Přísady do paliva

Příspěvekod MIS » pát pro 11, 2009 9:23,0

Můj názor : To bys nemohl tankovat ani prémiová paliva s aditivy Typu BP Ultimate, Schell V-Power nebo Verva. Ty mají také poměrně silný čistící účinek.
Například já používám aditivum VIF, které se ředí 1:1000, v palivu je ho tedy 0,1%. To je množství, které podle mě není schopno odbourávat usazeniny jednorázově, maximálně je může postupně rozpouštět.
Ale jak jsem napsal nahoře, je to jen můj názor, na tohle Ti samozřejmě nikdo záruku nedá. Většina z nás koupila auto z druhé ruky s nějakým počtem ujetých km a předpokládám, že jen málokdo ví, jestli jeho předchozí majitel aditivoval, či nikoliv. A zatím zde nikdo nepsal, že by mu uvolněné usazeniny zničily vstřikování. Většina ohlasů byla naopak kladná - tišší motor a nižší spotřeba.
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Test - zimní aditiva

Příspěvekod štíreček » čtv úno 04, 2010 18:00,0

Ford C-max 1,6TDCI 80kW DPF 2008 Obrázek
http://stirecek.rajce.idnes.cz/Novy_For ... DCI_sport/
http://moje.auto.cz/stirecek1/ford-c-max-1.html
Ford focus, 1,8TDDI 66kW, combi, r.v. 28.11.2002, provoz 2003,trend. - protiúčet 2009
Ford escort 1,8d combi r.v.1993-prodáno 2005
Uživatelský avatar
štíreček
****
****
 
Příspěvky: 424
Registrován: čtv pro 27, 2007 22:26,0
Bydliště: Hodonín

Příspěvekod MIS » pát úno 05, 2010 8:07,0

Ahoj Štírečku! Díky za příspěvek, ale všiml jsi si, že test je z 01/2008? Já už ho četl, někteří kluci určitě ještě ne, takže přínos to má! Ale jenom aby si někdo nemyslel, že je to nějaký poslední test! Ona hned první věta toho článku : "Redakce časopisu Autodiesel opět zopakovala .... " by mohla být v tomhle směru poněkud zavádějící ...
Měj se!
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Příspěvekod štíreček » pát úno 05, 2010 17:23,0

Tak to jsem si nevšiml, test zimních aditiv jsem nečetl žádný, tak jsem myslel, že je nový. Kdybys někde našel nový, tak aktualizuj :wink:
Ford C-max 1,6TDCI 80kW DPF 2008 Obrázek
http://stirecek.rajce.idnes.cz/Novy_For ... DCI_sport/
http://moje.auto.cz/stirecek1/ford-c-max-1.html
Ford focus, 1,8TDDI 66kW, combi, r.v. 28.11.2002, provoz 2003,trend. - protiúčet 2009
Ford escort 1,8d combi r.v.1993-prodáno 2005
Uživatelský avatar
štíreček
****
****
 
Příspěvky: 424
Registrován: čtv pro 27, 2007 22:26,0
Bydliště: Hodonín

Příspěvekod pava » pon úno 08, 2010 12:49,0

Další test bude v jarním čísle, nebudou to sice aditiva, ale opět velký test naft od různých prodejců. jsem zvědavý hlavně na Vervu, jestli má opravdu deklarovaných 60 jednotek cetanového čísla.
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW, kombi, r.v. 2004, Ghia+ včetně kůže (5-st. tiptronic automat) Navi Denso, DVD multimédia Ford Obrázek
Obrázek
pava
***
***
 
Příspěvky: 148
Registrován: stř čer 25, 2008 23:29,0

Příspěvekod henrys » úte lis 09, 2010 9:48,0

Aspoň, že ty testy josu. Teď už člověk neví, kde by měl tankovat.
Mondeo, 2.6 TDCi 125KW, sedan, r.v. 2005, ghia
henrys
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: pon lis 08, 2010 13:51,0

OFICIELNÍ stanovisko viz návod k obsluze (primo od Ford.cz)

Příspěvekod robertk007 » úte lis 16, 2010 20:47,0

OFICIELNÍ stanovisko (viz návod k obsluze) je:

Vozidla se vznětovým motorem
Používejte motorovou naftu podle
specifikace EN 590 nebo ekvivalentní.
Nemíchejte ji s jakýmkoliv olejem,
benzinem nebo jinými kapalinami.
Motorová nafta obsahující příměs RME
(bionafty) do 5 % je přípustná.
Dlouhodobé používání přísad pro
zabránění voskovatění paliva se
nedoporuČuje. Nepřidávejte do motorové
nafty petrolej nebo benzin.

ZKUŠENOST je taková, že proplach při výměně palivového filtru prostředkem DIC od fy.TEC2000 je účinný

S pozdravem,
Honza


P.S.: Vzdy jsem zil v presvedceni, ze se i bez diakritiky pise OFICIALNI (ale je to mozna tim, ze jsem cestinu studoval jeste za starych pravidel). Jsem novopecenym majitelem Mondea Mk.III 130PS. Ale prave sam Ford mne uvrhl do zmatku (ted se nikdo prosim neurazejte), ale je schopen clovek co napise NEOFICIELNI odborne posoudit tak slozitou vec, jako jsou aditiva ?? (zvlast v CR. Stoprocentne mam odzkousene, ze obycejny Shell cerpany v Nemecku "jel" mnohem lepe nez superpredrazene Top palivo te same znacky prodavane zde. Porovnani bohuzel bylo na koncernovem sluzebnim voze).
Mondeo, 2.0L Duratorq DI CR (130PS) 128.22159582, Kombi, r.v. 2005, Turnier
robertk007
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: čtv lis 04, 2010 22:28,0
Bydliště: Praha

OFICIELNI stanovisko .....

Příspěvekod robertk007 » úte lis 16, 2010 20:52,0

P.P.S.: pokud si vzpominam, vsechny CS maji sve stojany oznacene EN 590. Takze tedy predsi nemuze byt rozdil v tom, kde si natankuji naftu (ironie).
Takze proc vsechny certifikovane servisy Ford doporucuji a prodavaji aditiva ?? Ze by jenzalusk na provize ??
Mondeo, 2.0L Duratorq DI CR (130PS) 128.22159582, Kombi, r.v. 2005, Turnier
robertk007
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: čtv lis 04, 2010 22:28,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod štíreček » úte lis 16, 2010 21:32,0

Pro českou normu motorové nafty platí cetanové číslo 51. Výrobci motorů s emisní normou 4 a 5 vyžadují cetanové číslo 55-60, většímu rozmezí se motory neumí přizpůsobit. Shell power má 53,2, benzina top Q 54,1, verva 62, mezi tím je OMV s cetanovým číslem 57,1. Něco doladí aditivum. Norma pro bio je max 7%. Aditiva dávat můžeš, ale nemusíš, je to lepší proti korozi a lepšímu mazání, ale meřo maže velmi dobře, alespoň jedna výhoda.
Jinak německý shell má kolem 58 cetanů!
Ford C-max 1,6TDCI 80kW DPF 2008 Obrázek
http://stirecek.rajce.idnes.cz/Novy_For ... DCI_sport/
http://moje.auto.cz/stirecek1/ford-c-max-1.html
Ford focus, 1,8TDDI 66kW, combi, r.v. 28.11.2002, provoz 2003,trend. - protiúčet 2009
Ford escort 1,8d combi r.v.1993-prodáno 2005
Uživatelský avatar
štíreček
****
****
 
Příspěvky: 424
Registrován: čtv pro 27, 2007 22:26,0
Bydliště: Hodonín

nafta a mráz

Příspěvekod Mirda » ned pro 19, 2010 0:23,0

Tak mne potkala nemilá věc.A to zamrzlá nafta,lépe řečeno vedení nafty(zřejmě trubky pod autem).Naštěstí v neštěstí se mi to stalo blízko kde pracuji.Takže odtažení do vytopené dílny a cca 3hodky čekání.Nalil jsem jakýsi aditiv s antigelem od STP a doufám že bude klid.Jel jsem ještě natankovat k OMV.Mají ošetřenou naftu do -20°(prý).Tak teď jen doufám že už bude klid a ty za....ý mrazy poleví. :x
Ford Mondeo 1.8 TDCI,sedan,92Kw,6speed(2008),červená Tango,no DPF
Audi A2 1.4 TDI,black pearl(lunární vozítko)
Ford Mondeo Combi CLX 1.8TD(1997),magor mi nabořil zezadu(totálka),loučil jsem se s těžkým srdcem
Uživatelský avatar
Mirda
****
****
 
Příspěvky: 230
Registrován: čtv zář 15, 2005 19:54,0
Bydliště: Bílina

Re: nafta a mráz

Příspěvekod DR » ned pro 19, 2010 10:25,0

Mirda: "teplotní odolnost nafty" u nás jednoznačně definuje norma. viz http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?p=84454#84454
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Mirda » ned pro 19, 2010 16:23,0

To je sice hezký ale ohánět se na silnici se zamrzlou naftou normou je asi prd platný.Jinak tankuju kde mi zrovna stojí pumpa u cesty.Takze bych dle norem měl být v poho.Bohužel ale zamrzla.Filtr mam měněný a nikdy jsem takoý problém neřešil.A to minulé zimy byly taky tuhé.Holt někde byl šmejd.Co už teď nadělám.NIC! :(Psal jsem to jen proto aby to také třeba někoho nepotkalo.Nejhorší na tom je že nepomůže nic než odtah do tepla.Jinak dnes a včera jsem jezdil už v pohodě.A to bylo u nás -13°.Když se mi stala ta nemilá věc bylo -15°.
Ford Mondeo 1.8 TDCI,sedan,92Kw,6speed(2008),červená Tango,no DPF
Audi A2 1.4 TDI,black pearl(lunární vozítko)
Ford Mondeo Combi CLX 1.8TD(1997),magor mi nabořil zezadu(totálka),loučil jsem se s těžkým srdcem
Uživatelský avatar
Mirda
****
****
 
Příspěvky: 230
Registrován: čtv zář 15, 2005 19:54,0
Bydliště: Bílina

Příspěvekod DR » ned pro 19, 2010 20:57,0

Mirda: to není žádné ohánění se normou, to je zcela konkrétní informace, jak to u nás s naftou má fungovat. Abys každý věděl, že nafta natankovaná v listopadu má odolnost jen do -10°C. A že naftu ošetřenou do -20 nemá v prosinci jen OMV, ale stadardně všichni (měli by mít). Proč ti zamrzla, to je otázka, mohla to být špatná nafta (zbytek z listopadu s nižší teplotní odolností) , mohla to být voda v nádrži, kdo ví...

BTW, když jsme u těch konkrétníchi nformací, kdy jsi ty tu svou zamrzlou naftu natankoval a kde?
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod štíreček » pon pro 20, 2010 11:30,0

Mirda: Možná jsi tam měl naftu ještě z listopadu nebo jsi vyjel nádrž příliš do dna a mohly se nasát nečistoty nebo voda.

Jinak zákonem stanovené normy filtrovatelnosti nestačí na současné jemnější filtry commonrailů, než ty na kterých se podle normy filtrovatelnost měří. Takže stačí -13 na to, aby nafta ucpala filtr. Zástupci některých firem nepřímo doporučují dávat aditiva, i když třeba benzina při teplotách pod -20 má arktickou naftu do -30 a aditivují i vervu při poklesu teplot pod -20 na mínus 26stupňů. Čepro do aditivované nafty optimal diesel nedoporučuje přidávat další aditiva, nebylo by to již efektivní. Přísady jsou však efektivní pouze v případě, že se přimíchávají nad bodem zákalu, nejlépe nad bodem mrazu. Viz. autodiesel.
Ford C-max 1,6TDCI 80kW DPF 2008 Obrázek
http://stirecek.rajce.idnes.cz/Novy_For ... DCI_sport/
http://moje.auto.cz/stirecek1/ford-c-max-1.html
Ford focus, 1,8TDDI 66kW, combi, r.v. 28.11.2002, provoz 2003,trend. - protiúčet 2009
Ford escort 1,8d combi r.v.1993-prodáno 2005
Uživatelský avatar
štíreček
****
****
 
Příspěvky: 424
Registrován: čtv pro 27, 2007 22:26,0
Bydliště: Hodonín

Příspěvekod Robbert » čtv pro 23, 2010 9:45,0

Benzina teď v zimě na vybraných stanicích dodává naftu která parafinuje - ucpává filtr později. Týká se to i Vervy, která je pznačena na výdejních stojanech hvězdičkou.
CMC 497
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016
Ford Fusion Collection Panther Black 1,4 58 kw, r.v. 2009
Ford Kuga Titanium 4x4, 2,0 TDCi, r.v. 2011
---------------------
Ford Mondeo Kombi Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - tak a druhý mazlík je prodaný
Ford Mondeo Mk. III, 2,0 TDDi, 85kw, r.v. 2002, Trend, hatchback - tak a mazlík je prodaný
Škoda Superb 1,9 TDi 96 kw prodáno
Uživatelský avatar
Robbert
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 1526
Registrován: pon dub 04, 2005 14:13,0
Bydliště: Brno venkov

Příspěvekod bubas » čtv pro 30, 2010 13:49,0

Na Benzine jsem tankoval plnou nádrž těsně před Vánoci a dneska mi auto cestou do práce spadlo 2x do nouzového režimu.
Bydlím v Rudné, teploměr mi ukazoval nejnižší teplotu z noci -17st. Ráno jsem vyrážel při -13 a na Barandovské spojce jsem dvakrát stavěl...
Počítám, že to bude právě naftou a teplotou a to zítra vyrážíme na hory :-)
Mondeo, 2.0 TDCi 85 kW, Kombi, r.v. 2005, Trend
bubas
**
**
 
Příspěvky: 66
Registrován: úte črc 29, 2008 22:01,0

Příspěvekod ACIDtick » čtv pro 30, 2010 18:28,0

Zmrzlá nafta (odborně zparafínovatělá)? To znám moc dobře.

Já jsem bral předevčírem OMV Alpin Diesel + 1:250 Sheron Diesel aditiv zimní (doporučeno přitom jen 1:1000) a dnes ráno při -12°C (teploměr auta) start na 4. pokus, po cestě první 4km nad 2000ot/min citelné kolísání výkonu (jak motoru chyběla nafta, pak se zase docucla, pak se filtr zase přicpal, a furt dokola), naštěstí bez nouzáku. Pak to stálo 2 hodiny na sluníčku a jelo to už dobře.
Před 2 týdny Benzina Verva + Vif zimní, teploměr -14°C, cca 5km po startu, prudší kopec na dálnici, podřazení z 5 na 4 při cca 100km/h a nouzák. Nový start a jelo to normálně.
Btw. palivový filtr měněn v říjnu před cca 5000km.

Co s tím? Asi nic. Minulou zimu se mi to stalo 3x. Výměna palivového filtru nepománá, příplatková nafta nepomáhá, aditiva nepomáhají.

Můj mechanik radí 3 litry benzínu na plnou nádrž. Na to jsem zatím neměl odvahu...
Mondeo MKIII, 2.0 TDCi 96kW 5st. aut. , Kombi, r.v. 2004, Carving
ACIDtick
*
*
 
Příspěvky: 17
Registrován: stř úno 24, 2010 10:13,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Jenyk » čtv pro 30, 2010 19:48,0

Rudná? Na to slyším. Nafta standard Globus a zimní VIF, zatím no problem. Snad to nezakřiknu....
CMC604
Mondeo Titanium Kombi, Duratec 2,5 V6 125 kW, Durashift 5-Tronic, 2005
Cadillac Eldorado Convertible, V8 8,2 190 HP SAE, 1975
Cadillac Sixty Special, V8 4,9 200 HP, 1993
Uživatelský avatar
Jenyk
****
****
 
Příspěvky: 355
Registrován: sob zář 10, 2005 14:43,0
Bydliště: Západně od Prahy

Příspěvekod Mondík » pát pro 31, 2010 12:24,0

Nevím jak je na tom letos zimní nafta, ale nechápu jak vám zamrzá. Já mám zásobu letní nafty a přechodový nafty (listopad). Míchám napůl letní s tou přechodovou a dávám trojnásobnou dávku VIFu.
Při -19 start na první pokus, a jízda bez problémů.
Mám v průhledném kanystru letní naftu s VIFem, a mám ho venku na mrazu. Mám to jen pro představu jak vypadá nafta v mojí nádrži. Při těch -19 byla na dně jen slaboučká vrstvička parafínu.
Pro ty co mají problémy se zamrzlou naftou bych doporučil zvýšit dávkování VIFu, a měli by být bez problémů.
CMC 110
Hyundai Santa Fe II 2,2 CRDI 114 kW
Ford Mondeo, 2,0 TDDI,85 kW,EGR OFF,kombi,klima,rv 2002, Trend (prodáno)
karavan Hobby Excellent 560Kmfe rv 2011
Fiat Brava 1,6 16V 74 kW klima rv 1999
Uživatelský avatar
Mondík
***
***
 
Příspěvky: 160
Registrován: úte lis 11, 2003 21:32,0

Příspěvekod štíreček » pát pro 31, 2010 12:56,0

Ten vif je třeba mít doma v teple a přidat před natankováním, na mrazu taky zrosolovatí a v nádrži se už nerozpustí, takže je zbytečný. Do teď jezdím bez něj, protože ho vždy zapomenu doma a zatím to jede. Je fakt, že velké mrazy tu zatím nejsou, byl jsem na valašsku -15 a taky bez problémů. Nafta jak kdy, většinou benzina, teď eurooil, čsad.
Ford C-max 1,6TDCI 80kW DPF 2008 Obrázek
http://stirecek.rajce.idnes.cz/Novy_For ... DCI_sport/
http://moje.auto.cz/stirecek1/ford-c-max-1.html
Ford focus, 1,8TDDI 66kW, combi, r.v. 28.11.2002, provoz 2003,trend. - protiúčet 2009
Ford escort 1,8d combi r.v.1993-prodáno 2005
Uživatelský avatar
štíreček
****
****
 
Příspěvky: 424
Registrován: čtv pro 27, 2007 22:26,0
Bydliště: Hodonín

PředchozíDalší

Zpět na Palivo - obecně

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník