Ford S-Max

Re: Velikost šroubů

Příspěvekod DR » úte říj 05, 2010 14:58,0

glider: správná velikost šroubů? No přece zádná, S-max má matice ;-). Jinak doporučuju nákup u forda, originál matice s otočnou dosedací plochou. Viz. např http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?p=44988#44988 rozměr závitu je M12x1,5x16mm

A ještě připomenu, že matice musí mít dosedací plochu stejného tvaru (těch tvarů je několik), jako je díra v disku, takže pokud nemáš liťáky originál ford, tak musíš koupit matice pro svou značku liťáků. Výběr např tady http://test.makocar.cz/index.php?action=10103
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9445
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Matice, Pneumatiky

Příspěvekod glider » úte říj 05, 2010 15:51,0

Díííky za informaci. Liťáky jsou originál Ford (5-paprsků, 17"). Zkusím se zeptat u Forda.

--- DOTAZ PNEUMATIKY, RÁFKY ---

Mám ještě jeden dotaz - plánuju koupi ocelových disků a zimních pneumatik. Disky na S-Maxe mají v 16" standardní rozměr rozměr 5x108 6,5J x 16 CB63,3 ET50 a doporučené pneu jsou 215/60 R16.

Můj dotaz zní - bylo by možné na tento ráfek nasadit i rozměr 205/60 R16 ? Vím že bude o něco málo menší obvod pneu, ale ten by měl být v toleranci. Jde mi o to zda může být pneu užší nebo musí mát striktně šířku 215 ?? Díky.
CFC 012
Ford S-MAX 1.8, 2008, 7-míst
Ford Focus 1.6 16V, 1999, combi
Uživatelský avatar
glider
***
***
 
Příspěvky: 120
Registrován: pon kvě 10, 2004 14:57,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod štíreček » úte říj 05, 2010 20:51,0

Matky jsou ještě plné nebo průchozí, tak pokud koupíš plné, měly by mít dost místa na šroub. Jestli máš origoš ford kola, neměl by to být problém.

Rozměr pneu na disk 6,5J můžeš dát 215 i 205. zrovna jsem koupil obuté zimní plecháče jak popisuješ 5x108x16x6,5J ET50 s pneu 205/55. Budou víc schované v blatníku, ale v zimě to není na škodu.
Liťáky mám ty samé, jen šířka je 7J a ET 40, rozměr pneu stejný 205/55/16
Ford C-max 1,6TDCI 80kW DPF 2008 Obrázek
http://stirecek.rajce.idnes.cz/Novy_For ... DCI_sport/
http://moje.auto.cz/stirecek1/ford-c-max-1.html
Ford focus, 1,8TDDI 66kW, combi, r.v. 28.11.2002, provoz 2003,trend. - protiúčet 2009
Ford escort 1,8d combi r.v.1993-prodáno 2005
Uživatelský avatar
štíreček
****
****
 
Příspěvky: 424
Registrován: čtv pro 27, 2007 22:26,0
Bydliště: Hodonín

Příspěvekod deflepp » ned říj 10, 2010 10:42,0

Rozměr mimo schválený typ v TP na jízdu možná není na škodu, ale v případě pojistné události (i když budeš třeba jen poškozený) se může krátit, bacha na úsporu, pojišťovny hledají jakékoliv kličky k úsporám při vyplácení plnění
CMC 002 + CFC 020
VW Golf Variant 2.0TDI Highline 11/2014 + VW Polo 1.2TSI Comfortline 10/2008
(dříve Ford Mondeo 1.8 16V Festival, 05/1999, hatchback resp. Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 05/1993, sedan)
Uživatelský avatar
deflepp
*****
*****
 
Příspěvky: 803
Registrován: pon zář 08, 2003 10:24,0
Bydliště: Vysoké Mýto

Roleta kufru

Příspěvekod glider » pát říj 29, 2010 13:18,0

Nevíte kde by se dal sehnat kryt (roleta) kufru pro S-Maxe ? Objevil jsem pár inzerátů na britském ebay a s drahou dopravou do ČR vycházejí cca na 3500 Kč. Nemáte někdo tip na levnější koupi ? :o) Díky za případné info.
CFC 012
Ford S-MAX 1.8, 2008, 7-míst
Ford Focus 1.6 16V, 1999, combi
Uživatelský avatar
glider
***
***
 
Příspěvky: 120
Registrován: pon kvě 10, 2004 14:57,0
Bydliště: Praha

Minirecenze - Ford S-MAX 1.8 (92 kW)

Příspěvekod glider » úte lis 02, 2010 12:29,0

FORD S-MAX 1.8 (r.v. 2008, 7-místná varianta) - MINIRECENZE

Minirecenze na základě zkušeností po ujetí prvního 1000 km

( + )

+ jízdní vlastnosti, podvozek
+ vnitřní prostor a jeho využití
+ kvalita zpracování interiéru i karoserie
+ spotřeba (6,5 l/100 km reálně při 30% město, 30% dálnice, 40% hlavní a okres. silnice)
+ velký dojezd (nádrž na 70l)
+ přesné a pohodlné řazení rychlostí
+ přístup do zavazadlového prostoru (ten má i osvětlení a 12V zástrčku)
+ pohodlná přední sedadla, + nastavení bederní oblasti u řidiče
+ vnější design vozu (subjektivní hodnocení)
+ velká zpětná zrcátka
+ spolehlivost (dle TUV reportu 2010 - http://www.kurzy.cz/tuv-testy-spolehlivosti-automobilu/)

( - )

- příliš komunikativní řízení při přejezdu větších nerovností
- hlučnější motor se znatelným turbo efektem při cca 1800 otáčkách
- chybějící rezervní kolo
- při sklopeném 6. a 7. sedadle nerovný nákladový prostor (týká se pouze 7-místné verze)
- ovládací tlačítka na středovém panelu (malá, nepřehledná, nelogicky umístěná)
- opěrka ruky je umístěna až příliš daleko od řadící páky

Nadstandardní výbava

Systém natáčení světlomětů (tzv. odbočovací světlomety) - 100% funkční, noční jízda na okreskách je pocitově mnohem bezpečnější, doporučují
Displej Convers+ má snadné ovládání, na velkém displeji jsou nesmyslně malé znaky a spousta prázdného prostoru, neukazuje o mnoho více informací než jednoduchý displej palub. počítače
Zvukové parkovací senzory – funkční, bez problémů (pozn. myslím, že tento systém by měl být montován do tak velkého vozu již ve standarní výbavě)

Komentář

Původně jsem se obával, zda motorizace 1.8 (92kW) bude dostačující pro 5-6-ti členné obsazení a náklad. Po zkušenostech mohu s klidným srdcem prohlásit, že pro běžnou jízdu po vlastech českých a moravských je tento motor naprosto vyhovující (silnice 80-100, dálnice 120-140 km/h). Rozhodně není lenivý, je možné s ním bezpečně předjíždět a na silnici nemáte pocit, že vám chybí výkon. Oproti 2 litrové verzi, kterou jsem měl možnost vyzkoušet, má o něco znatelnější turboefekt, ale výkon v nižších otáčkách a rychlostech je defacto srovnatelný. Lenivější je podle mého názoru až při akceleraci ve vyšších rychlostech (nad 90 km/h).

V mnohých recenzích kritizovaný výhled přes přední rohové sloupky nepovažuji za tak vážný problém. Nedá se samozřejmě srovnávat s vozy s jedním sloupkem, ale oproti konkurenci nevidím nějaký zásadnější nedostatek.

Sedadla ve třetí řadě (7-mi místná varianta) jsou vhodná spíše pro cestující menších postav. Vejdete se tam i se 180cm výšky, ale jízdní komfort je ještě horší než sezení na zadních sedadlech Škody Octavie I. generace .

Závěr

Ford S-Max s 1.8l motorem zatím beze zbytku plní svůj úkol - tedy být pohodlným a dostatečně prostorným rodinným vozem pro 5-6 osob. Prozatím nemám výraznou negativní zkušenost a tak jej mohu pro tento účel doporučit. :wink:
CFC 012
Ford S-MAX 1.8, 2008, 7-míst
Ford Focus 1.6 16V, 1999, combi
Uživatelský avatar
glider
***
***
 
Příspěvky: 120
Registrován: pon kvě 10, 2004 14:57,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod tomason » čtv lis 04, 2010 13:06,0

Pěkně popsané :wink: Mě ten motor bere 6,5 i ve Focusu ta spotřeba je dost dobrá na tak velký auto.
Focus, 1.8TDCI 85, turnier, r.v. 2005, x-fun
tomason
*
*
 
Příspěvky: 37
Registrován: čtv pro 10, 2009 20:57,0
Bydliště: Praha na půl

RE

Příspěvekod PLeon » čtv lis 04, 2010 15:01,0

No moje osobni zkusenost s 1.8 TDCi ve Focusu je mirne negativni, ten strasny zvuk, co dokazal tento motor za studena vygenerovat, to vyvolava dodnes muj "udiv" :-) A nejen muj, i nekterych mych ostatnich kolegu, kteri meli stejny sluzebak. Tenhle motor bych ja osobne urcite nedoporucil.
Mondeo, 2.2 TDCi, 5dv., 2009, Titanium X Exclusive, White Frozen
Focus 1.8 TDCi, kombi, 2007 Silver, sluzebni
Mondeo 2.0 TDCi, kombi., 2004, Ghia, Deep Rosso
PLeon
***
***
 
Příspěvky: 150
Registrován: čtv dub 09, 2009 10:54,0

Příspěvekod glider » pon lis 08, 2010 0:20,0

Výběr tohoto motoru byla náhoda a osobně k němu nemám žádný "vztah". Nevím zda váš Focus používal 92 kW verzi jako S-Max, ale moje zkušenosti jsou zatím spíše pozitivní. Jak jsem uvedl mezi zápory bych zvuk při startu určitě uvedl, ale nejde o nic extrémního. Staré TD od Fordu nebo VW na tom byly podstatně hůře, nová generace je na tom zase lépe (pokrok je pokrok). Vadí mi i výraznější turboefekt se kterým se pomalu zžívám.

Překvapilo mě jakou tenhle motor dokáže více než 2 tunovému vozu (1800kg vůz, 5 lidí + náklad) udělit jízní dynamiku. Pro pohodlnou a bezpečnou jízdu bez sportovních ambicí je naprosto dostačující. Dalším pozitivním překvapením je spotřeba. Posledních 500 km jsem se snažil jet tak trochu na spotřebu (ale vždy s plným zatížením). Po dnešním tankování jsem sečetl statisku a vyšla mi spotřeba 5,8 l/100km. Něco podobného jsem vážně nečekal.

Servisní a jiné technické zkušenosti zatím nemám, doplním je někdy v budoucnosti.
CFC 012
Ford S-MAX 1.8, 2008, 7-míst
Ford Focus 1.6 16V, 1999, combi
Uživatelský avatar
glider
***
***
 
Příspěvky: 120
Registrován: pon kvě 10, 2004 14:57,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod tomason » stř lis 10, 2010 13:06,0

Jde o totožný motor řady Kent je celolitinový včetně hlavy a je to osmiventil.
V Mondeu a S-Maxu má jiný kompresní poměr a vyšší výkon 92kw a 320nm spojený je se 6 stupňovou převodovkou ve Focusu only 5.
Zvuk motoru se dá ovlivnit pouze nadstandardní naftou nejlépe Vervou použité vstřikovače od Siemensu sou charakteristické svým řehtáním,ale je možné že je S-Max a Mondeo lépe odhlučněné než Focus no mělo by být je to vyšší třída.Ten motor bije ještě v Connectu a dokonce nově plní Euro 5 má tedy DPF.1,6 jsou příliš drahé na pracovní auto a taky slabé tyto 1,8 jsou držáci a bez DPF jinak ve Focusu ten motor už skončil a v Mondeu snad tenhle měsíc už bude jen 2,0 od PSA s různým výkonem a 1,6.
Focus, 1.8TDCI 85, turnier, r.v. 2005, x-fun
tomason
*
*
 
Příspěvky: 37
Registrován: čtv pro 10, 2009 20:57,0
Bydliště: Praha na půl

Příspěvekod štíreček » stř lis 10, 2010 19:49,0

Ono ty jedna šestky nejsou slabé, spíš drahé, do connectu se nebudou dávat 1,8čky kvůli výkonu, ale spíš ceně a budou ve třech výkonových verzích - 55kw/175nm; 66kw/220nm; 81kw/280nm.

Jinak co se zvuku týče, nejvíc spokojený jsem byl s 1,8D. Čím větší zima, tím krásnější kovový klapot, byl slyšet každý ventil v motoru, rovnoměrný chod, nádhera. TDDI už nebylo tak výrazně kovové a ta nová PSA 1,6 už je úplně jalová. Někdy člověk neví, na co to jede, ani benzín ani nafta a po zahřátí skoro nic
Ford C-max 1,6TDCI 80kW DPF 2008 Obrázek
http://stirecek.rajce.idnes.cz/Novy_For ... DCI_sport/
http://moje.auto.cz/stirecek1/ford-c-max-1.html
Ford focus, 1,8TDDI 66kW, combi, r.v. 28.11.2002, provoz 2003,trend. - protiúčet 2009
Ford escort 1,8d combi r.v.1993-prodáno 2005
Uživatelský avatar
štíreček
****
****
 
Příspěvky: 424
Registrován: čtv pro 27, 2007 22:26,0
Bydliště: Hodonín

Příspěvekod tomason » ned lis 14, 2010 14:56,0

Slabé -nemá prostě objem,aby splnil Euro IV bet filtru což právě 1,8 umí.
1,6 aby trochu jela musí dát motoru nakrmit pak,ale Euro IV nesplní nemůže,když blok motoru pochází z 1,4TDCI.Tam oprostě žádná výkonová rezerva neni.
Focus, 1.8TDCI 85, turnier, r.v. 2005, x-fun
tomason
*
*
 
Příspěvky: 37
Registrován: čtv pro 10, 2009 20:57,0
Bydliště: Praha na půl

Příspěvekod štíreček » ned lis 14, 2010 20:57,0

Ale objem nemá vliv na výkon, jen na spotřebu. Ty emise plní jedna šestka i bez filtru. Co se týče rezervy výkonu - řadím kolem cca 1800ot, normálka jízda ve městě a je možné točit až za pět tisíc bez nějakého vadnutí. Nová 1,6TDI greenline radí řadit už při 1500ot a v podstatě se má jezdit v rozmezí 1000-1500ot. Prý je daleko lepší než 1,9TDI. Nevím, v nové TDI jsem nejel, ale když srovnám 1,8 a 1,6 ve fordu, tak by to mohla být pravda :lol:
Ford C-max 1,6TDCI 80kW DPF 2008 Obrázek
http://stirecek.rajce.idnes.cz/Novy_For ... DCI_sport/
http://moje.auto.cz/stirecek1/ford-c-max-1.html
Ford focus, 1,8TDDI 66kW, combi, r.v. 28.11.2002, provoz 2003,trend. - protiúčet 2009
Ford escort 1,8d combi r.v.1993-prodáno 2005
Uživatelský avatar
štíreček
****
****
 
Příspěvky: 424
Registrován: čtv pro 27, 2007 22:26,0
Bydliště: Hodonín

Příspěvekod tomason » ned lis 14, 2010 23:54,0

Já se bavil o pracovním Connectu a určitě to s TDI nebude pravda stačí navštívit Škoda forum,všichni nadávájí na CR TDI ono je to logické CR nejdříve plní rail pak vyrazí,kdyžto stará tryska čerpadlo jela dřív,ale zase dřív vadla.To že Greenline radí řadit tak nízko je jasné to auto je na spotřebu a co nejmenší emise,ale by mě zajímalo jestli to má dvouhmoťák a co to nakonec vydrží.Ostatně uplně stejně se bude chovat Fordův econetic v tom nevidím nic moc překvapivého.
Focus, 1.8TDCI 85, turnier, r.v. 2005, x-fun
tomason
*
*
 
Příspěvky: 37
Registrován: čtv pro 10, 2009 20:57,0
Bydliště: Praha na půl

Příspěvekod štíreček » pon lis 15, 2010 19:48,0

Pracovní Connect bude mít určitě jinou převodovku, takže nemusí sršet výkonem a moderní technologií, ale do klasických osobáků má už odzvoněno. Já sám jsem zvědavý na ten elektromotor ve škodovce. Co se týče TDI myslím, že dvouhmoťák má určitě, stejně jako TDCI, ale u těch jednašestek tolik netrpí jako u dvoulitrů. Ve městě využívám otáčky v podstatě od volnoběhu, dvojka, trojka a tisíc otáček mu nedělá žádné problémy. Ty motory greenline nebo econetic mají stejný základ jako normální verze, konkrétně ford econetic má základ 1,6 80kw a k tomu je systém start stop, který je za příplatek a nikdy se nezaplatí, pak užší tvrdší pneu, mírně snížený podvozek, převodovka pětikvalt stálý převod 3,05:1 a údajně olej s menší viskozitou, na displeji má prý kytičky, ale když v tom jezdí prase, tak nesvítí ani jedna. Tak nevím, jestli se to vyplatí, za 3,7 - 4,0 dálkově jezdí i moje paní a bez kytiček a že by uměla jezdit se říct nedá. Ty nové motory tdci budou prý mít ještě nižší spotřebu a výkon 85kw a krouťák 270nm, pouze osmiventil kvůli odlehčení a snížení tření. A konečně šestikvalt.
Ford C-max 1,6TDCI 80kW DPF 2008 Obrázek
http://stirecek.rajce.idnes.cz/Novy_For ... DCI_sport/
http://moje.auto.cz/stirecek1/ford-c-max-1.html
Ford focus, 1,8TDDI 66kW, combi, r.v. 28.11.2002, provoz 2003,trend. - protiúčet 2009
Ford escort 1,8d combi r.v.1993-prodáno 2005
Uživatelský avatar
štíreček
****
****
 
Příspěvky: 424
Registrován: čtv pro 27, 2007 22:26,0
Bydliště: Hodonín

Příspěvekod glider » úte pro 07, 2010 11:50,0

FORD S-MAX 1.8 (II. část)

Tak ještě doplním zkušenosti po dalším měsíci používání v zimním provozu:

(+)
- spotřeba, i v zimních měsících nepřekračuje průměr 7l, pohybuje se někde mezi 6,5-7 litry na 100 km (započítáno i časté rozmrazování)
- dobrá průchodnost vyšší vrstvou čerstvého i rozbředlého sněhu, stabilita na zimní vozovce - používám zimní 215/60 R16 (porovnávám se 14" na Focusu resp. 15" na Octavii), myslím že elektronika (ESP) zasahuje jen když opravdu musí a poměrně účinně
- dveře/zámky nezamrzli ani při větších mrazech pod -10C
(-)
- startování při teplotách nižších něž cca -3C - chvíli trvá než motor naskočí, obvykle na více pokusů - vždy zkoušeno po zhasnutí kontrolky žhavení (pravděpodobně se jedná o nějaký problém který se normálně nevyskytuje - možná nějaké svíčky ?)
- nižší (počáteční) účinnost topení - trvá o poznání déle než se interiér a přední sklo trochu prohřejou (srovnávám s Focusem 1.6, VW Touran TDI, Octavii II TDI -- S-Max je na tom nejhůře)
CFC 012
Ford S-MAX 1.8, 2008, 7-míst
Ford Focus 1.6 16V, 1999, combi
Uživatelský avatar
glider
***
***
 
Příspěvky: 120
Registrován: pon kvě 10, 2004 14:57,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod štíreček » úte pro 07, 2010 19:30,0

S-Max se mi velice líbí, snad víc, než Céčko. Sedm míst bych nevyužil, stačí čtyři, ale ten kufr je paráda a nosnost taky. Jednou dvakrát za měsíc by se mi taková dodávka hodila, ale když vytáhnu zadní sedadla ven, tak spokojenost.
Spotřebu na tak velké auto máš dobrou, jen se divím, že už při mírném mrazu hůř startuje. Můj předešlý focus tddi neměl žádný problém. Zkusil bych nechat přeměřit žhavičky. S tím topením to bylo stejné i ve focusu, začalo to hřát až po pěti a více kilometrech podle mrazu. Nové jednašestky PSA mají nějaké elektrické vyhřívání vody a tohle topí za minutu, myslím, že to mají i mondea. Nějakou minirecenzi mám taky tak jestli chceš mrkni:
http://www.driversweb.cz/auta/Ford/C_MAX/73
Ford C-max 1,6TDCI 80kW DPF 2008 Obrázek
http://stirecek.rajce.idnes.cz/Novy_For ... DCI_sport/
http://moje.auto.cz/stirecek1/ford-c-max-1.html
Ford focus, 1,8TDDI 66kW, combi, r.v. 28.11.2002, provoz 2003,trend. - protiúčet 2009
Ford escort 1,8d combi r.v.1993-prodáno 2005
Uživatelský avatar
štíreček
****
****
 
Příspěvky: 424
Registrován: čtv pro 27, 2007 22:26,0
Bydliště: Hodonín

Příspěvekod vojtec » stř pro 08, 2010 11:04,0

glider: a nemáš tam v menu palubního počítače přídavné topení (Setup -> Aux. heater)? Já tam tu možnost mám, ale mám benzín. Když je to zaškrtnuté, tak auto rozhodně začne topit dřív, ale nevím, jestli to funguje na elektriku anebo na palivo. Plus tam mám ještě parkovací topení, které mi auto vytopí na přednastavený čas, ale to už určitě není standardní výbava navíc...

Viz návod:
Topení na palivo (podle země)
Topení na palivo pomáhá ohřívat motor a interiér vozidla se zážehovým nebo vznětovým motorem. Dokud jej nevypnete, zapíná se nebo vypíná
automaticky, v závislosti na venkovní teplotě vzduchu a teplotě chladicí
kapaliny. Když je topení na palivo spuštěné, Aux. Heater on (příd.topení
zapnuto) je zobrazeno na informačním displeji.
S-MAX 2.5T, r.v.2006
Fiat 600D, r.v. 1963
bylo:mkII 1.8i kombi, r.v.1999, LPG
Uživatelský avatar
vojtec
*
*
 
Příspěvky: 45
Registrován: stř zář 12, 2007 15:51,0
Bydliště: Brno

Dvouhmotový setrvačník

Příspěvekod glider » stř úno 09, 2011 14:40,0

Měl bych jeden dotaz na odborněji zdatné členy. Je S-Max s motorem 1,8 TDCi, 92 kW (2008) vybaven dvouhmotovým setrvačníkem ?
CFC 012
Ford S-MAX 1.8, 2008, 7-míst
Ford Focus 1.6 16V, 1999, combi
Uživatelský avatar
glider
***
***
 
Příspěvky: 120
Registrován: pon kvě 10, 2004 14:57,0
Bydliště: Praha

Re: Dvouhmotový setrvačník

Příspěvekod DR » stř úno 09, 2011 14:58,0

CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9445
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

PředchozíDalší

Zpět na S-Max, Galaxy, ostatní Fordy ...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník