Motor Ford 1,3 44kW (Ka)

Škubání při přidání plynu - musím vyměnit celý motor?

Příspěvekod tukec » stř srp 26, 2009 11:23,0

Ačkoliv se sem dotaz vzhledem k typu auta nehodí, jde o shora uvedený problem na který jsem na foru nenašel odpověď. V autorizovaném servisu nevědí a doporučují vyměnit celý motor.

Auto: Ford KA 1.3, 44kW, r.v.99 najeto cca 130000km

Problém: Při přidání plynu z volnoběžných otáček nejprve motor vynechává, střílí do výfuku poté ve vyšších otáčkách jde normálně.

Poznatek: Pokud přidávám plyn plynule s lehkou nohou, motor akceleruje v pořádku. Auto startuje a má stálý volnoběh. Teplota motoru nehraje roli.

Dosavadní opatření:
- Nové svíčky + kabely, motorcraft (ve Ford servisu)
- Výměna cívky za jinou - bez výsledku
- Komprese 10 - 10.5 v normě
- Výfuk v pořádku
- Emise mírně vyšší hodnoty
- Výpis závad (Ford servis): všechny chybové kódy mimo kontrolky zpátečky. (Věříte autorizovaným servisům?)

Jsem ochoten zaplatit za vypátrání a odstranění závady - spěchá.

Ocenil bych zapůjčení ECU na tento motor, nicméně jsem se dočetl, že tyto jednotky nejsou poruchové.

Volejte: 607116275 - Václav Vodička - Praha
Ka, 1.3, Hatchback, r.v. 1996, Servo, šíbr
tukec
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon srp 24, 2009 20:57,0

Příspěvekod Ebo » pát zář 04, 2009 21:38,0

to>tukec .. bych se zkusil být tebou kouknout, jestli jsou správně nastavené rozvody ...
Ford Mondeo 1.8i, 16V, GLX, 85kW, kombi, 1998, tmavě modrá metalíza
Fiat Punto 1,4 GT, 98kW
Uživatelský avatar
Ebo
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1141
Registrován: pon lis 20, 2006 21:03,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod tukec » úte zář 08, 2009 8:49,0

Ahoj, díky za příspěvek, ale jak se to přesně dělá?

Kdyby někdo věděl dejte prosim vědět, problem přetrvává.
Ka, 1.3, Hatchback, r.v. 1996, Servo, šíbr
tukec
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon srp 24, 2009 20:57,0

Příspěvekod Bake » stř zář 09, 2009 12:01,0

[quote="Ebo"]Tudy cesta asi nepovede. Jedná se o motor OHV a pokud ho někdo nerozebíral, tak budou rozvody v pořádku. ( Těchto motorů jsou milióny a rozvod OHV poháněný řetězem jen tak nepřeskočí.) To cuknutí motoru při akceleraci je u motorů EFi běžnou vlastností. Obzvláště jasně patrnou u Fiest 96-00, vybavených stejným motorem. Mírně zvýšené hodnoty emisí mi spíše ukazují na problém se směsí, tedy lambda, nebo přisávání falešného vzduchu. Taky může být problém s katalyzátorem. Na lambdu i na přisávání by ale byla chybová hláška, ukazující právě na problém s lambdou. V případě katalyzátoru jsou jediným příznakem ( kromě ztráty výkonu ) právě zvýšené hodnoty emisí.
Otázkou taky zůstává, jaký servis a čím diagnostiku dělal. Ne každý, kdo má na baráku logo Ford je autorizovaný.Nesmyslná hláška o výměně motoru na to docela ukazuje. Problém s ucpaným, nebo zbořeným katalyzátorem taky není mezi servisní veřejností příliš populární. Sám jsem si to ověřil při reklamaci služebního HTP, kdy jsem od počátku třem servisům tvrdil, že je problém v katu. Až třetí servis na moji výslovnou žádost kat zkontroloval a co myslíš ???? Neměl ho tam !!!
Napřed sám sobě ujasni, jestli vůbec jde o závadu. Taky si ujasni co to znamená "mírně zvášené emisní hodnoty". Splňuje auto normu, nebo by emisemi neprošlo ??? Pokud by neprošlo, jedná se o závadu. Pokud se do normy vejde, může jít jen o běžné opotřebení.....
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod -daggy- » stř led 06, 2010 18:13,0

Vyuzijem tuto temu na jednu otazocku tykajucu sa lambdy. Bol som na emisnej a ukazalo tam zvysene hodnoty CO. Podla technika je uz najvyssi cas na vymenu lambdy. Planujem vymenu za UNI, ovsem ak uz nebola menena skor ako som auto kupil. Dneska som ju vykrutil vonku a nevyzera zeby mala uz 14 rokov. Su na nej 2 citatelne cisla 93FB-9F472-AA a pod nim 0 258 003 339. Predchadzajuci majitel netusi ci bola menena. Pokial to je povodna, tak ju hned menim, auto z ma nabehane 105 tisic km, ak by uz ovsem bola menena, tak by som ju asi radsej dal premerat ci neni problem v kabelazi. Vie niekto podla tych 2 cisiel zistit ci je to povodna lambda alebo uz jej nejaka nahrada (vyzera to na Bosch - aspon tak usudzujem podla toho druheho cisla).
EDIT: Co som cital, este zle hodnoty CO moze sposobit netesenost niekde medzi lambdou a katalyzatorom.
Fiesta MK3, 1.3i 44kW, OHV, Sedan, r.v. 1996, Classic, 1299 cm3
Mondeo MK3 2.0 TDCi 96kW, kombi, Ghia, MMT6, r.v. 2004
Uživatelský avatar
-daggy-
**
**
 
Příspěvky: 54
Registrován: stř čer 04, 2008 14:49,0
Bydliště: Snina/SVK

KA - nestartuje

Příspěvekod cuba » stř led 18, 2012 13:43,0

Zdravím všechnz kolegy a příznivce značky Ford..

Chtěl bych se optat na možnou příčinu popř. zkušenost. Dnes jsem chtěl nastartovat naše druhé auto,0( Ka 1.3, 44kw), které používá přítelkyně zhruba 1x za týden a startér se jednou otočil a pak začalo cvakaní..

Řek jsem si že asi to dlouho stálo, byla teď zima tak zřejmně baterka, nic méně ale kontrolky svítili, rádio hrálo, zkrátka z elektriky vše fungovalo, zkusil jsem znova a pouze jenom rychlé cvakání...

Auto jsem tedy roztáhnul na laně, naskočilo hned na poprvé, chvilku jsem s ním jezdil po vsi asi 5km, poté motor vypnul a zase cvak-cvak-cvak..

Nevíte kde by mohla být příčina, mohl by to být startér, nebo rozdělovač?

Děkuji všem za odpověď..
CMC 1618
Ford Mondeo, 1.8i 16V 92kw, kombi, r.v. 04/2005, Ambiente, 160.000km, 205/55R16

Ford KA 1.3i, 43kw, r.v. 1999, 95.000km
Uživatelský avatar
cuba
*
*
 
Příspěvky: 35
Registrován: čtv říj 09, 2008 8:21,0
Bydliště: Rakovnicko

Příspěvekod Ebo » stř led 18, 2012 20:19,0

to >cuba ..jake cvakání ? .. že když jsi otočil klíčkem, tak se ozvalo "cvak" a nic se nedělo ? .. pokud jo, a je baterka o.k. ,tak bych šel po (silovém) relé co spíná startér a pak po startéru - uhlíky ..
Ford Mondeo 1.8i, 16V, GLX, 85kW, kombi, 1998, tmavě modrá metalíza
Fiat Punto 1,4 GT, 98kW
Uživatelský avatar
Ebo
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1141
Registrován: pon lis 20, 2006 21:03,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod cuba » stř led 18, 2012 21:15,0

jj, presne tak ale bylo to cvakání v kuse, po celou dobu co jsem se snažil nastartovat..baterka je před rokem dávána nová, a vše na elektriku funguje..děkuji za radu přenechám to elektrikářovi, tohle je na mně vysoká škola :?
CMC 1618
Ford Mondeo, 1.8i 16V 92kw, kombi, r.v. 04/2005, Ambiente, 160.000km, 205/55R16

Ford KA 1.3i, 43kw, r.v. 1999, 95.000km
Uživatelský avatar
cuba
*
*
 
Příspěvky: 35
Registrován: čtv říj 09, 2008 8:21,0
Bydliště: Rakovnicko

Příspěvekod DR » sob led 21, 2012 12:11,0

cuba: "cvakání" startéru způsobuje vysouvací cívka, které nemá "dost síly" k vysunutí pastorku do záběru. Příčinou je buď vadná cívka, nebo nedostatek proudu - vybitý/vadný akumulátor (že svítí kontrolky neznamená, že to utáhne i startér), nebo špatný kontakt kdekoliv na trase "akumulátor - startér".
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Profesor » ned led 22, 2012 0:41,0

už jsem to tu psal několikrát, snad nejčastější příčinou malé síly cívky je studeňák na kostře cívky. Samozřejmě nelze vyloučit ani nic z toho co psal DR.
:idea: Prověřit svorky baterie, relé startéru, a vůbec celý okruh 50 (aktivační okruh pomocné cívky startéru), ovšem nelze vyloučit ani mechanickou závadu na vysouvací mechanice pastorku.
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1440
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Příspěvekod Bártík » ned led 22, 2012 16:03,0

cuba: přesně tohle jsem řešil minulou sobotu na Fiestě rodičů. Trochu mrzlo a baterka to neunesla, párkrát líně otočila a pak už jen cvakala. Po nabití vše O.K.
Divný sice je, že baterka je jen 2 roky stará, ale oni jezdí hodně krátký trasy a taky je ta baterka ze supermarketu...
Takže dobij baterku a budeš v pohodě :wink:
CMC 168
S-MAX 1.6 EcoBoost, 2012
Fiesta 1.3 Base, 2001, hatchback (rodičů)

Focus 1.0 EcoBoost Trend, 2015, combi (2017/11, spotřeba 6,61 l/100km)
Galaxy 2.3 16V Ghia, 2002, automat (2015/11, spotřeba 10,67 l/100km)
Mondeo 2.0 16V GLX, 1999, combi (do 2009/03, spotřeba 8,65 l/100km)
Mondeo 1.6 16V CLX, 1994, sedan (do 2006/10)
Uživatelský avatar
Bártík
*****
*****
 
Příspěvky: 714
Registrován: sob úno 07, 2004 18:51,0
Bydliště: Pardubice


Zpět na Fiesta - Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník