Extra paliva (V-Power ...)

Příspěvekod pava » sob lis 07, 2009 20:49,0

Mohu potrdit, taky mám automat a na Vervu co vylepšili to cetanové číslo jezdím kolem 6.5l/100km
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW, kombi, r.v. 2004, Ghia+ včetně kůže (5-st. tiptronic automat) Navi Denso, DVD multimédia Ford Obrázek
Obrázek
pava
***
***
 
Příspěvky: 148
Registrován: stř čer 25, 2008 23:29,0

Moje zkušenost

Příspěvekod robert.68 » sob lis 07, 2009 21:33,0

Trasa Brno - Bratislava - Budapest - Miskolc - Michalovce (cca 550km dalnice, 100 km silnice 1tř., 4 dospělé osoby, 50kg zavazadel, cestovní rychlost dálnice 130 - 140 km/h, mimo 100 - 110 km/h), tankováno na Benzině v Brně Verva Diesel, do docvaknutí - v Michalovcích zbytek asi 1/4 nádrže. Na místě poposkakování cca 300 km, do rozsvícení hladového oka. Ta stejná trasa, stejné podmínky, tankováno plná u Shell Michalovce - na D2 u Hustopečí (cca 28 km od Brna) hladové oko. A teď babo raď. Jednoznačně tankuji u Benziny. A navíc, tím že mám výfuk vyvedený za auto, u Shell Diesel jsem měl po návratu černej kufr od sazí, co se u Benziny nikdy nestalo.
Mondeo Mk.III, 2.0 TDCi 96 kW, Combi Care, r.v. 2003, Ford Mondeo Silver Squadron, Navi Becker 7824 Traffic Pro High Speed, sw.v.7DTM + 8xMagnat
robert.68
**
**
 
Příspěvky: 55
Registrován: sob kvě 05, 2007 19:21,0
Bydliště: Brno, CZE

Příspěvekod Patrik » ned lis 08, 2009 0:32,0

Růžička: Já už ti na to jednou svůj ázor psal :wink: Tak se nebudu opakovat :lol:
CMC 531
CFC 1255
Mk III kombi 2.0 TDDI 85kw
Mercedes-Benz E290 turbodiesel w210 95kw
Mercedes-Benz S320 CDI w220 145kw
Uživatelský avatar
Patrik
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1216
Registrován: čtv kvě 05, 2005 17:52,0
Bydliště: Praha 8

cetanové číslo

Příspěvekod robert.68 » ned lis 08, 2009 13:06,0

Cetanové číslo je veličina označovaná zkratkou CČ nebo CN, udávající kvalitu motorové nafty z hlediska její vznětové charakteristiky. Udává množství n-hexadekanu (cetanu) v objemových procentech ve směsi s aromatickým uhlovodíkem 1-metylnaftalenem, která má stejnou vznětovou charakteristiku jako srovnávaný vzorek skutečné pohonné látky (nafty). Cetanové číslo 0 tedy odpovídá motorové naftě, která má stejné charakteristiky jako čistý metylnaftalen; cetanové číslo 100 odpovídá čistému cetanu (hexadekanu).

Čím je cetanové číslo vyšší tím je palivo zápalnější. Motor s přímým vstřikováním v takovém případě lépe startuje, má větší výkon, tišší a hladší chod a také výfukové plyny obsahují méně nežádoucích zplodin hoření. Díky vyššímu výkonu klesá spotřeba pohonných látek. To vše vede ke snižování zátěže přírodního prostředí. Výrobci vznětových motorů u svých modelů vždy předepisují minimální hodnoty cetanových čísel pohonných látek, které jsou pro ně potřebné. U nejmodernějších motorů se požadované hodnoty pohybují mezi 50 až 60. Dalším zvyšováním cetanového čísla se již výkony motorů příliš nezvyšují.

Další vlastnosti nafty mají značný vliv na její kvalitu. Jsou to zejména:

Obsah síry:
Viskosita:
Bod varu:
Bod vzplanutí:
Filtrovatelnost nafty (tekutost za nízkých teplot):

Jako provozovatel můžeme ovlivnit jen některé parametry kvality nafty a to filtrovatelnost (dříve se přidával benzín či petrolej, čímž se zákonitě změní parametry jiné např. bod varu a bod vzplanutí což v zimním období může být výhodou ale zároveň se sníží mazací schopnost nafty a u vysokotlakých vstřikovacích systémů to může zavánět i přidřením některých součástek.) Opravdu to chce dnes už nechat na výrobci.

Přidáním aditiv můžeme zlepšit tekutost nafty její vznětlivost, omezit pěnění a zlepšit ochranu proti korozi. Některá aditiva pomáhají udržovat systém v čistém stavu.

Protože hodnoty cetanového čísla pohonných látek mají významný vliv na znečišťování přírodního prostředí, jsou jeho minimální hodnoty předepisovány právními předpisy jak na úrovní Evropské unie, tak v národních legislativách členských zemí EU, včetně České republiky. V současné době (počátek roku 2006) platná legislativa povoluje na území států EU používání motorové nafty pro vznětové motory, která má minimální hodnotu cetanového čísla 51,0, přestože řada starších vozidel se vznětovými motory spolehlivě pracuje již s palivem od CČ = 40.

Toto vyplývá jednak ze Směrnice Evropského parlamentu a Rady č. 98/70/ES ze dne 13. října 1998 o jakosti benzinu a motorové nafty a Směrnice Komise č. 2000/71/ES ze dne 7. listopadu 2000 o přizpůsobení měřících metod stanovených předchozí směrnicí technickému pokroku. Uvedené směrnice byly začleněny do českého právního řádu vyhláškami Ministerstva průmyslu a obchodu ČR č. 227/2001 Sb. a 48/2003 Sb.
Mondeo Mk.III, 2.0 TDCi 96 kW, Combi Care, r.v. 2003, Ford Mondeo Silver Squadron, Navi Becker 7824 Traffic Pro High Speed, sw.v.7DTM + 8xMagnat
robert.68
**
**
 
Příspěvky: 55
Registrován: sob kvě 05, 2007 19:21,0
Bydliště: Brno, CZE

Příspěvekod Robbert » úte lis 10, 2009 21:32,0

Tak jsem včera odpoledne protáhl koníky. Nabral jsem V-power diesel u Shell a výsledkem byla spotřeba 15,57l na 100 km. Najeto cca 200km v zátahu a dálnici. Na to, že jsem nejel na krev, jsem hodně zklamaný spotřebou
http://www.spritmonitor.de/en/detail/335687.html

A musím říct, že ani zátah nebyl nic moc. Takže podle mě ani nový V-power nestojí za těch cca 32kč za litr.
CMC 497
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016
Ford Fusion Collection Panther Black 1,4 58 kw, r.v. 2009
Ford Kuga Titanium 4x4, 2,0 TDCi, r.v. 2011
---------------------
Ford Mondeo Kombi Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - tak a druhý mazlík je prodaný
Ford Mondeo Mk. III, 2,0 TDDi, 85kw, r.v. 2002, Trend, hatchback - tak a mazlík je prodaný
Škoda Superb 1,9 TDi 96 kw prodáno
Uživatelský avatar
Robbert
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 1526
Registrován: pon dub 04, 2005 14:13,0
Bydliště: Brno venkov

Příspěvekod petrsa » úte lis 10, 2009 22:46,0

Konečně někdo, kdo na rovinu přizná, že se dá jezdit i za takovéto hodnoty a nesmyslně se neprsí, že jezdí se 100kW za 4l/100km.
btw. Měls to natáhnout do A a natankovat BP Ultimate za cca 1,09€ - znatelně méně peněz než za želvípover a kvalita je IMHO vyšší.
CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Robbert » stř lis 11, 2009 8:18,0

Jel jsem z Prahy a docela jsem spěchal. Bral jsem na Shellu hned za Prahou a říkal si, že zkusím ten lepší, že to půjde poznat... Šlo, ale jen v nádrži a peněžence...
CMC 497
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016
Ford Fusion Collection Panther Black 1,4 58 kw, r.v. 2009
Ford Kuga Titanium 4x4, 2,0 TDCi, r.v. 2011
---------------------
Ford Mondeo Kombi Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - tak a druhý mazlík je prodaný
Ford Mondeo Mk. III, 2,0 TDDi, 85kw, r.v. 2002, Trend, hatchback - tak a mazlík je prodaný
Škoda Superb 1,9 TDi 96 kw prodáno
Uživatelský avatar
Robbert
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 1526
Registrován: pon dub 04, 2005 14:13,0
Bydliště: Brno venkov

Příspěvekod holisimo » stř lis 11, 2009 13:09,0

Když jsem měl ještě TDCi, tak jsem bral pouze V-power, na spotřebě to znát nebylo, vstřiky mi odešly taky, takže jsem neušetřil vůbec nic...maximálně jsem nabral body na shell kartu ... pro mě docela zklamání ...
CMC 834
Ford Mondeo Kombi ST220, 12/2002, 230 tis. km, 166kW, barvaMonza rot, červená kůže
Uživatelský avatar
holisimo
*
*
 
Příspěvky: 48
Registrován: úte říj 24, 2006 22:00,0
Bydliště: Hradec Králové, Černilov

Příspěvekod PLeon » stř lis 11, 2009 15:48,0

Co ja jsem cetl, tak V-Power v Cesku je temer obycejna nafta, rozhodne to neni V-Power, co se prodava v Nemecku. Cemuz odpovida to, co pisete. Ja jsem byvale Mondeo zadrel ve 40 tisicich, sef Mondeo zadrel v 80 tisicich. momentalne cerpam Vervu, oproti OMV to aspon u mne jednoznacne lepe startuje. V-Power jsem nikdy nezkousel a v Cesku bych to ani neresil. Jak je to s novym GTL to je otazka, ale Shellu tak nejak neverim.
Mondeo, 2.2 TDCi, 5dv., 2009, Titanium X Exclusive, White Frozen
Focus 1.8 TDCi, kombi, 2007 Silver, sluzebni
Mondeo 2.0 TDCi, kombi., 2004, Ghia, Deep Rosso
PLeon
***
***
 
Příspěvky: 150
Registrován: čtv dub 09, 2009 10:54,0

Příspěvekod MIS » čtv lis 12, 2009 15:00,0

A co má společného nafta se zadřením motoru? Asi Ti nerozumím :(
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Příspěvekod petrsa » čtv lis 12, 2009 19:13,0

Asi jí nalil místo oleje a pak se divil, že to nemaže :shock:
CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod wofam » čtv lis 12, 2009 19:30,0

On pánům nikdo neřekl, že do motoru patří krom nafty i jiné kapaliny nutné k provozu. Co to musí být za diletanty, kteří nevidí a nekontrolují množství oleje! To mi asi mozek nebere. Neřeknu, kdyby za auto dali pár korun, tak holt něco dojde a koupím si jiné. :cry:
CMC 964
Mondeo MK IV 2.0 TDCI, 120kW, Kombi ENTERPRISE, 2012
mondeo MK III, 2.0 TDCI, 85kW, kombi, r.v. 12/2002, trend, 27. 1. 2012 - 382.125 km - původní vstřiky, čerpadlo, turbo
wofam
*****
*****
 
Příspěvky: 676
Registrován: pát úno 23, 2007 9:25,0
Bydliště: Praha 10, za mlada Orlová

Příspěvekod Patrik » pát lis 13, 2009 1:08,0

Tak sem si u shell pořídil svoje první autíčko se zatáčenim :lol: Jak jistě znáte z reklamy :wink:
CMC 531
CFC 1255
Mk III kombi 2.0 TDDI 85kw
Mercedes-Benz E290 turbodiesel w210 95kw
Mercedes-Benz S320 CDI w220 145kw
Uživatelský avatar
Patrik
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1216
Registrován: čtv kvě 05, 2005 17:52,0
Bydliště: Praha 8

zloději se škeblí ve znaku

Příspěvekod LeFort » čtv pro 03, 2009 1:33,0

Ahoj, chtěl bych se s Vámi podělit o zkušenosti s "novým V-Power dieselem s GTL" ,nabral jsem ho na Shellu v Praze, cesta do Liberce a zpátky. Cena 32 Kč za litr, auto nejelo, klepalo, hůře startovalo. Takže Shell už nikdy! Normálně beru pouze Vervu a občas TopQ od Benziny, co jsem dojezdil ty zvratky od Shellu a nalil plnou Vervy, auto jezdí úplně jinak. Ať si ti zloději sbalí těch pár švestek a táhnou, na nějaký jejich reklamy a autíčka není nikdo zvědavej... :evil:
Mondeo, 2.0 TDCi 85kW 6speed, 5D, 2006, Futura X
Uživatelský avatar
LeFort
*
*
 
Příspěvky: 10
Registrován: sob zář 05, 2009 0:19,0
Bydliště: Hořovice

Příspěvekod aristokrat » sob pro 05, 2009 13:06,0

když je tady taková pěkná diskuze o palivech co myslíte vyplatilo by se jezdit pro naftu do rakouska? (myslím z hlediska rozdílu kvality západ/ východ) nebo tam nerou taky od slovnaftu takže by to bylo vlastně jedno?
jsem z jižní moravy a mám to do rakouska cca 30-40km
o cenu mi zase tolik nejde spíš o tu kvalitu
Uvažuji o: mondeo
aristokrat
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: pát pro 04, 2009 21:45,0

Verva, V-Power Diesel s GTL a OMV

Příspěvekod augusto » sob pro 05, 2009 14:55,0

Moje zkusenosti s palivy v Predmetu:

V-Power Diesel-Vetsi vykon ale ne o moc, vetsi spotreba, cistici slozku nedokazu posoudit, pri -20C a vice jsem lepsi startovatelnost nepocitil.

OMV-standart,ale nejmensi spotreba ze vsech ostatnich,pri -20C a vice jsem lepsi startovatelnost nepocitil.

Verva-zacal jsem s ni teprve nedavno. Znatelne tissi chod motoru hned po par ujetych metrech, nejlepsi vykon, zvalst u studeneho motoru to lip tahne. Jak se zahreje tak to fakt leti, pri -20C a vice jsem jeste nemohl posoudit, pac jeste nebylo kdy.
C-MAX, 2,0 TDCI 100, MPV, r.v. 2003, Ghia
augusto
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: pát pro 04, 2009 15:24,0

Příspěvekod petrsa » sob pro 05, 2009 18:23,0

to aristokrat: Pokud se ti to vyplatí, tak tam ber BP Ultimate a budeš mít klid. Cena bývá kolem 1€ a to zas není takový rozdíl a kvalita je O.K.
to augusto: Ona snad už snad během posledních dvou měsíců někde v ČR klesla teplota k -20st. že hodnotíš zimní "kvality" želvího povru? :shock:
CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod augusto » ned pro 06, 2009 14:08,0

petrsa píše:to aristokrat: Pokud se ti to vyplatí, tak tam ber BP Ultimate a budeš mít klid. Cena bývá kolem 1€ a to zas není takový rozdíl a kvalita je O.K.
to augusto: Ona snad už snad během posledních dvou měsíců někde v ČR klesla teplota k -20st. že hodnotíš zimní "kvality" želvího povru? :shock:

Nebavim se o poslednich dvou mesicich. V-Power je na trhu ponekud dyl. A cti prosim te poradne. Jinak kdyby jsi vedel neco o nafte tak vis proc se bavim zrovna o startovatelnosti pri -20C a mene...chytroline
C-MAX, 2,0 TDCI 100, MPV, r.v. 2003, Ghia
augusto
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: pát pro 04, 2009 15:24,0

Příspěvekod Jenyk » pon pro 07, 2009 10:07,0

On se ptá protože V-Power v létě výrazně změnili a jde o jinou naftu než dřív...co se mu omluvit?
CMC604
Mondeo Titanium Kombi, Duratec 2,5 V6 125 kW,Durashift 5-Tronic, 2005
Cadillac Eldorado Convertible, V8 8,2 190 HP SAE, 1975
Cadillac Sixty Special, V8 4,9 200 HP, 1993
Uživatelský avatar
Jenyk
****
****
 
Příspěvky: 356
Registrován: sob zář 10, 2005 14:43,0
Bydliště: Západně od Prahy

Příspěvekod augusto » pon pro 07, 2009 14:07,0

Jenyk píše:On se ptá protože V-Power v létě výrazně změnili a jde o jinou naftu než dřív...co se mu omluvit?


Prave ze se vyrazne vubec nezmenil. Jen v tom ze do nej pridali cistici slozku, kterou nikdo z nas, pokud se nehrabeme v motorech a filtrech nedokazeme posoudit. Jinak ta nafta zustala uplne stejna vcetne cetanu.
Takze omlouvat se neni za co. Navic jsem to u kazdeho paliva napsal dost jasne a taky to, ze se jedna o mou zkusenost s mym autem kterou samozrejme nikomu nevnucuji.
C-MAX, 2,0 TDCI 100, MPV, r.v. 2003, Ghia
augusto
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: pát pro 04, 2009 15:24,0

PředchozíDalší

Zpět na Palivo - obecně

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron