Ford S-Max

Ford S-Max

Příspěvekod lada_p » čtv čer 19, 2008 6:11,0

Přemýšlím nad koupí fordu smax, jen se nejak nemuzu rozmyslet s jakým motorem. Vybírám mezi 2.0 v benzinu nebo naftě. Jaké máte zkušenosti s těmato motorama? Dík za radu:)
Uvažuji o: Ford S-Max
lada_p
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: stř čer 18, 2008 11:23,0

Re: Ford S-Max

Příspěvekod DR » čtv čer 19, 2008 8:40,0

lada_p: Ty motory jsou výkonostně na stejné úrovni. Benzín je o něco svižnější, ale za cenu vyšší spotřeby a musíš ho točit. Jinak s oběma motory auto pojede zrhuba stejně, nafta se k tak velkému auto ale hodí líp. To si musíš rozhodnout ty, jestli jako palivo upřednostníš naftu, nebo benzín, ty motory jsou oba stejně dobré - i když já bych v bezínu volil 2.5T ;-).. Viz taky http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?t=128
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod _Deadlift_ » čtv čer 19, 2008 15:56,0

lada_p pokud budes jezdit hodne tak TDCi, staci bohate i 1,8. Ten 2,0i je velmi kultivovany v S-MAXU daleko vice nez TDCi na chod ale precejenom S-MAX neni uplny drobek, benzin jedine pokud mas raci lepsi projev na neresis tolik spotrebu. Ale mne pride i ta 2,0i co je S-MAXU jako OK, i kdyz se ji moc neprodava.
Ford
Uživatelský avatar
_Deadlift_
*****
*****
 
Příspěvky: 506
Registrován: pát črc 08, 2005 15:17,0

Příspěvekod Georg » čtv čer 19, 2008 22:24,0

No do 1.8 bych teda raději vůbec nešel. Jezdil jsem s Mazdou 5 s 2.0 benzínem a na to velké auto to bylo tak akurát. S-Max je srovnatelné auto. Já sám bych zvolil raději 2.2 TDCi. Vzhledem ke spotřebě bych ale určitě volil diesel.
CMC 407
MK IV Mondeo Combi, 2.0 TDCI, 140 PS r.v. 2007, Titanium
předchozí auto: MK II, Mondeo Combi, 1.8i, 1997
Uživatelský avatar
Georg
****
****
 
Příspěvky: 485
Registrován: úte lis 16, 2004 12:39,0
Bydliště: Dolní Benešov

Příspěvekod lada_p » pát čer 20, 2008 14:24,0

No já mám teď benzin a měl jsem v planu jít do nafťáku, ale vzhledem k vetší ceně nafty a dalším věcem co mi kdo říka (těšší auto, zimní starty, kvalita paliva atd.) jsem na váškách. asi se díky těm všem poznatkům rozhodnu pro benzin, ale porád nevím, tak zbírám poznatky pro a proti. :)
Uvažuji o: Ford S-Max
lada_p
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: stř čer 18, 2008 11:23,0

Příspěvekod _Deadlift_ » pát čer 20, 2008 16:45,0

Zkus si nekde treba na vikend pucit toho Maxe s 2,0i a budes hned vice vedet. :D
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... d=59094567
nebo ta 2,5 :D .
Ford
Uživatelský avatar
_Deadlift_
*****
*****
 
Příspěvky: 506
Registrován: pát črc 08, 2005 15:17,0

Příspěvekod skrezl » sob zář 27, 2008 23:20,0

pro oziveni debaty uvadim svoji zkusenost s cca 14ti denním pouzivanim S-Maxe s 2.0 benzin, snad to pomuze v rozhodovani (tak i tak) ostatnim stejne "postizenym" jako jsem byl pred jeho koupi ja :-)

Uvazoval jsem asi nasledovne. S autem (je druhe v rodine) jezdi takrka denne po Praze manzelka pro dopravu do prace a je pouzivane jako vikendove a dovolenkove auto. Rocni najezd je cca 15tis. km. Tudiz jsem stal pred rozhodnutim zda 2.0 benzin nebo 2.0 nafta (event. 1.8 nafta). Rozhodl jsem se nakonec prakticky bez moznosti si 2.0 benzin zkusit anebo prave cokoliv precist na webu, protoze testy tohohle benzinu zkratka nejsou k mani. Rozhodl jsem se pouze na zaklade papirovych udaju vyrobce o motorech a rozhodl jsem se pro benzin. Jen pro zajimavost moje kalkulace byla nasledujici (u prum spotreby jsem vzdy o neco pesimistictejsi nezli vyrobce):

2.0 benzin:
palivo - 9,5 x 150 x 31 = 44.175Kc (rozdil je tedy +7.050Kc)
pojisteni*) - 0Kc (jde o porovnani, proto u benzinu 0Kc)
servis - 0Kc (jde o porovnani, proto u benzinu 0Kc)
porizovaci cena - 0Kc (jde o porovnani, proto u benzinu 0Kc)
----------------------------------------------------------------------------
celkem rocne 44.175

*)havarijni, ktere se odviji od ceny auta a tim padem je proto o malinko vyssi pro naftaka

2.0 nafta:
palivo - 7,5 x 150 x 31 = 37.125Kc (rozdil je tedy -7.050Kc)
pojisteni*) - 500Kc (jde o porovnani, proto u benzinu 0Kc)
servis - 3.000Kc (jde o porovnani, proto u benzinu 0Kc)
porizovaci cena - 40.000Kc (jde o porovnani, proto u benzinu 0Kc)
----------------------------------------------------------------------------
celkem rocne 40.625 (rozdil je oproti benzinu -3.550Kc)

Uvazuju-li, ze musim na zacatku zaplatit o 40tis. vic za porizeni, tak jsem se rozhodl, ze se mi to nevyplati, proto byla volba benzin. Navic se priznam, ze jsem naftovym chrochtometum nikdy neprisel nachut, jsem zkratka benzinovej. K rozhodovani pridam jeste jeden myslim dulezity aspekt a sice potencialni poruchovost a nasledna velmi draha oprava vstriku u naftovych CR motoru. Ze zkusenosti nekolika lidi z meho okoli, po cca 80 az 100 tis. km se porouchaly vstriky a oprava byla vzdy v radu desitek tisic Kc. Pokud by se to stalo i me, pak by rentabilita naftoveho motoru velmi utrpela, resp. byla by tragicka. Naopak u 2.0 bezin podle obecnych informaci, ktere lze najit na webu, lze usoudit, ze tyto problemy by nemely prijit vubec, pouze bezna udrzba.

Ted k realite. Auto mam cca 2 tydny. Klicova informace, po ktere jsem pasl zrejme nejen ja, bylo to jaka je realna spotreba benzinoveho dvoulitru. Jak muzete videt v kalkulacich vyse, pocital jsem s prumerem 9,5l/100km oproti 8,1, ktere uvadi vyrobce. Nejprve asi neco malo k jizdnimu stylu, uvedene info plati ke zpusobu jizdy me i moji drahe polovicky. Klicovym faktorem pro spotrebu jsou rychlost, plynulost jizdy a zpusob zrychlovani. Takze nejprve k rychlostem. Obvykla rychlost, kterou se pohybuju (pokud provoz dovoli) po beznych silnicich je cca 110km/h podle tachometru, tj. lehce nadlimitni rychlost oproti predpisum. Na dalnici se snazim, opet pokud to jde, kopec nekopec jet 140km/h opet podle tachometru. Ve meste do 60km/h. Praha je navic velmi specificka svym provozem oproti mensim mestum, zvlaste pak ve spickach, kdy jde spis o parkoviste nezli o silnice po kterych se jezdi. Co se tyce plynulosti, tak bych rekl s trochou nadsazky, ze "brzdy brzdi zavod" :-) a proto se je snazim pouzivat co nejmene, naopak pokud to lze, tak brzdit motorem, atd. Ke zpusobu zrychlovani, tam bych asi rekl, ze patrim k lehkemu nadprumeru toho co lze na nasich silnicich videt. Priklad k razeni pri zrychlovani z mesta nebo pri vjezdu na dalnici. Trojku radim cca v 60tce, ctyrku cca v 80 - 90 a petku cca ve 110 - 120. Posouzeni zda se jedna o loudavost nebo dynamickou jizdu ponecham na vas, mne se to tak zda akorat :-).

Tak a ted k tomu kolik toho to auto za ty dva tydny a kde ujelo. Celkem ujeto cca 800km. Jen pro info do nadrze ze vleze 80 litru benzinu, Takze ted me ceka druhe tankovani. Shrnuto podtrzeno do ted:
- 200km v prazskem provozu dopravnich spicek (1 - 2 lidi v aute)
- 200km dalnice (2 - 3 lidi v aute a poloplny kufr)
- 400km silnice 1. a 2. tridy (2 - 3 lidi v aute a poloplny kufr)

Vysledkem je prumerna spotreba podle PP 9l/100km, rekl bych, ze PP bude odpovidat docela skutecnosti, ponevadz mi zbyva dojezd cca 100km.

Obecne vzato nezkousel jsem jizdu napriklad s plne nalozenym autem 1000km po dalnici, tam to asi bude treba 10l/100km.

Verim, ze tenhle muj vycerpavajici popis nekomu pomuze pri rozhodovani.

Benzinu zdar :-)))

P.S. k jizdnim schopnostem 2.0 benzin: Subjektivne vzato, pokud jedu tak jak jsem popsal (razeni), tak mam pocit, ze to jede docela pekne. Motor zabira do rychlosti 80km/h od prekvapive nizkych otacek (2 - 2,5tis.). Pri rychlostech 80 - 130 to chce preci jen vytacet k 4 - 5tis., aby bylo zrychleni dostatecne napriklad pro bezpecne a rychle predjeti. Pri rychlostech nad 130 mi prijde, ze i petka ma dost sily na rozumne zrychleni. Pro zajimavost, pri tachometrovych 140 toci motor malinko pres 4tis. (asi 4050, tezko to odhadnout).
S-Max, 2.0 benzin 107, MPV, r.v. 2008, Titanium
skrezl
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: pát zář 26, 2008 18:40,0
Bydliště: Praha

Skrezl

Příspěvekod Bufes » pon říj 06, 2008 17:44,0

Ahoj, konecne dal niekto nejake realne informacie o tom benzinaku, dakujem!
Musim sa priznat, vobec nerozumiem zoznamu, v ktorom sa vyskytuju 1razove poplatky (priplatok za naft. motor) s priebeznymi nakladmi (rocna uspora na palive).
S-Max 1,8 TDCi, 92kW, r. 2008
Bufes
*
*
 
Příspěvky: 12
Registrován: pát čer 20, 2008 16:28,0

Re: Skrezl

Příspěvekod skrezl » úte říj 07, 2008 10:28,0

Bufes píše:Ahoj, konecne dal niekto nejake realne informacie o tom benzinaku, dakujem!
Musim sa priznat, vobec nerozumiem zoznamu, v ktorom sa vyskytuju 1razove poplatky (priplatok za naft. motor) s priebeznymi nakladmi (rocna uspora na palive).


Zkusim vysvetlit pojmy:

1. kalkulace nakladu na palivo je asi jasna (benzin mi vysel v kalkulaci cca o 7tis. rocne draz). Spotreby jsem bral papirove + neco navic u obou, coz odpovida mym zkusenostem s provozem dosavadnich aut (namatkou: Felicia 1,3; Fabia 1,4MPI 50kW - combi i kratka; Fabia 1,2HTP 47kW kratka; VW Golf 1,6i 74kW, Opel Astra 1,6i sedan, Opel Astra G 1,4i 3dv., Octavia 1,9TDI 66kW, Octavia combi 1,9TDI DSG 77kW, Toyota Corolla combi 1,4D4D). Vsechna auta, at to byl benzin nebo nafta, jsem v kombinaci jezdil cca o 1 - 1,5l/100km vic nez uvadi vyrobce. Styl jizdy a sktruktura tras vicemene odpovida vyse popsanemu s S-Maxem.

2. pojisteni
- u benzinaku je stejna vyse povinneho ruceni jako u nafty
- u benzinaku bude pravdepodobne nizsi cena havarijniho pojisteni a to o zminenych 500 - 1000Kc rocne), protoze ta je zavisla jednak na cene auta a jednak na pojistnych rizicich. Kdy u naftovych verzi pojistovny pravdepodobne pocitaji s vyssi pravdepodobnosti kradeze, protoze naftaky se pak lepe zlodejum "prodaji". Rozptyl je dany taky tim, jaky typ pojisteni clovek zvoli, jakou spoluucast, jake ma bonusy, apod.

3. servis
- zkratka jsem si dosel do Forda a zeptal se kolik me bude stat pravidelna prohlidka (v mem pripade rocni, pravidlo je 20.000km nebo 1 rok). Odpoved znela, ze u benzinu mam pocitat cca 6tis. a u nafty cca 9tis. coz je rozdil cca 3tis. v neprospech nafty. Cca proto, protoze rok od roku se castky trochu lisi a urcite se budou lisit i servis od servisu.

4. porizovaci cena - tam je to zrejme jasne, za naftaka ve stejne vybave zaplatite pri koupi cca o 40tis. vic nez za benzin


Hledisko ktere jsem zamerne neuvadel je nasledna prodejni cena, kdy nevim kdy auto budu prodavat, nevim jaka bude situace na trhu, pak je to taky hodne o nahode, rychlosti prodeje, apod. Mluvim ze zkusenosti poslednich par mesicu, kdy jsem prodaval naftovyho kombika a myslel jsem si co doma nemam za poklad a prdlajs :-). Byl jsem rad, ze jsem byl rad...


Tot vysvetleni, ted je to snad jasne...
Naposledy upravil skrezl dne úte říj 07, 2008 15:30,0, celkově upraveno 2
S-Max, 2.0 benzin 107, MPV, r.v. 2008, Titanium
skrezl
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: pát zář 26, 2008 18:40,0
Bydliště: Praha

Re: Skrezl

Příspěvekod Bufes » úte říj 07, 2008 13:52,0

No mna len plietlo, ze to vyzeralo, ako keby ste spocitavali rocne naklady s 1norazovou investiciou - jednotlivym polozkam som rozumel. prave som pochopil, ze 40000 tam mate len informacne (a nepripocitavate to k nicomu), takze to berte ako chybu na mojej strane :-)
Inak u mna to bolo tak, ze aj ked rozum hovoril, ze lacnejsie vyjde benzin (ako u teba - maly rocny najazd), stale som sa s tym nestotoznil - neviem si zvyknut na pocit, ze by som jazdil za 9-10l/100km. Cize mam na to svoj nazor, ale s nim nesuhlasim :-)
Takze preto u mna 1.8TDCi. A tesim sa na dojazd 1000km/nadrz.
S-Max 1,8 TDCi, 92kW, r. 2008
Bufes
*
*
 
Příspěvky: 12
Registrován: pát čer 20, 2008 16:28,0

Re: Skrezl

Příspěvekod skrezl » úte říj 07, 2008 14:53,0

Bufes píše:No mna len plietlo, ze to vyzeralo, ako keby ste spocitavali rocne naklady s 1norazovou investiciou - jednotlivym polozkam som rozumel. prave som pochopil, ze 40000 tam mate len informacne (a nepripocitavate to k nicomu), takze to berte ako chybu na mojej strane :-)
Inak u mna to bolo tak, ze aj ked rozum hovoril, ze lacnejsie vyjde benzin (ako u teba - maly rocny najazd), stale som sa s tym nestotoznil - neviem si zvyknut na pocit, ze by som jazdil za 9-10l/100km. Cize mam na to svoj nazor, ale s nim nesuhlasim :-)
Takze preto u mna 1.8TDCi. A tesim sa na dojazd 1000km/nadrz.


To mozna i vic nez 1000km :-)

Vcelku rozumim tvymu nazoru se kterym nesouhlasis :lol: :lol: :lol:, krasna vetna konstrukce. Je hodne lidi, ktery potrebujou videt na PP to male cislo prumerne spotreby :-)

Ten dojezd z benzinem taky neni tak hroznej, 850 se da. To najedu s Octavkou 1,9TDI zhruba taky. Jen to pak u pumpy stoji o neco vic ;-)
S-Max, 2.0 benzin 107, MPV, r.v. 2008, Titanium
skrezl
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: pát zář 26, 2008 18:40,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod _Deadlift_ » pon říj 13, 2008 20:37,0

Ford
Uživatelský avatar
_Deadlift_
*****
*****
 
Příspěvky: 506
Registrován: pát črc 08, 2005 15:17,0

Příspěvekod skrezl » čtv říj 16, 2008 14:11,0

_Deadlift_ píše:http://magazin.auto.cz/testy/ford-s-max-2-2-tdci-po-praci-legraci.html

Obrázek

Tahle barva sedi.


... zase diesel... fakt neexistuje jedinej slusnej test 2.0 benzin... :?
S-Max, 2.0 benzin 107, MPV, r.v. 2008, Titanium
skrezl
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: pát zář 26, 2008 18:40,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod skrezl » stř říj 29, 2008 12:37,0

tak jedna cerstva... vylet Praha - Stubai - Praha (furt dalnice) + nejaky pojizdeni na lyze (2 dny) + pojizdeni po Mnichove, jinak kdyz to slo tak furt tacho 140, a z Rozvadova cca 50km pri zpatecni ceste co do dalo (a dava to fakt pekne, to jsem ani necekal - mezi 140 a 200 je to docela mazec, jede to jak pila). Auto nalozeny, kufr po strechu, 3 lidi a jeden malej clovek :-)... vysledek byl rovnych 9 litru na 100km. Jinak dojezd na nadrz jsem mel 940km s tim, ze jsem tankoval do skutecne plny, tj. k okraji nadrze (oproti vypnuti pistole se tam vleze dalsich cca 10 litru)
S-Max, 2.0 benzin 107, MPV, r.v. 2008, Titanium
skrezl
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: pát zář 26, 2008 18:40,0
Bydliště: Praha

ekra: Ford Galaxy a S-MAX jsou číslo jedna ve statist

Příspěvekod _Deadlift_ » pon led 26, 2009 19:43,0

Dekra: Ford Galaxy a S-MAX jsou číslo jedna ve statistikách spolehlivosti
Velkoprostorové modely Ford of Europe zabodovaly ve statistice četnosti závad společnosti DEKRA e. V., která v Německu provozuje stanice technické kontroly. Vozy Ford S-MAX a Galaxy nejen že prokázaly svoji spolehlivost, když ve skupině velkoprostorových automobilů obsadily první místo v hodnocení vozů, které mají najeto 0 až 50 000 km, ale vykazují také nejnižší celkový počet závad. Celkem 96,7 procent všech vozů Ford S-MAX a Galaxy, které DEKRA v Německu kontrolovala, nemělo jedinou závadu.
Ford
Uživatelský avatar
_Deadlift_
*****
*****
 
Příspěvky: 506
Registrován: pát črc 08, 2005 15:17,0

Příspěvekod _Deadlift_ » pon bře 23, 2009 22:24,0

Ford
Uživatelský avatar
_Deadlift_
*****
*****
 
Příspěvky: 506
Registrován: pát črc 08, 2005 15:17,0

Jakou motorizaci pro S-Max?

Příspěvekod varel » pon kvě 04, 2009 8:18,0

Stejně jako jiní i já váhám před koupí nového S-Maxu. Váhám mezi 2.0 TDCi s automatickou převodovkou (o kterou bych docela stál) nebo 2.2 TDCi. Rád bych znal názory, případně zkušenosti. Díky.
S-Max, 2.0 TDCi s DPF 103kW, r.v. 2009, Titanium + automat
Focus, 1.6 74kW, combi, r.v. 2006, Trend
varel
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: úte dub 28, 2009 14:59,0

Příspěvekod MIS » pon kvě 04, 2009 9:30,0

TO varel : Názor ..... : S-MAX je zhruba stejně těžký, jako Mondeo Combi, takže i s 2.0TDCI se s ním dá fungovat. Nevím jaký je cenový rozdíl mezi 2.0TDCI a 2.2TDCI, ale pro automat je každý koník navíc dobrý. Pojistka bude asi stejná, rozdíl ve spotřebě závisí u těchhle motorů možná víc na jízdním stylu uživatele než na objemu a výkonu obou motorů. Pokud Tě tohle zajímá, projdi si téma "spotřeba", tam je o obou motorech něco "málo" napsáno.
Osobně nejsem příznivec automatu, ale kdybych si měl už auto s automatem koupit, tak ať má dost výkonu na to, aby mi automat nekazil radost z jízdy...
Dobře pořiď a měj se!
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Re: Jakou motorizaci pro S-Max?

Příspěvekod DR » pon kvě 04, 2009 13:54,0

varel: obávám se, že to nakonec bude jen o penězích, resp. o pořizovací ceně a tvé možnosti/ochotě tu cenu zaplatit. Že 2.2 TDCi pojede lítp, než 2.0TDCi, o tom asi není sporu. Jestli to stojí za to, to už je na tom kterém. Já jsem nový 2.0 TDCi zkoušel několikrát v novém mondeu a podle mě i na to mondeo to není žádný trhač asfaltu. Na klidnou jízdu je to v pohodě, ale rezerva pro předjíždění je tam na můj vkus velmi malá. Přece jen, nové mondeo už je takový "vydlabaný ingot", a S-Max je ještě těžší :-(. Něco se dá zachránit kratším zpřevodováním, ale to nebude případ automatu. 2.2 TDCi už bych bral jako slušnou motorizaci, pro mě takový "základ" ;-).

Já bych to řekl asi takhle. Pokud jsi spokojený s dynamikou tvého současného focusu 1.6, tak 2.0TDCi by ti mohlo stačit i s tím automatem. Ale jestli si můžeš dovolik zaplatit 2.2TDCi, tak neváhej a jdi do něj.

To jsme ti moc nepomohli :-).
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod _Deadlift_ » pon kvě 04, 2009 19:59,0

2,0 TDCi 140 koni v MAXu je dostacujici i na predjizdeni. S automatem 6st. jede lepe nez s 1,8 TDCi s 6st. manualem a i s tim se da.
Ford
Uživatelský avatar
_Deadlift_
*****
*****
 
Příspěvky: 506
Registrován: pát črc 08, 2005 15:17,0

Další

Zpět na S-Max, Galaxy, ostatní Fordy ...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron