MEŘO aneb zákonem ředěná nafta

Příspěvekod tronda » sob kvě 08, 2010 17:35,0

Zdravím,
máte někdo skušenost s ježděním na čisté MEŘO?
Mondeo MkIII. 2,0 TDDI 66kw. kombi rv.2001
Galaxy II, 1,9 TDI, 96kw. rv.2003 Ghia
Uživatelský avatar
tronda
***
***
 
Příspěvky: 110
Registrován: stř lis 15, 2006 17:31,0
Bydliště: PB

Příspěvekod Petr Stejskal » pon kvě 10, 2010 11:47,0

tronda

Myslíš jako na čistý metylester vyráběný z řepkového oleje? Ten asi k dostání v čisté podobě není. Ale znám jednoho chlapa, co se starým dieslem s mechanickým čerpadlem a nejlépe také bez turba jezdí na rostlinný olej v letních měsících a aniž bych se nechal ovlivnit jeho tvrzením že "není lepšího paliva" konstatuji, že bez závady zatím najezdil něco kolem 70 000 km ve střídavém provozu léto olej, zima nafta z pumpy.
Proč volí auta s mechanickým čerpadlem a nejlépe i neoturbené je asi jasné, otázkou je co by to udělalo s moderním commonrailem.

Kdysi jsem v nějakém časopise četl o dlouhodobém testu dvou VW (golfů myslím) na fritovací olej - jedno auto mělo motor "staré školy" tj. mechanické čerpadlo ale už oturbený a to druhé auto mělo již modernější konstrukci (nedám ruku do ohně jestli už to bylo PD) a v případě novější konstrukce ten test až tak dlouhodobý nebyl. Mám dojem že natankovali asi tři nádrže a poté motor řekl dost. Po rozebrání zjistili že usazeniny na turbínové části turbodmychadla způsobily zalepení mechanismu změny geometrie lopatek a turbo se tak dostávalo do značně vyšších otáček než jaké by mělo za provozu mít - důsledky si asi dokážete představit. Nicméně ten druhý vůz najezdil v tom testu myslím něco kolem 10000 km bez jakékoli závady.

Ale o biosložkách v palivech si myslím své. Bionafta před léty (pravda podíl biosložek v ní byl mnohem větší) byla z počátku masivně používána v zemědělství a v nákladní přepravě, ale značná část podniků nakonec zjistila, že do moderních motorů se jim bionafta lít nevyplatí kvůli následným GO motorů. Do traktorů a motorů nějakých obstarožních LIAZek byla bionafta docela použitelná. Vzpomínám na text v knize od pana Ing. Jana Králíka o Rally Paříž-Dakar z roku 89. Tam psal o bloudění pana Svobody s LIAZem s téměř prázdnou nádrží po poušti a náhodném nálezu několika sudů v písku - byla v nich nafta ale také olej a benzín a toto všechno smíchal v nádrži LIAZu ještě s padesáti litry brzdové kapaliny z vlastních zásob a vytvořil tak "svobodovu záchrannou směs" - prý fungovala a z výfuku se valil jen o něco hustší dým, ale zdálo se, že mu chutná. Takové motory to snesly, ale s jakými motory se rally jezdí dnes? Také by to snesly?
Toť malá odbočka od biopaliv, protože taková směs asi moc bio nebyla, ale pro zasmání dobrý.
CMC 1369
Ford Mondeo MkII notch, 1.8i, r.v. duben 1997, ghia, fialová metal
Obrázek
Uživatelský avatar
Petr Stejskal
***
***
 
Příspěvky: 102
Registrován: pát zář 29, 2006 10:46,0
Bydliště: Jindřichohradecko

Příspěvekod Ebo » pon kvě 10, 2010 13:25,0

no.. ale tu bionaftu si doma člověk může vyrobit.. stačí olej zahřát na 55 - 60 stupňů, pak tam nalít methanol + hydroxid sodný v jistém poměru.. pak se po nějakém čase oddělí glycerin a pak už to jen stačí oddělit a pročistit a bingo! .. bionafta je na světě :D viz. tady někde uprostřed http://www.upramene.cz/forum/viewtopic.php?t=600 ..ale jinak je to v ČR nelegální, paač okrádáte stát o DPH :lol:
Ford Mondeo 1.8i, 16V, GLX, 85kW, kombi, 1998, tmavě modrá metalíza
Fiat Punto 1,4 GT, 98kW
Uživatelský avatar
Ebo
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1141
Registrován: pon lis 20, 2006 21:03,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod tronda » pon kvě 10, 2010 15:10,0

Meřo se normálně prodává,uvažoval jsem že to budu lít do zetoru,spotřebuju 500l mesíčně.....
citace od výrobce:
Dobrý den,

pokud budete Meřo používat pro pohon vlastních dopravních prostředků, budu od Vás potřebovat vždy objednávku, ve které bude uvedeno, že zboží použijete pro pohon vlastních dopravních prostředků a že jej nebudete dále prodávat. Dále budu potřebovat i čestné prohlášení.

V tom případě Vám můžeme prodat Meřo osvobozené od spotřební daně.



Cena při odběru v naší společnosti (FABIOPRODUKT spol. s r.o., Holín 92, Jičín) do vlastní nádoby je 18,20 Kč/l bez DPH.

Faktura bude vystavena v kg s přepočtem na litry. Platba hotově.
Mondeo MkIII. 2,0 TDDI 66kw. kombi rv.2001
Galaxy II, 1,9 TDI, 96kw. rv.2003 Ghia
Uživatelský avatar
tronda
***
***
 
Příspěvky: 110
Registrován: stř lis 15, 2006 17:31,0
Bydliště: PB

Příspěvekod Petr Stejskal » pon kvě 10, 2010 15:34,0

:shock:
Tak to docela čumím, netušil jsem, že někdo v ČR v tomhle podniká! Tak pokud se to takto dá koupit tak proč ne? Jen aby se toho nějakej "dobrák" nechyt a nedělal dusno kolem krácení daně! Nevím jak to ten dotyčný má ošetřený právně, ale vzhledem k tomu, co všechno po tobě chce za lejstra, tak nad tím i přemýšlí.
Tak to vyzkoušej a dej nám vědět jak zetor na čisté MEŘO šlape, třeba si někdo z majitelů 1.8TD také pár litrů do svého traktoru koupí :wink: Prosím majitele TD aby se neurazily - nikomu se nesměju jen že ta konstrukce motoru není tolik odlišná.
CMC 1369
Ford Mondeo MkII notch, 1.8i, r.v. duben 1997, ghia, fialová metal
Obrázek
Uživatelský avatar
Petr Stejskal
***
***
 
Příspěvky: 102
Registrován: pát zář 29, 2006 10:46,0
Bydliště: Jindřichohradecko

Předchozí

Zpět na Palivo - obecně

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník