LPG - bezpečnost

LPG - bezpečnost

Příspěvekod kesonm » pon led 05, 2004 14:22,0

Dnes jsem narazil na článek ohledně výbuchu auta ( Mondeo ) za jízdy-(http://www.blesk.cz/Clanek38812.htm). Chtěl bych se Vás proto zeptat, na co si dát pozor, co zkontrolovat ( třeba v závislosti na bodu mrazu - ) či jen důvěřovat technikům provádějících rvize. Zda někdo vůbec něco ohledně LPG kontroluje ( krom revizí ) a jestli se dá vůbec něco zkontrolovat.
Také se chci zeptat, zda může plyn také zamrznout.
Mondeo combi 1.8i Ghia -LPG -7/97 Jičínsko
kesonm
*
*
 
Příspěvky: 18
Registrován: čtv pro 18, 2003 11:52,0
Bydliště: okr. Jičín

Příspěvekod Klokan » pon led 05, 2004 17:55,0

Jezdil jsem 6let s LPG (skoda 120 a vaz2102) Po roce nebo 10tkm jsem si zajel na revizi. Kdyz se mi neco nelibilo uz jsem tam byl taky.
Po koupi vaz2102 mi porad smrdel plyn, tak do servisu. Vymena ridici jednotky a hrobku na bombe. Nejakej chytrak neco narval do kufru a rozbil ten budik. Jinak pri dodrzovani zasad provozu vozu na LPG (Existoval klub LPG, a take dve knihy o LPG) tak je to velmi bezpecny zpusob provozu.
CMC 029
Mondeo combi Trend 1.8TD mkII 2000
Klokan
**
**
 
Příspěvky: 78
Registrován: pát zář 05, 2003 7:41,0
Bydliště: Bruntál

Re: Bezpečnost a LPG

Příspěvekod Jiří Čech » ned led 11, 2004 19:34,0

kesonm píše:Dnes jsem narazil na článek ohledně výbuchu auta ( Mondeo ) za jízdy-(http://www.blesk.cz/Clanek38812.htm). Chtěl bych se Vás proto zeptat, na co si dát pozor, co zkontrolovat ( třeba v závislosti na bodu mrazu - ) či jen důvěřovat technikům provádějících rvize. Zda někdo vůbec něco ohledně LPG kontroluje ( krom revizí ) a jestli se dá vůbec něco zkontrolovat.
Také se chci zeptat, zda může plyn také zamrznout.


Pokud někdy něco vybuchne, je to vždy zanedbáním řádné údržby systému nebo nepovolenými zásahy do systému. Předpis stanoví roční servisní prohlídky s kontrolou těsnosti. Jinak si vezmi vodu s Jarem a můžeš si sám těsnost všech spojů zkontrolovat. LPG může a nemusí zamrznout, Butan má totiž bod tuhnutí těsně okolo O°C a pokud máš ještě letní spožení s přebytkem butanu ve směsi, mohou zamrzat některé ventily atd. Ovšem to platí pouze do ohřátí motoru a vytopení interiéru, později to už možné není.
Čech
Jiří Čech
*
*
 
Příspěvky: 27
Registrován: stř pro 24, 2003 9:50,0
Bydliště: Praha

Re: Bezpečnost a LPG

Příspěvekod No Respect » ned led 11, 2004 23:26,0

Pokud se dodržuje předepsaná bezpečnost používání LPG a je to kvalitně udělaný, tak si myslím, že by neměl být problém.

A navíc ten zdroj Blesk........ :roll:
Zdaleka bych nevěřil všemu co píšou.Je to prostě bulvární časopis, takže píšou samé žhavé a akční zprávy.

Teda pokud tato zpráva nebyla ještě v jiných novinách (seriózních jako např. MF Dnes apod.)
CMC 179
(předchozí auto - Mondeo 1.8 16V GLX, 11/96 MkII, sedan)
VW Passat B5 facelift, 1.9 TDi PD 74kW, 11/01, kombi
Uživatelský avatar
No Respect
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1031
Registrován: čtv zář 18, 2003 15:38,0
Bydliště: Brno

Re: Bezpečnost a LPG

Příspěvekod king » pon led 12, 2004 12:29,0

LPG může a nemusí zamrznout, Butan má totiž bod tuhnutí těsně okolo O°C a pokud máš ještě letní spožení ............"

Jen bych si dovolil Jirku malinko opravit. Butan pri normalnim tlaku tuhne hluboko pod -100C. Ta hodnota 0C je bod varu. Cili s letni smesi LPG, kde je vice butanu asi zmrznuti lpg (pri mrazech beznych v nasich koncinach) nehrozi. Maximalne se zhorsi start na lpg v mrazech, kvuli neochote butanu odparovat se a nasledne malem tlaku v nadrzi, kdy hrozi, ze se lpg nedostane do reduktoru (lpg bohuzel/bohudik nepouziva podavaci palivove cerpadlo). Zamrznuti ovsem hrozi, ale zamrznuti nemrzky, ktera v lpg reduktoru vykryva tepelne ztraty pri odparovani lpg. Stava se to v pripade, ze nemrzka v chladici je z nejakeho duvodu namichana "jen" na rekneme -20C a nemrzka se v reduktoru jeste vic ochladi a reduktor se ucpe. Pak muze dojit k tomu, ze kapalna faze se dostane skrz reduktor az do motoru.......
king
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: pon led 12, 2004 12:15,0

Re: Bezpečnost a LPG

Příspěvekod Jiří Čech » pon led 12, 2004 16:12,0

king píše:LPG může a nemusí zamrznout, Butan má totiž bod tuhnutí těsně okolo O°C a pokud máš ještě letní spožení ............"

Jen bych si dovolil Jirku malinko opravit. Butan pri normalnim tlaku tuhne hluboko pod -100C. Ta hodnota 0C je bod varu. Cili s letni smesi LPG, kde je vice butanu asi zmrznuti lpg (pri mrazech beznych v nasich koncinach) nehrozi. Maximalne se zhorsi start na lpg v mrazech, kvuli neochote butanu odparovat se a nasledne malem tlaku v nadrzi, kdy hrozi, ze se lpg nedostane do reduktoru (lpg bohuzel/bohudik nepouziva podavaci palivove cerpadlo). Zamrznuti ovsem hrozi, ale zamrznuti nemrzky, ktera v lpg reduktoru vykryva tepelne ztraty pri odparovani lpg. Stava se to v pripade, ze nemrzka v chladici je z nejakeho duvodu namichana "jen" na rekneme -20C a nemrzka se v reduktoru jeste vic ochladi a reduktor se ucpe. Pak muze dojit k tomu, ze kapalna faze se dostane skrz reduktor az do motoru.......


Jo správně, chybička se vloudila. Pokud se LPG dostane v kapalném stavu až nějak do rozprašovače, vlivem vzdušné vlhkosti zamrznou otvory a systém je nefunkční. Pokud zamrzne chlad. kapalina, celkem se nic neděje, ona zase celkem rychle rozmrzne.
Čech
Jiří Čech
*
*
 
Příspěvky: 27
Registrován: stř pro 24, 2003 9:50,0
Bydliště: Praha

Rezavy plnici ventil u lpg?

Příspěvekod masha » úte říj 30, 2007 9:08,0

Chtel bych se zeptat jestli je veliky problem rezavy ventil u lpg. Auto je dovezeno z Nemecka, Ford Focus 1,6 16V
Uvažuji o: ford focus
masha
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: pon říj 29, 2007 14:25,0

Příspěvekod henrys » čtv lis 11, 2010 13:27,0

Na lpg jezdím už pár let a nemůžu si to vynachválit. Výjkon to sice nemá takový jako benzin, ale cena je cena a ta je pro mě rozhodující.
Mondeo, 2.6 TDCi 125KW, sedan, r.v. 2005, ghia
henrys
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: pon lis 08, 2010 13:51,0

Příspěvekod Forrest » pát lis 12, 2010 10:33,0

No bodejť, to že jsi spokojenej s cenou LPG (zřejmě tvého TDCI?) setsakramentsky souvisí s bezpečností provozu LPG systému. Proč ty výkřiky do tmy?
CMC 291
MKIII 2.5 Duratec VE 04 ; MKIII 2.5 Duratec VE 01 ; MKII 2.0 Zetec 97 ; MKI 1.8 Zetec 96
Uživatelský avatar
Forrest
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 475
Registrován: úte čer 22, 2004 13:49,0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod Bártík » pát lis 12, 2010 22:32,0

Forrest: už jsme tady dlouho neměli žádnýho provokatéra, tak to asi zase někdo zkouší (viz téma "Dovoz ze zahraničí")...
CMC 168
Focus 1.0 EcoBoost Trend, 2015, combi
Fiesta 1.3 Base, 2001, hatchback (rodičů)
Galaxy 2.3 16V Ghia, 2002, automat (2015/11, spotřeba 10,67 l/100km)
Mondeo 2.0 16V GLX, 1999, combi (do 2009/03, spotřeba 8,65 l/100km)
Mondeo 1.6 16V CLX, 1994, sedan (do 2006/10)
Uživatelský avatar
Bártík
*****
*****
 
Příspěvky: 712
Registrován: sob úno 07, 2004 18:51,0
Bydliště: Pardubice

Re: LPG - bezpečnost

Příspěvekod emilo » stř úno 18, 2015 9:55,0

kesonm píše:Dnes jsem narazil na článek ohledně výbuchu auta ( Mondeo ) za jízdy-(http://www.blesk.cz/Clanek38812.htm). Chtěl bych se Vás proto zeptat, na co si dát pozor, co zkontrolovat ( třeba v závislosti na bodu mrazu - ) či jen důvěřovat technikům provádějících rvize. Zda někdo vůbec něco ohledně LPG kontroluje ( krom revizí ) a jestli se dá vůbec něco zkontrolovat.
Také se chci zeptat, zda může plyn také zamrznout.


ako tu pisu niektori fordaci to co pise blesk to je ako to co na slovensku pise novy cas a podobne akoze casopisy
ale tak priznam sa ze aj ja som si nieco o vybuchu potom googlil a narazil som na toto

pravidelne kontroly - v servise mi tak povedali su pri LPG o cosi viac potrebne myslim ze ked ich nezanedbas nemas sa coho bat
http://www.autolpg.sk/myty-a-pravda/
emilo
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: stř úno 04, 2015 12:31,0


Zpět na Palivo - obecně

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník