s-max - prestavba na LPG

s-max - prestavba na LPG

Příspěvekod vojtec » pon srp 09, 2010 13:46,0

Zdravím,

uvažuji o koupi S-Maxe 2.5T, ale abych to turbo uživil, tak bych ho chtěl nechat předělat na LPG...

Netušíte někdo, jak moc je místa v kufru pod podlahou? Vím, že tam není rezerva, ale zajímalo by mě, jestli by se tam vešla LPG nádrž, protože v kufru ji mít určitě nechi...

Nemohli byste mi prosím někdo z S-Max majitelů alespoň orientačně změřit rozměry volného prostoru pod dnem kufru - zkusil bych se pak poptat v LPG firmách, jestli se do tak velkého prostoru nějaká nádrž nevleze...

Díky za pomoc
vojtec
S-MAX 2.5T, r.v.2006
Fiat 600D, r.v. 1963
bylo:mkII 1.8i kombi, r.v.1999, LPG
Uživatelský avatar
vojtec
*
*
 
Příspěvky: 45
Registrován: stř zář 12, 2007 15:51,0
Bydliště: Brno

Re: s-max - prestavba na LPG

Příspěvekod DR » pon srp 09, 2010 20:43,0

vojtec: přesto, nebo možná právě proto, že jsem měl V6 na LPG, tak bych ti LPG rozmlouval. Já jezdím s 2.5T za 10 l/100km, bez nějakého trápení, dalo by se i za míň. Je to v podstatě určeno rychlostí na dálnici, 140km/h = 10 l/100km. V Smaxu tobude dost podobé, to auto je jen o málo těžší a větší. O LPG jsem uvažoval, ale prolezl jsme si volvo fóra a zkušensoti jsou dost rozdílné. někdo na LPG nedá dopusti, jiný oddělal motor po pár tisících km (a to měl sekvenční vstřikování a montáž u volvisty doporučené a chválené firmy). Problém je spalování chudé směsi, pak to propaluje ventily/písty.

Rozmysli si to dobře, na tvém místě bych si před montáží zjistil, co bude stát případná oprava motoru a jestli ti ji vůbec někdo udělá - ona to není až tak sranda, pro fordy je ten motor dost exot (komplet ho vyrábí volvo, ford ho je namontuje do auta), volvo servisy na něj zase nemají diagnostiku.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9445
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod vojtec » úte srp 10, 2010 8:14,0

Díky moc za názor, jestli se v tom skrývají takovýhle potenciální problémy, tak to pak není co řešit. Než aby si člověk odvařil motor, tak to raděj jezdit dráž a v klidu anebo nakonec jít do té nafty... díky!
S-MAX 2.5T, r.v.2006
Fiat 600D, r.v. 1963
bylo:mkII 1.8i kombi, r.v.1999, LPG
Uživatelský avatar
vojtec
*
*
 
Příspěvky: 45
Registrován: stř zář 12, 2007 15:51,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod štíreček » úte srp 10, 2010 17:12,0

vojtec: kamarádka má plyn ve škodovce a nedávno měnila tu bombu, prý se to musí po několika letech měnit, teď nevím přesně, asi deset let. Pak ještě nějaké seřízení, emise na benzím v poho, ale emise na plyn neprošly, tak znova seřídit a ještě něco vyměnit, stálo ji to přes desítku a na to, že s tím jezdí jen do práce, nevím, jestli se taková investice vyplatí. Za ty prachy mám naftu na celý rok. Navíc v zimě s tím měla pořád problémy. Spotřeba kolem desítky, cena plynu kolem 16Kč, takže jako s dieslem a bez počáteční investice za přestavbu, servis a starosti.
Ford C-max 1,6TDCI 80kW DPF 2008 Obrázek
http://stirecek.rajce.idnes.cz/Novy_For ... DCI_sport/
http://moje.auto.cz/stirecek1/ford-c-max-1.html
Ford focus, 1,8TDDI 66kW, combi, r.v. 28.11.2002, provoz 2003,trend. - protiúčet 2009
Ford escort 1,8d combi r.v.1993-prodáno 2005
Uživatelský avatar
štíreček
****
****
 
Příspěvky: 424
Registrován: čtv pro 27, 2007 22:26,0
Bydliště: Hodonín

Příspěvekod slunce » stř srp 11, 2010 21:16,0

štíreček:A ha ona nafta stojí 16Kč? Já mám plyn už druhý rok a krom garančních prohlídek jsem neplatil ani korunu. Jezdím za 1,60Kč/km a tím myslím že jezdím ne se táhnu jako smrad. Ještě jsem nevyděl že by plyn přelezl 15Kč/l(tankuji za 13,90 kolik stojí nafta?). Přestaň srovnávat systém starý 10let se sekvenčním vstřikováním které by se montovalo do S Maxe o.k?
Naposledy upravil slunce dne stř srp 11, 2010 22:22,0, celkově upraveno 1
Ford Mondeo 2.5 V6 combi, Durashift 5-tronic Ghia-2002 (LPG-STAG 300)
Uživatelský avatar
slunce
***
***
 
Příspěvky: 116
Registrován: pon úno 12, 2007 20:45,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod marek81 » stř srp 11, 2010 21:51,0

Jak je Ti určitě známo, tak ten motor 2.5T je z Volva. Doporučuji pročíst volvoklub, kde mají na fóru extra sekci na LPG, CNG atd. Samozřejmě se najde někdo komu se díky špatně seřízenému LPG např. propálí ventil, ale to třeba u motoru s nájezdem 300tis. km. Je tam spousta lidí, kterým LPG funguje naprosto bez problémů. Hlavně to chce zvolit kvalitní prověřenou firmu, která tomu rozumí a systém, který bude schopen ten motor plynem nakrmit i při plném výkonu.
Po mondeu taky uvažuju o S-Maxu a TDCi to nejspíš nebude. Řeším vstřiky, takže to bude něco stát. Když vezmu, že v S-Maxu bych jezdil za cca 8l nafty nebo za 14l plynu tak volba je jasná. Navíc jízdní výkony 2.5T jsou trochu jinde oproti TDCi. Navíc v 5ti místném provedení má S-Max kufr cca 750litrů, takže ikdyž bych dal do kufru válcovou nádrž s objemem 100litrů , tak pořád zbývá dost místa. Výhoda 2.5T také bude ve většině případů menší nájezd kilometrů proti TDCi pokud tedy kupuješ ojetinu. Nevýhoda, že jich je jako šafránu, všude jen nafta. Tolik můj názor :wink:
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW - EURO 4, combi, r.v. 2004, Ghia
marek81
*
*
 
Příspěvky: 15
Registrován: sob kvě 15, 2010 20:56,0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod DR » stř srp 11, 2010 22:04,0

marek81: když to všechno funguje, tak je to samozřejmě super. Ale je dobré vědět, kolik to asi bude stát a jestli vůbec existuje cenově přijatelné řešení situace, že to fungovat nebude a motor půjde do šrotu. Tuhle variantu nemůžeš vyloučit - a když si spočítáš náklady na kvalitní přestavbu a její návratnost, je to hodně diskutabilní.

BTW, zabít ložnou plochu MPV válcovou nádrží na LPG, to je taky slovo do pranice ;-).
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9445
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod marek81 » stř srp 11, 2010 22:24,0

DR: Je fakt že 100% jistotu funkčnosti asi nebudeš mít nikdy. Pořizovací cena toho systému taky určitě haje velikou roli a přestavba se vyplatí až při větším nájezdu, ale to jsou jednoduché počty.
Mě osobně by menší kufr na úkor nádrže nevadil, ale jinak jsou i jiné možnosti :wink:
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW - EURO 4, combi, r.v. 2004, Ghia
marek81
*
*
 
Příspěvky: 15
Registrován: sob kvě 15, 2010 20:56,0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod MIS » čtv srp 12, 2010 9:04,0

Trošku jsem se pokoukával po německém internetu, protože S-MAX 2.5T je poměrně zajímavé vozítko a LPG v něm by mě také zajímal. Našel jsem vesměs samá pozitivní hodnocení. Fakt ale je, že nádrž v kufru tohle auto naprosto zabíjí. Osobně bych do toho nešel. Někteří lidé jsou s přestavbou schopni zajít i poměrně dost daleko. Tahle firma vám například rozpáře podlahu vašeho S-MAXE a vestaví do ní nádrž o objemu 66l nebo 72l. http://hirschgas.de/CMS/component/optio ... /catid,11/ Cena téhle předělávky je "pouhých" cca 3100Euro a objem kufru zůstává vestavbou nedotčen.
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Příspěvekod DR » čtv srp 12, 2010 10:37,0

MIS: obávám se, že takový zásah (rozřezání podlahy v kufru za účlem montáže LPG) už jde za hranici bezpečnosti. Tuhost karoserie je to v každém případě dotčena a u nás by byl asi velký problém na tohle získat homologaci.

Nádrž v kufru to opravdu zabíjí. I když se možná dá dát i podélně, pořád se msuím ptát - na co si kupuju MPV, když ten prostor a variabilitu rozbiju nádrží v kufru? Jinak cena slušné přestavby je cca 40tisíc, reálná úspora tak 1Kč na kilometr. Takže klasická kalkulace, kolik najedu za rok, kolik chci najet celkem, než auto prodám, kolik ve finále ušetřím (pokud motor vydrží) a na závěr - stojí mi toza to? Tohle už jsme probírali v obecném tématu o přestavbě. Můj osobní názor je asi takový, že pokud je návratnost investice delší než 2 roky (najedu ročně méně než 20 tisíc km), pak už je výhoda LPG hodně diskutabilní.

Doporučuju http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?p=47592#47592 + následující příspěvky
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9445
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod MIS » čtv srp 12, 2010 11:58,0

TO DR : Tak, tak. Taky se mi to moc nelíbí. Nehledě k tomu, že narušíš antikorozní ochranu a to právě na docela citlivém místě.
Na mobile.de jsem viděl na tomhle autě nádrž napříč i podélně, ale těžko říct, která varianta je horší, dobrá totiž není ani jedna.
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Příspěvekod štíreček » čtv srp 12, 2010 17:35,0

[quote="slunce"]štíreček:A ha ona nafta stojí 16Kč?

Já jsem psal, že plyn stojí 16Kč, ne nafta a ten plyn tady u nás tolik stojí. Takže spotřeba 10 litrů nebo kg krát 16 je 160Kč/sto km. Když spočítám spotřebu srovnatelně velkého auta v naftě 5,5 litru krát 31Kč vyjde mi 170Kč.
Tedy finančně úplně stejně. A když jsme u toho, moje náklady na palivo za 12tis km činí 10039,90Kč cca 0,80hal/km a ještě se mi to nelíbí :cry:
Ford C-max 1,6TDCI 80kW DPF 2008 Obrázek
http://stirecek.rajce.idnes.cz/Novy_For ... DCI_sport/
http://moje.auto.cz/stirecek1/ford-c-max-1.html
Ford focus, 1,8TDDI 66kW, combi, r.v. 28.11.2002, provoz 2003,trend. - protiúčet 2009
Ford escort 1,8d combi r.v.1993-prodáno 2005
Uživatelský avatar
štíreček
****
****
 
Příspěvky: 424
Registrován: čtv pro 27, 2007 22:26,0
Bydliště: Hodonín

Příspěvekod vojtec » pon srp 16, 2010 9:38,0

díky za reakce a názory, tak nakonec jsem 2.5T S-Maxe přece jen pořídil, je to trochu jiný kafe proti 2.0TDCi... uvidíme, jak se bude pohybovat výsledná spotřeba, po půl roce zvážím všechna pro a proti, počet najetých km a kolik mi to žere a uvidíme, jestli půjdu do plynu nebo ne ...

co se týče nádrže, tak do kufru bych ji určitě nechtěl (2 malé děti dokážou zabrat místa neuvěřitelně moc, proto jsem vybral s-maxe :)), co jsem tak zjišťoval, tak mi některé firmy odepsaly, že u s-maxe se dá namontovat nádrž pod auto - moc si to nedokážu představit - prý se přitom ani nesníží světlá výška auta, hmmm, zajímavý...
S-MAX 2.5T, r.v.2006
Fiat 600D, r.v. 1963
bylo:mkII 1.8i kombi, r.v.1999, LPG
Uživatelský avatar
vojtec
*
*
 
Příspěvky: 45
Registrován: stř zář 12, 2007 15:51,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod marek81 » pon srp 16, 2010 19:46,0

Gratuluji a přeji hodně šťastných kilometrů a jízdních zážitků :wink:
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW - EURO 4, combi, r.v. 2004, Ghia
marek81
*
*
 
Příspěvky: 15
Registrován: sob kvě 15, 2010 20:56,0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod štíreček » úte srp 17, 2010 19:50,0

Taky gratulace! Myslím, že s maxem budeš spokojený. Motor je to super, sice já osobně bych volil diesel a nad plynem bych nepřemýšlel.
Tak hodně km bez nehod! :wink:
Ford C-max 1,6TDCI 80kW DPF 2008 Obrázek
http://stirecek.rajce.idnes.cz/Novy_For ... DCI_sport/
http://moje.auto.cz/stirecek1/ford-c-max-1.html
Ford focus, 1,8TDDI 66kW, combi, r.v. 28.11.2002, provoz 2003,trend. - protiúčet 2009
Ford escort 1,8d combi r.v.1993-prodáno 2005
Uživatelský avatar
štíreček
****
****
 
Příspěvky: 424
Registrován: čtv pro 27, 2007 22:26,0
Bydliště: Hodonín

Příspěvekod vojtec » čtv srp 19, 2010 10:17,0

díky díky pánové, i vám spousty spokojených km... časem poreferuju, jak se to vyvíjí a jestli nakonec došlo na přestavbu nebo ne.... ať se daří!
S-MAX 2.5T, r.v.2006
Fiat 600D, r.v. 1963
bylo:mkII 1.8i kombi, r.v.1999, LPG
Uživatelský avatar
vojtec
*
*
 
Příspěvky: 45
Registrován: stř zář 12, 2007 15:51,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod štíreček » čtv srp 19, 2010 16:28,0

Tady něco píšou o nádrži pod podlahou, ale je to přímo z výroby:
http://www.novinky.cz/auto/209100-volks ... ouran.html
Do kufru bych ji necpal, jak už psali kluci. Někdy potřebuješ naložit třeba kus nábytku a jinak praktické auto je k ničemu.
Ford C-max 1,6TDCI 80kW DPF 2008 Obrázek
http://stirecek.rajce.idnes.cz/Novy_For ... DCI_sport/
http://moje.auto.cz/stirecek1/ford-c-max-1.html
Ford focus, 1,8TDDI 66kW, combi, r.v. 28.11.2002, provoz 2003,trend. - protiúčet 2009
Ford escort 1,8d combi r.v.1993-prodáno 2005
Uživatelský avatar
štíreček
****
****
 
Příspěvky: 424
Registrován: čtv pro 27, 2007 22:26,0
Bydliště: Hodonín

Příspěvekod VIKIS » sob dub 16, 2011 14:05,0

Ahoj chlapi,
na foru budu nový, doposud jsem byl spokojený majitel Citroenu Xantia ale doba pokročila , rodina se rozrostla a je potřeba postoupit dál... :)
S MAx je už dlouho můj favorit a v nejbližší době se chystám že ho koupím, chtěl jsem vás požádat o vaše názory a zkušenosti s motorizací a také přestavbou na LPG , forum jsem si přečetl pozorně a to i na VOLVO klubu, Mondeo , Focus...
Chtěl bych 2.5T , jednou v životě si chci koupit i auto pro radost a ne jen jako přibližovadlo, do dieslu mne nikdo nedostane i když na služebním mám najeto 150.000 ale bojím se problémů udiesl. aut které člověk koupí se 150.000 a více km.
Mohu tedy poprosit o postřehy k tomuto motoru?-spotřeba , má řemen nebo řetěz , co doporučujete udělat po koupi -bude mít najeto cca 120.000 km,na co si dát pozor a to i jiné díly než u motoru.
také jako dřívější spokojený uživatel LPG v Xantii bych chtěl předělat na LPG , tímto bych poprosil Vojtece jestli by nepřidal postřeh jak je spokojený s LPG ve své 2.5T a jaký systém popř u koho si nechal namontovat.
také jsem řešil kam a jakou nádrž dát , už vím že toroid pod auto u nás nejde , dočetl jsem se o případu kdy se montovaly dvě? toroidní nádrže do kufru a poté se udělalo víko zavazadlového prostoru na míru , podlaha byla sice výše ale zato v kufru nestrašila válcová nádrž...

fakt budu vděčný za cokoli , už ted vím že z auta bude mazel, chtěl bych si jej nechat cca 8-10 let , za tu dobu se mi myslím LPG vyplatí...
Díky VIKIS
FORD S MAX 2.5 T Titanium S,černá metalíza
VIKIS
Junior
Junior
 
Příspěvky: 9
Registrován: ned dub 10, 2011 20:46,0
Bydliště: Uherskohradišťsko

Příspěvekod DR » sob dub 16, 2011 14:25,0

VIKIS: Motor 2.5T, viz téma "Motor 2.5T" 8-) http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?t=2091
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9445
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod vojtec » pon dub 18, 2011 12:56,0

Zdar pánové,
koukám, že vlákno kolem LPG v S-Maxovi zase ožilo, jen dobře :-)
Já mám za třičtvrtě roku najeto s 2.5T S-Maxem něco kolem 15tis.km, zatím jezdím na benzín a do LPG se mi moc nechce pouštět kvůli rizikům, jak už tu psal DR a ostatní... I když co se týče návratnosti, tak ta při dnešních cenách benzínu není zas až tak dlouhá a při aktuálních cenách benzínu nad tím zas začínám trošku uvažovat, např. u mě při těchto předpokladech je to do dvou let:

- cena benzinu 35Kc/l, LPG 17Kc/l, ročně nájezd 15tis.km, přestavba za 40tis.Kč
- spotřeba bezín 11l/100km -> 3,85Kč/km, LPG 13l/100km -> 2,21Kč/km
- tzn. úspora 1,64Kč/km -> investice 40tis.Kč se vrátí po najetí cca 25tis.km na plyn, takže dřív než za dva roky

Jenže pak je tu několik ALE:
- asi třetinu nebo čtvrtinu km najedu krátkýma cestama po městě, tzn. motor se ani nestihne zahřát a tím pádem jedeš stejně na benzín
- při delších cestách do zahraničí (a tedy největších porcích najetých km) často jedeš stejně na benzín, protože LPG benzínky nejsou všude tak hustý jak u nás
- a pak ty rizika kolem přestavby/propalování ventilů/seřizování apod.. Já měl LPGčko v Mondeu a bylo to relativně v pohodě, ale problémy se můžou objevit vždycky, a nerad bych hledal servis, kde budou rozumnět volváckýmu motoru ve fordu

Co se týče umístění nádrže, tak se mi asi nejvíc líbí řešení pomocí dvou placatých nádrží vedle sebe a přes ně nový falešný dno kufru, díky kterým se o pár cm zvedne akorát dno kufru, což až takovej rozdíl v prostoru není.

to VIKIS:
- jednoznačná spokojenost s motorem 2.5T v S-Maxovi, stojí to zato
- dlouhodobá spotřeba něco málo přes 11l/100km, a to je v tom dost město a motor nijak nešetřím
- tvou volbu koupě auta i pro radost rozhodně podporuju, přesně tak jsem se rozhodoval i já

Kdybys měl ještě jakejkliv dotaz k tomuto autu, tak se ptej, rád pomůžu.
vojtec

Btw. Moc 2.5T S-Maxů jsem u nás ještě neviděl, na první pohled jdou krásně poznat zezadu podle dvou výrazných výfuků narozdíl od jednoho malýho u dízlu, a ať koukám jak koukám tak samý dízly... Až minulej týden - to jsem v Brně potkal rovnou dva :-)
S-MAX 2.5T, r.v.2006
Fiat 600D, r.v. 1963
bylo:mkII 1.8i kombi, r.v.1999, LPG
Uživatelský avatar
vojtec
*
*
 
Příspěvky: 45
Registrován: stř zář 12, 2007 15:51,0
Bydliště: Brno

Další

Zpět na S-Max, Galaxy, ostatní Fordy ...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník