vytankované nádrže, někde jsem četl že u této motorizace se prý měří spotřeba nějak jinak-nevíte?
Jinak je pravda že město moc nedávám ,spíš okresky a do 90 km, tipuju že budu dlouhodobě tak na 9,6 , uvidím jak s tím zahýbe má drahá polovička, konečně si maxíka ošahala a začíná drandit čím dál víc, předtím trochu respekt z velikosti a posezu :lol:
FORD S MAX 2.5 T Titanium S,černá metalíza
VIKIS
Junior
Junior
 
Příspěvky: 9
Registrován: ned dub 10, 2011 20:46,0
Bydliště: Uherskohradišťsko

Příspěvekod DR » stř črc 20, 2011 20:29,0

VIKIS: okamžitá spotřeba je záležitost aktualizace firmware v convers plus. Prostě zajeď k fordovi a nech si nahrát nejnovější verzi - ale počítej s tím, že se můžou změnit i jiné funkce, např ovládání rádia. Viz téma o conversu v mondeu MK IV.

Měření spotřeby je všude stejné, počítá (odhaduje) se množství paliva vstříknutého do válců. Šlo by to dělat i diferenčním průtokoměrem, ale to nikdo nepoužívá, je to zbytečně složité. Přesnost PP je úměrná způsobu měření, takže plus minus autobus, podle stylu jízdy to může být víc, míň a nebo kupodivu i přesně.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9445
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re:

Příspěvekod DR » pát bře 09, 2012 19:29,0

K nedávné diskuzi o instalaci toroidní nádrže do smaxe bych doplnil takové shrnutí z faktů a informací, které jsem na základě toho dal dohromady.

Instalace toroidní nádrže naráží na dvě zásadní překážky:

1. Prolisy v podlaze u 7 místné verze (5 místná verze je nemá a tedy ani nemá tento problém). Někteří "kutilové" to vyřešili vyříznutím podlahy a nahrazením rovným plechem, při tom ovšem vezmou za své i úchyty 3. řady sedadel a je potřeba je "nějak" dodělat. Tady není o čem diskutovat, taková úprava už je zcela mimo rozsah homologace daného vozidla a tedy není šance, že by takto upravené auto legálně prošlo STK. Dá se to obejít nějakou známostí nebo "obálkovou metodou", ale legální to není a kdyby se v tom někdo začal šťourat - při nehodě, nebo při prodeji auta, je zaděláno na velký a prakticky neřešitelný problém. Jen pro ilustraci, u některých aut je nelegální už jen vytáhnout z kufru rezervu - protože auto bylo homologováno "jako celek" s rezervou (která navíc může tvořit součást deformačních zón) a rezerva je tedy nutný konstruční prvek. To si nevymýšlím, to je realita. A to je úplné nic proti vyřezání podlahy, o kterém tu byla řeč.

2. Výfuk(y) u motorizace 2.5T. Vlezte si pod auto a změřte si vzdálenost mezi tlumiči výfuku, je to cca 60cm. A protože nádrž musí být "...dostatečně vzdálena (chráněna) od kritických zdrojů tepla, kterými jsou výfukové potrubí vozidla ....", tak se tam prostě žádný (rozumně velký) toroid nevejde. Opět se najdou vypatlaní bastlíři, kteří na to kašlou a narvou tam nádrž doslova "od dorazu k dorazu", tedy zcela natěsno a bez jakéhokoliv odstínění. Ani tohle nemá šanci projít STK, správně by to nikdy nemělo projít ani revizí LPG a nikdo by to neměl zapsat do TP.

Co z toho plyne? Toroidní nádrž do smaxe dá legálně namontovat - ale pouze do pětimístné verze s motorem 2.0i, která má vzadu rovnou podlahu a pouze jeden tlumič výfuku - toroid se proto motuje posunutý na pravou stranu, od výfuku je vzdálen cca 15 cm a odstíněn plechem. Do 2.5T (ani pětimístné, natož sedmimístné) toroidní nádrž legálně namontovat nelze. Ani v německu vám to nikdo neudělá, protože by to neprošlo přes TÜV.


Pokud vám někdo nabídne montáž toroidní nádrže do 2.5T a bude vám tvrdit, že to přes STK projde, tak (s)prostě lže - resp. přes STK to asi skutečně projde, ale jen výše zmíněným "obálkovým" postupem. Takto upravené auto bude potenciání problém, ať už na STK, kde si toho dřív nebo později někdo všimne (a jakmile to STK neprojde, tak na opakovanou STK už jdete s papírem s uvedenou konkrétní závadou, kterou musíte odstranit, tady už žádné známosti a úplatky nepomůžou), nebo při prodeji, kdy vám to nový majitel po čase může přijet omlátit o hlavu (až s tím na STK nebo LPG revizi neprojde on).

Víc k tomu není co dodat, některé věci prostě legálně udělat nejdou - a narvat LPG nádrž až nadoraz na výfuk, to už není žádná sranda.


Ještě malé upřesnění. Existuje možnost - udělat v kufru zdvojenou podlahu a pod ni namontovat plochý toroid - to se dělá, ale pochopitelně pouze u pětimístné verze. Tedy šlo by to i u sedmimístné, ale jen za cenu trvalé demontáže třetí řady sedadel.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9445
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

PředchozíDalší

Zpět na S-Max, Galaxy, ostatní Fordy ...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník