Přísady do paliva

Příspěvekod Robbert » pon úno 07, 2011 11:37,0

To, že čerpací stanice nedodržují platnou normu je věc druhá. Pokud by ji totiž dodržovaly, tak má DR pravdu, že do nafty by se žádná aditiva přidávat nemusela, naopak mnoho aditiv taky není dobré. Takže zase zůstává to staré a osvědčené, tankovat u značkových čerpaček a držet se toho.
Já beru u Benziny a neměl jsem sebemenší problém a nedolévám nic...
CMC 497
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016
Ford Fusion Collection Panther Black 1,4 58 kw, r.v. 2009
Ford Kuga Titanium 4x4, 2,0 TDCi, r.v. 2011
---------------------
Ford Mondeo Kombi Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - tak a druhý mazlík je prodaný
Ford Mondeo Mk. III, 2,0 TDDi, 85kw, r.v. 2002, Trend, hatchback - tak a mazlík je prodaný
Škoda Superb 1,9 TDi 96 kw prodáno
Uživatelský avatar
Robbert
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 1526
Registrován: pon dub 04, 2005 14:13,0
Bydliště: Brno venkov

Příspěvekod johnyram » pon úno 07, 2011 11:49,0

Já bych řekl, že pravda je někde tady. Normy jsou zastaralé a nevyhovující, tudíž pro modernějsí auta skoro k prdu.
I pokud se minus dvacítce teplota pouze blíží, ale pod ni neklesá, mohou být s provozem "dieselu" potíže. Zkouška filtrovatelnosti má totiž normovanou nejistotu měření tři stupně, takže výdejní kontrolou projde i nafta s CFPP (Colf Filter Plug Point) -17 ºC. Zkušební sítko používané při měření je také mnohem hrubší než moderní filtry vznětových vozů, které se tak mohou vysráženým parafinem zanést mnohem dříve.
Mondeo, Tdci 96kw, kombi, r.v. 2005/06
Uživatelský avatar
johnyram
**
**
 
Příspěvky: 96
Registrován: čtv kvě 29, 2008 19:05,0
Bydliště: Liberec

Příspěvekod DR » pon úno 07, 2011 11:51,0

ACIDtick: co tady kdo ze sebe dělá, to radši ani nebudu komentovat ;-). Zvlášť když podle tebe všichni tak dobře znáte ČSN EN 590 :twisted:

Co se týká nafty, tak do distribuce jde nafta podle normy, a je mi naprosto jedno, co ty si o tom myslíš.

Zrovna ve tvém případě je to velmi zajímavé. Tankuješ lepší" naftu, přidáváš aditiva a přesto ti nafta zamrzá. Ale jestli by nebylo přesnější napsat, že při nižších teplotách auto nenastartuješ. Když sis jako jedinou možnou příčinu svých problémů vybral tu "lepší" (a dokonce i aditivovanou) naftu, tak já ti to vyvracet nebudu. Moje auta normálně startují i v mrazech ;-).


Robbert: čerpací stanice si naftu nevyrábějí, kupují ji od distributora. Pokud nafta u benzinky nesplňuje normu, tak to znamená, že ji u té benzinky někdo něčím pančoval, ale to by se ti u "seriozní" benzinky stát nemělo - a pokud někdo tankuje u firmy "Ředil a Míchal, s.r.o.", tak se nesmí divit, když občas nenastartuje.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod johnyram » pon úno 07, 2011 12:04,0

Dr-> sám dobře víš, že ten problém má celé spektrum benzínek Shell (osobní zkušenost) Benzina (osobní zkušenost) Aral, Omv, a podobné jednoznačně renomované firmy garantující filtrovatelnost.
A benzínky Míchal a Ředil sro a podobné výplody je tak trochu bezcenné sem tahat nemyslíš?
Mondeo, Tdci 96kw, kombi, r.v. 2005/06
Uživatelský avatar
johnyram
**
**
 
Příspěvky: 96
Registrován: čtv kvě 29, 2008 19:05,0
Bydliště: Liberec

Příspěvekod Robbert » pon úno 07, 2011 12:21,0

DR: něco takového jsem měl na mysli. Vím, že si naftu firmy jen nechávají upravovat či upravují samy. Ale prostě je to o té spolehlivosti.
Jen jsi to více dovysvětlil, díky.

Johnyram: Já byl týden v Alpách a naftu jsem bral na Benzíně v Brně a neměl jsem vůbec žádný problém... Tak tedy nevím nevím...

Tak pak snad jen doporučení: Kdo chce mít klidnější spaní doporučím Vervu od Benziny. Je sice o něco asi o korunu dražší než běžná nafta (Shell má Wpower diesel dražší asi o 3Kč :roll: ) a Benzina slibuje lepší parametry a nižší bod tuhnutí...
Kód: Vybrat vše
Vyšší mazivost nafty Verva výrazně zlepšuje ochranu palivového čerpadla a vstřikovacích trysek. Verva Diesel vykazuje lepší nízkoteplotní vlastnosti v extrémních mrazech s parametrem filtrovatelnosti až do –26 ºC.
CMC 497
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016
Ford Fusion Collection Panther Black 1,4 58 kw, r.v. 2009
Ford Kuga Titanium 4x4, 2,0 TDCi, r.v. 2011
---------------------
Ford Mondeo Kombi Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - tak a druhý mazlík je prodaný
Ford Mondeo Mk. III, 2,0 TDDi, 85kw, r.v. 2002, Trend, hatchback - tak a mazlík je prodaný
Škoda Superb 1,9 TDi 96 kw prodáno
Uživatelský avatar
Robbert
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 1526
Registrován: pon dub 04, 2005 14:13,0
Bydliště: Brno venkov

Příspěvekod johnyram » pon úno 07, 2011 12:25,0

Já taky nevím nevím. Jedna věc je jasná, zastaralá norma je k ničemu :wink:
A proč teda mají v Liberci na Vervě ceduli -39°C ? I tak když jsem natankoval celou nádrž této nej nafty, mi zamrzala i při -12°C. Čím je to podle tebe?
Nehledě na to, že od začátku prosince to byla asi 3tí vyjetá nádrž, takže nějaký mix s letní nepřípadá v úvahu.
Jinak ji tankuji stále, ale ta slepá důvěra už rozhodně alespoň u mě nefunguje :wink:
Mondeo, Tdci 96kw, kombi, r.v. 2005/06
Uživatelský avatar
johnyram
**
**
 
Příspěvky: 96
Registrován: čtv kvě 29, 2008 19:05,0
Bydliště: Liberec

Příspěvekod Robbert » pon úno 07, 2011 12:49,0

A kde bereš jistotu, že to je naftou?
Já byl týden v Alpách, kdy v noci bylo kolem -25 přes den -10 a neměl jsem sebemenší problém.
Takže nevím, jestli to u tebe bylo naftou, jestli ano, tak bude problém tam, kde bereš naftu....
CMC 497
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016
Ford Fusion Collection Panther Black 1,4 58 kw, r.v. 2009
Ford Kuga Titanium 4x4, 2,0 TDCi, r.v. 2011
---------------------
Ford Mondeo Kombi Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - tak a druhý mazlík je prodaný
Ford Mondeo Mk. III, 2,0 TDDi, 85kw, r.v. 2002, Trend, hatchback - tak a mazlík je prodaný
Škoda Superb 1,9 TDi 96 kw prodáno
Uživatelský avatar
Robbert
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 1526
Registrován: pon dub 04, 2005 14:13,0
Bydliště: Brno venkov

Příspěvekod ACIDtick » pon úno 07, 2011 13:35,0

DR píše:Zrovna ve tvém případě je to velmi zajímavé. Tankuješ lepší" naftu, přidáváš aditiva a přesto ti nafta zamrzá. Ale jestli by nebylo přesnější napsat, že při nižších teplotách auto nenastartuješ.


To není pravda. Auto nastartuje bez problémů. Chcípne až po nějaké době (v největších mrazech po třeba 20 sekundách, v mírnějších mrazech třeba po 10km jízdy).

DR píše:Co se týká nafty, tak do distribuce jde nafta podle normy, a je mi naprosto jedno, co ty si o tom myslíš.


O tomhle jsem neřekl ani slovo. Říkám, že současná norma neodpovídá mému 2 mikronovému filtru.

DR píše:pokud někdo tankuje u firmy "Ředil a Míchal, s.r.o.", tak se nesmí divit, když občas nenastartuje.


Beru pouze Benzina Verva nebo OMV. To, že můj problém je způsoben naftou, mi bylo sděleno ve dvou nezávislých servisech. Vyplývá to i z mých pozrování a ze zkušeností ostatních uživatelů tohodle motoru (mj. i spousty na tomto fóru).

Osobní útoky si, prosím, nechte do hospody, na to tady asi nikdo není zvědav. Zvědavo je tady asi spousta lidí na to, jak tenhle problém řešit.

Zatím bylo zmíněno:
A) "správná" čerpací stanice - jak jí poznám? Nafta mi zamrzla - Benzina Verva Slaný, Mladá Boleslav R10, OMV Alpine Diesel Praha Nové Butovice.
B) přísady do nafty - dávám VIF zimní, zkusil jsem i něco od Sheronu
C) pravidlená výměna palivového filtru - dávám originál Ford po 20tkm

Podle mýho názoru má na celý problém velký vliv přimíchávání biosložky.
Mondeo MKIII, 2.0 TDCi 96kW 5st. aut. , Kombi, r.v. 2004, Carving
ACIDtick
*
*
 
Příspěvky: 17
Registrován: stř úno 24, 2010 10:13,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod DR » pon úno 07, 2011 14:11,0

ACIDtick: prostým selským rozumem. Používáš naftu s CFPP -20 až -26°C, přidáváš zimní VIF a stejně nenastartuješ, nebo ti to po nastartování chcípne. Tobě z toho vychází jako nejpravděpodobnější příčina zamrzlá nafta?

V mírnějších mrazech ujedeš dokonce 10km (takže motor už je dávno ohřátý a palivový filtr by měl být taky) a až pak ti to chcípne? A pořád si myslíš, že je to zamrzlou naftou? No když myslíš ... Hlavně to zase neber jako osobní útok, já opravdu nemůžu za to, jako co se cítíš 8-)
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod ACIDtick » pon úno 07, 2011 14:28,0

Ano, vychází mi jako nejpravděpodobnější příčina "zamrzlá" nafta - ucpání palivového filtru. Pravděpodobně vlivem přimíchávání biosložek (před jejich masivnějším přimícháváním jsme neměl problém).

Opakuju, že nastartuju. Po těch 10km mi to chcíplo při podřazení z 5 na 4ku a plný plyn v -14°C - jednou.

Rád se nechám poučit, jaká jiná příčina by to mohla být. Ale hlavně jak se tomu bránit. O to mi jde. Ve vší slušnosti žádám o radu.

DR: Hádat se s někým na fóru mi přijde zbytečný. Pokus se tedy chovat slušně a nech si uštěpačný poznámky, je to fakt trapný. Viz bod 5 pravidel fóra.
Mondeo MKIII, 2.0 TDCi 96kW 5st. aut. , Kombi, r.v. 2004, Carving
ACIDtick
*
*
 
Příspěvky: 17
Registrován: stř úno 24, 2010 10:13,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod MIS » stř úno 09, 2011 13:02,0

TO ACIDtick : Z těch Tvých popisů mi stejně nějak nevychází zamrzající nafta. Proč by nyfta zamrzala v nádrži, kde je jí relativně velký objem ve velkém průřezu. Vždycky přece zamrzne nejdříve úzký průřez. Tedy hadičky a trubičky v motoru! Že by někomu zamrzlo přímo palivo v nádrži, to jsem snad ještě neslyšel. Takže potom prostě nenastartuješ a hotovo. To že bys navíc ještě ujel 10 a více km, to je fakt hodně, hodně divný.
Pravidelně tankuji Varvu již delší dobu a i přes mrazy atakující hranici -20°C jsem nikdy s touhle naftou problémy neměl. Vlastně ani s žádou jinou. Zkoušel jsem BP, OMV, Shell.
Jestli jsem to pochopil správně, Tobě se to zamrzání nafty děje opakovaně???
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Příspěvekod ACIDtick » stř úno 09, 2011 13:31,0

Pojem "zamrzání" je nepřesný. Používám ho, protože přibližně popisuje, že se do nafty vylučijí parafíny a ta následkem toho houstne, a taky protože je to už celkem zvykem (nejem na tomhle fóru).

Podle mě se ucpává palivový filtr. Jak jsou v naftě vyloučený parafíny, tak při průchodu filtrem zůstávají na "sítku" (filtačním médiu). Teda ty, co mají větší rozměr než je "oko sítka" (propustnost fiotru, u mě 2 mikrony). Filtr má pak menší průtok, nestačí se do CR dodávat dost nafty, ŘJ to vyhodnotí jako chybu, rozbliká kontrolku žhavení, přepne do nouzovýho režimu a chcípne.
To odpovídá tomu, že při nízkým zatížení (volnoběh, malá akcelerace) to je třeba v pořádku, ale při plným zátahu to má málo nafty a chcípne (to je ten případ ujetejch 10km). Výrazně to závisí na teplotě, čím nižší, tím samozřejmě horší (částečky parafínů jsou větší).
Na druhou stranu horká nafta z přepadu ve filtru zvyšuje teplotu a ty parafíny ze "sítka" zase rozpouští. Až je výsledná teplota taková, že se ty částečky rozpouští rovnou a filtr už neucpávají. Takže teď už v případě problémů držím auto třeba 15 minut na vyšším volnoběhu (během kterýho mi to třeba 5x chcípne) a můžu vyrazit.
Jenom jednou se mi stalo, že mi to v tomhle případě hůř startovalo (auto stálo týden, chytlo až na 4. pokus).

S nádrží podle mě problém není.

Stalo se mi to minulou zimu asi 4x a letos 2x. Není to tedy žádná kritická věc, ale dost to otravuje.
Mondeo MKIII, 2.0 TDCi 96kW 5st. aut. , Kombi, r.v. 2004, Carving
ACIDtick
*
*
 
Příspěvky: 17
Registrován: stř úno 24, 2010 10:13,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod MIS » stř úno 09, 2011 13:48,0

Tak to by mě teda prudilo dost silně. Vím jak "zamrzání" nafty funguje. Zvláštní je, že stejných aut tu jezdí fakt hodně, a že by se to stávalo hodně lidem, to se tedy říci nedá.... A pokud opravdu měníš pravidelně filtr, tak je to o to divnější. Asi Ti neporadím ...
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Dotaz pro zkušené!

Příspěvekod DanielM » pát bře 11, 2011 22:59,0

Pánové, mám Mondeo krátce, občas bych rád přidal do nafty aditivum, ale trošku problém. Nikde jsme to tu nenašel, jak prosím nalít do nádrže, když je tam pojistka, kterou uvolní pouze přesný průměr tankovací pistole...? :o) Díky!
Mondeo IV, diesel 103, kombi, r.v. 2008, Titanium
DanielM
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: čtv bře 10, 2011 21:52,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod gallert » sob bře 12, 2011 21:02,0

úplně stejně jako bys chtěl dolít nafut z kanystru :lol: u rezervy bys měl mít takovej plastovej nástavec,který zasunuš místo pistole a do něj už pak můžeš lejt co chceš :lol:
Mondeo 2.0 TDCi, 103kW, kombi, 2010, Enterprise(lepší Titanum), Tiptronic 6st
Mondeo kombi 2.0 TDCi ,96kW, Ghia,Tiptronic, rv: 2002 - prodáno při 260000km a vše bylo OK
Scorpio kombi 2.9i,V6 24V,automat,rv1996 _______Scorpio 5dv.,2.0i,automat,rv 1985
gallert
****
****
 
Příspěvky: 338
Registrován: sob lis 18, 2006 20:20,0

:o)

Příspěvekod DanielM » sob bře 12, 2011 22:10,0

...uff, mrknu k reservě, netušil jsem! :o) Díky ...!
Mondeo IV, diesel 103, kombi, r.v. 2008, Titanium
DanielM
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: čtv bře 10, 2011 21:52,0
Bydliště: Brno

Re: :o)

Příspěvekod DR » sob bře 12, 2011 23:53,0

U rezervy jsem nic neměl, ale trychtýře s vhodným průměrem už se dávno prodávají na benzinkách. Stojí pár desetikorun.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

:o)

Příspěvekod DanielM » ned bře 13, 2011 9:08,0

...u benzinky jsem se díval hned a dokonce nejaké zkoučel, ale žádný nepasoval, byla by nutná úprava. Můj dotaz asi spíše směřoval k tomu, jestli není nějaký "fígl"... Každopádně díky!
Mondeo IV, diesel 103, kombi, r.v. 2008, Titanium
DanielM
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: čtv bře 10, 2011 21:52,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod gallert » ned bře 13, 2011 12:21,0

no mě na ten specialní trychtýřek umístěný u rezervy upozornili při přebírání auta od prodejce a řekli,že jinak než pomocí tohoto nebo standartního stojanu u pumpy tam nic nenaliju.Čili pokud ho tam nemáte,
zřejmě vám ho prodejce(respektivě překupník pokud máte Mondeo z druhé ruky)sebral což mě v čechách vubec nepřekvapuje.
Doporučuji navštívit prodejce Ford a zkusit koupit samostatně.
Mondeo 2.0 TDCi, 103kW, kombi, 2010, Enterprise(lepší Titanum), Tiptronic 6st
Mondeo kombi 2.0 TDCi ,96kW, Ghia,Tiptronic, rv: 2002 - prodáno při 260000km a vše bylo OK
Scorpio kombi 2.9i,V6 24V,automat,rv1996 _______Scorpio 5dv.,2.0i,automat,rv 1985
gallert
****
****
 
Příspěvky: 338
Registrován: sob lis 18, 2006 20:20,0

:o)

Příspěvekod DanielM » ned bře 13, 2011 20:57,0

Tak co myslíte? Měl jsem ho tam ...! .o) Každopádně ještě jednou díky - asi bych ještě dlouho tápal ...
Mondeo IV, diesel 103, kombi, r.v. 2008, Titanium
DanielM
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: čtv bře 10, 2011 21:52,0
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Palivo - obecně

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník