Cvrlikání motoru

Cvrlikání motoru

Příspěvekod kutil » úte dub 19, 2005 13:07,0

Mám Fiestu 1.25 16V a když sešlápnu plyn na podlahu, motor cvrliká. Je to normální nebo se s tím dá a má něco dělat. Svíčky se mi nepodařilo ještě povolit, tak nevím jak vypadají. Startuje dobře a volnoběh je klidný. Byla dost líná, ale teď už je živější. Možná jezdila určitou dobu na plyn. Může to mít vliv na stav motoru?

Díky Kutil
CMC 047
KIA Sportage 2.0CRDI 4WD (nejlepší dříč), Fiesta 1.25 r.v.2001 (držák), Mondeo Ghia+ 2.2TDCi kombi r.v. 2006 (už nemám), Mondeo Trend 1.8EFi kombi r.v.1999 MKII (už nemám)
Uživatelský avatar
kutil
*****
*****
 
Příspěvky: 586
Registrován: pát zář 05, 2003 10:02,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Návštěvník » úte dub 19, 2005 14:43,0

No v poradku to neni,na stav motoru to nejaky vliv mit bude.Dal jsi ty neco s motorem?Naplne....atd.
Návštěvník
 

Příspěvekod kutil » úte dub 19, 2005 14:57,0

Smazáno.
Naposledy upravil kutil dne stř dub 27, 2005 12:23,0, celkově upraveno 1
CMC 047
KIA Sportage 2.0CRDI 4WD (nejlepší dříč), Fiesta 1.25 r.v.2001 (držák), Mondeo Ghia+ 2.2TDCi kombi r.v. 2006 (už nemám), Mondeo Trend 1.8EFi kombi r.v.1999 MKII (už nemám)
Uživatelský avatar
kutil
*****
*****
 
Příspěvky: 586
Registrován: pát zář 05, 2003 10:02,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Návštěvník » úte dub 19, 2005 17:15,0

Co ventyly?
Návštěvník
 

Příspěvekod kutil » úte dub 19, 2005 23:57,0

Smazáno.
Naposledy upravil kutil dne stř dub 27, 2005 12:24,0, celkově upraveno 1
CMC 047
KIA Sportage 2.0CRDI 4WD (nejlepší dříč), Fiesta 1.25 r.v.2001 (držák), Mondeo Ghia+ 2.2TDCi kombi r.v. 2006 (už nemám), Mondeo Trend 1.8EFi kombi r.v.1999 MKII (už nemám)
Uživatelský avatar
kutil
*****
*****
 
Příspěvky: 586
Registrován: pát zář 05, 2003 10:02,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod DR » stř dub 20, 2005 8:41,0

kutil: Možná by stálo za to napsat, kdy to auto bylo vyrobeno.

BTW, na to, že tohle jsou první příspěvky v nové sekci Fiesta, tak tedy děs a bída :cry: .
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod deflepp » stř dub 20, 2005 9:18,0

Kutil: Píšeš, že auto možná jezdilo na plyn. Jsou po něm nějaké památky ve vozidle?
CMC 002 + CFC 020
VW Golf Variant 2.0TDI Highline 11/2014 + VW Polo 1.2TSI Comfortline 10/2008
(dříve Ford Mondeo 1.8 16V Festival, 05/1999, hatchback resp. Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 05/1993, sedan)
Uživatelský avatar
deflepp
*****
*****
 
Příspěvky: 803
Registrován: pon zář 08, 2003 10:24,0
Bydliště: Vysoké Mýto

Příspěvekod kutil » stř dub 20, 2005 15:58,0

Takže jedná se o Fiestu 1.25 16V 55kW z listopadu 2001. Najeto má cca 50tis.km, v autě jsem našel památky po plynu (spojky na hadici, kabely a průchodky, v kufru 3díry do podlahy a nárazníku tankovací ventil na LPG).
Naposledy upravil kutil dne stř dub 27, 2005 12:25,0, celkově upraveno 1
CMC 047
KIA Sportage 2.0CRDI 4WD (nejlepší dříč), Fiesta 1.25 r.v.2001 (držák), Mondeo Ghia+ 2.2TDCi kombi r.v. 2006 (už nemám), Mondeo Trend 1.8EFi kombi r.v.1999 MKII (už nemám)
Uživatelský avatar
kutil
*****
*****
 
Příspěvky: 586
Registrován: pát zář 05, 2003 10:02,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod DR » stř dub 20, 2005 16:13,0

kutil: Nechej si změřit kompresi (jestli nejsou podpálené ventily) a zkontrolovat ventilové vůle (hydroštely by cvakaly i na volnoběh, to hlavně, protože je malý tlak oleje). Zkusil bych i reset ŘJ, nastavit předstih asi nepůjde. Vyzkoušel to na lepší benzín (98 oktanů, jestli poznáš změnu).
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod futura » čtv dub 21, 2005 7:43,0

Tenhle motor nema hydrostely, nastavuje se to podlozkama, interval je cca 150tis. tusim. Pokud ten plyn seslapnes prudce a hodne pri nizssich otackach, zacvrlika prakticky kazde auto. Overeni vsech veci v predchozich prispevcich urco nezaskodi, aspon budes vedet, co mas.
futura
**
**
 
Příspěvky: 61
Registrován: pát led 16, 2004 8:39,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod BALU » čtv dub 21, 2005 16:34,0

Zdravim
Prisel jsem rozmnozit rady "ladicu" moturku u fiest..:o)
Urcite by jsem vyzkousel odpojit baterku a vyresetovat RJ jak psal DR..
Neni to na skodu a kolikrat to pomuze (alespon na chvilku :o)

Ja mam taky fiestu 1991 1,1i OHV benzin
To ze ma motor zvuk jako diesel uz jsem si zvyknul :o) ale posledni dobou mi pri jizde dost kolisaj otacky,treba drzi na 3000 a spadnou az pri uplnem zastaveni.Hledal jsem regulacni ventil volnobehu,ale asi ho tam zapomeli dat :o) Tak jen kdyby mel nekdo zkusenosti s touhle zavadou u tohoto typu motoru,uvitam kazdou radu...
CFC 180
Ford Focus kombi 1,6i 16V 2002..
BALU
*
*
 
Příspěvky: 39
Registrován: pát dub 08, 2005 7:11,0
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod kutil » úte dub 26, 2005 17:23,0

Restart ŘJ pomohl. Motor je dokonce živější a tišší. Překvapily mě velmi dobré parametry na 1.25 55kW a 110Nm. Spotřebu jsem ještě nezjistil, ale má prý být stejná jako u 1.3 44kW. Fiesta s tímto motorem má dokonce stejné zrychlení jako Escort 1.6 16V.

:D Problém cvrlikání odstraněn!!! Byl to špatný benzín. Natankoval jsem Shell WPower 95 a cvrlikání je pryč a super to jede. 8-)

Mám ještě jeden dotaz: Z prostoru pod klapkou sání visí zaslepená hadička. K čemu tam je? Auto bylo na plyn a proto možná není originální. Mohla by být připojená na měřič podtlaku pod klapkou.
CMC 047
KIA Sportage 2.0CRDI 4WD (nejlepší dříč), Fiesta 1.25 r.v.2001 (držák), Mondeo Ghia+ 2.2TDCi kombi r.v. 2006 (už nemám), Mondeo Trend 1.8EFi kombi r.v.1999 MKII (už nemám)
Uživatelský avatar
kutil
*****
*****
 
Příspěvky: 586
Registrován: pát zář 05, 2003 10:02,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod kutil » pon srp 01, 2005 12:29,0

Ahoj, konečně se mi podařilo vyndat svíčky. Jaká má být vzdálenost elektrod pro motor 1.25 16V? Našel jsem pro motor 1.1 a 1.3 ale 1.25 ne. Díky :)
CMC 047
KIA Sportage 2.0CRDI 4WD (nejlepší dříč), Fiesta 1.25 r.v.2001 (držák), Mondeo Ghia+ 2.2TDCi kombi r.v. 2006 (už nemám), Mondeo Trend 1.8EFi kombi r.v.1999 MKII (už nemám)
Uživatelský avatar
kutil
*****
*****
 
Příspěvky: 586
Registrován: pát zář 05, 2003 10:02,0
Bydliště: Praha

Předstih.

Příspěvekod kutil » pon bře 20, 2006 17:02,0

Ahoj, jak se dá přenastavit předstih u benzínového motoru? Stále více nabývám pocitu, že motor má od dob, kdy běhal na plyn, moc velký předstih. Motor se špatně vytáčí v nižších otáčkách, je tvrdý, při sešlápnutí plynu cvrliká. Zkusím to změřit stroboskopem.
CMC 047
KIA Sportage 2.0CRDI 4WD (nejlepší dříč), Fiesta 1.25 r.v.2001 (držák), Mondeo Ghia+ 2.2TDCi kombi r.v. 2006 (už nemám), Mondeo Trend 1.8EFi kombi r.v.1999 MKII (už nemám)
Uživatelský avatar
kutil
*****
*****
 
Příspěvky: 586
Registrován: pát zář 05, 2003 10:02,0
Bydliště: Praha

Re: Předstih.

Příspěvekod Bake » úte bře 21, 2006 21:45,0

[quote="kutil"]Předstih zážehu u řízených motorů je řízený řídící jednotkou.Nijak ho nepřenastavíš.Pravděpodobně máš od provozu na plyn opotřebená zdvihátka a proto ti to cvrliká.Taky může být problém v samotném řízení motoru.Znám sice tvoji averzi vůči autorizovaným servisům,ale obávám se,že správnou odpověď tady nenajdeš.Nikdo z nás totiž tvůj motor neslyší a tak se pořád budeme pohybovat v rovině spekulací.A pokud chceš u tohoto motoru měřit předstih.......
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Re: Předstih.

Příspěvekod Pavel Handlovský » pát bře 24, 2006 11:34,0

kutil píše:Ahoj, jak se dá přenastavit předstih u benzínového motoru? Stále více nabývám pocitu, že motor má od dob, kdy běhal na plyn, moc velký předstih. Motor se špatně vytáčí v nižších otáčkách, je tvrdý, při sešlápnutí plynu cvrliká. Zkusím to změřit stroboskopem.


Ako pisal Bake: Predstih nastavuje ECC (riadiaca jednotka) podla vyhodnocovania cidiel na motore takze nic nenastavys akurat mozes povymienat cidla (snimace)

Máš motor 16V ktory sa citi lepsie vo vyssich otackach .... :wink:
Robi to aj mne poriadne zacne zaberat az pri ot. nad 3000 ...

Ak das sportovy vzduch. filter tak by ti mohol ten motor lepsie zaberat z nizsich otacok. :wink:
Ford Escort 1,8 16V; r.v.:1996; ECC-V; prevodovka IB5
Pavel Handlovský
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: pát bře 24, 2006 11:24,0
Bydliště: Banská Bystrica, Slovensko

Diagnostika motoru.

Příspěvekod kutil » pon dub 24, 2006 12:02,0

Ahoj, potřebuju poradit. Studený motor naskočí dobře, ale jak se částečně zahřeje, tak má nepravidelný chod. Jako kdyby vynechávaly svíčky (ty jsou ale nové). Motor je hrozně citlivý na plyn (pokud porovnávám s Mondeem), dokonce je velký problém popojíždět v otáčkách mezí 1000-2000. Po lehkém sešlápnutí plynu okamžitě vyrazí, ale při dalším sešlápnutí plynu už nezrychluje. Další divné chování motoru je to, že po 3000ot. výrazně nezrychlý, ale v celém rozsahu otáček 2000-6000ot. zrychluje stejně a výkon mi připadá menší. Alespoň při porovnání s VW Polo 1.3 55kW.

Auto jezdilo cca 3měsíce na plyn, čoz dle servisu Ford bylo špatně, protože tento motor pro plyn není vhodný. Nechal jsem změřit tlaky a jsou v pořádku.

Motor má ale tvrdý chod (velký předstih). Je možné předstih v motoru změnit? Chtěl jsem po servisu Ford, aby mi udělali diagnostiku a zjistili, zda někdo nepřehrál SW v ŘJ, ale prý to nezjistí.

Asi bude nejsnažší sehnat jinou ŘJ a otestovat to s ní. Napadá někoho jiné řešení? Potřebuju aby auto tak nereagovalo na plyn a aby chod motoru byl měkčí (menší předstih). Velký předstih signalizuje i cvrlikání motoru při nižších otáčkách (pokud tam není Shell VPower). 8-)
CMC 047
KIA Sportage 2.0CRDI 4WD (nejlepší dříč), Fiesta 1.25 r.v.2001 (držák), Mondeo Ghia+ 2.2TDCi kombi r.v. 2006 (už nemám), Mondeo Trend 1.8EFi kombi r.v.1999 MKII (už nemám)
Uživatelský avatar
kutil
*****
*****
 
Příspěvky: 586
Registrován: pát zář 05, 2003 10:02,0
Bydliště: Praha

Re: Diagnostika motoru.

Příspěvekod Bake » úte dub 25, 2006 22:21,0

[quote="kutil"]Koukám,že si nedáš poradit.Předstih změnit nelze!!Řídící jednotka není PC,že si do ní dáš pětadevadesátky,osmadevadesátky a nebo xpéčka.Software se dá přehrát systémem WDS a to jen jeho aktualizací a ta už není nějakej pátek podporována.Samozřejmě šikovnej elektronik dokáže tuto jednotku programovat,ale proč by to dělal??Tato Fiesta nebývá zrovna předmětem tuningových úprav motoru.Když jsi byl ve Fordu nechal sis diagnostiku udělat?a nebo ses jenom zeptal?Pokud auto reaguje moc na plyn,může být problém v zanešené škrtící klapce.Klapka se zasekává v zavřené poloze a proto při přidání plynu reaguje skokově.O zdvihátkách ventilů jsem ti už taky psal.
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod kutil » stř dub 26, 2006 11:39,0

To Bake: Ahoj, nechal jsem si změřit tlaky a zkontrolovat vůli ventilů. To je OK. Proto jsem volal do Ford Valoušek a tam mi technik řekl, že nejsou schopni diagnostikou zjistit, zda někdo změnil parametry nastavení ŘJ a že instalace plynu motor zničila.

Odpověď se mi moc nezdála a volál jsem do Frolík-Rataj, tam už byl technik sdílnější ale také tvrdil, že nejsou schopni zjistit, zda někdo ŘJ přeprogramoval.

Cenu za základní diagnostiku mi oba technici uvedli 1500,-Kč.

Zkusím ještě kontaktovat Charouze, ale myslím, že informace bude podobná.

Zkusím ještě změřit předstih pomocí stroboskopu a vyčistit klapku (ale klapka se nezasekává).

Líbila se mi tvoje poznámka o PC a změně OS. Byl jsem před časem u firmy BitPower a přesně tak jsem si připadal. Dostal jsem PowerGate a v něm 4verze FW. A stačilo zastavit, přehrát FW a pokračovat dál. Bylo to sice u Mondea, ale i tak bylo zajímavé, jak hodně se měnily jízdní vlastnosti.

A motor 1.25 16V se už nevyrábí? O víkendu jsem viděl novou Mazdu s motorem 1.25 16V. To je jiný motor?

kutil
CMC 047
KIA Sportage 2.0CRDI 4WD (nejlepší dříč), Fiesta 1.25 r.v.2001 (držák), Mondeo Ghia+ 2.2TDCi kombi r.v. 2006 (už nemám), Mondeo Trend 1.8EFi kombi r.v.1999 MKII (už nemám)
Uživatelský avatar
kutil
*****
*****
 
Příspěvky: 586
Registrován: pát zář 05, 2003 10:02,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Bake » stř dub 26, 2006 18:28,0

[quote="kutil"]1.25 Zetec S se vyrábí v objemu 1,4,ale ten už má jinou řídící jednotku,musí totiž splňovat přísnější emisní limity.Takže zpětně to vztáhnout nejde.Dotazem v servisech nic nevyřešíš.Pokud ten motor někdo neprozkoumá,nezměří nebo nerozebere,opravdu nic nevyřešíš.Po telefonu se dneska už nic na autě opravit nedá.Vlastně ani poradit.
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Další

Zpět na Fiesta - Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník