LPG - obecně, princip

Příspěvekod deflepp » úte úno 15, 2005 8:41,0

CMC 002 + CFC 020
VW Golf Variant 2.0TDI Highline 11/2014 + VW Polo 1.2TSI Comfortline 10/2008
(dříve Ford Mondeo 1.8 16V Festival, 05/1999, hatchback resp. Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 05/1993, sedan)
Uživatelský avatar
deflepp
*****
*****
 
Příspěvky: 803
Registrován: pon zář 08, 2003 10:24,0
Bydliště: Vysoké Mýto

LPG do V6

Příspěvekod Radek_M » úte úno 15, 2005 10:16,0

To DR: zajímá mně jaký máš Ty konkrétně podtlak. systém. Četl jsem, že bez elektroniky, to znamená že přepínáš palivo manuálně? a je to tak lepší? Kdysi jsem měl starou Omegu a tam jsem to tak měl / karburator/. Asi to byl Lovtec, přesně už nevím. A co BRC- je dražší a tedy lepší? Taky si nepamatuju na žádné zášlehy do sání. Dík.
Sorry za trochu útržkovité dotazy. Píšu jak mně to napadá. :)
Mondeo 11/96 MkII, V6, 2,5 Ghia / LPG
Uživatelský avatar
Radek_M
*
*
 
Příspěvky: 24
Registrován: pát pro 17, 2004 1:00,0
Bydliště: Velvary

Příspěvekod anril » úte úno 15, 2005 11:24,0

to: DR

podtlak na mondeo:
cituji: """""" protože na V6 tě i s toroidem přijde cca 20-25 tKč """""""

i s toroidem, je to oficiální přastavba ??, zas ty ceny tak neznám, ale vím že na felicii jsou ceny od 19 900kč bez toroidu :!:.
CMC 348
Mondeo 1.8 16V GLX, r.v.:1995, sedan, LPG
anril
****
****
 
Příspěvky: 282
Registrován: úte led 13, 2004 13:17,0
Bydliště: nedaleko Brna

Re: LPG

Příspěvekod Tomass » úte úno 15, 2005 13:30,0

Jatip píše:Zdravim vsechny,
je to asi mesic co jsem zjistoval jake jsou naklady spojene s prestavbou Mondeo 1.8i na LPG u firem na Ostravsku (HL propan, ECO-GAS, Profi Gas,...). Mondeo spada do kategorie pro hromadnou homologaci. Ceny se u vsech pohybovaly 20-22 tis. pro podtlakovy system, okolo 25-26 tis. pro vicebodovy vstrik a 40 tis. pro sekvencni vstrikovani. U prvni moznosti mne upozornili na moznost zpetneho zaslehu do sani, proti cemuz sice montuji protizaslehovou klapku, ale i tak pry k tomu dojit muze a proto se timto upozornenim jeste pred montazi kryji proti pripadne pozdejsi reklamaci. Vsichni mi tak doporucili druhou variantu. Ta pry je take lepsi co do navyseni spotreby a ubytku vykonu. Tot muj maly pruzkum...
Zatim mam jen dlouhodobe bezproblemove zkusenosti s podtlakovym systemem ve Formanu, ale u Mondea pujdu asi do vicebodoveho vstriku (myslim, ze se jednalo o system LovTec) ...


Ja jsem si do sveho auta nechal namontovat podtlakovy sytem u HL propanu za 18 tis , ale pouzilil jsem svoje sani z plastu s protislehovejma pojistkama, takze jsem spokojej jezdi to super a aspotreba okolo 10l/100 coz jems pokojenej
Uživatelský avatar
Tomass
**
**
 
Příspěvky: 50
Registrován: pon říj 11, 2004 10:10,0

Příspěvekod anril » úte úno 15, 2005 15:09,0

hmm tak to ty ceny dost padají, ale to znamená že montáž do felicie a mondea příjde téměř na ty samé peníze. (tu felicii si nechal přestavět kamarád zhruba před 4 měs.). Když by ty ceny byly takové před 2 roky, tak si koupím mondeo bez LPG a nechám si je tam namontovat :lol: . Ale i s tím dovozem jsem celkem spokojen, až na tu nadrž 85l, ale jí už končí životnost ,,asi,, :cry: (těch 10let) tak si tam nechám namontovat toroid :D a budu maximálně spokojen.

p.s: dlouhodobá spotřeba 9,2 litrů
CMC 348
Mondeo 1.8 16V GLX, r.v.:1995, sedan, LPG
anril
****
****
 
Příspěvky: 282
Registrován: úte led 13, 2004 13:17,0
Bydliště: nedaleko Brna

Příspěvekod basic » úte úno 15, 2005 15:24,0

No felicie uz ma take vstrikovani a RJ takze neni duvod aby mela jine ceny za montaz LPG
CMC 167
Mondeo 1.8i MKII LX/CLX/(Ghia) ,1997 ,Kombi
Mondeo 2.2TDCI MKV Ghia 2006, Kombi N1
Uživatelský avatar
basic
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1290
Registrován: pát úno 06, 2004 22:44,0
Bydliště: Zdice

LPG do V6

Příspěvekod Radek_M » stř úno 16, 2005 12:51,0

Co přesně si mám nechat prověřit? Zapalování a kompresní poměry? Stačí zajet do Forda?
Mondeo 11/96 MkII, V6, 2,5 Ghia / LPG
Uživatelský avatar
Radek_M
*
*
 
Příspěvky: 24
Registrován: pát pro 17, 2004 1:00,0
Bydliště: Velvary

Příspěvekod DR » stř úno 16, 2005 13:03,0

Děláte v tom zmatek.

Radek_M: přepínání mám automatické v závislosti na otáčkách s možností plného manuálu (Lovtec), reduktor mám BRC, nádrž a mix netuším. Co bys měl kontrolovat, to záleží na tom, jak svoje auto znáš (určitě lépe, než já) a jak se o něj staráš - jde přece o ochranu tvé investice. Už jsem ti to psal, nemá smysl dávat LPG do auta, které není v pořádku, popř. je těsně před rozsypáním. Na druhou stranu utratit 20000 za kontroly a opravy závad taky nemusí být rozumné, mělo by to být přiměřené ceně auta a montovaného systému LPG - samozřejmě musíš počítat, že pořád platí, za málo peněz, málo muziky. V každém případě je vhodné udělat diagnostiku a musíš si být jistý, že zapalování je naprosto OK. S namontovaným LPG už se závady hledají těžko.


anril: už zapomínáš, o tomhle jsme se bavili už na straně 2 tohoto tématu ;-). K těm cenám, já jsem platil 22000,- Kč za komplet instalaci LPG na podzim 2003.

basic: že má felicie vstřikování nijak nesouvisí s tím, že podtlakové LPG do ní stojí stejně, jako do mondea (BTW, podtlak do feldy-stříkačky se prakticky nemontuje, pro felicie jsou přímo sady vícebodového vstřikování a stojí skoro stejně, jako podtlak). Podtlak stojí +- stejně, protože jsou to univerzální díly použitelné ve všech autech - reduktor, nádrž, mix, přepínání + těch pár ventilů. Vstřikovací systémy se dělají buď přímo pro konkrétní auto (a pak se to bude lišit, VW group se asi dělá víc kusů a ve více fabrikách, tak bude na trhu levnějsí, než exotičtější mondeo), nebo jsou to zase univerzální sady specifikované obvykle jenom počtem válců motoru - a pak to bude zase stát stejně, ani cena práce by se neměla nijak výrazně lišit (u 4válců, V6 je noční můra plynařů :-)).
Ale instalace LPG do felicie může být klidně i dražší, než do mondea, záleží, jaký systém do jakého auta se bude montovat.
Naposledy upravil DR dne stř úno 16, 2005 15:33,0, celkově upraveno 1
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

LPG do V6

Příspěvekod Radek_M » stř úno 16, 2005 13:13,0

Kontaktoval jsem HL Propan v Praze a podtlak cca 15.000,-. Ovšem doporučují mi vícebod. vstřik, jak už bylo řečeno výše. Cena cca 35.000,- s toroidem. Tak zatím nevím co je lepší. Máte někdo tento systém? Je to Lovtec.______Nechám udělat diagnostiku a pak si vše rozmyslím co?

Dík DR :wink:
Mondeo 11/96 MkII, V6, 2,5 Ghia / LPG
Uživatelský avatar
Radek_M
*
*
 
Příspěvky: 24
Registrován: pát pro 17, 2004 1:00,0
Bydliště: Velvary

LPG do V6

Příspěvekod Radek_M » úte bře 08, 2005 9:30,0

Tak jsem si nechal změřit kompresní poměry a zjistili asi 9,75 na každý válec.Údajně naprosto v normě. Někde jsem tady četl že by to mělo být 11-13 ??? Ale motor pracuje normálně a vizuálně nemám pocit že by s ním byl problém. Najeto 120 000-potvrzeno, takže si myslím že není problém s montáží LPG.Dnes chci zajet do HL Propan v Praze, kde mi předběžně potvrdili cenu okolo 15.000,- za podtlak/Lovtec/. Chtěl jsem také vědět, jak by měla být správně udělaná protizášleh. klapka. Sání mám plastové. Díky.
Nemá někdo třeba foto jak to vypadá v reálu?
Mondeo 11/96 MkII, V6, 2,5 Ghia / LPG
Uživatelský avatar
Radek_M
*
*
 
Příspěvky: 24
Registrován: pát pro 17, 2004 1:00,0
Bydliště: Velvary

Re: LPG do V6

Příspěvekod DR » stř bře 09, 2005 13:12,0

Radek_M: ta komprese může být v pořádku, záleží, jak to měřili, jestli byl motor studený, nebo teplý, viz fóru motor-kompresní tlaky. Já mám taky pod 10, jezdí to, tak to neřeším.

O protizášlehových klapkách už se konkrétně v tomhle fóru napsalo IMHO dost, tak si to pročti. Fotky někde mám, ale moc toho z nich nepoznáš. BTW, jestli máš V6, tak máš sání z hliníku 8-).
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

LPG do V6

Příspěvekod Radek_M » stř bře 09, 2005 13:26,0

Já teda nevím, ale na pravé straně je kryt filtru/ten je z plastu a je tam i MAF senzor/Pak je gumová spojka/a možná ještě něco?/ a nad motorem už rozvod pokračuje v hliníku. Myslel jsem že to má být celé v Al.?
Mondeo 11/96 MkII, V6, 2,5 Ghia / LPG
Uživatelský avatar
Radek_M
*
*
 
Příspěvky: 24
Registrován: pát pro 17, 2004 1:00,0
Bydliště: Velvary

Re: LPG do V6

Příspěvekod DR » stř bře 09, 2005 22:03,0

Radek_M: to sání, o kterém je řeč v souvislosti s protizášlehovými klapkami u LPG, je jenom ta část u motoru - rozvod do jednotlivých válců (dřív bych napsal "mezi motorem a karburátorem"). Přívodní hadice z hliníku jsem ještě neviděl ;-), musí tam být pružný díl, protože motor za provozu ve svém uložení pohybuje, ktežto box vzduchového filtru ne.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

LPG do V6

Příspěvekod Radek_M » sob bře 19, 2005 2:02,0

to DR: tak jsem byl v HL Propan a mechanik to samozřejmě nikdy do V6 nemontoval/podtlak/.Objasnil jsem mu vizi s mixem a celkem chápe, ale přece jenom bych to chtěl vidět/a myslím že i on/, aby mi tam něco nezprasil.Nemáš nějaké foto zástavby na tvém skvělém voze? :) Dík Radek
Mondeo 11/96 MkII, V6, 2,5 Ghia / LPG
Uživatelský avatar
Radek_M
*
*
 
Příspěvky: 24
Registrován: pát pro 17, 2004 1:00,0
Bydliště: Velvary

Re: LPG do V6

Příspěvekod DR » sob bře 19, 2005 19:23,0

Radek_M: Mix (komplet s vestavěnou protizášlehovou i "odfukovou" klapkou) mám těsně u motoru (navazuje rovnou na to šíleně větvené hliníkové sání. Reduktor je pod akumulátorem (jinam se nevešel), doporučuju namontovat (pokud to půjde) tak, aby při brždění díky setrvačné síle působící na membránu přidával plyn. Já ho mám o 90° otočený, takže při jízdě na volnoběh mi přidává v pravých zatáčkách a v levých zpočátku chcípal. Na fotkách ( http://cmc.fordclubs.org/images/akce/00 ... 200011.jpg ) je trochu vidět jenom mix a vedle akumulátoru kus tlusté hadice od reduktoru k mixu. Zástavba trvala tuším 3 dny, museli mj. sundat celé sání z motoru. Když bude odpojovat vstřiky, tak pozor, aby neodpojit taky volnoběžný ventil má s nimi společnou zem. S výjimkou té hadice od filtru vzduchu do sání nemám nijak upravený žádný díl motoro, stačí vymontovat mix, vyměnit tu hadici a je z toho zase čistokrevný benzíňák.

Už jsem ten odkaz opravil, jak píše petrsa, nějak se nakonec přilepila závorka :(
Naposledy upravil DR dne pon bře 21, 2005 16:45,0, celkově upraveno 2
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

LPG do V6

Příspěvekod Radek_M » pon bře 21, 2005 9:16,0

DR: Fotky nejdou načíst. Potřeboval bych ještě vědět jak máš udělanou tu odfuk. klapku na mixu/montujou Lovtec/ Mně ji chtěl dělat na plastovém krytu vzduch. filtru, což se mi pochopitelně nelíbí. dík
Mondeo 11/96 MkII, V6, 2,5 Ghia / LPG
Uživatelský avatar
Radek_M
*
*
 
Příspěvky: 24
Registrován: pát pro 17, 2004 1:00,0
Bydliště: Velvary

Příspěvekod petrsa » pon bře 21, 2005 9:55,0

to Radek_M: Ta fotka načíst určitě půjde, jen musíš odstranit tu závorku na konci odkazu :wink:
CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

svíčky

Příspěvekod Marek Osvald » úte bře 22, 2005 15:16,0

Ahoj plynaři!

ze začátku mě u mého Mondea 2.0i kombi 1998 trápily nějaké neduhy LPG (mám podtlak BRC).

Tak tedy LPG je docela háklý na vzduch, tak jsem dal místo originál papírové vložky v airboxu bavlněnou vložku K&N - auto sice jelo jako z praku, ale začalo "bouchat" (zejména když jsem auto nakrmil při cca 1500 - 2000 otáčkách) a snižování odtrhu na originál svíčkách mělo vždy jen dočasný efekt.

Začítkem roku 2005 mě situace tak štvala, že jsem učinil dotaz na výrobce svíček Brisk Tábor. Poslali mi mail, že tuningové svíčky s vícenásobnou jiskrou jsou ve vývoji, který přávě končí a že se co nevidět začnou vyrábět i v sérii. I smlouval jsem s tím dobrým mužem z Tábora několik dní, až mi 4ks poslal poštou domů. Okamžitě jsem je namontoval a kluci je to bomba!!! Nevím, že jezdím na plyn, auto se perfektně točí, nebouchá, auto je subjektivně tišší a spotřeba šla dolů o cca 0,5l/100km. Už je tam mám víc jak 10tisíc km a jsou úplně v pohodě. Ještě asi nejsou v ofic. katalozích, ale chtějte po svých prodejcích nebo přímo u Brisku typ Brisk Premium ROR15LGS fakt je to bomba.

Takže přeju spoustu šťastných kilometrů a plynařům zdar.

Mára
Marek Osvald
*
*
 
Příspěvky: 20
Registrován: úte led 06, 2004 20:18,0
Bydliště: Na Sadech 639, Prachatice

Re: svíčky

Příspěvekod DR » úte bře 22, 2005 16:39,0

No, "nakrmit" Zetec 2.0 16V v 1500 ot, to je prostě surovost. Ještě k tomu na LPG. Tohle dělám i u V6 jenom výjmečně.

Zapalování je u LPG základ, to se tady ale přece táhne od začátku jako červená nit. Proti svíčkám z Brisku nic nemám, přál bych jim, aby vytřeli zrak firmám jako Bosch, NGK, Champion, atd. jenom mi to nepřipadá moc pravděpodobné. Pokud je zapalování v pořádku, tak originál Motorcraft Platinum nedělají problémy, že by snížení odtrhu bylo jenom dočasné.... v mém případě je ta dočasnost dlouhá už 22000 km.

Nepíšeš nic o tom, jaké svíčky (výrobce, typ) jsi měl předtím, kolik měly najeto, na jakou hodnotu jsi zmenšoval odtrh, jak dlouhá byla ta dočasná účinnost této úpravy (v km) a jak potom vypadaly ty svíčky.

LPG je "háklý" na vzduch? Co to je?

Ale i tak díky za info, někomu to třeba pomůže, i když má zkušenost je taková, že tímhle způsobem odstraníš obvykle jenom důsledek, nikoliv příčinu problémů.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Forrest » úte bře 22, 2005 17:10,0

...bude to asi háklivý :lol: , ale řekl bych, že to mělo znamenat:
podtlak => když vyměníme filtr (= více vzduchu) => změní se poměr vzduchu a LPG, směs se stane více chudou... prostě jakákoliv změna v sání rozhodí nastavení (což by ale mělo korigovat řídící servo ~ bohužel se značným zpožděním dle lambdy... )
CMC 291
MKIII 2.5 Duratec VE 04 ; MKIII 2.5 Duratec VE 01 ; MKII 2.0 Zetec 97 ; MKI 1.8 Zetec 96
Uživatelský avatar
Forrest
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 475
Registrován: úte čer 22, 2004 13:49,0
Bydliště: Hradec Králové

PředchozíDalší

Zpět na Palivo - obecně

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron