LPG - obecně, princip

LPG - obecně, princip

Příspěvekod anril » úte led 13, 2004 16:32,0

Ahoj, včera jsem četl Váš (Tvůj) článek o LPG, dost mě zaujal, protože též vlastním Ford Mondeo 1.8 16V z roku 1995, auto jsem koupil před 4 měsíci (z NL) a jíž jsem na něm ujel 11 500 km (a pravě proto že hodně jezdím) jsem se rozhodl toto auto koupit vybavene systémem LPG. Po koupi auta jsem pro jistotu vyměnil olej+filtr a rozvodák+kladky. Na benzín mě to jezdí bez problému :D , ale na LPG mě to při nízkích otáčkách motoru (pod 2 000) vypíná motor (prostě když prudčeji přidám tak se mne asi vypne přívod plynu (nevím) :shock: ). Pokud jedu a zastavím, motor běží na volnoběh a po opětovném sešlápnutí pedálu se motor jakoby ,,zadusí,,, :evil: jinak mně LPG jezdí bez problémů :wink: (až na tyto dvě veci) bohužel mám systém LPG landi renzo (podtlakovej) a to tu nikdo nedělá :-(. Chci se zeptat jaké máš Ty mondeo (obsah) a jak Ty jezdí na LPG + spotřeba.
p.s: muj systém LPG je pouze nadrž, 2xmag. ventil a reduktor(landi renzo) jde tento reduktor hodit do pr.... a dat tam BRC nebo podobnej kterej se u nás vyskituje běžně?? :idea:
Ahoj
anril
****
****
 
Příspěvky: 282
Registrován: úte led 13, 2004 13:17,0
Bydliště: nedaleko Brna

Re: mondeo a LPG (reduktor)

Příspěvekod DR » úte led 13, 2004 19:38,0

Ja vim, ze po bitve je kazdy generalem, ale podle me, koupit auto uz s plynem je trochu sazka do loterie. Tezko se dozvis, kolik uz to ma najeto a jakym zpusobem a jak uz jsi zjistil, se servisem to taky neni nejlepsi - a co plnici "hrdlo", mas ceske, nebo holandske a musis tankovat pres redukci? No, ale k tem tvym dotazum. Vymenit reduktor by nemel byt problem, velmi orinetacne by ses mel vejit do cca 5000 Kc, ale ber to opravdu s rezervou. Zajdi nekam, kde to montuji, at se na to mrknou a reknou ti svuj nazor a cenovy odhad - treba to nejaky garaznik zvladne seridit. Ja mam 2.5 V6, na LPG to proste jezdi, zazraky jsem necekal, takze nejsem zklamany, subjektivne asi jako dvoulitr, mozna lenivejsi dvoulitr ;-). Spotrebu na LPG mam podle stylu jizdy od necelych 12ti (dalnice a max. 140 na tempomatu) do necelych 16ti (cihla na plynu), pri srovnani s benzinem to bere asi o 2 litry vic, na benzin jsem umel lehce pod 10 i tezce nad 14 l/100km - ale na LPG to tolik nejede, tak ta maximalni spotreba je nizsi ;-). Az se mi prestane furt dokola s*at pocitac, tak hodim na web nejake zkusenosti s provozem, ale zatim to nevypada :-(.


BTW, nez jsem tohle odeslal, bylo na serveru 177 registrovanych uzivatelu a 3333 prispevku (jako tech strikacek ;-)), ted uz jich je 3334 :-).
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod anril » stř led 14, 2004 10:27,0

Ahoj, no dálkové plnění LPG mám holandského typu, ale v tom nevidím problém (dostal jsem k autu i redukci) a stejně ji (tu redukci) u každé čerpačky LPG mají. Se servisem to bylo u meho mondea v pohodě, dostal jsem k tomu servisní knížku a stav vozidla odpovídá skutečnosti (vinikající stav podvozku, karoserie i motoru (cu se tíče benzínu)) akorát mně zlobí ten plyn :( . Jinak co se tíče spotřeby (1.8 16V), tak jsem z toho trochu jelen :idea: :?: :!: pokud jedu na benzím tak se dá jet od 7,5l do 14l (sport), na LPG jezdím v klidu průměrně za 9,5l ale pod 9l se nedostanu (to se mne zdá normálka), ale pokud to honím co se dá tak si to nevemé víc jak 11l LPG/100km :!: :!: což je méně než na benzín :idea: to teda nechápu, a to to točím okolo 5 000 ot/min. Co se tíče toho že pokud jedu na B nebo LPG tak je rozdíl akorát do 3000ot. pak se mne oba dva pohony jeví úplně stejně :shock: , ale to vípínání motoru do 2000 ot. mně ser. :evil: :( vždy to vypne ve městě na křižovatce, když to nejméně potřebuji (ACH JO).
Asi máš pravdu, zkusím vyměnit reduktor a uvidím :? .
Zatím čau
anril
****
****
 
Příspěvky: 282
Registrován: úte led 13, 2004 13:17,0
Bydliště: nedaleko Brna

Příspěvekod ToM » stř led 14, 2004 21:42,0

Sam jsem take koupil MK1 z Belgie a to jiz hotove na LPG. Sytem jiz si nepamatuji, ale byla to bida. Obycejna regulace na skrtici sroub. Strasne dlouho po nastartovani trvalo, nez jsem mohl na LPG prepnout. Taky se to dusilo, az do uplneho ohrati motoru. Proto jsem nechal vymenit reduktor za BRC 100KW a elektroniku s elektroventilem Autronik. Stalo to kolem 7500,- Kc i s praci. Ted jsem max. spokojen. Vzhledem k tomu, ze mam dvoulitr a automat, tak jezdim od 11 do 13 l LPG. Vcelku spokojenost. S tou vymenou reduktoru nic nezkazis. Jakou tam mas elektroniku?
CMC 012
Ford Mondeo 2,0i GLX, LPG r.v. 96, automat
Uživatelský avatar
ToM
***
***
 
Příspěvky: 152
Registrován: čtv zář 04, 2003 16:58,0
Bydliště: Náchodsko

Příspěvekod anril » čtv led 15, 2004 10:41,0

Ahoj,
no v tom je ten problém s tou elektronikou, nebo vlastně v tom problém není, protože já jí tam NEMÁM :o :shock: :idea: .Mám tam nádrž (samo sebou), ventil na nádrži, potrubí, ventil před reduktorem, reduktor (Renzo Landi), hadici se šroubem a sněšovač, pak tam vedou dráty do přepínače a tot vše, a at hledám jak hledám tak tam žádná elektronika není. Kámoš tam má právě za regulátorem místo mého šroubu ventil, který řidí elektronika a dávkuje (škrtí) mu sněs v závislosti na lamda sondě :oops: no a já to tam nemám :?: . Co se tíče startu ted v zimě tak já (no vlastně ono samo) si to nastartuje na benál a po překročení 2000ot se to přepne automaticky na LPG, i když je -10 tak mne to jede i se studeným motorem (rozíl mezi studeným a teplím motorem na jízdu LPG nepoznám :shock: ) prostě když jsou otáčky pod 2000 až 2600 (jak kdy) tak at je motor studenej nebo teplej, tak se to ser. :cry:
A ted co to máš vyměněné tak ti to jezdí v pohodě i když tomu dost přidáš??
A ve městě jezdíš na LPG v pohodě??
prosímtě napiš mě jak se to zlepšilo abych vědel zda do toho mám jít či ne. Moc Dík
anril
****
****
 
Příspěvky: 282
Registrován: úte led 13, 2004 13:17,0
Bydliště: nedaleko Brna

To:Anril

Příspěvekod Rejžák » čtv led 15, 2004 22:31,0

No měl jsem přesně stejné problémy jako máš Ty. Někde na jiném místě jsem to psal. No zkrátka u mne problémy nevyřešila výměna reduktoru, ale výměna kabelů ke svíčkám - na křižovatkách už mi nezdechá (předtím tam něco cvaklo, zřejmě se odpojil přívod plynu a byla mrtvola). Jinak si myslím, že tam elektroniku taky nemám - zkrátka to tam dává nějakou směs vzduchu s plynem a množství se určí pedálem (no zkrátka vícemeně stejný systém jako je u starých škodovek). Žere mi to 10,7 l LPG a myslím si, že to na plyn jede lépe než na benzín (možná právě proto, že to nemá tu elektroniku).
CMC 074
Mondeo combi 95 1.8i GLX, LPG
Rejžák
*
*
 
Příspěvky: 47
Registrován: pon říj 06, 2003 12:00,0
Bydliště: Liberec

Příspěvekod ToM » čtv led 15, 2004 23:25,0

Jak mate reseny snimani otacek? Ja mam na kabelech ke svickam namotan drat, (zrejme civka), ktery snima otacky. Rad by jsem to nechal predelat, ale netusim odkuk vytahnout to snimani otacek. Ti co mate nejakou kloudnou elektroniku, mrknete prosim odkud mate vytazeno snimani otacek at muzu z kabelu tu hruzu shodit.
CMC 012
Ford Mondeo 2,0i GLX, LPG r.v. 96, automat
Uživatelský avatar
ToM
***
***
 
Příspěvky: 152
Registrován: čtv zář 04, 2003 16:58,0
Bydliště: Náchodsko

Příspěvekod ToM » čtv led 15, 2004 23:35,0

Ted po vymene reudktoru a elektroniky ( s elektroventilem) jede Mondas uplne super. Prepina to klasicky pri proslapnuti plyn. pedalu pri zvyseni otacek a to treba ihned po nastartovani motoru. I ted v zime. Takze plna spokojenost.
CMC 012
Ford Mondeo 2,0i GLX, LPG r.v. 96, automat
Uživatelský avatar
ToM
***
***
 
Příspěvky: 152
Registrován: čtv zář 04, 2003 16:58,0
Bydliště: Náchodsko

To:Tom

Příspěvekod Rejžák » pát led 16, 2004 1:26,0

Mrkni se na návod k multifunkčním hodinám. Tam jsou kabely popsány - co, odkud ukrást a jakou má kabel barvu...
CMC 074
Mondeo combi 95 1.8i GLX, LPG
Rejžák
*
*
 
Příspěvky: 47
Registrován: pon říj 06, 2003 12:00,0
Bydliště: Liberec

Příspěvekod anril » pát led 16, 2004 9:18,0

Ahoj,
asi máte pravdu že to nebude v reduktoru, včera jsem byl u jednoho kluka co to dělá a říkal že je to určitě v elektrice. Svíčky mám nové, taže těma to nebude, prichází v úvahu cívka nebo kabeli od svíček (kable jsem si měřil včera sám, a zdá se že jsou dobré ,,no třeba jsem mohl udělat nějakou chybu,,), nevíte kolik stojí cívka a kable na mondeo 1.8 16V, a kolik stojí diagnostika (prověření elektriky zapalování). A kolik stojí vzduchovej filtr??

p.s: JESLTI JE NĚKDO OD BRNA a má mondeo, jestli by nebyl ochotnej (že bych se za ním stavil) vyzkoušet si vyměnit kable od svíček (to je raz dva hodové) abych věděl jestli to je kablama nebo cívkou?. Moc dík.
anril
****
****
 
Příspěvky: 282
Registrován: úte led 13, 2004 13:17,0
Bydliště: nedaleko Brna

Příspěvekod DR » úte led 20, 2004 22:21,0

Ja su od brna a v brne su kazde den ;-), mam i par kabelu v rezerve, sice na V6, ale ty 3 delsi pouzit pujdou :-). Jinak v mondeu poznas vadne kabely celkem spolehlive podle cukani pri pridani plynu v nizkych otackach - je dobre zkouset to na benzin, tim se vylouci pripadna chyba v LPG.

Kabely na mondeo uz se tady nekde resily, pocitej neco pres 1000,-. Civky jsou tam dve, kdyby byla nektera vadna, tak bys jezdil na 2 valce.
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

PROBLÉM :-(

Příspěvekod anril » stř led 21, 2004 9:36,0

Ahoj, tak jsem to auto dal do servisu naučtovali si 1430kč za výměnu kabelů (prej byly špatné :o ) za práci chtěli 1000kč (prý proměření kabelů :? ), zdálo se mně to dost drahé, ale v domění že už to pojede jsem byl štastnej :lol: a zaplatil. Bohužel jsem okamžitě zjistil že je to uplně stejné, že se nic nezměnilo :( :evil: , spíš se mě zdá že ty staré kabely jsou lepší než ty nové. Šel jsem to tedy reklamovat :oops: . No máš pravdu v tom že když jedu na benzín cca 1900ot. a prudce sešlapnu plyn až na podlahu tak to začne cukat cca 4 sec. (občas to i nespálí směs a dá to ranu ve vejfuku) a potom to začíná občas cukat ve vyšších otáčkách cca 4900ot. ale jen občas. Jo a cívku prej kontrolovali že je v pořádku !!. Tak nevím čím by to mohlo ještě bejt, svíčky nové, kabely nové, cívka prý je v pořádku. Už vůbec nechápu, ten plyn (LPG) prostě někdy jede (z domu až do brna bez problémů 50km) a někdy nejede, sotva nastartuji, ujedu cca 5km a konec (rana jak z děla do sání pak to párkrát cukne (občas spadne otáčkoměr na nulu, motor přitom běží) a pak to cuká víc a víc až to buďto vypne motor, nebo se to automaticky přepne zpět na benzín. Ach jo
anril
****
****
 
Příspěvky: 282
Registrován: úte led 13, 2004 13:17,0
Bydliště: nedaleko Brna

Re: PROBLÉM :-(

Příspěvekod Mikki » stř led 21, 2004 9:49,0

anril píše:... když jedu na benzín cca 1900ot. a prudce sešlapnu plyn až na podlahu tak to začne cukat cca 4 sec. (občas to i nespálí směs a dá to ranu ve vejfuku) ...


Ty než vyřešíš svoje problémy tak tímhle způsobem odpravíš katalyzátor... :(
CMC 001, CFC 002
Mondeo 2.2 TDCi 147 kW lift 2012 Titanium+
Focus 1.6i 74 kW hatch 2011 Trend+
Ford dříve:
Focus 1.6i 99, Cougar 2.0i 99, Mondeo 1.8i 99, Escort 1.4i 92
Uživatelský avatar
Mikki
CMC Chairman
CMC Chairman
 
Příspěvky: 1794
Registrován: čtv zář 04, 2003 9:21,0
Bydliště: Hrdleev

Re: PROBLÉM :-(

Příspěvekod DR » stř led 21, 2004 20:59,0

anril: jestli to na benzin strili do vyfuku, tak to jednak velmi pravdepodobne nesouvisi s LPG, druhak to urcite neni normalni. O kvalite fordich servisu (a servisu obecne) uz se tady napsalo dost, delaji tam jenom lide, me pri vymene zapalovacich kabelu v autorizovanem servisu ford prohodili kabely mezi 1.a 3. valcem a nebylo jim vubec divne, ze ten motor mlati jak buchar. V tvem pripade bych jako idealni diagnosticky postup videl reset RJ a vymaz chybovych hlasek (to umi jedine v servisu), pak nejaky cas provoz pouze na benzin, potom zase do servisu nechat udelat komplet diagnostiku motoru, co to bude hlasit za chyby - a pak by se videlo, jestli je tam nejaka moucha, nebo to ted blbne proto, ze je RJ zblbla z provozu na plyn a rozhodi ji to natolik, ze nezvladne uz ani provoz na benzin, pripadne kombinace obojiho (nejpravdepodobnejsi). Podle tveho popisu by urcite bylo vhodne zkontrolovat snimac otacek klikovky a taky snimac otacek vacek, rozhodne aspon zkus sam vycistit jejich konektory, zvlast ten snimac na klikovce by se na tomhle mohl podilet.
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

LPG

Příspěvekod Karel Smejkal » stř dub 14, 2004 13:11,0

anril: Myslím, že mám identické problémy s těmi Tvými, co jsi tu popisoval v lednu. Byl bych moc rád, kdybys dal vědět, jak jsi to vyřešil.

Mondeo 1,8-97 combi, LPG(Holandsko)
Uživatelský avatar
Karel Smejkal
*
*
 
Příspěvky: 27
Registrován: čtv úno 05, 2004 11:54,0
Bydliště: kousek od Brna

Problémy s LPG

Příspěvekod Rejžák » pon kvě 17, 2004 13:30,0

Nazdar chlapci s LPG. Takže já mám po problémech a chci Vám říci v čem to bylo. U mne byl problém následující: stojím na křižovatce, přidám ostře plyn, vylétlo to do protizášlehové klapky a stál jsem. Výměna elektriky a kabelů pomohla částečně, ale jednou týdně jsem někde stál stejně. Teď mi chlapík pošteloval ventily a je pokoj!!!!
P.S. Mimochodem mi řekl, že jeden válec má ještě stále "nulovou" kompresi a další poloviční. Tak si ještě nechám za čtrnáct dní ventily vyměnit, zabrousit...... Už se těším až se svezu s Mondeem, které má čtyři válce - to bude asi prda. Spotřeba (měřeno krátkodobě - berte s rezervou) klesla na 8,9 litru LPG - to je další prda. Předtím 10,7l. Tak si zkuste nechat změřit kompresi.
CMC 074
Mondeo combi 95 1.8i GLX, LPG
Rejžák
*
*
 
Příspěvky: 47
Registrován: pon říj 06, 2003 12:00,0
Bydliště: Liberec

Příspěvekod petrsa » pon kvě 17, 2004 17:04,0

to Rejžák: Tak doteď jsem žil v blahé nevědomosti, že MkI má samostavitelné hydraulické seřizování ventilů a seřizovat ventily je třeba až u MkII. Tak mi řekni, co ti tam seřizoval? Spíš bych řekl nejakým stylem podpálené
CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

To:Petrsa

Příspěvekod Rejžák » úte kvě 18, 2004 10:01,0

Říkal, že tam vyšteloval nějaké vůle - více tomu nerozumím. Ale je to opravdu znát hlavně v nízkých otáčkách. Neexistovalo jet na pětku mezi 50-60 km/h. No nemyslím si, že ta rychlost na pětku je optimální, ale teď to jede bez problémů s načechraným plynem kolem 2000 ot/min. Dá se do toho plyn s citem i přidat. Příští týden nechám udělat komplet ventily.
CMC 074
Mondeo combi 95 1.8i GLX, LPG
Rejžák
*
*
 
Příspěvky: 47
Registrován: pon říj 06, 2003 12:00,0
Bydliště: Liberec

Re: To:Petrsa

Příspěvekod DR » úte kvě 18, 2004 11:18,0

Ale tam opravdu neni na ventilech co stelovat. Az do roku 98, takze i prvni MK II, mely benzinaky hydraulicke vymezeni ventilove vule, to je naprosto neseriditelne (od r.98 se to serizuje vymezovacimi podlozkami). Jedine, za by to vymenil, ale pak bys asi platil slunnou sumu (radove tisice jenom za material).
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

To:Dr

Příspěvekod Rejžák » úte kvě 18, 2004 12:15,0

Určitě nic neměnil - pouze v tom něco pošolichal. Nemám představu co. Jak říkám, je to znát výrazně v nízkých otáčkách a motor má také jiný zvuk ("tiká" jako diesel). Výměna ventilu(ů) u něj výjde od 3.500 do 5.000,- Kč (podle toho kolik jich bude pryč). To se mi zdá strašně málo.

Tady to poslední seřízení+výměna pastorku u startéru+výměna oleje+nové svíčky vyšlo na 3.500,- Kč - to se mi zdá taky velmi slušná cena.

Tak opravdu nevím, ale jsem rád, že mi pomohl.
CMC 074
Mondeo combi 95 1.8i GLX, LPG
Rejžák
*
*
 
Příspěvky: 47
Registrován: pon říj 06, 2003 12:00,0
Bydliště: Liberec

Další

Zpět na Palivo - obecně

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron