Přísady do paliva

Příspěvekod Kóťa » stř úno 15, 2006 21:04,0

Ne,vyjádřili jste se dostatečně....Chtěl sem radu a mám ji.....Starej škopek 20 let určitě nemám,tak to dám do garáže a počkám až mi focus zestárne :wink: :D
Ford Mondeo combi 2.2TDCi Ghia 8/2005 Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Kóťa
****
****
 
Příspěvky: 209
Registrován: pon led 30, 2006 20:18,0
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvekod Bake » stř úno 15, 2006 23:19,0

[quote="Leon"]Nemůžeš to srovnávat se starším Golfem,Common je už o něčem jiném. To-kóťa:Nemusíš se hned urážet,uvědom si,že tyto rady jsou míněny dobře.
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod Kóťa » čtv úno 16, 2006 17:56,0

Bake neblázni,ani v nejmenším sem se neurazil :D To je to neosobní jednání,někdy se spleteš jak to ten druhej pobral.....Určitě sem se nenaštval....Naopak.Jsem rád,žem tohle fórum našel a jsou tu lidi co poradí!!!!!Díky MOC!!!! :wink:
Ford Mondeo combi 2.2TDCi Ghia 8/2005 Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Kóťa
****
****
 
Příspěvky: 209
Registrován: pon led 30, 2006 20:18,0
Bydliště: Střední Čechy

přísady/aditiva

Příspěvekod vozgrunt » úte úno 21, 2006 10:14,0

Je dobré používat přísady do paliva. Pokud vlastníte moderní naftové motory ( TDi, CRDi, TDCi atd. ), je fakt dobré tyto přísady používat, dle návodu. Pozor, některé čerpací stanice dodávají naftu již s těmito aditivy, takže bych používání těchto aditiv uvážil. Naše firma má dlouholetou zkušenost s aditivem super diesel aditiv, které není cenově nijak náročné.
focus
vozgrunt
*
*
 
Příspěvky: 29
Registrován: úte úno 21, 2006 9:55,0

to DR:

Příspěvekod vozgrunt » úte úno 21, 2006 11:07,0

Přísady do nafty působí podobně jako přísady do benzínů, kromě toho zvyšují mazivost nafty, zvyšují cetanové číslo a zimní typy zabraňují vylučování parafínů. Tyto aditiva se používají trvale, většinou se naleje 10 – 100 cm3 na 50 l paliva, záleží na značce. Existují i přípravky na jednorázové použití, které se používají (ve větším množství, 1 litr na cca 50 l nafty) na rychlé vyčištění spalovacího prostoru a vstřikovacích trysek. Přísady do nafty doporučuji trvale používat, chod motoru se skutečně zlepší. Některé velké společnosti začínají vice aditivovat i naftu, někteří soukromí majitelé kupují profesionálně vyráběná aditiva a přimíchávají je do nafty za účelem získání většího počtu zákazníků, cenu nafty udržují na stejné úrovni s konkurencí.
Moje (nepřímá) zkušenost s aditivem od Benziny (trojboké balení za cca 210 Kč na 650 l paliva): Mercedes 240 D s najetými 220 000 km, po vyjetí cca 400 l paliva se zlepšila startovatelnost, motor méně kouřil a spořeba ve městě klesla o 1,5 l/100 km, do kopců prý také lépe táhnul. Od té doby majitel nedá bez aditiva ani ránu.
Problémem všech (nebo aspoň drtivé většiny) naftových aditiv je to, že neřeší absorbci vody v palivu, aditivum od Bishopa má i tuto vlastnost, cena je velmi příznivá, nyní sám používám. Mám najeto pouze cca 4 000 km, takže se zatím výrazné výsledky nemohly dostavit, za tak malé množství kilometrů se ještě nestačily žádné úsady vytvořit a tak aditivum působí spíše preventivně proti vytváření těchto úsad.
focus
vozgrunt
*
*
 
Příspěvky: 29
Registrován: úte úno 21, 2006 9:55,0

Re: to DR:

Příspěvekod Bake » úte úno 21, 2006 21:39,0

[quote="vozgrunt"]Píšeš velice rozumně,proto bych byl velice nerad,aby toto téma dopadlo jako podobné,nyní již uzamčené.Ve svém příspěvku jsi popsal jednu skutečnost okolo které se vše točí,dovolím si nepřesně citovat:"Některé čerpací stanice již prodávají naftu ADITIVOVANOU!!".Proto přidávání dalších aditiv může způsobit problémy,které jsem již dříve popsal.Opět ukazuješ příklad na MB240D,což ovšem opět není CR.Jak na jiném místě DR správně napsal,v někom můžeš vzbudit představu,že vlastně můžeš lít všechno kamkoliv.Nedovedeš si představit kolik motorů CR dojelo tuto zimu na dobré rady řidičů Avií,"nalej tam desítku benzínu,ono ti to pak nezamrzne!".A to nemluvím jen o Fordech.Abych si už zbytečně nevypisoval prsty.Ať si každý leje co chce kam chce.Aspoň bude pořád co opravovat.
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod taurus » úte úno 21, 2006 22:00,0

Jestli to liješ do TDCi tak už radši špóruj na nový vstřiky. 30 let starý pijáno je o něčem jiným, to je kovářská práce, moderní CR a PD jsou švýcarský hodinky. Máš nový auto, bez problémů ti nalítá pár set tisíc kilometrů, tak si ho sám nezmrv.
mondeo 2.0 kombi 96
taurus
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: sob říj 22, 2005 19:27,0

Přísady do paliva

Příspěvekod Růžička » stř úno 22, 2006 7:16,0

Souhlasím s Bake. Jezdím pokud možno jen na Shell a nehodlám si lámat hlavu s tím, kolik a jakého elixíru do nádrže namixovat, abych vylepšil jinou, o korunu levnější podezřelou tekutinu.
Jarda CFC 125
Ford Focus 1.8TDdi kombi Trend (90k), 5/2001
Uživatelský avatar
Růžička
****
****
 
Příspěvky: 451
Registrován: pát dub 01, 2005 7:12,0
Bydliště: Ústí nad Labem

Aditivum

Příspěvekod Láďa » stř kvě 24, 2006 17:22,0

Nejlepší aditivum je mít motor v pořádku. Také jsem špatně startoval v zimě. Koupil jsem nějaký fantastický americký přípravek na čištění palivové soustavy a nic. Pak jsem koupil ve výprodeji Spolany ve Veltrusích Promotor, 4l za 50,- na 2000l nafty. Skutečně, motor startoval lépe a hned po výjezdu lépe táhnul do kopce. Všude jsem aditivum vychválil. Pak jsem postupně zjistil, že mám jednu žhavicí svíčku vadnou a mám vadný předehřívač paliva. Když jsem to opravil, nebyl při použití aditiva žádný rozdíl. Od té doby doporučuji změřit proud pojistkou č. 4.
CMC 684
Mondeo 1,8TD, MkII, 10/1999, combi
Láďa
*
*
 
Příspěvky: 30
Registrován: čtv úno 02, 2006 13:48,0
Bydliště: Řež u Prahy

Aditiva do nafty

Příspěvekod kutil » úte úno 20, 2007 9:54,0

Ahoj, od člověka co má TDCI jsem dostal radu, že mu v Delphi poradili aby do nádrže přidával motorový olej, že to lépe maže. Je nevěděl kolik. Máte s tím někdo zkušenosti?
CMC 047
KIA Sportage 2.0CRDI 4WD (nejlepší dříč), Fiesta 1.25 r.v.2001 (držák), Mondeo Ghia+ 2.2TDCi kombi r.v. 2006 (už nemám), Mondeo Trend 1.8EFi kombi r.v.1999 MKII (už nemám)
Uživatelský avatar
kutil
*****
*****
 
Příspěvky: 586
Registrován: pát zář 05, 2003 10:02,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Miloš » úte úno 20, 2007 17:01,0

Do nafty se prodávaji aditiva (bez síry). Udivuje mě, že v Delphi jsou takoví "traktoristi".
CMC 042
Mondeo 1.8TD, Turnier, 1998, Combi
Miloš
****
****
 
Příspěvky: 489
Registrován: pát zář 05, 2003 21:41,0

Re: Aditiva do nafty

Příspěvekod Bake » úte úno 20, 2007 17:22,0

[quote="kutil"]Stokrát opakovaná pravda o TDCi.Nic tam nelej.Kupuj kvalitní naftu,ta má aditiv dost.Jakákoliv přísada je v případě Fordových motorů na škodu.
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

2 Kutil

Příspěvekod Robbert » úte úno 20, 2007 17:24,0

Já bych to nedělal. Podle mě jakákoli přísada do paliva mu spíše uškodí než pomůže. Kdyby to bylo tak jednoduché, že by stačilo přidat "kapku" oleje, už dávno by to výrobci paliv dělali, nemyslíš? Je mnohem důležitější tankovat kvalitní naftu, než používat nějaké přísady. Teď je jen otázka, kde tu kvalitní naftu získat, protože ani značka pumpy neznamená jistotu, ale to už je jiné téma...
CMC 497
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016
Ford Fusion Collection Panther Black 1,4 58 kw, r.v. 2009
Ford Kuga Titanium 4x4, 2,0 TDCi, r.v. 2011
---------------------
Ford Mondeo Kombi Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - tak a druhý mazlík je prodaný
Ford Mondeo Mk. III, 2,0 TDDi, 85kw, r.v. 2002, Trend, hatchback - tak a mazlík je prodaný
Škoda Superb 1,9 TDi 96 kw prodáno
Uživatelský avatar
Robbert
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 1526
Registrován: pon dub 04, 2005 14:13,0
Bydliště: Brno venkov

Příspěvekod kutil » stř úno 21, 2007 12:24,0

Mám kamaráda u Slovnaftu a když mi říká, kam všude vozí naftu, tak jsou v ČR vlastně jen dva zdroje nafty. Takže v čem je rozdíl mezi benzínkama? Byl mi doporučen Shell a Benzina.
CMC 047
KIA Sportage 2.0CRDI 4WD (nejlepší dříč), Fiesta 1.25 r.v.2001 (držák), Mondeo Ghia+ 2.2TDCi kombi r.v. 2006 (už nemám), Mondeo Trend 1.8EFi kombi r.v.1999 MKII (už nemám)
Uživatelský avatar
kutil
*****
*****
 
Příspěvky: 586
Registrován: pát zář 05, 2003 10:02,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod lordmystic » pon dub 23, 2007 10:14,0

Olej do nafty nepřidávat, ale kvalitní aditivum rozhodně ano! Aditivum ti vylepšuje mnoho kvalitativních faktorů nafty včetně vyšší mazivosti, která je v našem případě rozhodující! České normy pro naftu prodávanou v česku mají vyšší rozsah co se týče povolené minimální kvality než co snese commonrail u TDCi, což znamená, že se ti motor poškodí díky mélo mazivé naftě, ale ta při tom splňuje normy pro ČR! Takže aditivovat, ale kvalitními aditivy!
CMC 873
Ford Mondeo 2.0 Ghia, TDCi 96@120kW, 330@420Nm, MkIII, 10/2002, liftback
http://moje.auto.cz/lordmystic/ford-mondeo.html
http://shadowork.net
Uživatelský avatar
lordmystic
***
***
 
Příspěvky: 165
Registrován: úte dub 04, 2006 11:25,0
Bydliště: Strakonice

Příspěvekod DR » pon dub 23, 2007 10:42,0

Já už jsem to někde psal, s těmi aditivy opatrně. Když pominu možnou reakci s aditivy už obsaženými v naftě (sice nepravděpodobné, ale nikoliv nemožné), pak je velmi důležité správné dávkování a promíchání aditiv a paliva - pokud se to dobře nepromíchá, tak nedodržíte předepsaný poměr a můžete vstřiky poškodit kvůli příliš velkému množství aditiva. Kdo jezdil na motorce nebo s dvoutaktem, ten si vzpomene, že olel s benzínem se buď míchal přímo ve stojanu, nebo se měl míchat v mísící konvi (kanystru). Naproti tomu, aditivum nalijete z flaštičky rovnou do nádrže, tak nějak přiměřeně a čekáte zázrak.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod lordmystic » pon dub 23, 2007 10:48,0

DR: ano promíchat aditivum je třeba pořádně. Pokud se ale tankuje pistolí od stojanu u čerpačky, tak nalujte nejprve aditivum a proud při tankování by měl bohatě stačit na promíchání. Horší by to bylo např. při tankování z kanystru. Také je tu možný problém při reakci dvou různých aditiv, ovšem u nás se krom vyjímek s aditivy v naftě nesetkáte, na rozdíl od západních sousedů, kde je nafta již aditivy běžně obohacována! Takže při tankování klasické nafty u nás aditiva ano a rozumně, při tankování u nás např. Shell V-Power diesel již aditivat nepřidávat a v zahraničí když budete tankovat u známých čerpaček také ne. Asi takhle bych to viděl jako optimální. No a když se aplikuje větší množství aditiva, tak to také nemůže být problém, sám dávám dvojnásobek doporučené dávky Stanadyne a motor má pak teprve znatelně nižší hlučnost, lepší studené starty (pravidelnější otáčky) i když že by lépe táhl, to jsem nepoznal.
CMC 873
Ford Mondeo 2.0 Ghia, TDCi 96@120kW, 330@420Nm, MkIII, 10/2002, liftback
http://moje.auto.cz/lordmystic/ford-mondeo.html
http://shadowork.net
Uživatelský avatar
lordmystic
***
***
 
Příspěvky: 165
Registrován: úte dub 04, 2006 11:25,0
Bydliště: Strakonice

Příspěvekod Bake » pon dub 23, 2007 12:18,0

[quote="lordmystic"]Zase to budu psát po několikáté dokola. Pokud se nepletu, v tématu TDCi - TDDi jsi popisoval svoji anabázi s vadnými vstřikovači, a zde zase popisuješ svoje zkušenosti s aditivy. Zkus si tyto vlákna pročíst pečlivě a zjistíš, že kdo doporučuje aditiva, má dříve či později problém se vstřikovači CR. Znovu to píšu!! Co snese koncernový motor, nebo motor staršího data výroby, nemusí Fordovo TDCi v Mondeu překousnout. Asi tu nevyřešíme proč, ale je to tak. Tento motor je velice citlivý na palivo.
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod lordmystic » pon dub 23, 2007 12:36,0

Bake: Ano máš pravdu, prošel jsem si anabází se vstřikovači. Mé Mondeo jezdilo v německu a bylo vše ok. Pak jsem auto koupil a přivezl do čech, kde jsem několikrát natankoval "obyčejnou" naftu. Žádné jzd, ale benzinu a robin oil u nás, kde není velký obrat a ta nafta nebyla dobrá. Po pár tisících km se odporoučel první vstřikovač, následně teď druhý. Až pozdě jsem si pročetl různé diskuse a až pozdě jsem začal aplikovat aditivum :(. Vědět to dřív, aditivum dávám ihned a možná jsem takové problémy neměl... Toť má rada pro ostatní, ale každý ať si to přebere po svém.
CMC 873
Ford Mondeo 2.0 Ghia, TDCi 96@120kW, 330@420Nm, MkIII, 10/2002, liftback
http://moje.auto.cz/lordmystic/ford-mondeo.html
http://shadowork.net
Uživatelský avatar
lordmystic
***
***
 
Příspěvky: 165
Registrován: úte dub 04, 2006 11:25,0
Bydliště: Strakonice

Příspěvekod Růžička » pon dub 23, 2007 13:07,0

Pořád mi připadá jednodušší a praktičtější tankovat u Shellky...
Jarda CFC 125
Ford Focus 1.8TDdi kombi Trend (90k), 5/2001
Uživatelský avatar
Růžička
****
****
 
Příspěvky: 451
Registrován: pát dub 01, 2005 7:12,0
Bydliště: Ústí nad Labem

PředchozíDalší

Zpět na Palivo - obecně

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník