Ford S-Max

Příspěvekod DR » pon kvě 04, 2009 22:17,0

0-100 za skoro 12 vteřin není nic moc. To je srovnatelné s mondeem 1.8i MK I/II, nebo s tím focusem 1.6i. V dnešní době všechno nad 10s už je průměr, nebo podprůměr. Vždyť přes 100kW má dneska kdejaká oktávka nebo passat, 150 koní mám i já v dodávce.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9445
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod varel » úte kvě 05, 2009 8:33,0

Ale S-Max si člověk nekupuje na závodění (zejména s dieslem).

Nicméně jsem si vyzkoušel S-Maxe s 2.0 TDCi a i na okresce se dalo předjíždět bez větších problémů. Škoda, že nikde nemají na vyzkoušení ten automat. Ale je rozhodnuto - pohodlí vítězí a vyberu si automat.
S-Max, 2.0 TDCi s DPF 103kW, r.v. 2009, Titanium + automat
Focus, 1.6 74kW, combi, r.v. 2006, Trend
varel
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: úte dub 28, 2009 14:59,0

koupil jsemto v dízlua už si drbu hlavu

Příspěvekod Bryzi » čtv črc 02, 2009 15:59,0

Jako zarputilý fanda benzínu jsem dlouho odolával dieselu. rodina se ovšem rozrostla a na základě hodnocení a statistik spolehlivosti mi s-max vyšel nejlépe. Dotáhnul jsem z němcka prověřený servisovaný S-max 2l Tdci,80tis km z roku2007. Po cca 1000km se z toho začal valit černej dým a téměř to přestalo jet. Diagnóza v servisu: EGR ventil a ucpaný filtr pených částic DPF. Oprava 45 000. Až pak jsem v diskusích Mondeistů zjistil, jak velkej průser ten filtr DPF, kterej se montuje od r 2007 do dieselů je. Pokud jezdíš na kratší vzdálenosti, tak se to nevypaluje a pokud se to zrovna nevysere tak jako mě, tak tě to třeba posílá každejch 5 000Km na výměnu oleje.
Příště nejlépe benzin, 2,5 l ST.

Bryzi
S-MAX, 2.0 TDCI 96, MPV, r.v. 2007, titanium
Bryzi
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: úte čer 30, 2009 20:53,0

Re: koupil jsemto v dízlua už si drbu hlavu

Příspěvekod DR » čtv črc 02, 2009 20:12,0

Bryzi: ve tvém případě nebyl problémem DPF, ale vadný EGR, díky kterému se DPF ucpal a odešel :-(. Zkušenosti ukázaly, že většina problémů s DPF má příčinu v EGR, nebo ve velmi nestandardním způsobu provozu - snaha "šetřit" a dusit motor v nízkých otáčkách prostě není to pravé. Tak ymám DPF, taky jsem z toho měl obavy, ale důsledně vymetám pavouky z výfuku a zatím dobrý ... BTW, renault pro auta s DPF předepisuje nějaký super speciální olej (který dělají asi dva výrobci na světě :-() se sníženým obsahem (nebo tvorbou?) popílku, teď se mi to nechce hledat, je to ve specifikaci RN720.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9445
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod MIS » pát črc 03, 2009 8:37,0

Víte na co jsem kluci zvědavej? Jak budou tyhle věci fungovat po deseti letech provozu ... :cry: :cry: :cry: To bude asi pořádnej prů.... :twisted:
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Příspěvekod DR » pát črc 03, 2009 9:11,0

MIS: ono to nebude tak žhavé. To máš stejné, jako ze začátku s katalyzátry. Byly drahé, daly se sehnat jen v autorizovaných servisech, .... Dneska koupíš katík z druhovýroby za pár korun (v porovnání s původními cenami) na každém rohu S DPF to bude stejné, až bude po nich poptávka, tak se toho někdo chytí a bude je prodávat ve velkém.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9445
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod MIS » pát črc 03, 2009 9:26,0

Asi budeš mít pravdu. Bylo to tak se vším, takže v případě DPF to nebude jinak.
Fakt je, že paskvil je to teda hroznej. Neznám bohužel přesné parametry o kolik to vlastně ulehčí životnímu prostředí........ Ale když vezmu cenu DPF a cenu jeho výměny, a vezmu v úvahu, že za životnost auta dojde alespoň jednou k jeho výměně, představují peníze na tyhle věci vynaložené, možná mnohem větší ekologickou zátěž, než je samotný přínos DPF. Protože kdo znás vydělává peníze opravdu ekologicky? Asi opravdu málokdo.
Ale to už asi patří jinam...
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Příspěvekod petrsa » pát črc 03, 2009 12:08,0

Ucpaný DPF buď vymontovat nebo vyříznout, vzít WAPku s louhem a vlažnou vodou vystříkat a pak zpět namontovat DPF, který je po koupeli jako nový. Jen se nesmí zapomenout, že odpadní vody jsou toxické a zařídit se podle toho.
CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

tlakový snímač DPF

Příspěvekod Bryzi » ned črc 12, 2009 22:35,0

Díky všem za příspěvky k mojemu tématu- ucpaný DPF. Původní diagnoza zněla EGR ventil, pak se ale došlo k DPF a ve finále byl jak prvotní příčina diagnostikován tlakový snímač DPF, který nesignalizoval přicpání filtru a nespouštela se aktivní regenerace při jízdě po městě.
Jelikož se mi to stalo 2 dny před odjezdem na dovču, neměl jsem čas řešit to nějak experimentálně mimo značkovej servis. Každopádně, kdyby někdo potřeboval, budu teď mít k dispozici repasovanej DPF za dobrou cenu.....
S-MAX, 2.0 TDCI 96, MPV, r.v. 2007, titanium
Bryzi
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: úte čer 30, 2009 20:53,0

1.8 tdci?

Příspěvekod jozas » pon lis 30, 2009 22:28,0

Jaký motor pro s max je spolehlivý a zároven nejmíň náročný na servis?
Nejsem žádný závodník preferuju spíš klidnější jízdu.
děkuji.
Uvažuji o: ford S-MAX
jozas
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: pát lis 27, 2009 17:09,0

Dotaz DPF

Příspěvekod glider » úte led 12, 2010 16:20,0

Nevíte někdo od jakého měsíce roku 2007 se do S-MAXů montuje DPF filtr ? Díky.
CFC 012
Ford S-MAX 1.8, 2008, 7-míst
Ford Focus 1.6 16V, 1999, combi
Uživatelský avatar
glider
***
***
 
Příspěvky: 120
Registrován: pon kvě 10, 2004 14:57,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod oldclubber » sob bře 06, 2010 20:51,0

mám dotaz..koupil jsem s-max s radiem blaupunkt tuším ford6000 s hranatým rámečkem.je možno to vyměnit za sony s mp3 novější avšak s jiným tvarem.má s tím někdo zkušenost?asi se nemusí jednat jen o s-max..
díky za rady. 8-)
S-Max, 2.0Tdci 103Kw,r.v. 2007, Titanium
oldclubber
*
*
 
Příspěvky: 21
Registrován: sob bře 06, 2010 8:20,0
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod štíreček » sob bře 06, 2010 21:48,0

Tam jiné pasovat nebude, musíš sehnat hranaté, třeba tohle
http://www.eonon.info/?p=productsMore&i ... -BLUETOOTH
nebo levnější a s digitálním tunerem
http://www.eonon.info/?p=productsMore&i ... -BLUETOOTH
ale i tak je to pořád dost peněz.
Ford C-max 1,6TDCI 80kW DPF 2008 Obrázek
http://stirecek.rajce.idnes.cz/Novy_For ... DCI_sport/
http://moje.auto.cz/stirecek1/ford-c-max-1.html
Ford focus, 1,8TDDI 66kW, combi, r.v. 28.11.2002, provoz 2003,trend. - protiúčet 2009
Ford escort 1,8d combi r.v.1993-prodáno 2005
Uživatelský avatar
štíreček
****
****
 
Příspěvky: 424
Registrován: čtv pro 27, 2007 22:26,0
Bydliště: Hodonín

Příspěvekod oldclubber » ned bře 07, 2010 6:50,0

štíreček: díky moc za typy,právě takovýhle ale "oválné" a ve stříbrné barvě jsem našel na ebay.de za podobný peníz.to je ale varianta "když se bude dařit :lol: "
nicméně můj laický názor mi říká,že koupit krycí plast ve fordu s "oválnou" dírou a sehnat sony mp3 za nějakých 100Eur je pro mě v současnosti schůdnější.uchycení 2din radia do palubky by mělo být asi stejný :?:

tady je to jsem třeba myslel já...

http://cgi.ebay.de/Ford-Mondeo-Focus-C- ... 3821863453
S-Max, 2.0Tdci 103Kw,r.v. 2007, Titanium
oldclubber
*
*
 
Příspěvky: 21
Registrován: sob bře 06, 2010 8:20,0
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod štíreček » ned bře 07, 2010 12:47,0

Taky pěkné, jen mi tam chybí DVB-T tuner. Znáš to, když už, tak už :lol: Jen nevím, jak by tv fungovala za jízdy. USB by nebylo k zahození, přes aux to houby hraje. Dej vědět, jestli ten rámeček ford nabízí. S konektory nevím jak to je, na rádio by měl být stejný plus GPS anténa.
Ford C-max 1,6TDCI 80kW DPF 2008 Obrázek
http://stirecek.rajce.idnes.cz/Novy_For ... DCI_sport/
http://moje.auto.cz/stirecek1/ford-c-max-1.html
Ford focus, 1,8TDDI 66kW, combi, r.v. 28.11.2002, provoz 2003,trend. - protiúčet 2009
Ford escort 1,8d combi r.v.1993-prodáno 2005
Uživatelský avatar
štíreček
****
****
 
Příspěvky: 424
Registrován: čtv pro 27, 2007 22:26,0
Bydliště: Hodonín

2.0 TDCI

Příspěvekod Pavelj » pát čer 11, 2010 14:58,0

Známej si byl v pátel pro úplně novýho S-MAXE.. tedy ten faceliftovanej. Motor 2.0 TDCI 6 stupňový automat dvojspojkový,

Drobnej problém byl s koulí,, ještě nemaj software aby fungovala elektrika.. na kouli..
Jinak krásný auto automat maká jak z praku....

O další se podělím..
Mondeo, 1,8TDCi, 92kW, combi, r.v. 2009, Titanium
Pavelj
**
**
 
Příspěvky: 73
Registrován: úte lis 03, 2009 0:34,0
Bydliště: Praha

Dotaz

Příspěvekod Mates82 » pon říj 04, 2010 10:50,0

Zdravim vsechny priznivce znacky Ford a mam na Vas hned nekolik otazek ohledne Fordu S-Max. Mam jednoho vybranyho, je to 2.0 tdci titanium, r.v 11.2006

1, jsou u techto motoru tdci stejne problemy se vstriky jako byly napr.u mondea kolem roku 2001,02? Tento motor by mel byt z produkce PSA. Je nutno pridavat do nafty nejake aditiva? Kvalitni nafta by mela byt asi samozrejmosti predpokladam.

2. Jak poznam jestli je to varianta s DPF filtrem ci ne?

3. Dvouhmotový setrvačník -> jak k nemu se co nejlepe chovat

Predem diky za odpovedi Fordaci
Uvažuji o: Ford
Mates82
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pát říj 01, 2010 13:18,0

Re: Dotaz

Příspěvekod DR » pon říj 04, 2010 19:44,0

Mates82:
1. zkus mkrnout o pár témat níže "rady pri kupe S-Max" http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?t=1853 , stejný motor je mondeu MK IV, tak bych tě nasměroval i tam http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?p=78599#78599 , obecně žádný ze současných fordích dieslů není o nic víc poruchový, než jakýkoliv jiný diesel libovolného jiného výrobce. Ale ta pracně budovaná špatná pověst se s TDCi potáhne ještě dlouho :-(. Ale jak už bylo mockrát řečeno a napsáno, kvalitní nafta je pro moderní diesly nutná, z dlouhodobých zkušeností a testů vychází velmi dobře verva od benziny, víc se snad dozvíme, až začne ČOIka zveřejňovat nekvalitní benzinky. Ale u 4roky starého motoru je to jen o tom, jak se k němu choval předchozí majitel (majitelé). A podle vydrží vstřiky, jeslti má auto přes 150 tisíc km, tak vstřiky můžou umřít kdykoliv.

2. viz téma "DPF" (sice u mondea, ale je to snadno k nalezení po zadání "S-max"+"DPF" do vyhledávání) http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?p=86994#86994, i předchozí příspěvky v tomto tématu.

3. na tento dotaz je odpověď o pár témat níže "S-Max - spolahlivost/poruchovost" http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?p=88062#88062 A jinak platí to samé, co pro vstřiky, cca 150 tisíc km je taková "hranice smrti", pak u je to o štěstí = o předchozím majiteli.


A jestli mohu poradit, když věnuješ trochu svého času na tomto fóru pročtení témat s relevantními názvy, dozvíš se IMHO všešchno, co by tě mohlo zajímat - i to, co by tě ani nenapadlo zjišťovat ;-). Probralo se tady toho už opravdu hodně.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9445
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod štíreček » pon říj 04, 2010 20:42,0

Aditivum přidávám VIF hlavně kvůli mazivosti, ještě lepší je stanadyne. Dnes člověk neví, na co pořádně jezdí. Zatím beru benzinu, protekční cena.

DPF filtr nevím kde najdeš, c-max ho má před motorem hned vedle turba. Zatím bez problémů a jezdím dost město.

Setrvák se dá oddělat i za rok, záleží, jak se s autem jezdilo. To ti nikdo neřekne, ale na každém autě se může cokoliv pokazit, tak si nemyslím, že by ford byl spíš horší nebo lepší.
Ford C-max 1,6TDCI 80kW DPF 2008 Obrázek
http://stirecek.rajce.idnes.cz/Novy_For ... DCI_sport/
http://moje.auto.cz/stirecek1/ford-c-max-1.html
Ford focus, 1,8TDDI 66kW, combi, r.v. 28.11.2002, provoz 2003,trend. - protiúčet 2009
Ford escort 1,8d combi r.v.1993-prodáno 2005
Uživatelský avatar
štíreček
****
****
 
Příspěvky: 424
Registrován: čtv pro 27, 2007 22:26,0
Bydliště: Hodonín

Velikost šroubů

Příspěvekod glider » úte říj 05, 2010 14:39,0

Mám možná hloupou otázku, ale plánuju koupi vozu a zároveň bezpečnostních šroubů na alu kola. Chtěl bych se majitelů zeptat jaká je správná velikost šroubů pro Ford S-Max. ?? Díky. :wink:
CFC 012
Ford S-MAX 1.8, 2008, 7-míst
Ford Focus 1.6 16V, 1999, combi
Uživatelský avatar
glider
***
***
 
Příspěvky: 120
Registrován: pon kvě 10, 2004 14:57,0
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na S-Max, Galaxy, ostatní Fordy ...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník