Extra paliva (V-Power ...)

Příspěvekod petrsa » pon pro 07, 2009 16:18,0

Vážený augusto, zjevně nevíš o čem píšeš. Tak až si zjistíš objektivní informace a správně je vyhodnotíš, pak můžeš psát zasvěcené příspěvky.

btw. Když už jsi tak zasvěcený a máš kvalitní informace od "zkušených a znalých" novinářů, tak se tady rozepiš i pro ostatní, co to je ta ......"jen pridana cistici složka", a dál nám napiš, proč ....."Jinak ta nafta zustala uplne stejna vcetne cetanu." A buď přesný, když už chceš ostatním něco nového sdělit.
CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod MIS » stř pro 09, 2009 10:33,0

TO Augusto : Osobně nejsem žádným velkým propagátorem prémiových paliv, ale faktem zůstává, že je v autě používám a moje auto na ně, dle mého dojmu, jezdí lépe a podle "dojmu" palubního počítače i méně žere. Mít ale třeba starou Octavii nebo Passata, tak to moc neřeším.
Na druhou stranu bych Ti doporučil nejdříve nastudovat fakta, protože například syntetická složka GTL u V-POWER Diesel přímo zvyšuje cetnaové číslo nafty. (otázkou zůstává její podíl v palivu) A jestli chceš srovnávat starý "český" V-POWER diesel s tím novým a tvrdíš, že jsou stejné, pak se domnívám, že jsi poněkud mimo. Promiň.... :?
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Příspěvekod chmelko » stř pro 09, 2009 21:33,0

ja už skrátka možem s čistym svedomím potvrdit ,že "premiovy" benzin naj poznat hlavne pri volnobehu a nizskych otáčkachl...skratka zjednodušene povedane mi to prijde, ako by som si malinko pridaval sytič mechanicky..motor nevybruje, nekolisa..ale drží si svoje a aj radšej sa ženie do otačok..
focus, 1.6 Zetec-SE 74, hatch, r.v. 2003, taký miš maš http://forum.ford-club.cz/viewtopic.php?f=163&t=1476
chmelko
**
**
 
Příspěvky: 94
Registrován: sob dub 18, 2009 11:14,0

Agip Diesel Tech

Příspěvekod Pafko » sob kvě 08, 2010 10:48,0

Zdravím všechny, chtěl bych se zeptat na váš názor na naftu Agip Diesel TECH. Určitě nečekám, že po natankování mi auto bude jezdit lépe a ..... jen jestli někdo nemáte zkušenosti ohledně kvality této nafty? Jestli je to v normě nebo byste si to do auta za žádnou cenu nenatankovali. Děkuji!
Mondeo, 2.0 TDCi 96, Kombi, r.v. 2004, Ghia
Uživatelský avatar
Pafko
Junior
Junior
 
Příspěvky: 9
Registrován: pon kvě 03, 2010 22:33,0

Agip

Příspěvekod LeFort » sob kvě 08, 2010 14:05,0

Ahoj, Agip už nějakou dobu spolu s Vervou tankuji a musím říct, že je minimálně na stejné úrovni, auto necuká, krásně táhne a rozjede se v pohodě na volnoběžné otáčky, což se třeba o takové naftě z OMV nebo Shellu říct rozhodně nedá. S Diesel-tech em mám jen dobré zkušenosti 8-)
Mondeo, 2.0 TDCi 85kW 6speed, 5D, 2006, Futura X
Uživatelský avatar
LeFort
*
*
 
Příspěvky: 10
Registrován: sob zář 05, 2009 0:19,0
Bydliště: Hořovice

Příspěvekod SIRAEL » čtv kvě 13, 2010 22:12,0

Osobně tankuji "výhradně" Shell V-Power Diesel asi 3 roky a za poslední rok do toho párkrát Benzina Verva Diesel.
V-Power mi připadá naprosto perfektní. Zkoušel jsem na čipnutým motoru normální naftu, ale i tak je V-Power poznat a to pozitivně.

Do této chvíle jsem s tím neměl žádný problém a v autě měním filtr po 15 tis.

Minulý týden jsem natankoval na Benzině v Brně na výjezdu na D2 a od tý doby je auto jak vyměněný, špatně táhne, většinou až od "zásahu" turba.

Už tam mám třetí plnou a začíná se to konečně zas zlepšovat a vracet zpět k dobrýmu výkonu do 2000 .....

K mýmu názoru: V-Power je supeer a nikdo mě nepřevědčí o opaku 8-)

PS: nejsem prodejce ani dealer 8-) , jsem dlouhodobý uživatel ... :)
MKII, 1,6 TDCi 104, Combi, r.v. 2007, Comfort
SIRAEL
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: pon lis 09, 2009 21:25,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod Růžička » pát kvě 14, 2010 6:37,0

SIRAEL: Naprosto moje poznatky - a jsem taky jen spotřebitel :!:
Jarda CFC 125
Ford Focus 1.8TDdi kombi Trend (90k), 5/2001
Uživatelský avatar
Růžička
****
****
 
Příspěvky: 451
Registrován: pát dub 01, 2005 7:12,0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvekod tomason » sob črc 17, 2010 10:55,0

:D Zajimavé já bych chtěl někdy slyšet,že někdo z vás to palivo reklamoval.
Jinak tankuji Benzinu Vervu 60 a Ultradiesel i normal naftu.Shell ze zásady neberu V-Power za 35kč děkuji pěkně Verva s cetanem 60 bohatě stačí ještě sem s ní neměl problém na Benzině ani s benzinem mam dva vozy.
Focus, 1.8TDCI 85, turnier, r.v. 2005, x-fun
tomason
*
*
 
Příspěvky: 37
Registrován: čtv pro 10, 2009 20:57,0
Bydliště: Praha na půl

Příspěvekod thor00 » čtv srp 26, 2010 12:21,0

Dobrý den,
pracuji na diplomové práci o vlivu nadstandardních paliv, jako jsou Shell V-power a Verva, na výkon motoru. Byl bych rád, kdyby se kdokoliv z Vás podělil o své zkušenosti a vyplnil čtyři jednoduché otázky ohledně tankování PHM, ze kterých bych chtěl vypracovat menší průzkum. Po následných měřeních paliv bych tady zveřejnil výsledky.
Díky moc, Tomáš Waigert

Formulář zde:
http://spreadsheets.google.com/viewform ... NnUyWXc6MA
Uvažuji o: ?
thor00
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: stř srp 25, 2010 18:01,0

Příspěvekod DR » čtv srp 26, 2010 14:38,0

Co mám vyplnit, když provozuju víc aut a používám benzín i naftu? A takových lidí bude víc.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Nepatrná noticka k "prémiovým" palivům

Příspěvekod Bob_s_Mondeem » čtv zář 23, 2010 16:25,0

Po koupi mého TDCi 85 kW jsem začal brát u nás v městě piva Shell - V-Power Diesel. Jen u 2 Shell pump, jinde ne, jiné palivo ne. Při pravidelném značkovém servisu mě informovali, abych nebral u neznačkových pump. Auto prý za studena (já ho skladuji ve vyhřívané garáži, takže studené ranní starty nemám) kouřilo jako fabrika a motor škubal... Tak jsem se zasmál, zalovil v přihrádce, a vytáhl 15 účtenek na plnou nádrž s V-Power Diesel. Znejistěli a řekli, že už jsem 3 s tímhle problémem, a ať zkusím jinou benzínovou "stáj." A doporučili častou obměnu nafty v nádrži (nebrat plnou nádrž, pokud ji např. do měsíce nevyjedu - což se mi, střídaje více vozů občas povedlo. Ztráta vlastností nafty je dnes v řádu desítek dní...). Zkrátím to: na Verva Diesel ujeto cca 35.000 km, vyjma ceny (nyní pár haléřů pod 32 Kč/litr) spokojenost. Auto akceleruje, nekouří, motor "neškube", při - 17 stupních startovalo bez problémů. Aditiva (jak kontroverzní téma...) údajně netřeba dodávat, již obsažena v ceně. Úpným závěrem a lehce off-topic: 160 tis. km najeto, o auto pečováno a vstřiky v pořádku. Zatím.
Bob, Mk.III, TDCI, 85kW, r.v.2003
Mk. IV, 2.0 107 kW
Koupí Mondea TDCi se ze mě stal registrovaný český turista.
Bob_s_Mondeem
*
*
 
Příspěvky: 15
Registrován: úte říj 17, 2006 13:13,0

Příspěvekod tomason » pát zář 24, 2010 12:44,0

Nový test nafty opět vyhrála Verva,překvapivě OMV skončila druhá,když jí naměřili 57 cetanů,Vervě 62 Agip 53.Odborníci na paliva se shodují,že GTL v naftě V-Power nemůže být více,jak 3%-4% což nemá takřka žádný vliv na cetanové číslo.Shell má marketing na jedničku,ale cena je neúměrná.
Verva je královnou naft
:wink:
Focus, 1.8TDCI 85, turnier, r.v. 2005, x-fun
tomason
*
*
 
Příspěvky: 37
Registrován: čtv pro 10, 2009 20:57,0
Bydliště: Praha na půl

Příspěvekod Bob_s_Mondeem » sob zář 25, 2010 7:48,0

Vidíte, to je zajímavé, a hlavně pro nás, Vervaře, důležité, že Verva Diesel zase dopadla výtečně. K té firmě, co prodává "V-power" atd...: u nás v městě piva jsme vždycky měli "štěstí" na fanšízanty (plzeňáci vědí...), tak místo paliva se tankoval slušný brak... U Benziny mně prodávající říkala, že jí začala pravidelně tankovat fůra bývalých "v-poweristů" - hlavně nová auta..., což potvzduje i kamarádka, co provozuje benzinu v jiném regionu...
Závěrem: táta tankoval u v-powerů, klasický natural 95 (ještě o prázdninách). A hle, auto mu začalo cukat, bylo líné, "nejelo"... což vzhledem k proběhu motoru cca 40 tis. km nebyla technická závada. Plná od benziny, auto táhne, necuká. Tak se otci zdá, že už v-poweráři kazej i klasickej benzín, či co...
Bob, Mk.III, TDCI, 85kW, r.v.2003
Mk. IV, 2.0 107 kW
Koupí Mondea TDCi se ze mě stal registrovaný český turista.
Bob_s_Mondeem
*
*
 
Příspěvky: 15
Registrován: úte říj 17, 2006 13:13,0

V-Power

Příspěvekod pajathc » čtv zář 30, 2010 16:27,0

S dovolením bych přidal subjektivní názor na použití paliva Shell V-Power (95 okt.) v Mondeu ST220:

Nejvýraznější (až překvapivě velký) rozdíl je v nižším hluku šestiválce. Od volnoběhu po nejvyšší otáčky má motor už chvilku po natankování kultivovanější zvukový projev, nejvýstižněji bych to nazval slovem "sametovější". Největší kontrast je, když natankuju V-Power po vyjetí levného benzínu "značky" ONO, ale změna je citelná i s každou jinou značkou-jiná prémiová paliva jsem ale nezkoušel.

Pokud jde o výkon a spotřebu, na stejné zrychlení stačí o maličko míň plynu, ale mnohem vyšší cenu V-P to rozhodně nevyváží. Údaje o spotřebě přesně nesleduji, protože nikdy nelze dosáhnout nachlup stejných podmínek a dosažený rozdíl v jednotkách procent pak nelze připisovat pouze jinému palivu.

Osobně tankuju V-P tak každou třetí nebo čtvrtou nádrž spíš pro pocit, že tomu motoru dopřávám za pěkné svezení, které nabízí, něco jako malou očistu. Ekonomicky ryze z pohledu spotřeby se V-P jednoznačně nevyplácí.

DODATEK: U klasického N95 od Shellu nepozoruju vůbec žádnou vyšší kvalitu, je to šedý průměr, zato když jsme v létě jeli do Chorvatska, na rakouský Shell N95 jelo auto jak z praku, ale to mohla být náhoda.
Mondeo, ST220 - 166 kW, kombi, r.v. 2004, max. výbava
pajathc
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: sob zář 04, 2010 23:12,0

Moje zkusenost

Příspěvekod jurah » stř říj 13, 2010 11:23,0

Ja osobne si nemyslim, ze by znacka cerpaci stanice mela na neco vliv.
Z osobni zkusenosti jsem zjistil, ze problem meho motoru je hlavne v te "uzasne" povinne bioslozce. Tankuji po cele CR, SR i v zahranici smerem na zapad a na jih. Dokud jsem mel "stary focus" take s motorem 1.8TDCi (predchozi generace) nemel jsem problem. Motor byl tichy, spotreba v prumeru neprekrocila 6.7 litru (rekl bych ze jezdim tak 50/50 mesto/mimo mesto a po dalnici jezdim trosku rychleji nez bych spravne mel :-) ). Proste nemel sem co se tyka motoru nebo spotreby problem.

Pak jsem musel vymenit vuz za novy Focus II 04/2009. Tak jsem rikal, ze ta 1.6TDCi (TPCA) co maji kolegove jezdi skvele, tak proc ne. Jenze nova 1.8TDCi (FORD) se bohuzel nejak nepovedla. A nejen ta moje. Od zacatku problemy s autem jako celkem, ale to nejak neberu. Ale ten motor: pri jednicce rve a nejede, dvojka zase netahne od zacatku, proste rozjet se s tim rozumne neda. Navic ma motor zvuk horsi nez muj soukr turbo diesel ISUZU 1.7TD co ma najeto 350 tisic km.

Ale to nejhorsi me teprve cekalo. Motor od zacatku nejak skubal. Zkousel jsem ruzne benzinky, aditiva a ja nevim co, ale vetsinou jen male rozdily. Potvrzuju, ze Verva Diesel tomu trosku pomohl. Pri jizde po meste, mezi 1500 az 1900 ot/min to casto skubalo, jak kdyby dochazelo palivo. V servisu to auto bylo snad desetkrat a nic. Filtry, diagnostika, vymena ridici jednotky a sw, cerpadlo ... nic. Nakonec to dopadlo tak, ze po 38 tisicich km sem nekde nabral asi nekde starsi/spatnou naftu a to ho asi dozarilo. Nejspise byl nacatej a stacilo uz jen malo.
Takze auto hezky do servisu, oprava cca 80 tisic Kc. Nove vstriky, vymena vsech casti co prisla do styku s vadnou naftou (no moc vadna asi nebyla, kdyz na ni jezdi dalsich x aut bez problemu).

Od te doby necuka, zbytek ale bohuzel pri starem. Proste tenhle motor je za trest.

Zaver: Po vsech tech peripetiich je jasno. Tomuhle common railu nechutna BIOnafta a je strasne haklive na kvalitu nafty. Bohuzel ji tam cpou pumpari vic a vic a jeste je v tom EU podporuje. Ted jen doufam, ze
me neceka vymena vstriku pristi rok znovu.

A ted k tomu palivu:

Pokud pojedete nekdo do Chorvatska, vemte si tam celou cisternu. Na tu jejich naftu jel i tenhle motor jako vymeneny. Ze by to bylo tim, ze tam neni tolik BIOslozky???

Pokud budete tankovat u nas berte pokud mozno jen tolik co behem 14 dnu projedete, jinak se muze stat, ze po delsim odstaveni vozu uz pojedete max do servisu. (A u bezninu to plati taky. Kdyby ste videli tu podivnou hmotu co zbyla z 10 litru benzinu, ktery zustal desli dobu stat v nasi Opel Tigre, tak mi date za pravdu.)

No a jinak souhlasim s ostatnima. Verva diesel od Benziny (i kdyz ne vsechny pumpy maji stejnou kvalitu) je relativne bezpecna volba. Jinak se da jeste doporucit brat hlavne u benzinek, kde je velky obrat, protoze palivo tam neustale doplnuji a je mensi pravepodobnost ze natankujete neco zkazeneho. Zvlastni je, ze i nektere extralevne benzinky typu Unicorn maji (asi ne vsechny) lepsi naftu nez znacky typu AGIP nebo SHELL.
Focus II, 1.8TDCi 85kW, combi, 2009, Trend
jurah
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: úte říj 12, 2010 12:55,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod tomason » stř říj 13, 2010 18:19,0

Uživatel stejného auta taky cukal závadu má na svědomí vadná kabeláž z výroby.
Focus, 1.8TDCI 85, turnier, r.v. 2005, x-fun
tomason
*
*
 
Příspěvky: 37
Registrován: čtv pro 10, 2009 20:57,0
Bydliště: Praha na půl

Příspěvekod MIS » úte říj 19, 2010 7:23,0

Pro ty, co to mají blízko do Polska : Shell V-Power Diesel 4,65PLN = 30,30Kč/litr. Kudowa Zdroj (Náchod)
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Cukani

Příspěvekod jurah » úte říj 19, 2010 10:43,0

tomason píše:Uživatel stejného auta taky cukal závadu má na svědomí vadná kabeláž z výroby.


V mem pripade to byly vstriky. Zadne kabley se nemenili. Ve filtru se naslo relativne hodne vody a dalsiho svinstva. Nelze vyloucit, ze se to tam dostalo jeste drive nez se mi to auto dostalo do ruk (nekupovali jsme ho s prazdnou nadrzi a minimalne 30 km melo najeto).
Focus II, 1.8TDCi 85kW, combi, 2009, Trend
jurah
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: úte říj 12, 2010 12:55,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod tomason » stř říj 20, 2010 8:42,0

Stará nafta :roll:
Focus, 1.8TDCI 85, turnier, r.v. 2005, x-fun
tomason
*
*
 
Příspěvky: 37
Registrován: čtv pro 10, 2009 20:57,0
Bydliště: Praha na půl

Stara nafta

Příspěvekod jurah » čtv říj 21, 2010 16:13,0

tomason píše:Stará nafta :roll:


To leda ze bych nacerpal starou naftu. Vzhledem k tomu, ze s tim autem jezdim kazdy den sluzebne a tankuju minimalne dvakrat tydne, tak nevim, jak by se to mohlo jinak stat.

Hlavne se problem projevil ihned po prevzeti vozu v autosalonu a to to auto bylo vyrobene "na zakazku" a cekalo se na nej asi 3 mesice. Po cca 20 000km se to zhorsilo a po 30 000km to umrelo uplne. Proste sem asi mel parkrat smulu na kvalitu nafty a byla to otazka casu, kdy to motor nezvladne.
Zvlastni je, ze sem s tim cely ten rok chodil tak 1 do mesice do servisu na ruzne testy a na nic neprisli. Chapu ze na zaruku FORD jim nikdo vymenit cely system vstrikovani nedovoli, navic pokud by to bylo jen kvuli podezreni. Museli by to zaplatit ze svyho nebo nauctovat nam.

Jinak obecne sou tyhle Fordi CommonRaily velmi haklive na kvalitu nafty. A co mam info od kamaradu z autoservisu, tak to plati pro CommonRail obecne.
Trosku mi to pripomina pocitace. Asi je to dan za pokrok. Tam je to uplne stejne - cim novejsi a modernejsi technologie, tim haklivejsi a poruchovejsi to je. A to nemam na mysli jen harddisky a prehrivani vsemoznych chipu.
Focus II, 1.8TDCi 85kW, combi, 2009, Trend
jurah
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: úte říj 12, 2010 12:55,0
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Palivo - obecně

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků