LPG - obecně, princip

Příspěvekod Hokky » čtv zář 15, 2005 20:50,0

Sekvenční má Forrest a mám dojem, že je spokojen
CMC 096
Mondeo 1,8TD, Trend, 6/99, Turnier, vzd.filtr JR
Škoda 136 pickup 50kW 1993
Uživatelský avatar
Hokky
*****
*****
 
Příspěvky: 811
Registrován: pát zář 05, 2003 7:42,0
Bydliště: Trutnovsko - Batňovice

Ford Escort 1.4

Příspěvekod Lehmann » pon dub 03, 2006 8:24,0

Dobrý den,chtěl bych se zeptat jestli má někdo zkušenost s přestavbou Escorta 1.4(motor DONC-EFI F4B)na LPG.Právě jsem si ho koupil z bazaru,je to dovoz z Německa a protože dost jezdím chci do něj dát LPG.Je to kombi,tak tam dám válcovou nádrž mělo by to stát kolem 20-28tis.je to pravda?
Ještě bych se chtěl zeptat ještě ho nemám přihlášené,nejdřív musím požádat na DI o přestavbu na LPG,aby mi to zapsaly do TP nebo jak to je?Díky za odpověď.
Lehmann
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: pon dub 03, 2006 8:02,0

Příspěvekod Jenicek » stř dub 05, 2006 10:45,0

Lehmann: Přečti si ještě tuto delší diskuzi, tam najdeš odpověď na všechny své otázky: http://forum.fordclubs.org/viewtopic.ph ... hlight=lpg
Jinak po montáži LPG dostaneš potřebné papíry pro evidenci, s těmi pak pouze zaskočíš na odbor dopravy na magistrátu (stejné místo, kde si přihlašuješ auto).
CMC 117
Mondeo MK1 1.6i 16V L1F, 1996, combi, LPG seq. Magic 2
Uživatelský avatar
Jenicek
****
****
 
Příspěvky: 274
Registrován: pát lis 14, 2003 20:34,0
Bydliště: Praha 5

Předstih

Příspěvekod Elias » čtv úno 15, 2007 20:18,0

Zajímalo by mě, jestli má někdo na podtlaku namontovanou krabičku na změnu předstihu (viz.Forrest) a jestli má stejné zkušenosti, jako Forrest, tzn. menší spotřeba a bez zášlehů (mě to zatím naštěstí nestřelilo ani po 10tis.km). Montážníci o tom moc neví a prý by to přicházelo snad v úvahu, až by byly problémy. Mám protizášlehovou klapku a v kombinaci s krabičkou by to byla dobrá prevence a se snížením spotřeby až o 1l dokonce návratná investice. Nebo kdyby se zjistilo, že krabička eliminuje zášlehy, potom by se hůř prodávaly dražší systémy a bylo méně oprav pro opraváře? Jaká je pravda?
Ford Mondeo MK II, 1,8, r.v.98, sedan
Uživatelský avatar
Elias
*
*
 
Příspěvky: 37
Registrován: pát srp 05, 2005 18:55,0

Příspěvekod Forrest » pát úno 16, 2007 17:38,0

...nakonec jsem změnu předstihu nerealizoval, ale ve feldě jsem byl s krabičkou opravdu dost spokojenej, pokud to zrealizuješ, dej vědět jak to dopadlo.
CMC 291
MKIII 2.5 Duratec VE 04 ; MKIII 2.5 Duratec VE 01 ; MKII 2.0 Zetec 97 ; MKI 1.8 Zetec 96
Uživatelský avatar
Forrest
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 475
Registrován: úte čer 22, 2004 13:49,0
Bydliště: Hradec Králové

předstih

Příspěvekod Elias » pát úno 16, 2007 18:18,0

Hoši, pátrám po logickém zdůvodnění Forrestovy "kouzelné italské krabičky AEB" proti zášlehům (zvýšení předstihu o 6°). Ptal jsem se několika mechaniků a dospěl jsem k následující úvaze: LPG má oktanové číslo nižší než Natural 95 (mechanik LPG-ověřeno jinde-také jsem si myslel opak)!!! I když se na různých stránkách uvádí opak, je to pravda. V zimě má směs 40% propanu a 60% butanu, v létě naopak. Oktanové číslo propanu je 95,4 a butanu 89,0. Tudíž se během roku pohybuje prům. kolem 92 oktanů. Proto nevím, zda si ECU poradí s menšími oktany automaticky, či je třeba jí pomoct tou krabičkou. Mechanici váhají. Forrest píše o zvýšení předstihu o 6° (což by odpovídalo vyššímu oktanovému číslu LPG). Já si ale myslím, že jde naopak při menším oktanovém čísle o snížení předstihu o 6°(asi jenom slovní nedorozumění). Těch 6° zhruba pokryje rozptyl oktanů oproti benzínu. Jenom nevím, jestli to ECU při nižším oktanovém čísle LPG "neutáhne", ochudí se směs a následuje zášleh, a kde je její spodní hranice automatického nastavení? A přidáním krabičky na zvýšení (snížení) předstihu se původní rozpětí ECU na benzín nezmění a jde jen o rozšíření rozsahu ECU? Kdo mi to pořádně vysvětlí? Ptal jsem se i ve Fordu, ale tam řekli, že rozpětí "detonačního bodu", kam sahá rozpětí ECU asi nezjistím. Zatím můj závěr-krabička sníží předstih na optimum, kde se průměrně během roku pohybuje oktanové číslo LPG. Nebo je vše jinak? Hezký den. :shock: Pozn. Forrestovi díky za odpověď.
Ford Mondeo MK II, 1,8, r.v.98, sedan
Uživatelský avatar
Elias
*
*
 
Příspěvky: 37
Registrován: pát srp 05, 2005 18:55,0

Příspěvekod Petr Stejskal » pát úno 16, 2007 20:11,0

Tak a teď babo raď! :? Začínám přemýšlet, zatím ze všech zdrojů mám informace o vyšším oktanovém čísle než má natural 95 (tedy asi něco přes sto kolem 105 oktanů) a teď poprvé slyším, že má LPG oktanové číslo nižší. Nejsem z těch kdo věří bulváru (Elias doufám promine není to kritika) jen by mě zajímalo jak to vlastně je, osobně věřím tomu, že je okt. č. vyšší ale klidně se nechám pádnými argumenty přesvědčit o opaku. Ale kdyby to bylo tak jak říká Elias ztrácel by LPG několik procent ze své prestiže (Největší je zatím jeho cena). Děkuji za pochopení
CMC 1369
Ford Mondeo MkII notch, 1.8i, r.v. duben 1997, ghia, fialová metal
Obrázek
Uživatelský avatar
Petr Stejskal
***
***
 
Příspěvky: 102
Registrován: pát zář 29, 2006 10:46,0
Bydliště: Jindřichohradecko

Příspěvekod DR » pát úno 16, 2007 21:14,0

Složení a vlastnosti LPG určuje ČSN EN 589. Minimální hodnota oktanového čísla je dle této notmy 89. Stanovuje se výpočtem na základě složení paliva.
http://www.calpg.cz/index.php?cz&page=pouziti

Je v tom dost chaos, třeba Wikipedie udává u LPG okt. číslo 110. Ale u našich čerpacích stanic natankujete LPG podle výš uvedené ČSN.

Co je to oktanové číslo viz http://www.21stoleti.cz/view.php?cisloclanku=2006031721

No a teď můžete spekulovat, jak to, že to na LPG s nižším oktanovým číslem podle některých výrobců systémů může jezdit se stejným výkonem a spotřebou, jako na benzín :twisted:
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Dali » pát úno 16, 2007 21:16,0

Pravda je asi někde mezi viz.: http://www.shellgas.cz/lpgfeatures.php3
CFC 005
Škoda Octavia III 1.6TDi, 85kW, 2018
Focus 1.6 Ghia, 1999, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Dali
****
****
 
Příspěvky: 223
Registrován: úte čer 29, 2004 11:26,0
Bydliště: okr. Brno venkov

oktanové číslo

Příspěvekod Elias » sob úno 17, 2007 8:46,0

Česká asociace LPG
http://www.calpg.cz/index.php?lang=cz&page=pouziti
To by pak prakticky znamenalo, aby brala ECU automaticky palivo od 89 do 110 oktatnů a bude to bez zášlehů. Kolik má ECU rozpětí (benzínová a plynová ŘJ)??? Asi proto ta krabička.
Ford Mondeo MK II, 1,8, r.v.98, sedan
Uživatelský avatar
Elias
*
*
 
Příspěvky: 37
Registrován: pát srp 05, 2005 18:55,0

Re: oktanové číslo

Příspěvekod DR » sob úno 17, 2007 10:31,0

Elias: oktanové číslo paliva, které je směsí paliv s oktanovými čísly 95,4 (propan) a 89 (butan) nemůže dosáhnout hodnoty 110.

Ale řekl bych, že celý pes je zakopaný v existenci dvou rozdílných metodik měření oktanového čísla. Viz. http://cs.wikipedia.org/wiki/Oktanov%C3 ... D%C3%ADslo

Takže s největší pravěpodobností v normě udávaných minimálních 89 oktanů je podle motorové metody, zatímco všechny ostatní hodnoty udávané všude jinde jsou podle metody výzkumné (která dává výsledky cca o 10 vyšší). Pak to někdo začne míchat do sebe (a není mu tovůbec divné, že se mu mění oktanové číslo u stále stejného paliva) a je z toho výše uvařený guláš.

No, tak teď už je to snad všem jasné.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Předstih

Příspěvekod Elias » sob úno 17, 2007 11:55,0

Přesně tak jsem uvažoval. Díky za postřeh, že podle různých metodik je i různé oktanové číslo. Takže závěr: oktanové číslo souměřitelné s naturalem 95 je asi cca 105, tudíž to znamená, že zvýšení předstihu o 6° pomocí krabičky by mohlo mít opodstatnění. A ta řídící jednotka LPG(mám Leonardo) to nepozná? Díky za informace. Guláš je snězen. :lol:
No jo, ale doufám, že i Natural 95 je měřen podle motorové metody jako LPG! Kurnik, teď jsem se zase zamotal-přeci pro motoristy je asi určena motorová metoda, tak jako u benzinu a ta je u LPG 89!? :shock:
Ford Mondeo MK II, 1,8, r.v.98, sedan
Uživatelský avatar
Elias
*
*
 
Příspěvky: 37
Registrován: pát srp 05, 2005 18:55,0

Re: Předstih

Příspěvekod DR » sob úno 17, 2007 13:39,0

Elias: obávám se, že nemáš pravdu. Oktanové číslo naturalu je IMHO právě podle výzkumné metody. Protože v USA udávají oktanové číslo motorovou metodou a jejich ekvivalent našeho N95 má oktanové číslo 87.

Tady http://www.calpg.cz/index.php?cz&page=pouziti máš v jedné tabulce (takže snad podle jedné metody měřeno) LPG i benzín. Nedělej v tom znovu guláš.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Předstih LPG

Příspěvekod Elias » sob úno 17, 2007 14:19,0

Miroslav10: benzín s vyšším oktanovým číslem, než 95 nemá v mondeu smysl, neumí si zvýšit předstih a nevyužije ho. Problémy s V6 viz http://forum.fordclubs.org/viewtopic.ph ... &start=100]

Co sa tyka toho chiptunningu, tak vlastne menis program na RJ BOSH ktora ovlada motor pri benzine ale pri LPG ovlada len predstih, lebo mnozstvo paliva riadi RJ LPG ktora to vyhodnocuje podla cidiel pre RJ BOSH. RJ BOSH si len mysli ze nieco riadi (emulator lambda signalu a pod). Takze jediny chiptunning je premapovat predstih RJ pre potreby LPG ale potom je problem pri benzine (treba brat 98ku). Existuje aj ine riesenie a to premapovat tzv nudzovy rezim RJ BOSH a normalny nechat bez zmeny respektive len vyladit. Potom pre LPG ide motor podla upraveneho nudzoveho programu a pri benzine podla upraveneho normalneho rezimu. Je to vsak drahe a poznam len 1 firmu ktora to vie. Alebo potom zohnat variator predstihu. Dobra vec. Mimochodom stale ho zhanam, ak by niekto mal na predaj ozvite sa. Zmenou predstihu docielis pri LPG usporu paliva a lepsi chod motora. Tod vse.
Pozn. Pozor, článek je o felicii. Platí to i u ECU Forda s LPG?
Údajný variátor vhodný pro Mondeo je variátor AEB 510-410-B-viz.Forrest.
http://www.aeb.it/c%20gen%20detail.asp?set=variatori
Naposledy upravil Elias dne ned úno 18, 2007 10:03,0, celkově upraveno 1
Ford Mondeo MK II, 1,8, r.v.98, sedan
Uživatelský avatar
Elias
*
*
 
Příspěvky: 37
Registrován: pát srp 05, 2005 18:55,0

Předstih

Příspěvekod Elias » ned úno 18, 2007 20:19,0

Ještě prosím odborníky o odpověď:
1) Rozsah předstihu směrem nahoru po připojení variátoru zůstane zachovaný-a)pro obě paliva,b) jen pro benzín, c) jen pro plyn
2) Rozsah předstihu směrem dolů po připojení variátoru zůstane zachovaný-a)pro obě paliva,b) jen pro benzín, c) jen pro plyn
3) nebo to zvědne předstih natvrdo pro obě paliva např. o 6° a pak je lépe jezdit také na 98 okt. benzín?
4) O kolik stupňů se předstih skutečně zvýší?
Pozn. Zítra se má vrátit z dovolené mechanik, co ty krabičky montuje. Je to firma z Brna, viz.Forrest. Tak jsem napnutý, jak to všechno doopravdy funguje. Snad mi odpoví.
Ford Mondeo MK II, 1,8, r.v.98, sedan
Uživatelský avatar
Elias
*
*
 
Příspěvky: 37
Registrován: pát srp 05, 2005 18:55,0

Re: Předstih

Příspěvekod DR » ned úno 18, 2007 20:27,0

Elias: jak to máme vědět, To přece záleží na tom, jak ta krabička funguje. Máš k ní návod? Já ne.

Osobně bych se na to vykašlal, LPG systémy se prodávají a montují v plně funkčním stavu, takže z toho dodatečného bazmeku může být jeom zbytečný problém. Spočítej si, kolik to stojí, kolik by ti to v ideálním případě mohlo ušetřit a pak se rozhodni, jeslti ti stojí za to dělat pokusného králíka.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Předstih.

Příspěvekod Elias » ned úno 18, 2007 20:32,0

To DR: Asi jo. Ale když už jsem s tím začal a investoval tolik hledání, chci to vědět. Jinak díky za radu. Možná je to už ošetřené jinak.
Ford Mondeo MK II, 1,8, r.v.98, sedan
Uživatelský avatar
Elias
*
*
 
Příspěvky: 37
Registrován: pát srp 05, 2005 18:55,0

Příspěvekod Forrest » pon úno 19, 2007 18:17,0

Vidím, že se to tu pěkně rozjelo, nevím co bych k výše uvedenému dodal, snad jen, že dle zkušeností z Feldy má LPG opravdu vyšší oktanové číslo než benzín. Zvýšení předstihu o 6° pomohlo - motor nebyl líný a spotřeba šla dolů. Ta krabička pro Feldu byla zapojena stále (šlo volit 3,6,9,12°), takže modifikovala předstih jak pro benzín, tak pro LPG. Jak je to u té 510-410, to nevím. Osobně jsem to vzdal, protože na to nemám čas, zato mám hotové omítky :-)
CMC 291
MKIII 2.5 Duratec VE 04 ; MKIII 2.5 Duratec VE 01 ; MKII 2.0 Zetec 97 ; MKI 1.8 Zetec 96
Uživatelský avatar
Forrest
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 475
Registrován: úte čer 22, 2004 13:49,0
Bydliště: Hradec Králové

Předstih

Příspěvekod Elias » pon úno 19, 2007 18:42,0

Jo, jo. Rozjelo. Pokračování to má jak v pohádce O kolovrátku. Ani v tom Brně (jak odkazoval Forrest) mistr prý to nezná a nemontují to. Napsal jsem si do AEB o manuál a zatím nic. Na netu jsem narazil na stránky http://www.elpege.cz a http://www.topgas.org/en/index.htm, kde se říká:
"A un équipement minimum standard, suffisant pour accéder au GPL, peuvent se rajouter diverses options : Advance variator LPG burns more slowly than petrol. In order to optimise combustion and performance, it is therefore neccessary to start the explosion cycle earlier. An advance variator allows regulation of the spark timing, whilst keeping the initial settings for running on petrol=-variátor dovolí regulaci seřízení zapalování, zatímco drží nastavení běžící na benzín." Snad umíte lépe anglicky. Ale: cena 2000+kabely+práce+pošta=min. cca 3 500Kč, takže skutečně moc. Jeden ochotný plynař (viz.adresa výše) mi také řekl, že to zařízení je spíš určeno pro CNG. A Mondea prý jezdí na podtlaky celkem bez problémů. Takže by to nakonec bylo drahé a proto mám vlastně podtlak, že je levnější. A ještě si myslím, že podstatné je mít v pořádku kompresi a zapalování. A k těm feldám-ty prý vůbec nestřílí, takže to pro mondea není měřítkem ve vztahu k variátoru.
Zrovna mi přišla odpověď. Kdo umí italsky, ať přeloží. Myslím že potvrdili, že je to na CNG-ale co Forrrest?
"Buongiorno, I ritorni di fiamma (backfire) in genere sono dovuti ad una cattiva carburazione.Con il variatore d'anticipo non risolvete questo problema, il variatore d'anticipo ,in genere ,si monta sulle auto alimentate a metano (CNG system).Io consiglio di controllare la carburazione, tipo di miscelatore, e dove è stato posizionato.Cordiali Saluti.Lusuardi Andrea. Ass. Tecnica A.E.B." A pohádka plná nadějí nečekaně končí! A trochu humoru-Forreste, ty jezdíš na CNG??? Už na ten problém nemám, někdo tvrdí, že je to na LPG a někdo, že na CNG. Ať v tématu už pokračuje někdo chytřejší, ale pak je to už na Nobelovu cenu! Zdravím všechny. Tak zněla pro úplnost otázka:"Buongiorno.Ho Mondeo combi MK II, r.in.1997, 1,6, 66kW - LPG. Ho unitá Leonardo e una mix systema normale. Prende mi allora 12 - 13l LPG. É una buon' idea dare(AEB510 + 410B?)allí? Che cosa sará meglio? Salvará da explozione di motore? Dove posso ordinarlo in la Repubblica Cecha? Grazie per la risposta.
Ford Mondeo MK II, 1,8, r.v.98, sedan
Uživatelský avatar
Elias
*
*
 
Příspěvky: 37
Registrován: pát srp 05, 2005 18:55,0

Předstih

Příspěvekod Elias » úte úno 20, 2007 19:38,0

"Jestli vozidlo má zpětné zášlehy, jediný způsob jak je řešit- kontrola začínání elektrikou. Předstihový procesor nemůže problém řešit. S úctou
AEB technická pomoc". Toť vše.
Ford Mondeo MK II, 1,8, r.v.98, sedan
Uživatelský avatar
Elias
*
*
 
Příspěvky: 37
Registrován: pát srp 05, 2005 18:55,0

PředchozíDalší

Zpět na Palivo - obecně

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron