Transit 97 a dvě baterie

Transit 97 a dvě baterie

Příspěvekod MaxC » pon úno 25, 2008 17:51,0

Koupil jsem Transita 2,5Di 56kW z roku 1997 a má dvě baterie. Jelikož auto dlouho stálo (hlavní) baterie už moc nedržela, koupil jsem tedy novou, ale druhý den už jsem zase nenastartoval, je možné že by byla špatná i ta druhé baterie (kontrolní oko je zelené) a vysála tu novou? A na co je vlastně u Transita ta druhá baterie?
VW Passat Variant B5 TDI, Nissan Patrol GR
MaxC
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: čtv úno 02, 2006 17:11,0

Re: Transit 97 a dvě baterie

Příspěvekod Bake » pon úno 25, 2008 18:28,0

[quote="MaxC"] Dneska je už možné všechno :-):-) V první řadě nech druhou baterii zkontrolovat testerem, ať víš, jak na tom je.Potom samozřejmě dobíjení, ukostření a všechny záležitosti s baterkami související. Až budeš mít baterky a dobíjení v pořádku, je samozřejmě nutné změřit odběr v klidovém stavu. Dvě baterky v Transitu byly dodávány jako zvláštní výbava pro usnadnění studených startů. Skutečnost je taková, že dvěma baterkami je vybaveno 90 aut ze sta. Na druhé straně....pokud je motor a startér v pořádku, Transit chytá už na škaredej pohled na klíček. Prostě i v zimním období chytá na první otočení. Pokud motor vyžaduje delší startování, je něco špatně...
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Re: Transit 97 a dvě baterie

Příspěvekod Autodoctor » pon úno 25, 2008 21:57,0

MaxC píše:Koupil jsem Transita 2,5Di 56kW z roku 1997 a má dvě baterie. Jelikož auto dlouho stálo (hlavní) baterie už moc nedržela, koupil jsem tedy novou, ale druhý den už jsem zase nenastartoval, je možné že by byla špatná i ta druhé baterie (kontrolní oko je zelené) a vysála tu novou? A na co je vlastně u Transita ta druhá baterie?
Tranďák ma dva způsoby zapojení baterií, ale vždy platí měnit jedině obě dvě koupené ve stejném krámu se stejnými parametry a nejlépe ze stejné série, rozdílnost kapacity způsobí rychlejší umření jedné z baterek kvůli neustálému přelejvání proudu z jedné do druhé, jak je to zapojené je dost důležité pro správnou funkci a také pro nutnou údržbu pro prodloužení životnosti baterek
Scorpio, 2.0i automat 85 kW, kufr, r.v. 1990, Ghia
Suzuki Samurai 1.3i
Golf II 1.8
KAWASAKI Z550F
Autodoctor
Junior
Junior
 
Příspěvky: 9
Registrován: pon úno 04, 2008 11:40,0

Příspěvekod MaxC » stř úno 27, 2008 14:12,0

Tak jsem se bavil s jiným majitelem Transita a ten mi potvrdil to co píše Bake že ta druhá baterka je tam na zlepšení startů v zimě, jelikož mi auto chytá na ťuknutí a pořádná zima není, tak jsem druhou baterii odpojil a je klid, nebudu vyhazovat další 2000 za druhou baterku. U Patrola 2,8TD taky stačila jedna 72Ah.
VW Passat Variant B5 TDI, Nissan Patrol GR
MaxC
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: čtv úno 02, 2006 17:11,0

Re: Transit 97 a dvě baterie

Příspěvekod El Burro » stř pro 04, 2013 20:56,0

Já mám v Transitu jen jednu baterku 74 Ah ale je to Starline už sem to sní koupil na podzim to chytal krásně ale teď jak už začíná bejt zima tak když nějakou dobu stojí tak je pak problém ho natočit protože startér točí hrozně pomalu a baterka se brzy vybije.Přes kabely to pak motá úplně jinak hrozně rychle a chytne to hned.Je velký problém to předělat na dvě baterie?Další 74 bych mohl mít k mání na půjčení na zimu jenže u Transita nemám ty druhé kontakty,místo na druhou baterku je ale kontakty ne,jak velký problém je to přídělat a co vše potřebuju koupit?Nejlépe kde?Díky moc
Ford Transit mk5 2.5 D
Uživatelský avatar
El Burro
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: stř říj 02, 2013 22:50,0
Bydliště: Praha Západ


Zpět na S-Max, Galaxy, ostatní Fordy ...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník