Ford S-Max

Dvouhmotový setrvačník (1,8 TDCi)

Příspěvekod glider » stř úno 09, 2011 15:10,0

DR: Díky za odpověď. Předpokládám, že mírně zvyšující se vibrace motoru po sešlápnutí plynu na volnoběh (na cca 2000 ot/min.) mohou ukazovat na blížící se problém s dvouhmoťákem (najeto 128 tkm). Zatím neslyším žádné cvakání ani nemám problémy při rozjíždění, ale řekl bych, že to časem přijde :(
CFC 012
Ford S-MAX 1.8, 2008, 7-míst
Ford Focus 1.6 16V, 1999, combi
Uživatelský avatar
glider
***
***
 
Příspěvky: 120
Registrován: pon kvě 10, 2004 14:57,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod oldclubber » stř bře 09, 2011 19:01,0

mám dotaz:na mém s-maxu mám tlumiče s regulací tuhosti ve třech režimech(všeobecně známé :),ale jak je to s jejich výměnou?mam najeto 100t. skutečných možná nějakých 130-140t. tak jen jestli se s tím někdo zabýval :?:
S-Max, 2.0Tdci 103Kw,r.v. 2007, Titanium
oldclubber
*
*
 
Příspěvky: 21
Registrován: sob bře 06, 2010 8:20,0
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod DR » stř bře 09, 2011 19:05,0

oldclubber: no jak, přece zajedeš do servisu a necháš je vyměnit. U mondea tě to bude stát cca 80-100 tisíc káčé, u smaxe to bude dost podbné, levnější určit ne. Aktivní podvozek je drahá sranda.

Ale naštěstí originály (z prvovýroby) mají obecně výdrž neuvěřitelnou, někdy i přes 200 tisíc km, tak snad to potvrdí i ty aktivní.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9445
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod oldclubber » stř bře 09, 2011 20:16,0

dr:jasně..to je ok.chtěl jsem vědět,když se tam mění tuhost buzením el. pole nebo jak přesně(nepranýřovat prosím) tak teoreticky by měly být "napořád" ...no proč se vůbec ptám...jezdím asi 3km úsek horší rozbitou silnicí 3 třídy každý den,a moje schizofrenie mi velí,že už to není co to bývalo(rozuměj podvozek).ale možná je to opravdu jen subjek. pocit.
ještě úvaha nad tlumiči: je to obyč. tlumič klasické konstrukce akorát má vývod na elektriku.toto opravdu stojí takovej "randál"
myslím,si že to časem bude řešit více "druhoavíce majitelů"
S-Max, 2.0Tdci 103Kw,r.v. 2007, Titanium
oldclubber
*
*
 
Příspěvky: 21
Registrován: sob bře 06, 2010 8:20,0
Bydliště: Plzeň

FAP

Příspěvekod vizzir » sob dub 02, 2011 22:26,0

Maji u S-maxe vsechny diesely FAP nebo 1,8 TDCi ho nema? Diky
Peugeot 406, HDI 80, sedan, r.v. 2002, volant
vizzir
*
*
 
Příspěvky: 21
Registrován: pon říj 25, 2010 18:32,0

Re: FAP

Příspěvekod DR » ned dub 03, 2011 9:39,0

vizzir: FAP nemá žádný ford, některé mají DPF ;-). Viz. www.ford.cz, konkrétně http://www.config.ford.cz/fordconnectio ... inespc.htm 1.8TDCi DPF neměl.

Ale samozřejmě to platí pro český trh, vozy vyrobené pro jiné státy mohou být (ne)vybaveny DPF jinak.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9445
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod potop » sob kvě 07, 2011 23:11,0

Ahoj,páni vedel by niekto poradiť ako vytiahnuť z palubovky S-Max radio SONY,to zagulatene?Požiadal ma o to kámoš ale neviem ako na to.Vdaka.
MONDEO MKIV 2012, 2,0, 103kw, Kombi
MONDEO 1.8TD,1998,GHIA,Hatchback
príležitostne FORD FOCUS 1.6 16V,1998,GHIA,Hatchback
Uživatelský avatar
potop
**
**
 
Příspěvky: 98
Registrován: čtv lis 30, 2006 0:26,0
Bydliště: SKALICA-SR

Příspěvekod DR » ned kvě 08, 2011 19:16,0

potop: no, je to podobný, jako u mondea. Nejdřív musíš sundat kryt kolem ručky a řadičky (je tam jen nacvaknutý, ale chce to grif a vědět, kde zabrat) a pak odšroubovat středovou konzolu. Ale obrázky k tomu nemám a protože to budeš dělat na cizím autě, tak bych ti poradil s díky odmítnout - když tam něco ulomíš nebo poškrábeš ... :evil:

Zkusil bych buď nějakou autohifi dílnu, kdy by s tím už mohli mít zkušenost, nebo navštívit forda, pěkně poprosit a nechat si ukázat (vytisknout) montážní postup z jejich servisní dokumentace, to má k dispozici i přijímací technik v PC.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9445
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod PLeon » ned kvě 08, 2011 21:18,0

potop píše:Ahoj,páni vedel by niekto poradiť ako vytiahnuť z palubovky S-Max radio SONY,to zagulatene?Požiadal ma o to kámoš ale neviem ako na to.Vdaka.


Nejsou tam díry na zasunutí odemykacich klíčů? U velké navigace jsou takže by měla jít vytáhnout bez rozebírání středové konzoly. Jinak středový panel uz jsem sundaval, na Ford Wiki je na to návod.
Mondeo, 2.2 TDCi, 5dv., 2009, Titanium X Exclusive, White Frozen
Focus 1.8 TDCi, kombi, 2007 Silver, sluzebni
Mondeo 2.0 TDCi, kombi., 2004, Ghia, Deep Rosso
PLeon
***
***
 
Příspěvky: 150
Registrován: čtv dub 09, 2009 10:54,0

Příspěvekod potop » ned kvě 08, 2011 21:29,0

PLeon:Nie su tam žiadne diery na nasadenie klúčov,takže jediný spôsob ako to demontovať je to rozobrať od spodu,od radíci páky.
DR: To či to budem rozoberať ja záleží od kámoša... :)
Vdaka za reakciu.
MONDEO MKIV 2012, 2,0, 103kw, Kombi
MONDEO 1.8TD,1998,GHIA,Hatchback
príležitostne FORD FOCUS 1.6 16V,1998,GHIA,Hatchback
Uživatelský avatar
potop
**
**
 
Příspěvky: 98
Registrován: čtv lis 30, 2006 0:26,0
Bydliště: SKALICA-SR

Smax benzin

Příspěvekod vizzir » čtv kvě 12, 2011 14:19,0

Mate nekdo zkusenost s 2litrovym benzinem v Smaxu? Ze by to byl kompromis mezi 2,5T a TDCi? Mam porad trosku obavy ze vstriku, DPF, 2hmotaku atd

viz tyto auta, oba 2,0 benzin, co si o nich myslite?
http://www.tipcars.com/ford-s_max/20-ti ... 53824.html
http://www.tipcars.com/ford-s_max/20-tr ... 53984.html

Diky

P.S. Jinak nestalo by za to vytvorit v diskusi take samostatne tema pro Smax? jako ma Mondeo, Focus, Fiesta atd ? ;)
Peugeot 406, HDI 80, sedan, r.v. 2002, volant
vizzir
*
*
 
Příspěvky: 21
Registrován: pon říj 25, 2010 18:32,0

Smax benzin

Příspěvekod Sadd » stř kvě 25, 2011 15:40,0

Já mám benzína něco málo přes měsíc a jsem úplně nadšenej. Uvažoval jsem úplně stejně jako ty a k tomu s tím autem najezdím kolem 20tis. km ročně, takže jsem naftu nechtěl. Spotřeba po městě 9,5lit. Mimo je to trochu lepší, ale zatím jsem nebyl nikde daleko. Jediný co mi vadí je to vyhřívaný sklo, v noci je to trochu nepříjemný, když jede auto proti.
S-max, 2.0 107, MPV, r.v. 2008, titanium
Sadd
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: pon kvě 23, 2011 12:17,0

Příspěvekod ray » čtv kvě 26, 2011 2:28,0

Máte někdo zkušenost s motorem 2,5T v S-Maxu co se týká spolehlivosti nebo poruchovosti popř. co problém s dvouhmoťákem (dočetl jsem se že ho má). Plánuji nákup Maxe s timhle motorem a najeto cca 120tis km,tak bych chtěl vědět co mě může čekat.
Mondeo,2.0i,96kW, combi,1998,skoro Ghia, (předtím Sierra,1.6i,combi,1990; Mondeo,1.8i,sedan,1994)
ray
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: úte bře 22, 2011 1:52,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod corwin31 » čtv kvě 26, 2011 9:15,0

Cau,
pridam mou zkusenost s S-MAXem 1.8 TDCi

pokud jste cestovatel a chcete se autem premistit z bodu A do bodu B, pokud mozno bezpecne za rozumnou spotrebu (a neplanujete tahat tuny na kouli) tak S-MAX s motorem 1.8 TDCi muzu vrele doporucit, jizdni vlastnosti naprosto dostacujici byt s turbo efektem ale na to se da zvyknout, predjizdeni v pohode i plne nalozeno

spotreba do 5.5 pokud mate lehkou nohu (na dalnici do 140) a pokud se nebudete rozjizdet jak zavodnik
S-MAX, 1.8 TDCi 92kW, MPV, r.v. 2006, Titanium
corwin31
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: stř kvě 25, 2011 13:57,0

Příspěvekod DR » čtv kvě 26, 2011 9:34,0

ray: viz téma "Motor 2.5T" http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?t=2091 V jaké kastli je ten motor namontovaný na jeho konstrukční spolehlivost nemá vliv. Dvouhmoťák je namáhaný méně, než u nafťáků, jak dlouhgo vydrží zrovně v té ojetině, kterou ty si koupíš, to ti nikdo nezaručí ani neodhadne. Motorů 2.5T jezdí u nás ve fordech tak málo, že se z toho nedají dělat žádné spolehlivé závěry.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9445
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

potom

Příspěvekod oldclubber » sob čer 11, 2011 14:08,0

chlape je to jak popisoval admin DR akurát ještě musíš oddělat okrasnou lištu nad radiem co směřuje ke spolujezdci.je na to plastová montpáka(doporučuji nepodceňovat-jakýkoli renonc máš okamžitě nenávratně naočích) a musíš se pod tu lištu dostat a velejemně tlačit,je to přidělané na nacvaknutí.Samotné radio je přišroubované na tuším 4x samořezný šroub. :idea:
S-Max, 2.0Tdci 103Kw,r.v. 2007, Titanium
oldclubber
*
*
 
Příspěvky: 21
Registrován: sob bře 06, 2010 8:20,0
Bydliště: Plzeň

Re: Ford S-Max

Příspěvekod libo1976 » pon pro 16, 2013 12:42,0

taky přemýšlím o smaxu v benzínu ale nevím, jestli 2.0 je dostatečný, 2,5T mi přijde už dost hladový a navíc razím zásadu čim jednodušší moto,r tím menší poruchovost obojí je alev tomto lepší než nafta
libo1976
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon pro 16, 2013 12:15,0

Re: Ford S-Max

Příspěvekod skvorfi » úte srp 04, 2015 20:12,0

Zdravím všechny "forďáky".
Jakžto nováček, který přemýšlí o koupi fordu S-MAX se v tuto chvíli rozhoduji, jakou koupím motorizaci. Přemýšlím o 2.0 TDCi 103 kW, nebo 120 kW. Poradil byste někdo, jaký je rozdíl v těchto dvou motorech? Je to jen SW úprava řídící jednotky, případně jiná řídící jednotka, nebo jsou tam rozdílné i další komponenty? (turbo, vstřiky, spojka,...)
Děkuji za případnou informaci.
Ford S-MAX Titanium, 2.0 TDCi 103 kW
Uživatelský avatar
skvorfi
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: úte srp 04, 2015 20:00,0

Re: Ford S-Max

Příspěvekod DR » pon srp 10, 2015 7:49,0

skvorfi: jsou to stejné motory, jako v mondeu viewtopic.php?p=96882#p96882 a "měly by být" mechanicky shodné.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9445
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Předchozí

Zpět na S-Max, Galaxy, ostatní Fordy ...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník