HHo - aneb taky "Jedu na vodu"

HHo - aneb taky "Jedu na vodu"

Příspěvekod Pavel Vraštil » sob úno 11, 2012 20:43,0

Nic nepotřebuju,nic neřeším,jen chci pochválit V6.Jsou rekordní mrazy a moje stařičká V6 funguje. Takže pochvala a spokojenost.Před nedávnem jsem na tomto foru trochu V6ku hanil a trochu nadával,ale postupně přicházím na to,že je to opravdu spolehlivé auto.Zatím řeším jen maličkosti.( motor je velmi háklivý na svíčky)
Jsem spokojen až na tu spotřebu. Ale už stavím generátor HHO :-)
Co Ford a HHO? máte někdo zkušenost? Je toho plnej internet. Už mám postavený funkční generátor.Ale je to proudově náročné. Dokud nepostavím sestavu ,která bude vyvíjet HHO za pomoci minimálního proudu,tak to do auta instalovat nebudu. Prý hodně pomůže PWM a nalezení jakési rezonance.
Budu referovat.

Protože zájem o tuhle pitomost neustává, tak raději hned do prvního příspěvku tématu doplňuji odkaz na vysvětlení, proč to nemůže fungovat ani omylem.
http://www.sysifos.cz/files/Jednavodu.pdf
DR
Ford Mondeo kombi 2.5 V6 Ghia Durashift 5 tronic 2004
Uživatelský avatar
Pavel Vraštil
*
*
 
Příspěvky: 25
Registrován: ned srp 13, 2006 19:37,0

Příspěvekod Profesor » sob úno 11, 2012 22:21,0

:arrow: Pavel Vraštil - Pulzně šířková modulace eliminuje výkonové ztráty při regulaci např. motorů, při zachvání jejich výkonu.
Příklad: A+B+C=D kde A = proud regulátoru, B ztrátový proud při regulaci, C proud motoru, D celková proudová náročnost.
Při použití regulátoru pracujícím na principu PWM můžeme na ztrátový proud takřka zapomenout a odběr regulátoru je tak minimální, že nás ani nezajímá a tak se nebojím napsat C=D.
Ale nám se nejedná o motor, nýbrž o elektrolýzu a PWM nám bude hlavně k tomu, aby se s ubývající vodou neměnil proud potřebný (tedy vzrůstající) pro elektrolýzu.
Jelikož vycházím z obecných znalostí bez funkčních zkoušek takovéhoto generátoru, netučím jak se bude lišit proudová náročnost v závislosti na množství činidla ve vodě a zda nastavení frekvence nějak ovlivní vlastní elektrolýzu.
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1440
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Re: ARKTIDA

Příspěvekod Forrest » čtv úno 16, 2012 14:28,0

Pavel Vraštil píše:Ale už stavím generátor HHO :-)
Co Ford a HHO? máte někdo zkušenost? Je toho plnej internet. Už mám postavený funkční generátor.Ale je to proudově náročné. Dokud nepostavím sestavu ,která bude vyvíjet HHO za pomoci minimálního proudu,tak to do auta instalovat nebudu. Prý hodně pomůže PWM a nalezení jakési rezonance.


Nechci tu machrovat, nejsem chemik, ale pokud se nepletu elektrolýza je elektrochemický proces (žádné štěpení, anihilace) takže se nedostáváme ven z půdy klasické chemie a fyziky >> zákon zachování energie nám tedy platí, fajn. Můžeme dostat z této reakce více než samotný alternátor vyrobí...? NE, tedy ne pokud tu energii nespotřebujeme nějakým trikem k získání energie vnější (dočerpání paliva, narubání uhlí, přečerpání principem TČ...) a to, pokud správně onen princip chápu, NENÍ tento případ. Obávám se, že účinnější by tedy bylo zapojit na oněch 20A z alternátoru pomocné motorky v nábojích kol :wink: >> rozbít vazbu vodík-kyslík stojí přesně tolik co následné sloučení vydá plus ještě naše režie >> a jsme v mínusu :idea: Obávám se, že "zlepšené" spalování bude v neměřitelných řádech (vzhledem k celkovému množství nasávané směsi / množství vyrobené generátorem) a ještě se nám na motoru podepíše něco, co nikdo dlouhodobě nezkoušel...
CMC 291
MKIII 2.5 Duratec VE 04 ; MKIII 2.5 Duratec VE 01 ; MKII 2.0 Zetec 97 ; MKI 1.8 Zetec 96
Uživatelský avatar
Forrest
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 475
Registrován: úte čer 22, 2004 13:49,0
Bydliště: Hradec Králové

Re: ARKTIDA

Příspěvekod Pavel Vraštil » sob úno 25, 2012 21:38,0

Ahojte.

Nějak se mi nedaří vyvinout nějaké použitelné množství HHO za použití přiměřeného proudu.PWM jsem si postavil a porovnával jsem množství vyvinutého HHO za pomoci proudu z PWM a za pomoci neupraveného kontinuálního proudu.Výsledek je takový,že jsem nezjistil nějaké výrazné zefektivnění výroby HHO. Zkoušel jsem měnit frekvenci i střídu a jediné,co jsem zjistil je,že při použití vyšších frekvencí se výroba prodražuje. Při použití cca 50Hz a střídy 80% \ 20% je výroba nejefektivnější. Ale oproti normálnímu proudu není efektivnější nijak zásadně - cca odhadem o 10%.
Než jsem se pustil do experimentování s výrobou co nejefektivnějšího generátoru HHO pro použití v autě,učinil jsem pokus.

Na autě nezávislém zdroji proudu( náhradní automobilová baterie průběžně nabíjená nabíječkou) jsem pomocí PWM nastavil vývin HHO cca 1L\ minutu a tento objem jsem pustil do sání běžícího motoru. Poslechově se nic nezměnilo. Připojil jsem svůj NTB na ŘJ motoru a sledoval jsem ,jak se bude měnit doba vstřiku při volnoběhu. Vůbec nic se nestalo. Motor odebíral stále stejné množství paliva - benzínu. Doba vstřiku cca 4ms.
Čekal jsem alespoň nějakou reakci. Ale vůbec nic!!!!!.
Když jsem generátor HHO připojil na elektrický okruh běžícího motoru ( akumulátor v autě),čas vstřiku se zvýšil na cca 5ms.Tento nárůst jsem očekával,neboť můj nedokonalý vyvíječ HHO odebírá 20A při produkci 1l\minutu a motor tedy musí " vykrýt " zvýšeným výkonem - zvětšením doby vstřiku - výkonovou ztrátu způsobenou zatíženým alternátorem.To,že při použití mého zatím nedokonalého vyvíječe HHO nic neuspořím , mne netrápí. Ale opravdu mne zarazilo,že i při použití nezávislého zdroje proudu pro výrobu HHO se přimíchávání tohoto plynu do sání nijak neprojevilo na běhu a spotřebě motoru.A to motor běžel volnoběžně,tedy s velmi malou spotřebou paliva a vzduchu a tedy s poměrně relativně velkým poměrem HHO vůči běžné směsi ( benzin+vzduch). Někde jsem četl,že motor si nasaje něco kolem jednoho kubíku vzduchu za minutu při volnoběhu.Lidé,kteří mají instalovaný vyvíječ a tvrdí že to funguje, vyrábějí cca 2L\minutu. To je tedy poměr 1000\2
Co teprve,když je motor zatížen jízdou a spotřebovává daleko více běžné směsi , ale vyvíjení a tedy přimíchávání HHO je stále konstantní. Ten poměr je pak daleko horší v neprospěch HHO .To už si vůbec nedovedu představit nějaký pozitivní vliv HHo na spotřebu.

Pořád mi vrtá hlavou,že přeci není možné,aby všichni ,kteří propagují HHO ,lhali a mlžili...

Jedno z možných vysvětlení proč mají menší spotřebu ,které mne napadá je,že ti propagátoři HHO si montují všelijaké obchvaty lambda sond a MAFů a oblbují ŘJ motorů tím směrem,že ŘJ jednotka na základě zmanipulovaných údajů ze senzorů vyrábí chudou směs a tím dochází k nižší spotřebě. Možná také jezdí úsporněji také proto,že více dodržují zásady úsporné jízdy...

Zatím jsem tedy skeptik k použití HHO v autech.Navíc si myslím,že v našich 2.5 litrových , třílambdasondových neefektivních motorech bude HHO neefektivní.


Ale asi mne napomenete,že téma HHO sem nepatří.Uznávám.
Třeba někdo založí na tomto fóru vlákno o HHO .Maj to skoro všude. Třeba i tady,ale nějak jsem ho neobjevil.
Ford Mondeo kombi 2.5 V6 Ghia Durashift 5 tronic 2004
Uživatelský avatar
Pavel Vraštil
*
*
 
Příspěvky: 25
Registrován: ned srp 13, 2006 19:37,0

Re: ARKTIDA

Příspěvekod Jenyk » sob úno 25, 2012 23:09,0

CMC604
Mondeo Titanium Kombi, Duratec 2,5 V6 125 kW,Durashift 5-Tronic, 2005
Cadillac Eldorado Convertible, V8 8,2 190 HP SAE, 1975
Cadillac Sixty Special, V8 4,9 200 HP, 1993
Uživatelský avatar
Jenyk
****
****
 
Příspěvky: 355
Registrován: sob zář 10, 2005 14:43,0
Bydliště: Západně od Prahy

Re: ARKTIDA

Příspěvekod DR » sob úno 25, 2012 23:21,0

Pavel Vraštil: litr HHO za minutu? A k čemu to bude dobré?

Pár faktů pro snazší pochopení.
Čtyřtaktní motor o objemu 2.0 litru spotřebuje litr vzduchu na každou otáčku. Otáčí se od cca 1000ot/min do 6000ot/min. Takže spotřeba vzduchu je 1000-6000 litrů za minutu. A abychom měli nějaké srovnání spotřeby paliva, tak použijeme LPG. LPG v kapaném stavu má cca 260x menší objem, než ve stavu plynném. Na 10 litrů (kapalného) LPG se dá ujet cca 100km, to je 0,1litru kaplného LPG na 1km, a to je cca 26 litrů plynného LPG na 1km. A ten jeden km při rychlosti 60km/h urazí auto za 1 minutu.

Shrnutí. Na ujetí 1km spotřebuje auto cca 26 litrů plynného LPG. Takže litr vodíku za minutu se v motoru ztratí jako prd v lese 8-).

Pozn. zanedbal jsem nižší spotřebu při rychlosti 60km/h, ale myslím že to je naprosto vykompenzováno nepřizpůsobením motro managementu na současné spalování benzínu a vodíku, i kdby ne, tak pořád "přínos" vodíku pro úsporu paliva je v jendotkách procent a je převážen zvýšenou spotřebnou paliva díky větší zátěži alternátoru.

Perpetum mobile neexistuje :wink:
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: ARKTIDA

Příspěvekod DR » sob úno 25, 2012 23:22,0

Jenyk: sakra chlape, tys mě naštval, já se s tím tady vysvětluju ...
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: ARKTIDA

Příspěvekod Jenyk » sob úno 25, 2012 23:52,0

No mně se nezdálo, že by to vůbec stálo za přemýšlení a gůgl mi to potvrdil. Navíc když jsme se dozvěděli, že se o tom diskutuje všude, jen mezi námi zabedněnci ne :cry:

Spíš mne překvapuje na co znovu a znovu může někdo skočit. Vydělávání na lidské blbosti je věčné.
CMC604
Mondeo Titanium Kombi, Duratec 2,5 V6 125 kW,Durashift 5-Tronic, 2005
Cadillac Eldorado Convertible, V8 8,2 190 HP SAE, 1975
Cadillac Sixty Special, V8 4,9 200 HP, 1993
Uživatelský avatar
Jenyk
****
****
 
Příspěvky: 355
Registrován: sob zář 10, 2005 14:43,0
Bydliště: Západně od Prahy

Re: ARKTIDA

Příspěvekod Pavel Vraštil » stř úno 29, 2012 0:14,0

Ahojte.
Ceny paliv rostou a chci udělat maximum,které je v mých možnostech,abych trochu zlevnil provoz mého auta. Nedělám si iluze,že něco vymyslím.Ale chci si vlastními pokusy a výzkumy trochu ujasnit,kdo vlastně KECÁ. Zatím to vypadá,že nelze jednoduchým a nenákladným způsobem podomácku vyrobit efektivní vyvíječ HHO použitelný v autě.
Pokusem,který jsem vykonal, jsem si ověřil,že přimíchávání rozumného množství HHO do sání se nijak neprojeví na běhu motoru. Nevylučuji,že větší množství HHo by možná nějaký vliv mělo( a tedy i vliv na spotřebu). Na různých videích na internetu jsou kutilové,kteří " prý" vyvíjejí 5litrů a více HHO za pomoci monstrozních aparatů. Ale takovéto monstrum bych si do auta nenamontoval. Při takto složitých zařízeních se velmi zvyšuje možnost selhání a na to nejsem zvědavý. Také obsluha " sofistikovaných " regulačních systémů všelijakých obchvatů MAFů a Lambdasond za jízdy (a to i několikrát za jednu jízdu) není zrovna pohodlná.Nedovedu si představit svojí ženu,jak za jízdy seřizuje systém vyvíječe HHO.
Navíc mne velmi zrazuje nejednotné a mlhavé popisování systémů a řídících " jednotek". Někteří kutilové dokonce tvrdí,že při vývinu HHO používají a využívají všelijaké zemské,popřípadě vesmírné energie ..
Takže na to zatím prdím . Omlouvám se,jestli jsem někoho vydráždil k nějakým aktivitám okolo HHO.
Ale třeba se to někomu povede vyřešit a provozovat a pak bychom uvítali nějaký podrobný návod,popis...
Vědecké bádání by mělo skončit a výsledky zveřejnit až tehdy,když se podaří jiným lidem opakovaně podle návodu vyrobit funkční zařízení.
Což se zatím asi nikomu nepovedlo dotáhnout to až do tohoto stádia.
Ford Mondeo kombi 2.5 V6 Ghia Durashift 5 tronic 2004
Uživatelský avatar
Pavel Vraštil
*
*
 
Příspěvky: 25
Registrován: ned srp 13, 2006 19:37,0

Re: ARKTIDA

Příspěvekod Profesor » stř úno 29, 2012 22:25,0

Pavel Vraštil píše:Ahojte.
Ceny paliv rostou a chci udělat maximum,které je v mých možnostech,abych trochu zlevnil provoz mého auta. Nedělám si iluze,
Tak vyper a zionizuj vzduch a poodchlaď palivo :idea:
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1440
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Re: ARKTIDA

Příspěvekod DR » čtv bře 01, 2012 20:18,0

Pavel Vraštil: není za co se omlouvat. Ale prostým selským rozumem, pokud by to fungovalo s nějakou rozumnou účinností, tak už by to dávno někdo vyráběl "profesionálně" a tedy v podstatně lepší kvalitě s výrazně vyšší efektivitou, než jaké je schopný dosáhnout podomácku vyrobený "aparát".

Domnívat se, že doma na koleně dokážeme něco, co evidentně nezvládají ani podstatně lépe vybavení (a financovaní) profíci, to je podobné, jako vyfukovat tabákový dým do vody v naději, že touto cestou vznikne zlato ;-)
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: HHO

Příspěvekod David V » úte bře 20, 2012 11:42,0

Tohle mi včera poslal kámoš (dost mě tím překvapil, že o tom vůbec uvažoval při svém vzdělání) http://fem7.uniag.sk:8880/kexo/
Nejlepší je odkaz " Jak to funguje". Takovou snůšku blábolů jsem dlouho nečetl. Poměr vodíku a kyslíku 66% ku 34% (asi proto, že H2O), vyrobený kyslík a vodík bez přístupu vzduchu imploduje, proto neprodleně smícháme se vzduchem a získáme třaskavou směs... fakt k popukání. Lidská blbost opravdu nezná mezí.
Obdobou je v Rakousku prodávaný nukleostop, který zabraňuje elektronům vyrobeným v atomových elektrárnách vstup do bytu. http://www.nucleostop.de/
Každá pitomost, která člověka napadne je většinou už na netu a má mnoho zapálených příznivců...
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Re: HHO

Příspěvekod admix » úte bře 20, 2012 21:35,0

David V píše:Obdobou je v Rakousku prodávaný nukleostop, který zabraňuje elektronům vyrobeným v atomových elektrárnách vstup do bytu. http://www.nucleostop.de/


Na tomhle produktu me sere jedina vec, a to ze jsem to nevymyslel ja :mrgreen:
Ford Mondeo MkIII 2.5 V6 125kW, r.v. 11/2003, cerne kombi
(Ford Mondeo MkI 1.6 16V, r.v. 1994 modre kombi - 2007: zavrazdeno postovni dodavkou zezadu)
Uživatelský avatar
admix
*
*
 
Příspěvky: 47
Registrován: stř dub 20, 2005 0:23,0
Bydliště: Praha (Plzen)

Re: HHo - aneb taky "Jedu na vodu"

Příspěvekod karel.drezner » úte led 22, 2013 23:39,0

CHALANI, NETREBA RONIT SLZU !! Pro mene narocnej tu mame RTU :) hahaha PS: VERITE NA ZAZRAKY :)

BABARADI.WEBNODE.CZ/auto/motor-rtu/

KCC-HHO.WEBNODE.CZ
karel.drezner
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: úte led 22, 2013 23:38,0


Zpět na Palivo - obecně

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník