Přehřátí motoru

Příspěvekod yakub81 » pát čer 08, 2007 13:27,0

Protože nejde vytvořit nové téma, napíšu to sem..

Rucicka teploty se mi ze dne na den po cca 10-20 minutach vysplha az do cerveneho pole, pote zacnou pri nizsich otackach a pri zaberu (rozjezd, razeni , jizda na vyssi kvalt..) kovove ostre rany. Chladic je vlazny, ale trubky do neho vedouci jsou varici, vetrak bezi, expanzni nadoba se naplni az po okraj a tlakovala by se cim dal vic... Auto jiz drive spatne topilo... v podstate netopilo...rucicka po celou zimu byla spise na zacatku stupnice, ted uz po nastartovani a 5 minutach jizdy je v polovine stupnice.

Vicko od motoru nevykazuje zadne emulze po smichani vody s olejem. Olej je podle odmerky cerny, par milimetru pod doporucenou mez. (Nechci zatim dolevat olej, protoze jsem ho chtel prave menit se vsemi filtry --- a to zase nechci delat, pokud by to bylo tesnenim pod hlavou)

Cim to muze byt ? :(
Fiesta 1.3 , 44kW, r.v. 1997, třídvéř
yakub81
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: čtv čer 07, 2007 8:24,0

Příspěvekod petrsa » pát čer 08, 2007 13:58,0

Vadná vodní pumpa, ucpaný chladič či část chladicího okruhu, vadný termostat. Toto budou tři nejpravděpodobnější možnosti. Ta vodní pumpa je podle mne asi nejvíce pravdivá.
CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Bake » sob čer 09, 2007 11:02,0

[quote="petrsa"]Dovolím si oponovat, nepamatuju se, že bychom měnili na motoru 1,3i vodní pumpu. Začal bych od termostatu. Toto jsou, kromě vačky, velice odolné motory.
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod petrsa » sob čer 09, 2007 13:02,0

to Bake: Souhlasím s odolností tohoto motoru - sám jsem ho také chvíli vlastnil ve stejném autě - a dovolím si ještě dodat, že ani umístění alternátoru není ideální. Pak jen dodám, že další slabinou je (ale způsobenou stářím a opomenutím servisu) že simerinky na ventilech časem docela pouští olej a pak jezdíš za 1L/100km. Já nadhodil možné příčiny, ale máš pravdu v tom, že osobně bych nejprve šel po termostatu - nejrychlejší, nejlevnější alternativa ze všech. Na tu pumpu jsem vsázel dle symptomu kovového zvuku z motoru.
btw.Ten motor má zvuk šicího stroje, ale vydrží hodně.
CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Bake » sob čer 09, 2007 16:58,0

[quote="petrsa"]Vidíš, na ten kovový zvuk jsem zapoměl..Může se tak však projevovat přehřátí motoru a bublání v bloku. Víš, že si teď ani neuvědomím, kde je umístěna vodní pumpa?? Zkus pomoci, možná by pomohlo sundat řemen a s řemenicí vodní pumpy zahýbat.
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod petrsa » sob čer 09, 2007 21:19,0

Pokud mne moje stará paměť neklame, tak je pumpa při (pohledu zepředu) vlevo pod domečkem termostatu a je na třech?? šroubech a řemenice se dá také sundat po uvolnění třech?? šroubů (samozřejmě po uvolnění eska pásky a sundání vodní hadice od domečku termostatu). Kontrola tak na hoďku, hoďku a půl práce (jak říkám, před pár lety klidně na parkovišti před panelákem, teď už ale ne). Je tam ale i nevýhoda, že někdy odchází simerink a pak pumpa teče. Nebudu teď koukat do katalogu, ale cena pumpy je taky max.1K.
CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod yakub81 » pon čer 18, 2007 15:28,0

Tak nakonec to bylo profouklý těsnění pod hlavou...
Fiesta 1.3 , 44kW, r.v. 1997, třídvéř
yakub81
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: čtv čer 07, 2007 8:24,0

Motor 1,4 tdci svítí kontrolka přehřátí motoru

Příspěvekod almite » ned dub 13, 2008 8:24,0

Zdravím a prosím,jestli někdo nemá zkušenost s fiestou 1,4tdci,kdy po nastartování studeného motoru a dle teplomeru (digitalní) zahřátý na provozní teplotu se rozsvítí kontrolka přehřátí motoru a teplměr začne blikat ( dle teploměru je teplota ok a i měřeno) ,tak se děje cca 5s,pak vše zhasne a teplota jde dolů. Pak to již neudělá.
Fiesta, 1,4 Tdci 50, 5dv, r.v. 2002, základ
almite
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: sob dub 12, 2008 15:36,0

Příspěvekod -daggy- » pát čer 05, 2009 8:00,0

Moja fiesta mi uz asi 2x vyviedla to, ze pod dlhsej trase odmietla nastartovat, musel som skoro hodinku cakat kym nastartovala. Rucicka teplomera je stale na Nku zo slovicka NORMAL, motor je horuci, taktiez chladic a aj chladiaca kvapalina. Asi 3x sa mi stalo, ze som musel 3x opakovat proces startovania kym to chytilo. Pocut akurat ze mi toci starter a nic sa nedeje. Tipujem to na cidlo teploty, ale isty som si tym nie som. Raz na benzinke som si trocha postal, fiesta nastartovala az ked sa vypol ventilator na chladici (vtedy som ho videl 1x sa tocit). Odporucite mi este nieco skontrolovat pred navstevou servisu?
Fiesta MK3, 1.3i 44kW, OHV, Sedan, r.v. 1996, Classic, 1299 cm3
Mondeo MK3 2.0 TDCi 96kW, kombi, Ghia, MMT6, r.v. 2004
Uživatelský avatar
-daggy-
**
**
 
Příspěvky: 54
Registrován: stř čer 04, 2008 14:49,0
Bydliště: Snina/SVK

Příspěvekod -daggy- » čtv srp 20, 2009 12:53,0

Tak nakoniec bol vtedy vadny termostat, ostal zaseknuty v otvorenej polohe.
Pred par dnami sa mi stala ina "prihoda". Som zastal na semaforoch a ked som sa mal pohnut, tak autom parkrat trhlo a skapal motor. Naskocil asi az po minutke, po otoceni klucika do polohy 2 bolo pocut hucanie ventilatora. Nasledujuci den tiez pri rozbiehani po dlhsej jazde tiez parkrat trhlo s autom, no zoslapol som naplno plyn, po par metroch trhanie prestalo. Motor ako keby vtedy stracal vykon. Podotykam ze to bolo po dlhsej trase, vonku teplota okolo 30°C. Teplota bola chladiaceho media v normale, skusal som to aj prstom, kvapalina nebola horuca.
Co by to mohlo sposobovat? Prejavuje sa to hlavne vtedy, ak auto pred jazdou dlhsie stoji na priamom slnku a je horuci den.
Fiesta MK3, 1.3i 44kW, OHV, Sedan, r.v. 1996, Classic, 1299 cm3
Mondeo MK3 2.0 TDCi 96kW, kombi, Ghia, MMT6, r.v. 2004
Uživatelský avatar
-daggy-
**
**
 
Příspěvky: 54
Registrován: stř čer 04, 2008 14:49,0
Bydliště: Snina/SVK

opačný problém studený motor

Příspěvekod leons » sob zář 05, 2009 14:33,0

nedávno jsem koupil fiestu 1.1 i 1995 37kw ,od počátku jsem si všiml že teploměr je stále ve spodní části stupnice pod poličkem normal,ani při dlouhé jízdě do kopce,nebo při popojíždění v koloně se nedostane do polička normal,myslel jsem že je asi špatný teploměr,ale ani topemí netopí tak jak by mělo,fouka jenom vlažný vzduch,co by to mohlo být,termostat?ale když jedu do kopce tak by se motor musel žahřát alespon krátkodobě,dí za každou radu :idea:
mondeo, 1.6 16v 68, combi, r.v. 1995, základní
fiesta 1.1 37kw 1995
Uživatelský avatar
leons
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: čtv úno 15, 2007 19:48,0
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod chmelko » sob zář 05, 2009 16:34,0

vymen termostat..otazka chvilky..
focus, 1.6 Zetec-SE 74, hatch, r.v. 2003, taký miš maš http://forum.ford-club.cz/viewtopic.php?f=163&t=1476
chmelko
**
**
 
Příspěvky: 94
Registrován: sob dub 18, 2009 11:14,0

opačný problem studený motor

Příspěvekod leons » ned zář 06, 2009 13:34,0

Dneska sem ten termostat vytáhnul,skoušel sem ho dát do horké vody,otevíral a zavíral akorát sem neměl po ruce teploměr tak nevim stupně,v pondělí koupím nový je to celkem levná záležitost uvidím jestli to pomůže,taky sem zkusil dát před chladič karton a projet to ani tak se to pořádně nezahřálo,možná o trošku víc to topilo ale ručička stejně nevzleze víc jak na začátek políčka normal,uvidím s tím novým termostatem, :?
mondeo, 1.6 16v 68, combi, r.v. 1995, základní
fiesta 1.1 37kw 1995
Uživatelský avatar
leons
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: čtv úno 15, 2007 19:48,0
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Tomáš Ondřich » ned zář 06, 2009 20:42,0

taky ti voda může obtékat kolem termostatu třeba štatný těsnění nebo ho běkdo před tebou špatně usadil :P
connect, 1.8tdci, tourneo, r.v. 2003, base
Focus 1.8 tdci, 81kw r.v. 2003, 3dv.
Tomáš Ondřich
*
*
 
Příspěvky: 36
Registrován: stř bře 26, 2008 20:11,0

Příspěvekod divizion » stř zář 16, 2009 8:39,0

Dobry den,chtel bych se zeptat,kde se nachazi termostat u fiesty 1.25 r.v 97,předem diky za info.
fista, 1.25 55, hatchback, r.v. 1997, techno
divizion
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: pon zář 14, 2009 23:29,0

neohřeje se

Příspěvekod boga » úte led 26, 2010 11:24,0

Zdravím, dostal jsem starou fiestu (1990) za přepis (EHK 83.02 tak to bude snad 5000:)), má to ještě rok technickou, jsou k tomu letní/zimní na diskách a krom levýho zadního lemu to není ani moc schnilý tak jsem si řekl proč ne:) Motor je to 1,1 37kW a mam problém, že se ani po dlouhý jízdě neohřeje. Viděl bych to na termostat, ale když jsem kouknul na inet tak nevím, kterej vybrat
http://www.autokelly.cz/#PATH=3761801;8 ... SD=0|ST=0|
jsou tam různý rozměry a nechce se mi to rozebírat dvakrát. Dá se poznat jakej koupit bez rozebrání a změření? Dík:)
fiesta, 1.1 37kW, hatchback, r.v. 1990, :)
boga
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: pon led 25, 2010 15:04,0


Zpět na Fiesta - Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron