Přísady do paliva

Příspěvekod tomason » ned led 02, 2011 10:51,0

ACIDtick: Tvůj mechanik je blázen,benzín odmašťuje riziko pro čerpadlo a vstřiky velké.
Naposledy upravil tomason dne ned led 02, 2011 12:04,0, celkově upraveno 1
Focus, 1.8TDCI 85, turnier, r.v. 2005, x-fun
tomason
*
*
 
Příspěvky: 37
Registrován: čtv pro 10, 2009 20:57,0
Bydliště: Praha na půl

Příspěvekod tomason » ned led 02, 2011 11:02,0

Jinak první motory co si měřé expanzní tlaky ve válcích už jezdí,je to motor v Audi Q7 3,0TDI clean diesel hlavně se prodává do USA tam mají kupodivu přísnou normu pro diesel jestli jen osobní nevím.A světe div se Opel Corsa 1,3 ECOFLEX dokáže pracovat s cetanovým číslem nafty a řídící jednotka ví co se děje při spalování v motoru.
Focus, 1.8TDCI 85, turnier, r.v. 2005, x-fun
tomason
*
*
 
Příspěvky: 37
Registrován: čtv pro 10, 2009 20:57,0
Bydliště: Praha na půl

Příspěvekod bubas » čtv led 06, 2011 14:04,0

to Jenyk: no jo, loni jsem jezdil s VIFem, letos jsem to nějak podcenil :-) Každopádně po té zkušenosti už opět vesele aditivuju a jezdím :-)
Tu předvánoční naftu jsem bral u Rudné na dálnici, většinou beru na střídačku Globus a Benzinu, kde zrovna jsem.
Mondeo, 2.0 TDCi 85 kW, Kombi, r.v. 2005, Trend
bubas
**
**
 
Příspěvky: 66
Registrován: úte črc 29, 2008 22:01,0

Příspěvekod Lukas » čtv led 06, 2011 22:11,0

Mě stálo auto od 26. až do Nového roku na chulupě, 24. natankována plná u agipu, pak -10 a ani ťuk... Vůbec jsem to nanastartoval, motor běžel vždycky tři vteřiny a konec... Pomohl až přímotop pod nádrží. Vážně už nevím co tankovat :twisted: :twisted: :twisted:
CMC 388
Mondeo Mk IV, 09´ Kombi 2,2, TDCI, Titanium S
C - max 2010, 1,6i, Gen X
Mondeo Mk II, 97´ kombi 1,8i 16V, GLX
________________________________________
Škoda Fabia ´02 1,9 TDI 74 kw - Comfort :-) - služební
ex. Mondeo Mk II, 96´ kombi 1,8i 16V, Ghia, Mondeo Mk III, 06´ kombi 2,2 TDCI, Titanium X
Uživatelský avatar
Lukas
*****
*****
 
Příspěvky: 509
Registrován: čtv čer 17, 2004 14:56,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod MIS » pát led 07, 2011 10:45,0

TO Lukas : Pokud máš třeba usazenou vodu v nádrži (nebo v palivovém vedení nebo filtru), tak můžeš tankovat, co chceš a zamrzne Ti to stejně....
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Příspěvekod Lukas » pát led 07, 2011 15:33,0

Filtr jsem samozřejmě hned vyměnil, po vodě ani stopa. Kolega mimochodem po stejné naftě s mazdou zamrznul taky. Vloni jsem skončil po shellu, letos agip, jsem zvědav kdo to bude příští rok.... :lol:
CMC 388
Mondeo Mk IV, 09´ Kombi 2,2, TDCI, Titanium S
C - max 2010, 1,6i, Gen X
Mondeo Mk II, 97´ kombi 1,8i 16V, GLX
________________________________________
Škoda Fabia ´02 1,9 TDI 74 kw - Comfort :-) - služební
ex. Mondeo Mk II, 96´ kombi 1,8i 16V, Ghia, Mondeo Mk III, 06´ kombi 2,2 TDCI, Titanium X
Uživatelský avatar
Lukas
*****
*****
 
Příspěvky: 509
Registrován: čtv čer 17, 2004 14:56,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod MIS » pát led 07, 2011 15:56,0

Třeba stihneš ještě nějakou "dobrou" značku ještě letos! :cry: Přece jenom, zima ještě nekončí! :cry: :cry: :cry:
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Příspěvekod ACIDtick » sob led 08, 2011 22:35,0

Já mám stejnou (špatnou) zkušenost s Benzina Verva, OMV Alpin diesel, Robin oil, vše se zimním VIFem. Stalo se mi to i s nově vyměněným palivovým filtrem. Jinak jezdím bez problémů.

Myslím, že to ani nebude tak značkou jako přimíchávanejma biosložkama. Dokud se do nafty MEŘO nepřidávalo, nezaznamenal jsem žádný problém. Ale těch současný 6% už je asi moc.

Z internetu jsem vyzkoumal:

U nafty se v souvislosti s teplotou uvádějí různé parametry - nejčastěji jde o tzv. "filtrovatelnost" (cold filter plugging point - CFPP). Je to oněch známých -20° pro zimní naftu třídy 1 F a -32°C pro třídu 2 (arktickou). Určí se podle normy jako minimální teplota při které se přefiltruje 20cc (0,02 litru) paliva přes filtr 45 mikronů do 1 minuty (zhruba řečeno).
Co to říká nám s 2 mikronovými filtry? Nic. Nám něco říká parametr CP (Cloud point), česky "teplota vylučování parafínů" TVP. Ta je o pro zimní naftu -8°C a pro arktickou -22°C. Pro 2mikronové filtry se jako hraniční teplotní parametr doporučuje právě CP.
Našl jsem i další zajímavý jevy kolem nafty - ale většinou se týkaly USA, takže nevím jestli se na nás vztahují. Je to třeba "Wax Drop Out", což je jev který nastane když necháme naftu v nějaký nízký teplotě (třeba pro zimní naftu by to mohlo být -10°C) delší dobu (2 až 3 dny) - začnou se vylučovat krystalky parafínů v takovém množství, že pak ucpou filtr. Je to jiný jev než který testuje CFPP a CP - podle nich by mělo být při dané teplotě v naftě mnohem míň krystalků.
Taky jsem našel, že bionafta na sebe mnohem víc váže vodu a že spousta problémů, o kterých si myslíme že jsou způsobeny parafíny, jsou způsobena vodními krystalky.

Vypadá to, že "zamrzání" (ucpáváním filtru parafínem) nafty je reálný fakt, kombinace vlastností dostupné nafty a konstrukce motoru.

Určitě to záleží na konkrétním motoru (třeba kolega s Focusem 1.6TDCi nemá žádný problém), autě, benzínce. Třeba to je taky jen smůla.

Řešení je dát filtr větší propustností, to se mi ale nechce kvůli vstřikům. Nebo používat arktickou naftu, kterou ale nevím kde mám v Praze a okolí sehnat. A doufat, že zákonodárci dostanou rozum a přestanou nás nutit kupovat naftu smíchanou s MEŘO.
Mondeo MKIII, 2.0 TDCi 96kW 5st. aut. , Kombi, r.v. 2004, Carving
ACIDtick
*
*
 
Příspěvky: 17
Registrován: stř úno 24, 2010 10:13,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod koudak » pon led 10, 2011 10:13,0

Mám dotaz. Když zmrzne nafta respektive se parafinem zacpe filt, je po rozmrznutí nutné vyměniát filtr? Parafín by se měl rozpustit a filtr by se měl zprůchodnit. Nebo jak to vlastně je?
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW, combi, r.v. 10/2004, 6 speed, EURO 4, ghia Ex., bez DPF, 230 tkm
koudak
****
****
 
Příspěvky: 227
Registrován: pát srp 22, 2008 22:42,0

Příspěvekod Lukas » pon led 10, 2011 12:51,0

Nezbytně nutné to není, filtru se nic nestane. Ale výměna je vhodná, většinou v něm bývá i voda a člověk je pak klidnější... Já se snažím mít vždy před zimou filtr nový, ale jak je vidět z mých zkušeností je mi to k ... :cry:
CMC 388
Mondeo Mk IV, 09´ Kombi 2,2, TDCI, Titanium S
C - max 2010, 1,6i, Gen X
Mondeo Mk II, 97´ kombi 1,8i 16V, GLX
________________________________________
Škoda Fabia ´02 1,9 TDI 74 kw - Comfort :-) - služební
ex. Mondeo Mk II, 96´ kombi 1,8i 16V, Ghia, Mondeo Mk III, 06´ kombi 2,2 TDCI, Titanium X
Uživatelský avatar
Lukas
*****
*****
 
Příspěvky: 509
Registrován: čtv čer 17, 2004 14:56,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod johnyram » pon led 31, 2011 16:37,0

Jak na to tak koukám, nejsem rozhodně sám kdo má se zamrzáním nafty problémy.
Tak bohužel vám musím oznámit jednu věc, tankuji jen a pouze Verva Diesel od Benziny. Před 4ma dny jsem nacpal plnou jako vždy (měl jsem prázdnou ) Je to zimní nafta, garantovaná dle cedulky do -39 Což se mi zdá jako blbost, většinou garantují tak -20 až -25, ale to nevadí. Dnes stálo auto venku a při -12°C mi zamrzla nafta. Auto chcípalo a cukalo, nejelo. Zajel jsem tedy do garáže, dal Vif zimní, který jsem já blbec nedal při tankování s tím, že zamrznutí nehrozí. Takže jsem poučen, a již bez Vifu ani ránu. Za 5 minut už drželo volnoběh, a bylo to naštestí v cajku.

Co z toho plyne?
Je na to Mondeo citlivé až moc?
Nebo se v ČR už absolutně nedá věřit nikomu a ničemu?
Ať tak či tak, jedině Vif, Vif, Vif,Vif, Vif, Vif, :wink:
Mondeo, Tdci 96kw, kombi, r.v. 2005/06
Uživatelský avatar
johnyram
**
**
 
Příspěvky: 96
Registrován: čtv kvě 29, 2008 19:05,0
Bydliště: Liberec

Příspěvekod koudak » pon led 31, 2011 17:02,0

Hm, no já musím říct, že mi nafta (beru vždy vervu, VIF nepřidávám) nezamrzla za dva roky ještě ani jednou. Je pravda, že bydlím v Praze a nízké teploty se tu příliš často nevyskytují, nicméně jezdím v zimě na hory, kde je občas tuhá zima a ani tam mi nafta nezamrzla. Musím to zaťukat!
Tak nevím, kde je zakopaný pes?...
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW, combi, r.v. 10/2004, 6 speed, EURO 4, ghia Ex., bez DPF, 230 tkm
koudak
****
****
 
Příspěvky: 227
Registrován: pát srp 22, 2008 22:42,0

Příspěvekod johnyram » pon led 31, 2011 18:03,0

koudak -> tak to by mě taky zajímalo. Každopádně Vif to zatím řeší, na Benzině se mi slušně a za Benzinu omluvili (přístup ukázkový) ale o to mi nešlo. Mě šlo o důvod proč se to vlastně u Mondea ( a určitě i jiných dieslů ) vůbec děje. Co je špatně, a jak se tomu krom Vifu vyvarovat. :?:
Mondeo, Tdci 96kw, kombi, r.v. 2005/06
Uživatelský avatar
johnyram
**
**
 
Příspěvky: 96
Registrován: čtv kvě 29, 2008 19:05,0
Bydliště: Liberec

Příspěvekod ACIDtick » pon led 31, 2011 18:12,0

Mě aditiva jako je VIF nepomáj. Vyzkoušel jsem jich několik, dával jsem větší dávky a stejně to "mrzlo".
A to se o auto starám, měním palivový filtr (originál), kupuju "lepší" naftu.

Teď jsem objevil u Globusu v Praze-Zličín "arktickou" naftu. Máte s ní někdo zkušenost?
Zdá se mi na ní motor tišší než na OMV. Jsem zvědav, jak si poradí s většími mrazy (pokud letos ještě budou).
Mondeo MKIII, 2.0 TDCi 96kW 5st. aut. , Kombi, r.v. 2004, Carving
ACIDtick
*
*
 
Příspěvky: 17
Registrován: stř úno 24, 2010 10:13,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Růžička » pon led 31, 2011 19:49,0

U nás (Ústí nad Labem) je Verva na stojanu označená coby nafta pro mírné pásmo...
Zajímavé je, že dřív jsem jezdil na Shell (V-power diesel) a teď na Vervu, v obou případech bez aditiv a neměl jsem nikdy ani náznak zamrznutí.
Jarda CFC 125
Ford Focus 1.8TDdi kombi Trend (90k), 5/2001
Uživatelský avatar
Růžička
****
****
 
Příspěvky: 451
Registrován: pát dub 01, 2005 7:12,0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvekod dj.DEKL » pon led 31, 2011 22:05,0

ACIDtick: zřejmě maj jenom nálepky akrtická, jako měli v Čakovicích, než sem se mailem dotazoval zda opravdu je arktická... teď už maj nálepky mírné klima.
------------ Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 ------------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
Uživatelský avatar
dj.DEKL
***
***
 
Příspěvky: 107
Registrován: ned říj 17, 2004 15:08,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod tomason » ned úno 06, 2011 16:45,0

Protože v rafinerie šetří a dělat arktickou naftu je drahé,samozřejmě bylo avizované oteplení k čemuž došlo.Tak tankovat arktickou naftu je trochu luxus.
Focus, 1.8TDCI 85, turnier, r.v. 2005, x-fun
tomason
*
*
 
Příspěvky: 37
Registrován: čtv pro 10, 2009 20:57,0
Bydliště: Praha na půl

Příspěvekod DR » ned úno 06, 2011 16:53,0

Píšu to sem pořád dokola. Nafta pro mírné pásmo je naprosto dostatečná, v zimním období má zaručenou filtrovatelnost do -20°C, což by (snad s výjimkou tvrdých horalů) mělo stačit všem. http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?p=84454#84454
DR píše:...U nás se prodává tzv. "Nafta pro mírné klima" Její filtrovatlenost v závislosti na teplotě je dle normy ČSN EN 590 definována takto:

od 15. 04. do 30. 09. třída B podle filtrovatelnosti (CFPP max. 0 °C)
od 01. 10. do 15. 11. třída D podle filtrovatelnosti (CFPP max. –10 °C)
POZNÁMKA Při přechodu z třídy B na třídu D se u konečného prodejce na výdejním stojanu u ČS po dobu od 01.10. nejdéle do 15. 10. připouští směs obou tříd B a D, přičemž CFPP vydávané motorové nafty musí vyhovovat nejméně třídě B, tj. max. 0 °C.

od 16. 11. do 28. 02.1) třída F podle filtrovatelnosti (CFPP max. –20 °C, Cloud point max. -8 °C)
1) POZNÁMKA: V přestupném roce do 29. 02.

Pro čerpací stanice je povinnost zabezpečit zimní motorovou naftu třídy F pro mírné klima s parametrem filtrovatelnosti –20 °C od 1. 12.

Suma sumárum, dokud nebude mez 1.12. až 28.2. mráz větší, než -20°C, není potřeba do nafty v nic přidávat.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod ACIDtick » pon úno 07, 2011 10:14,0

DR píše:Píšu to sem pořád dokola.

... a podle mého názoru z ostatních diskutujících tak trošku děláš hlupáky, viď?
Dolož své tvrzení "Nafta pro mírné pásmo je naprosto dostatečná" nečím pádnějším než výpisem normy, tu všichni dobře známe.

Já a spoustu dalších (nejenom na tomhle fóru) máme reálnou zkušenost, že běžně tankovaná nafta "zamrzá" i při vyšších teplotách než je -20°C.

Místo opakování známých faktů (viz třeba můj 10 příspěvků starý příspěvek z 8.1.) nám raději poraď, co s tím.
Mondeo MKIII, 2.0 TDCi 96kW 5st. aut. , Kombi, r.v. 2004, Carving
ACIDtick
*
*
 
Příspěvky: 17
Registrován: stř úno 24, 2010 10:13,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod johnyram » pon úno 07, 2011 11:36,0

Přesně tak, co to má za smysl citovat dokola normu? Když mi to zamrzalo při -12°C a na pumpě tvrdili že je to nafta do -39°C. K čemu je norma několikrát citovaná dobrá? Asi je něco špatně.
Buď je to v autě, nebo v naftě, a když vidím, že s tím má problém kde kdo, tak mi přijde že norma je v tomto případě tak trochu na ho.no, protože třeba u Tatry by to na ní jelo třeba i v -40°C.
Takže mě se Vif osvědčil, a nevím čemu věřit. A myslím, že je cílem nás všech dopracovat se osvědčeného receptu, jak se nemilému problému s auty s motory CR vyvarovat.
Mondeo, Tdci 96kw, kombi, r.v. 2005/06
Uživatelský avatar
johnyram
**
**
 
Příspěvky: 96
Registrován: čtv kvě 29, 2008 19:05,0
Bydliště: Liberec

PředchozíDalší

Zpět na Palivo - obecně

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník