Přísady do paliva

Příspěvekod lordmystic » pát kvě 18, 2007 9:17,0

Tak jak jsem slíbil, tak činím. Test pěti aditiv proběhl a výsledky jsou v Autodiesel. A předem dokážu přiznat že jsem se mýlil a přiznávám svůj omyl, mnou doporučovaný Stanadyne neoslnil, krom zvýšení cetanového čísla autu téměř nepomáhá, mazivost nezvyšuje a stojí prachy a dost. Ale autu neškodí. Na druhou stranu ale již nemůže být pochyb, že kvalitní aditivum autu pomůže a to výrazně. Jen je hodně důležité nějaké KVALITNÍ aditivum vybrat. Takže výsledky testů:

Testům samozřejmě věřit nemusíme, ale tesy na 8 stran s přesným popisem co a jak se testovalo, vypadají opravdu hodně reálně a věrohodně. Byli použity moderní a složité přístroje a testovací metody. A stále je to lepší než nic (tedy než co píšou výrobci na etiketách).

V testu se zaměřili hlavně na zvýšení cetanového čísla, mazivost a pěnivost. Pěnivost vem čert, ale ty první dvě a pak hlavně mazivost nás zajímá nejvíce (kvůli TDCi). A další vlastnosti jako zimní starty či zlepšená ekonomie jízdy nás také nemusí moc zajímat.

Stanadyne:
"Účinně zvyšuje cetanové číslo, ale není účinný na mazivost, nechrání proti rezavění v přítomnosti vody, pěnivost snižuje pouze mírně. Náklady při doporučeném dávkování jsou 1.98Kč na litr nafty."

Super Diesel Aditiv, VIF letní:
Velmi účině zvyšuje mazivost (nejlepší v testu a to rapidně) a cetanové číslo (druhý nejlepší), chrání proti rezavění v přítomnosti vody a potlačuje pěnivost nafty. Tyto vynikající účinky byli dosaženy s náklady 0.55Kč na litr nafty. Při nejúspornějším dávkování by byly náklady pouze 0.37Kč na litr, přičemž zlepšení by mělo být ještě velmi účinné (lepší než Standa).

Takže z tohoto testu je jasné, že v základních parametrech je Super Diesel Aditiv, VIF tou nejlepší volbou, ve všech směrech poráží Standu a jako jediný splňuje všechna měřená kritéria (zvýšení cet. čísla, zlepšení mazivosti, ochrana proti korozi, potlačení pěnivosti). V nákladech je na druhém místě, ale jen těsně. JÁ MÁM TEDY JASNÉHO KANDIDÁTA. Pokud by jste někdo věděl kde se dá koupit nějaké větší balení nyní na léto za solidní cenu, tak napište.

Trošku čísel nakonec:
Cetanové číslo (vyšší lepší) - neaditivovaná nafta 53,5, stanadyne 56,5, VIF Super Diesel 57,9 (tedy zvýšení o 4,4 to jest navýšení zhruba o 8%).
Mazivost (wsd 1,4),micro m (nižší lepší) - neaditivovaná nafta 349, stanadyne 410, VIF Super Diesel 268 (lepší o cca. 25%!).

A pokud by někoho zajímalo jak které testy se prováděli tak napište, v článku to je, ale je toho hodně textu tak případně vyberu to nejdůležitější co vás bude zajímat.
CMC 873
Ford Mondeo 2.0 Ghia, TDCi 96@120kW, 330@420Nm, MkIII, 10/2002, liftback
http://moje.auto.cz/lordmystic/ford-mondeo.html
http://shadowork.net
Uživatelský avatar
lordmystic
***
***
 
Příspěvky: 165
Registrován: úte dub 04, 2006 11:25,0
Bydliště: Strakonice

Příspěvekod petrsa » pát kvě 18, 2007 12:24,0

Tento test jen potvrdil moje dřívější zákulisní informace a mohu říci, že byly přesné 8-) . Při podzimním přechodu na "ropáky" jsem tento problém konzultoval s několika zasvěcenými a od té doby používám VIF. Nejdříve zimní aditivum a teď letní. VIF používají i některé velké distribuční firmy. Nikomu jsem neradil používat nějaké přísady, nikomu jsem neradil jezdit tankovat u určité firmy - prostě jsem si vytvořil svůj názor na věc a ten se teď po testu potvrdil.
to lordmystic: V Čimelicích u čerpačky Slovnaftu ho mají (měli) 0,5l za cca 250,- (vcelku běžná cena). Větší balení IMHO nemá cenu a zase se tolik moc neušetří.
CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

VIF

Příspěvekod Prtik » úte kvě 22, 2007 18:54,0

Poohledl jsem se po aditivu od VIF, ale nikde jsem na nej nenarazil.
Nakonec jsem jim zavolal a rekli mi, ze je k dostani u firmy Genei v Podebradske 20, Praha 9.
CMC 1024
Mondeo MK V, 2,0 TDCi 110 kW 6st., kombi, r.v. 9/2015
Dříve Mondeo MK III, 2,0 TDCi 96 kW 6st., kombi, r.v. 11/2003, model 2004, VIVA
Uživatelský avatar
Prtik
***
***
 
Příspěvky: 167
Registrován: pát bře 09, 2007 21:59,0
Bydliště: Praha 10

Příspěvekod lordmystic » úte kvě 22, 2007 19:43,0

Prtik: Mají ho na klasických Benzinkách, myslím že jsou partneři v aditivování...
CMC 873
Ford Mondeo 2.0 Ghia, TDCi 96@120kW, 330@420Nm, MkIII, 10/2002, liftback
http://moje.auto.cz/lordmystic/ford-mondeo.html
http://shadowork.net
Uživatelský avatar
lordmystic
***
***
 
Příspěvky: 165
Registrován: úte dub 04, 2006 11:25,0
Bydliště: Strakonice

Příspěvekod Prtik » pon kvě 28, 2007 14:45,0

lordmystic: Tak jsem to tam nalil a po ujeti 100 km se to rapidne ztisilo. Hlavne to ostre cvakani vstriku pri studenem motoru. Vim, ze se jejich repasi nevyhnu, ale do te doby to snad trosku pomuze.
CMC 1024
Mondeo MK V, 2,0 TDCi 110 kW 6st., kombi, r.v. 9/2015
Dříve Mondeo MK III, 2,0 TDCi 96 kW 6st., kombi, r.v. 11/2003, model 2004, VIVA
Uživatelský avatar
Prtik
***
***
 
Příspěvky: 167
Registrován: pát bře 09, 2007 21:59,0
Bydliště: Praha 10

Příspěvekod lordmystic » pon kvě 28, 2007 14:55,0

Prtik: Jo jo, zvyšuje to cetanové číslo a tím se zlepšuje hoření a chod se stává kultivovanější. Mělo by to být i o něco výkonější (to ale asi nepoznáš) a nepatrně nižší spotřebu... Na jiném fóru někdo testoval hlučnost přímo měřákem hluku za různých podmínek s aditivem a bez a výsledky byli opravdu měřitelné a rozdílné. Osobně to také pozoruji.
CMC 873
Ford Mondeo 2.0 Ghia, TDCi 96@120kW, 330@420Nm, MkIII, 10/2002, liftback
http://moje.auto.cz/lordmystic/ford-mondeo.html
http://shadowork.net
Uživatelský avatar
lordmystic
***
***
 
Příspěvky: 165
Registrován: úte dub 04, 2006 11:25,0
Bydliště: Strakonice

VIF

Příspěvekod Prtik » pát čer 08, 2007 9:55,0

Tak letni aditivo VIF primo u vyrobce ma prijemne ceny.
0,65 l - 163 Kc
5 l – 1.080 Kc
A to jsou koncove ceny s DPH. ;-)
CMC 1024
Mondeo MK V, 2,0 TDCi 110 kW 6st., kombi, r.v. 9/2015
Dříve Mondeo MK III, 2,0 TDCi 96 kW 6st., kombi, r.v. 11/2003, model 2004, VIVA
Uživatelský avatar
Prtik
***
***
 
Příspěvky: 167
Registrován: pát bře 09, 2007 21:59,0
Bydliště: Praha 10

Re: Přísady do paliva

Příspěvekod Milkal » čtv srp 30, 2007 17:51,0

zdravím,
od 1.9. 2007 se má přidávat do nafty cca 2% biolíhu. nevíte někdo, co to může udělat s naftovými motory, zvlášť se s motory C.R. ?
Milkal
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: pát lis 25, 2005 17:34,0

Příspěvekod Růžička » pát srp 31, 2007 6:32,0

Řekl bych, že jde o omyl. Biolíh se bude přidávat do benzínu, s naftou se snad ani nemísí. Do nafty by se měl přidávat nějaký produkt řepkového oleje (bydlím pár metrů od SETUZy, kde se to právě začalo vyrábět).
Mě by spíš zajímalo, jestli to bude přidávat (pochybuji...) i Shell, na který jezdím.
Jarda CFC 125
Ford Focus 1.8TDdi kombi Trend (90k), 5/2001
Uživatelský avatar
Růžička
****
****
 
Příspěvky: 451
Registrován: pát dub 01, 2005 7:12,0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvekod lordmystic » pát srp 31, 2007 7:25,0

Růžička: Má to bejt státní legislativa kterou se budou muset řídit všichni prodejci PH u nás, takže včtně shellu. Tohle téma se už řešilo, jedni říkají že těch pár % řepkáče nebude problém, že snad prý zvýší mazivost, jiní zase že bude zanášet vstřikovací soustavu a filtry. Osobně jsem spíše skeptický, jelikož mám první generaci CR velice náchylnou na kvalitu paliva, takže automaticky přejdu na výměnu filtrů (hlavně palivového) v mnohem kratších intervalech. Stejně to mám přečipované, takže max. 10k km.
CMC 873
Ford Mondeo 2.0 Ghia, TDCi 96@120kW, 330@420Nm, MkIII, 10/2002, liftback
http://moje.auto.cz/lordmystic/ford-mondeo.html
http://shadowork.net
Uživatelský avatar
lordmystic
***
***
 
Příspěvky: 165
Registrován: úte dub 04, 2006 11:25,0
Bydliště: Strakonice

Příspěvekod petrsa » pát srp 31, 2007 13:58,0

MEŘO se bude přimíchávat do veškeré nafty v max. poměru 5%, průměrně 3%, někdy nic, ale průměrně musí být zachována hodnota 3%. Od příštího roku se poměr ještě zvýší. Je to tlak loby zemědělců EU a zpracovatelů řepky na zvýšení odbytu a taky úlitba green magorům. Biolíh do benzínu je to úplně stejné :evil: .
Osobně budu pořád do nafty přidávat VIF.
CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod kneiflpe » stř lis 14, 2007 0:03,0

petrsa píše:Tento test jen potvrdil moje dřívější zákulisní informace a mohu říci, že byly přesné 8-) . Při podzimním přechodu na "ropáky" jsem tento problém konzultoval s několika zasvěcenými a od té doby používám VIF. Nejdříve zimní aditivum a teď letní. VIF používají i některé velké distribuční firmy. Nikomu jsem neradil používat nějaké přísady, nikomu jsem neradil jezdit tankovat u určité firmy - prostě jsem si vytvořil svůj názor na věc a ten se teď po testu potvrdil.
to lordmystic: V Čimelicích u čerpačky Slovnaftu ho mají (měli) 0,5l za cca 250,- (vcelku běžná cena). Větší balení IMHO nemá cenu a zase se tolik moc neušetří.


levnej je u Autostangl, ja si he beru osobne ale i s dopravou je za super cenu
Mondeo, 2.0 TDCi, 96kW, kombi, 2002
kneiflpe
**
**
 
Příspěvky: 51
Registrován: stř dub 25, 2007 11:14,0

Příspěvekod petrsa » stř pro 05, 2007 8:52,0

to kneiflpe: Toho Štangla a zimní VIF mohu jen potvrdit - 166,-s DPH za 650ml (bez dealerské slevy) a když je nákup nad 500,- tak doprava domů grátis, což je celkově velmi příjemné.
CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Tomik66 » stř led 23, 2008 14:34,0

Tak jsem dalším "šťastlivcem", kterému odešly vstřikovače...

viz. http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?t=9&start=620

Technikem z Ford Hale mi bylo doporučeno používat aditiva do nafty (případně brát Shell V-Power, který by již aditivovaný měl být...).

Je tu někdo, kdo aditiva používá (nebo tankuje V-Power) a stejně ho poskytl problém se vstřikovači? Rád bych se snažil minimalizovat riziko další opravy.

Případně jaký je váš názor na aditiva nebo naftu Shell V-Power ve spojení s motory TDCi?
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, ghia
Tomik66
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pát led 18, 2008 17:32,0

Příspěvekod Ebo » stř led 23, 2008 14:40,0

hmm koukám moderní naftová motorizace se opravdu vyplatí jen tomu, kdo s tím najdede rychle 100 000 a pak to zahodí.. :? .. zlatej Mercedes s 500 000 Km a výše :roll:

ad. >Tomik66 .. myslím že spíš než aditiva pomůže častějíší výměna palivového filtru.. a hlavně kvalitní palivo... to už aditiva moc nespraví. Pak jsou v sázce další otázky, jako je správný tlak paliva, kvalitní vstřiky atd.. ..To je jeden z důvodů, proč jsem raději zvolil benzín -> je to moc háklivé.. člověk se na TDCI blbě podívá a už to nejede :D
Ford Mondeo 1.8i, 16V, GLX, 85kW, kombi, 1998, tmavě modrá metalíza
Fiat Punto 1,4 GT, 98kW
Uživatelský avatar
Ebo
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1141
Registrován: pon lis 20, 2006 21:03,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod ghostx5844 » stř led 23, 2008 18:30,0

Ja cerpam len Sheel V-power diesel a kazdych 10 000km davam aditiv. Znacku presne neviem. Tak mi to odporucali vo forde. Raz som natankoval na OMW alpine diesel a motor bol ovela hlucnejsi ako s shell.
Mondeo, 2.0TDCi 85kW, M6, 2004, Liftback, Magnum Grey, 2004, Exclusive
Uživatelský avatar
ghostx5844
***
***
 
Příspěvky: 121
Registrován: ned zář 23, 2007 22:15,0
Bydliště: United Kingdom

Příspěvekod Drak » úte úno 05, 2008 23:14,0

Zdravim chlapi.Majitelem mondíka ještě nejsem,ale doufám že jím brzo budu a proto se zajímám čím bych ho měl krmit. Přečetl sem si zdejších 5 stránek a výsledek pro mě zní,že jsem na rozpacích.....Je tu plno příspěvků které aditivum obhajují,ale zase narozdíl je jich tu i dost,které ho nedoporučují(shodou okolností jsou to ti,kteří by měli mít o tomto největší přehled a zkušenosti,DR,Bake),tak že bych spíš věřil jim,ale neřikám že musejí mít za každou cenu pravdu..Dle toho jsem si vyvodil závěr asi takovýto: Pokud možno tankovat V-power diesel,který by měl být zárukou kvality...A nebo při tankování jiných, méně kvalitních,ale ne nekvalitních paliv(Benzina,OMW) aditiva přidávat,ale pouze v předepsaném množství...
Jak to vidíte vy????? :wink:
Escort, 1,6 16V 66kW, hatchback, r.v. 1999, Ghia-prodáno
Mondeo, 2.0 TDCI, 96KW,hatchback,2006 najeto 40 000km
Drak
*
*
 
Příspěvky: 24
Registrován: ned zář 02, 2007 8:53,0
Bydliště: Havlíčkův Brod

Příspěvekod DR » úte úno 05, 2008 23:31,0

Drak: podle testů má smysl asi jedině VIF. A podle mého názoru, pokud už aditivum, tak do každé nádrže, jinak to nemá význam. Jenže je ti to houby platné, protože u ojetiny nikdy nevíš, na co jezdil předchozí majitel, jestli už časovaná bomba není těsně před výbuchem ... Možná dovozy z německa, když nemají 3x stočený tachometr.

Ebo: můj mercedes CDI tedy rozhodně 500000km nenajezdil, a už má druhý motor.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod iggyrock » pon úno 11, 2008 12:35,0

Máte někdo zkušenosti s přidáváním 2T oleje do nafty? Na zahraničních fórech na něm jezdí dost lidí a všichni jsou spokojeni. Dle dlouhodobých zkušeností a testů to zlepšuje samozřejmě hlavně mazivost a tím prodlužuje životnost CR systému, zklidňuje chod a to i při studených startech a odstraňuje jehličkování dieselu. Ředí se to cca 1/250 a leje do nádrže před tankováním pro dobré promíchání. Některé servisy to používají při problémech se zanesenými injektory, kdy dobře aditivovaný 2T olej tyto problémy dlouhodobě vyřešil. Vedlejší účinky nebyly uváděny!!!
Mondeo 2.0 TDCi 96kW Kombi, r.v. 2005, VIVA X
PROTON 416 GLXi 70kW hatchback, 1999
Uživatelský avatar
iggyrock
***
***
 
Příspěvky: 140
Registrován: pát zář 28, 2007 13:01,0

Ono se řekne Shell...

Příspěvekod johnyram » pát črc 25, 2008 8:38,0

Osobní zkušenost s pumpou Shell

Již zmiňované mrazy před pár lety...

K tomu bych dodal vlastní zkušenost: Kdo si pamatuje tuším předloni ty velké mrazy na konci ledna, kolem -25 až -27 v noci? No tak to jsem na počátku ledna natankoval u Shellu na dálnici v Lbc zimní naftu aditivovanou do -25. Dva dny dobrý ale pak...No nic nastartuju, ujedu pár stovek metrů a nic, motor zdechl, no hned mi to bylo jasný vo co jako gou No jo jenže ty mrazy přišli tak rychle, že ani v -15 to nebylo o moc lepší jako Takže do shopu a koupil jsem aditivum osobně a byl pokoj
Takže jsem se sebral, jel jsem na milou Shellku, a pěkně jsem uhodil na obsluhu jak to je možný, že ta nafta zamrzá i při teplotách -10 až -15 Byla tam taková mladá holčina, tak se mi chtě nechtě přiznala, že jim to nařídil šéf aby tam tu ceduli dali, naftu zdražili jako zimní, protože nepředpokládal že z +2 bude za dva dny -25 (taky prej už jsem byl 268mý co tam na ně přišel ) no a nafta nebyla zimní ale nějaká podzimní s minimem aditiv
Takže to v České republice chodí i u milého Shellu nějak takhle.
Úsudek a závěr si udělejte každý zvlášť
Ale je pravda, že se říkalo že u OMV to bylo v cajku, jako u jediný v Čr ale osobně to odzkoušený nemám

Takže si myslím, že se do krve hádat jestli ta nebo ta pumpa je nej je úplně zbytečný. Snad by se dalo říci, že je to snad jedna z těch lepších...
Podvodníci jsou holt všude :wink:


Osobně tankuju u Benziny, a dávám VIF, protože se mezi auty pohybuji, tak osobně znám pár lidí co jim vstřiky odešli (jeden úspora 2kč na litru, nafta od Franty s Liazkou z kanďáku, vyšlo h to tuším kolem 40t :!: a dva co jezdili a tankovali na normálních pumpách (shell, Benzina, Aral atd. žádný no name) ale všichni měli najeto přes 150 - 250 tisíc(bez aditiv), takže já už aditivem od Vifu rozhodně u nás v republice už nic zkazit nemůžu. Nehledě na to, že bývalý kolega šel rozvážet pohonné hmoty, které rozváží 90% pump včetně Shellu z jednoho zdroje. Ale potvrdil mi, že několik málo druhů paliva jsou opravdu specifický, i u Shellu ale jestli se to týká i toho lepšího dieselu to teď momentálně nevím. Až to zjistím dám vědět. Tak asi tak :wink:
Mondeo, Tdci 96kw, kombi, r.v. 2005/06
Uživatelský avatar
johnyram
**
**
 
Příspěvky: 98
Registrován: čtv kvě 29, 2008 19:05,0
Bydliště: Liberec

PředchozíDalší

Zpět na Palivo - obecně

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník