LPG - obecně, princip

Příspěvekod anril » čtv pro 02, 2004 10:19,0

jo to beru, ale já jsem četl na netu toroid i na 63 litrů :idea: , tak by mne zajímalo jestli se dá dát i do mondea. Ted nedávno jsem vyděl třeba toroid na 42 litrů s tím že místo plného středu měl díru (jako duše od pneumatik) v která byly umístněné přístroje. Jo možná jsi už to psal (DR) ale máš ventil na nádrží i se stavoznakem?, a ukazuje ti to kolik máš v nádrži LPG i na palivoněru na palubce?. Dík
CMC 348
Mondeo 1.8 16V GLX, r.v.:1995, sedan, LPG
anril
****
****
 
Příspěvky: 282
Registrován: úte led 13, 2004 13:17,0
Bydliště: nedaleko Brna

Příspěvekod Georges1 » čtv pro 02, 2004 10:43,0

Mám stejnou nádrž jako DR na 55l a má díru uprostřed pro přístroje s plynotěsným víkem. Trubky jdou pod auto trubkou asi 40 mm, vše utěsněno, aby se plyn uniknuvší kolem trubek a přístrojů nedostal do vozu. Nádrže mi nabízeli i větší, ale pak by vystupovaly nad úrověň podlahy v kufru více než je zdrávo. Tahle je výš asi 3 - 4 cm, to celkem nevadí. Říkali, že si někdo dával i takovou, že byla vyšší o nějakých 12 - 14 cm s objemem asi 80l. Na stránkách www.hlpropan.cz je katalog i toroidních nádrží.
Mondeo GLX, 1.8 16V LPG, 6/99, hatchback
Georges1
**
**
 
Příspěvky: 51
Registrován: pát srp 06, 2004 13:40,0
Bydliště: Karvinsko

Příspěvekod Forrest » čtv pro 02, 2004 12:24,0

Já mám nádrž Stako 53 litrů a ten kovový dekl jde zavřít jen těžko... kdybych dekl vyhodil a nahradil něčím jiným, tak se tam vejde i větší nádrž. Ovšem podlaha kufru jenom z koberce by se mi moc nezamlouvala, občas vezu něco těžšího.
Jinak ty "přístroje" je jeden multiventil, který má přívod od plnící koncovky, vývod k motoru (někdy s el.mag. ventilem) s ručním uzávěrem, + většinou ručičkový ukazatel, odvětrávací vývod (kdyby se nádrž přehřála, začne postupně odpouštět - např. požár :wink: )

apropos, jedna škodifka už shořela, protože majitel vyvedl odvětrávání do kabiny a zapálil si... a ze škodifky zbyla jenom nádrž, která "nebouchla" jak se psalo ale prostě vyhořela.
a ještě jedna poznámečka k bezpečnosti: taky se argumentuje, že když do mě narazí kamion nádrž prorazí a je to - ne není to, ta nádrž ná větší tuhost než zbytek karoserie a pěkně vcelku (možná trochu zdeformovaná) projede zbytkem auta a pasažéry - ...4mm plechu v kompaktním tvaru...nejsou papírový lampion
CMC 291
MKIII 2.5 Duratec VE 04 ; MKIII 2.5 Duratec VE 01 ; MKII 2.0 Zetec 97 ; MKI 1.8 Zetec 96
Uživatelský avatar
Forrest
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 475
Registrován: úte čer 22, 2004 13:49,0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod anril » čtv pro 02, 2004 12:25,0

to: Georges1 dík, nebyla by aji někde nějaká fotečka takového toroidu pro lepší představivost. Na netu jsem hledal, ale nenašel :cry:
CMC 348
Mondeo 1.8 16V GLX, r.v.:1995, sedan, LPG
anril
****
****
 
Příspěvky: 282
Registrován: úte led 13, 2004 13:17,0
Bydliště: nedaleko Brna

Příspěvekod Georges1 » pát pro 03, 2004 15:29,0

Mondeo GLX, 1.8 16V LPG, 6/99, hatchback
Georges1
**
**
 
Příspěvky: 51
Registrován: pát srp 06, 2004 13:40,0
Bydliště: Karvinsko

Příspěvekod anril » pon pro 06, 2004 7:35,0

Nadhera, to zařízení je tak malé že se tam uplně v pohodě vejde, to já mám reduktor podstatně větší, jen tak tak se mne tam vešel (u nádržky ostřikovače)
CMC 348
Mondeo 1.8 16V GLX, r.v.:1995, sedan, LPG
anril
****
****
 
Příspěvky: 282
Registrován: úte led 13, 2004 13:17,0
Bydliště: nedaleko Brna

Protizášlehové klapky ano či ne ?

Příspěvekod Jonny » pát úno 11, 2005 10:54,0

Vlastním F. Mondeo 1.8 16 V combi naj. 165000 Km
Koupil jsem jetou lpg soustavu ne do vstřiku,ale přes mixér do sání jedná se o(lovtek s elek. basic)asi rok stará.Instalace by měla být bez problému,ale nechce se mi moc tam nechat dávat ty protizášlehovky.Jednak díry do sacího potrubí,což ve mě nebudí důvěru.U vzduch.váhy by mě to nevadilo.
Je to vůbec nutné ?Střílí to vůbec ?
Předem děkuji za radu .
Jonny
*
*
 
Příspěvky: 10
Registrován: pát úno 11, 2005 10:28,0

Re: Protizášlehové klapky ano či ne ?

Příspěvekod Toro » pát úno 11, 2005 12:21,0

To si piš že to je nutný. Plyn má jiný předstih než benzín a nikdy LPG pohon nevyladíš na mixeru aby to šlapalo jako benzín a dřív nebo později ti plyn "střelí". S klapkou sou sice problémy, pružinka mi odchází a te´d to řeším tak že po každém zášlehu (po cca 50 km) pomůžu pružince slabší izolepou (ne kobercovkou!) - přelepím celou klapku a tím je těsnění dokonalé. Zášleh izolepu odlepí.
Jonny píše:Vlastním F. Mondeo 1.8 16 V combi naj. 165000 Km
Koupil jsem jetou lpg soustavu ne do vstřiku,ale přes mixér do sání jedná se o(lovtek s elek. basic)asi rok stará.Instalace by měla být bez problému,ale nechce se mi moc tam nechat dávat ty protizášlehovky.Jednak díry do sacího potrubí,což ve mě nebudí důvěru.U vzduch.váhy by mě to nevadilo.
Je to vůbec nutné ?Střílí to vůbec ?
Předem děkuji za radu .
Toro
*
*
 
Příspěvky: 17
Registrován: pát zář 12, 2003 8:43,0

Příspěvekod Barbucha » pát úno 11, 2005 12:38,0

Toro: jestli spíš nebudeš mít problém s elektrikou, LPG jsem už sice z mondea vyndal ,ale za cca 10000 km se mi nestalo aby to střelilo. určitě bych to poznal, protože jsem neměl namontovanouu klapku. auto bez ní jezdilo celou dobu od montáže LPG a sání je v pořádku - střílení do sání rozhodně není normální stav. V každém případě si myslím, že do novějších aut LPG není optimální volba.
Naposledy upravil Barbucha dne pát úno 11, 2005 12:44,0, celkově upraveno 2
CMC 269
Aktuální:
Galaxy 2,0 16V 107kW, 2008, Ghia
Mondeo 1,8 16V, 92kW, 2001, combi
Předchozí: Mondeo 1,8 16V Ghia, 6/1996, combi
Uživatelský avatar
Barbucha
***
***
 
Příspěvky: 136
Registrován: pon kvě 10, 2004 16:06,0
Bydliště: Jesenice

Příspěvekod Toro » pát úno 11, 2005 12:42,0

Je pravda že LPG je citlivý na elektriku, třeba takový svíčky je potřeba měnit hodně často (cca 10 000km), ale elektriku mám v pořádku. Bouchá mi to při otáčkách pod 2000. Naučil jsem se rozjíždět s meziplynem a víc to vtáčet. Nevím možná by ppomohlo to seřídit na jiný hodnoty (již sem to měl seřizovaný 3x). Ale žiju s tím že bouchat to bude furt.
Barbucha píše:Toro: jestli spíš nebudeš mít problém s elektrikou, LPG jsem už sice z mondea vyndal ,ale za cca 10000 km se mi nestalo aby to střelilo. určitě bych to poznal, protože jsem neměl namontovanouu klapku. auto bez ní jezdilo celou dobu od montáže LPG a sání je v pořádku - střílení do sání rozhodně není normální stav.
Toro
*
*
 
Příspěvky: 17
Registrován: pát zář 12, 2003 8:43,0

Příspěvekod Jonny » pát úno 11, 2005 12:57,0

Protizášlehová klapka před vzuchovou váhu mě nedělá starosti,ale ty 4 na sání .Mám obavu,že když by pořádně šlehlo ,aby se ty 4 protizášlehovky neustřelily a nerostrhlo se díky těm dírám celé sání.
Jinak dík za radu .
Jonny
*
*
 
Příspěvky: 10
Registrován: pát úno 11, 2005 10:28,0

Příspěvekod Forrest » pát úno 11, 2005 13:42,0

LPG má sice vyšší oktanové číslo (okolo 105) ale pomaleji hoří... Jinými slovy, benzín má větší tendenci vybuchnout moc brzo ~ což vede k detonačnímu spalování, ale ECU si s tím poradí zmenšením předstihu či úpravou směsi... zatímco LPG vydrží nevybuchnout déle, ale zase pomaleji hoří... což má za následek, že palivo dohořívá ještě při novém sání = a zapálí nasávanou směs a máme tu zášleh do sání - (protože LPG je u podtlakového systému v sání už od mixéru - je ho tam hodně a v dlouhém potrubí - udělá pořádnou řachu) Benzín se vstřikuje přímo, takže v jeho případě nemá co hořet (směs se nenasává, ale vytváří vstříknutím paliva, nasává se pouze vzduch)

+ ECU sice umí předstih změnit, ale pouze směrem dolů, nahoru je tam nastaven max. strop pro předepsané palivo, což je 95 oktanů. Předstih se často upravuje na základě knock senzoru, ale mondeo ho nemá, takže se zřejmě upravuje dle ostatních čidel, režimu jízdy a přednastavených tabulek.

Z výše uvedeného vyplývají tři možná řešení:
1. protizášlehové klapky (čím víc, tím líp) ale bacha ať se tím nezčubí sání vzduchu.
2. vstřikování LPG (pak nemá co vybuchovat, jako u vstřikování benzínu)
3. existují krabičky na zvýšení předstihu (aniž by se musela ECU přeprogramovávat)
3a) buď lžou do ECU jiné hodnoty z čidla polohy klikovky, takže ECU zapaluje dřív (myslí si že motor je o kousek jinde)
3b) nebo upravují samotné impulzy pro cívku (nic takového jsem ještě neviděl)
4. přeprogramovat ECU (chiptuning)

- pokud pro LPG zvednete předstih o cca 6°, klesne spotřeba o cca 0,5-1 litr, auto jde mnohem svižněji za plynem a nehrozí tolik zpětné zášlehy (směs dřív dohoří) - vlastní zkušenost byla na Feldě s podtlakem lovtec basic a krabičkou AEB - Felda nikdy nestřelila) Uvažuji o montáži do Mondea (přestože mám vstřikování lpg, ale líp to jede a míň žere) výrobce mi odpověděl, že vhodná krabička pro Mondeo je:
for this car you can use an AEB510 + 410B
výrobce: http://www.aeb.it/
u nás to prodává: http://www.novagas.cz/
Naposledy upravil Forrest dne pon úno 14, 2005 11:47,0, celkově upraveno 1
CMC 291
MKIII 2.5 Duratec VE 04 ; MKIII 2.5 Duratec VE 01 ; MKII 2.0 Zetec 97 ; MKI 1.8 Zetec 96
Uživatelský avatar
Forrest
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 475
Registrován: úte čer 22, 2004 13:49,0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod Jonny » pát úno 11, 2005 14:21,0

O kolik se zvýší spotřeba při přestavbě na lpg s mixerem ?
Jonny
*
*
 
Příspěvky: 10
Registrován: pát úno 11, 2005 10:28,0

Příspěvekod Toro » pát úno 11, 2005 14:38,0

1-2l
Toro
*
*
 
Příspěvky: 17
Registrován: pát zář 12, 2003 8:43,0

Příspěvekod anril » pát úno 11, 2005 15:02,0

TO: Forrest

FÍÍ HA O NĚČEM TAKOVÉM JSEM V ŽIVOTĚ NESLYŠEL :shock: , VÁŽNĚ TO FUNGUJE :?: , a kolik to stojí?
CMC 348
Mondeo 1.8 16V GLX, r.v.:1995, sedan, LPG
anril
****
****
 
Příspěvky: 282
Registrován: úte led 13, 2004 13:17,0
Bydliště: nedaleko Brna

Příspěvekod Forrest » pát úno 11, 2005 21:27,0

Stoji to okolo 2000,-... Na Felde mi to opravdu fungovalo :lol:
CMC 291
MKIII 2.5 Duratec VE 04 ; MKIII 2.5 Duratec VE 01 ; MKII 2.0 Zetec 97 ; MKI 1.8 Zetec 96
Uživatelský avatar
Forrest
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 475
Registrován: úte čer 22, 2004 13:49,0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod DR » pát úno 11, 2005 21:53,0

K omezení zášlehů může stačit i zmenšit vzdálenost elektrod na svíčkách cca o 20-30%. Protože směs LPG-vzduch je méně vodivá, než LPG-benzín.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

LPG do V6

Příspěvekod Radek_M » ned úno 13, 2005 12:59,0

To: DR Ahoj, už jsem se tady jednou ptal na přestavbu na LPG. Koupil jsem v lednu 2,5 V6. Spotřeba benzínu se mi ustálila na 10-11 L. Vzhledem k tomu, že najezdím ročně 20-30t km ročně, myslím že by se přestavba vyplatila. Nejspíš podtlak. Můžeš mi říct nějaké bližší informace jaký typ, případně firmu? a na co si dát bacha. Dík Radek - pracuji v Praze
Mondeo 11/96 MkII, V6, 2,5 Ghia / LPG
Uživatelský avatar
Radek_M
*
*
 
Příspěvky: 24
Registrován: pát pro 17, 2004 1:00,0
Bydliště: Velvary

Re: LPG do V6

Příspěvekod DR » pon úno 14, 2005 20:45,0

Radek_M: už jsem to tady určitě psal, tak jenom stručně.

Instalace LPG je investice, která by se měla vrátit a ještě přinést nějaké úspory. Proto si nejdřív dobře rozmysli, jestli se ti tvoje auto během těch 50-100 tisíc km (které bys pro rozumnou návratnost na LPG měl najet) nerozpadne pod zadkem, nebo nebude vyžadovat nějaké větší servisní zásahy. Popř. jestli tě příští rok nezačně lákat nějaký novější model. Do MK I bych osobně nedával nic dražšího, než obyčejný podtlak, protože na V6 tě i s toroidem přijde cca 20-25 tKč, není na tom celkem co seřizovat a sice s trochu vyšší spotřebou a nižším výkonem (z 2.5 je cca 1.8 :-(), ale jezdí a jezdí. A v tvém případě se ti za rok zaplatí, u vstřikování bys za dva roky teprve byl finannčně na nule, to je moc dlouho (a dávat do auta za sotva 100000 Kč LPG za 50000,- .... :-().

Přečti si předchozí příspěvky a článek o LPG na techwebu, pak se případně ptej dál.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

LPG do V6

Příspěvekod Radek_M » úte úno 15, 2005 8:31,0

Na jaké adrese je techweb? Nikde jsem to nenašel. Dík
Mondeo 11/96 MkII, V6, 2,5 Ghia / LPG
Uživatelský avatar
Radek_M
*
*
 
Příspěvky: 24
Registrován: pát pro 17, 2004 1:00,0
Bydliště: Velvary

PředchozíDalší

Zpět na Palivo - obecně

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník