Cvrlikání motoru

Příspěvekod Mirous » stř lis 15, 2006 23:03,0

Bake píše:
kutil píše:1.25 Zetec S se vyrábí v objemu 1,4,ale ten už má jinou řídící jednotku,musí totiž splňovat přísnější emisní limity.Takže zpětně to vztáhnout nejde.Dotazem v servisech nic nevyřešíš.Pokud ten motor někdo neprozkoumá,nezměří nebo nerozebere,opravdu nic nevyřešíš.Po telefonu se dneska už nic na autě opravit nedá.Vlastně ani poradit.

Mno, cvrlikání motoru asi dost často moc s řídicí jednotkou společného nemá. Moje cvrlikání je asi taky z jiného soudku než to původní v tomhle tématu. On mě to nedělá cvrlikání když dupnu na plyn. mě to cvaká pravidelně jako hodinky. Hlavně studený motor. když se ohřeje tak to za jízdy ani neslyším. Jen když vypnu rádio, větrák a POSLOUCHÁM. Cvaká to pak jen při zatížení motoru. když dám nohu z plynu zmlkne ale když přidávám, cvaká a to pořád stejně ať šlapu jak chci. ve 3500 otáčkách to zmizí a současně motoru "chytnou saze" a výrazně zabere. Dnes výměna svíček (BERU >> BOSCH), žádná změna. Podle mě to je mechanického původu a mě mrazí z toho kde to může být. Teď to půjsde na preventivní výměnu rozvoďáku, uvidíme co poví mechoš. Do ford Autohandel ČB se mě nechce, protože tam jen projedu kolem a chtěj 2 kKč. V pondělí jsem se tam ptal na přidělání klíče. Imob. bez DO 2500 Kč. UF!
Mirous - Fiesta Ghia 1,25 16V Zetec '96
předtím Renault Scénic 1.9 dCi '01 a Škoda Felicia 1.3i LPG
Mirous
*
*
 
Příspěvky: 10
Registrován: ned lis 12, 2006 23:03,0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod petrsa » čtv lis 16, 2006 7:01,0

Zkus změnit olej, ale asi to už nepomůže. Velmi pravděpodobně to budou hydraulická zdvihátka
CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Mirous » čtv lis 16, 2006 9:57,0

petrsa píše:Zkus změnit olej, ale asi to už nepomůže. Velmi pravděpodobně to budou hydraulická zdvihátka

Tak nevím, trochu mě tady pánové pletete hlavu. Protože na předchozí stránce pravil jiný poradce, že tenhle motůrek NEMÁ HYDROŠTELY. A že se nastavuje podložkami. Tak jak je to? Podle toho ce jsem všeobecně našel to skutečně vypadá, že hydrozdvihátka nemá.
Mirous - Fiesta Ghia 1,25 16V Zetec '96
předtím Renault Scénic 1.9 dCi '01 a Škoda Felicia 1.3i LPG
Mirous
*
*
 
Příspěvky: 10
Registrován: ned lis 12, 2006 23:03,0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod Mirous » pon lis 20, 2006 20:16,0

No, pánové, takže je to v pr*eli. Dnes cestou od rodičů jsem zbystřil dým na zádi při předjíždění. Výsledek: motor nejen cvaká ale také baští olej. A to množství od max. rysky na konec měrky po 170 km. Máte někdo nápad kudy asi teče, neslyšel o tom někdo jako o typickém projevu u Zetecu? Těsnění ventilů apod... Teď začna válka se zlodějem v bazaru. Zajímavé, že při tůrování na zkušební jízděš to nečoudilo ...
Mirous - Fiesta Ghia 1,25 16V Zetec '96
předtím Renault Scénic 1.9 dCi '01 a Škoda Felicia 1.3i LPG
Mirous
*
*
 
Příspěvky: 10
Registrován: ned lis 12, 2006 23:03,0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod DR » pon lis 20, 2006 21:19,0

Mirous: Olej se do motoru může za normálních okolností dostávat buď přes těsnění na dřících ventilů, nebo přes pístní kroužky, obvykle stírací. V tomhle množství bych se podíval i na odvětrání klivé skříně, většinou se vyvádí někam do sání. Co je s tvým motorem se dá přes internet jenom hádat, na tvém místě bych to zavezl do servisu, nemusí to být zrovna Ford, ale aby tomu aspoťrochu rozuměli a nesnažili se tě hned ve dveřích oškubat. Podle odhadnuté seny opravy bych pak zvažoval hádání s bazarníkem, ale ti většinou mají hroší kůži, tak abys zbytečně neutrácel svůj čas a nervy :-(.

Jinak hydroštěly bys opravdu mít neměl, protože každých 150000km má tvůj motor předepsanou kontrolu ventilové vůle.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Mirous » pon lis 20, 2006 22:53,0

DR: Díky. Zítra půjde k panu doktorovi do Bosch Servisu v ČB. Jsou docela šikovní a mám tam i nějakou slevu jako Bosch-zaměstnanec. Nechám je stanovit diagnózu komplet motoru a uvidíme. Jinak pro info, nevěděl bys za kolik by se splašil z bouračky jiný motůrek? možná by vyšel líp než něco nechávat bastlit na tomhle...
S heslem "AŤ CHCÍPNOU VŠICHNI NEPOCTIVÍ ZMR*I BAZARISTI! Ještě jednou dík.
Mirous - Fiesta Ghia 1,25 16V Zetec '96
předtím Renault Scénic 1.9 dCi '01 a Škoda Felicia 1.3i LPG
Mirous
*
*
 
Příspěvky: 10
Registrován: ned lis 12, 2006 23:03,0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod Kropaczech » čtv zář 20, 2007 15:06,0

DR píše:kutil: Nechej si změřit kompresi (jestli nejsou podpálené ventily)...


Muzu se zeptat jak se projevi podpalene ventily a jak se to na nich pozna kdyz je demontuju ?

kompresi mi totiz merili a je podle nich dost spatna, jen se mi nechce tem podvodnikum ze Slivence verit...auto totiz jede pekne, jen je problem s udrzenim volnobehu (po seslapnuti a pusteni plynu spadnou za studena i za tepla otacky az na hranici chcipnuti, ale za tepla je to vyrazne lepsi) a za studena startuje az napodruhe i napotreti...
Fiesta 1,1i 92 37kw
Kropaczech
*
*
 
Příspěvky: 23
Registrován: pon dub 03, 2006 16:35,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod petrsa » čtv zář 20, 2007 15:51,0

Jelikož už máš babičku, tak zajeď k jakémukoliv garážistovi a nech si seřídit ventily. Práce na hoďku i kafem :wink: . Nejspíše budeš mít zpuchřelá gufera kolem dříků ventilů a tlak půjde dolů - dost běžná závada a oprava také není tak náročná. To cvrlikání je průvodní jev tohoto motoru - ne nadarmo se mu říkalo a říká "šicí stroj".
CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Kropaczech » čtv zář 20, 2007 16:10,0

Dik za odpoved...mam znameho co dela jen Fiesty tak k nemu zajedu, akorat se prej musi pockat az motor vychladne... Po poslednim stelovani ventilu bylo vse super asi tak tri mesice, do te doby nez sem musel vymneit potenciometr skrtici klapky, pote se problemy vratily.

Kdyz mi merili tlaky, tak jim vysly dva valce s hodnotou 3.3 jeden tusim 4.5 a jeden 7.5, ale jak sem psal tem podvodnikum neverim.

Mozna s tim souvisejici problem je, ze auto bez pridani plyn nestartuje...na druhou stranu ale nastartovalo zatim vzdy kdyz sem to potreboval..sice na vice pokusu, ale nastartovalo...
Fiesta 1,1i 92 37kw
Kropaczech
*
*
 
Příspěvky: 23
Registrován: pon dub 03, 2006 16:35,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod petrsa » čtv zář 20, 2007 16:34,0

Podle tlaků je ten motor už položený na márách :( . Zkus vyměnit ta gufera, seřídit a případně zabrousit ventily a pak změř znovu tlaky. Moc ale výsledku nevěřím. Můj odhad na spotřebu oleje je cca 1l na 500km.
CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Kropaczech » čtv zář 20, 2007 16:58,0

tak to jen potvrzuje, ze mi ve Slivenci podstrcili vysledek z jineho motoru, protoze spotreba oleje je tak litr na 1500-2000km ( neni to malo ale jezdit se s tim da )

Gufera vymenim...dikes za radu
Fiesta 1,1i 92 37kw
Kropaczech
*
*
 
Příspěvky: 23
Registrován: pon dub 03, 2006 16:35,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod petrsa » čtv zář 20, 2007 17:36,0

Tak s touhle spotřebou oleje, pokud je to 15w-40, tak je už motor také v důchodovém věku a ty výsledky tlaků tomu opravdu mohou odpovídat. Musíš se s tím smířit, že to auto má nejlepší roky daleko za sebou a nemá cenu investovat v drahém servisu, ale udělat všechny opravy doma na koleni nebo u levného garážisty - tady už není co zkazit. Občas se dá sehnat náhradní motor za pár korun a to bývá asi nejlepší řešení. Zkus sousední fordí web http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewforum ... b812a2ef6e a věřím, že tam se dá občas něco sehnat za dobrou cenu oproti zlodějům na vrakovištích :evil:
CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Bake » pát zář 21, 2007 15:23,0

[quote="Kropaczech"]Můžeš mi říct, proč by ti podstrkovali výsledek z jiného motoru ?? Petrsa psal nejen o výměně gufer, ale i o zabroušení ventilů. To jsou dvě možnosti. Jestli ti to nežere olej, neznamená to, že ventily nejsou podpálené. Na ventilech se usazuje karbon. Tento karbon brání dokonalému těsnění ventilů v sedlech, a proto nízký tlak ve válci. Nejvíc se to projevuje za studena. U teplého motoru se karbonové usazeniny "zaklepou" a tlak ve válci se vylepší. Proto se taky tlaky ve válcích měří na studeném motoru. Pokud se tato závada neřeší, dojde k úplnému propálení ventilu, kdy se vytvoří štěrbina od okraje pístu směrem k dříku. To potom už zachrání jen výměna ventilu. Jinak Petrsa stav tvého motoru a případné opravy vyjádřil naprosto přesně.

P.S. Pozor. do těchto motorů byl až do roku 1995 předepsán olej 15W-40. Docházelo však k nadměrnému opotřebení vačky, proto Ford změnil specifikaci na 10W-40, později na 5W-30. Dodneška při používání oleje 15W-40 vačky odcházejí. I u KÁček, ve kterých tento motor dosloužil.
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod hans2 » pát říj 05, 2007 10:13,0

Potřeboval bych prosím poradit se svým káčkem. Sháním info co by mohlo způsobovat zvuk motoru jako "šicí stroj". Ventily jsem nechal seřídit a moc to nepomohlo. Olej je tam 10W-40, motor by měl mít najeto 80 tis.km. Myslel jsem na vačku, zdvihátka nebo ventilovou tyčku, ale při těch km nevim. Podotýkám, že mám motor 1.3 endura (44 KW). A další dotaz bych měl, zda se opotřebení vačky nebo zdvihátek dá poznat po sundání víka ventilů.


Předem děkuji za odpovědi
KA, 1.3 endura 44, 3dveř, r.v. 1997, radio
hans2
Junior
Junior
 
Příspěvky: 8
Registrován: čtv říj 04, 2007 9:28,0
Bydliště: KT

Příspěvekod Bake » pát říj 05, 2007 10:18,0

[quote="hans2"]Pokud to cvrliká i po seřízení ventilů, bude to nejspíš vačka. Po sundání ventilového víka to rozhodně nepoznáš. Až po demontáži vačky.
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod hans2 » pát říj 05, 2007 10:39,0

To si mě moc nepotěšil, tak se ještě zeptám jestli je nutné při případné výměně vyndavat celý motor nebo se to dá vyndat normálně. A kolik taková sranda přibližně stojí hlavně práce.

Díky
KA, 1.3 endura 44, 3dveř, r.v. 1997, radio
hans2
Junior
Junior
 
Příspěvky: 8
Registrován: čtv říj 04, 2007 9:28,0
Bydliště: KT

Příspěvekod antivirus » sob říj 06, 2007 14:03,0

To Kropaczech : Prosím ťa,ak Ti to nerobí problém a budeš tak dobrý,nespýtal by si sa toho tvojho známeho čo robí s fiestami,prečo máme niektorí také problémy po naštartovaní s fiestami,čo opisujeme v sekcii( ako Ja,tak aj Jana,atd...) http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?t=1100 ? Aspoň či je to "normálne" a či sa to dá nejak odstrániť..? :roll: Dík-za viacerých :wink:
fiesta, 1.25i 55 kW,16V hatchback, r.v. 2006, Family x
antivirus
*
*
 
Příspěvky: 21
Registrován: ned čer 17, 2007 16:25,0

Vačka , Fiesta 1.3, 93

Příspěvekod Jedi » stř zář 24, 2008 13:32,0

Dobrý den všem,
Předem se omlouvám jestli píšu do špatnýho příspěvku, ale:
při seřizování vůlí ventilů na Fiestě 1.3 z 93 jsem zjistil, že mi odešla vačka, teď se mi naskytla možnost koupit ji z Káčka.Zajímalo by mě jestli bude pasovat.
Fiesta, 1.3 44, *, r.v. 1993, **
Jedi
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: úte zář 23, 2008 11:50,0

Předchozí

Zpět na Fiesta - Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron