jaká je životnost motoru??

jaká je životnost motoru??

Příspěvekod kawalek » stř pro 06, 2006 23:01,0

Muzu se jeste zeptat jaka je zhivotnost motoru Ford fiesta 1,3i z 93roku???
kawalek
*
*
 
Příspěvky: 17
Registrován: ned pro 03, 2006 20:41,0
Bydliště: Praha

Re: jaká je životnost motoru??

Příspěvekod DR » stř pro 06, 2006 23:40,0

kawalek: celkem slušná.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod jonash » pon pro 11, 2006 20:15,0

A co takhle 1,25 16V, víte někdo? Drží?
Mondeo 1,6 Ecoboost Titanium Kombi '12
Focus 1,8 TDCi Ultra '03
Dříve: Fiesta 1,25 16V '96 5dv
Uživatelský avatar
jonash
*
*
 
Příspěvky: 15
Registrován: ned srp 06, 2006 14:58,0

Příspěvekod DR » pon pro 11, 2006 20:53,0

Když se o něj slušně staráš, tak drží jakýkoliv motor.

Když se staráš špatně, nevydrží žádný.

Takže si vyber motor, který není těsně před smrtí a dobře se o něj starej (=používej doporučené provozní náplně a dělej předepsanou údržbu v předepsaných intervalech), pak bude držet. Fordí benzíny obecně jsou celkem odolné, jediný problém bývají hydraulická zdvihátka ventilů (netýká se motoru, kde se ventilové vůle seřizují podložkami).

Řešit výdrž typu nemá velký smysl, protože už to všechno jsou (občas i opravdu hodně) ojeté motory a tam vždy záleží na stavu konkrétního kusu.
Asi tak.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Mirous » stř pro 20, 2006 17:25,0

To Jonash: Asi tak. 1.25 16V je pěkný moturek, slušně jede, moc nežere, dva mí známí už ho vyměnili za jiný z bouračky. Já ho mám a rachotí cosi, asi klikovka nebo některá ojnice. Sháněl jsem jinou fiestu v bazaru a narazil jsem na jednu se servisní knížkou z DE, kde je psáno "motor vyměněn - hlučný + opotřebený po 65 400". Na německých bazarserverech jsem narazil na povícero popisů typu "motor macht lärme aber lauft" což kolem dokola víceméně dokonale popisuje i moje zkušenosti. Pokud můžu radit, když 1.25 16V tak jen s velmi podrobně zdokumentovanou historií. Po vyzkoušení bych řek že 1.3 8V úplně postačí. A je méně náchylný na nedokonalosti servisu.
Mirous - Fiesta Ghia 1,25 16V Zetec '96
předtím Renault Scénic 1.9 dCi '01 a Škoda Felicia 1.3i LPG
Mirous
*
*
 
Příspěvky: 10
Registrován: ned lis 12, 2006 23:03,0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod kawalek » pon led 22, 2007 18:01,0

no a mel bych jeste jeden dotaz mam Ford fiesta rok 93 1,3i ghia 8 ventil muzete mi nekdo poradit s rozvodama ??co tam je retez nebo remen???a kdyztak kolik zhruba ty veci stojej ?ne vymena jen ten remen nebo retez nebo co tam je !?!?!predem diky za odpoved
Ford Fiesta 1,3i ghia 93rok 4dveřová
kawalek
*
*
 
Příspěvky: 17
Registrován: ned pro 03, 2006 20:41,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod DR » pon led 22, 2007 22:23,0

kawalek: 1.3 by měla být řada HCS, ta má řetěz.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod kawalek » úte led 23, 2007 16:12,0

mela?ja se docela bojim aby to neruplo a nesrazili se mi pisty s ventyli
Ford Fiesta 1,3i ghia 93rok 4dveřová
kawalek
*
*
 
Příspěvky: 17
Registrován: ned pro 03, 2006 20:41,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod jonash » úte led 23, 2007 16:27,0

1,3 má řetěz zcela určitě...
Mondeo 1,6 Ecoboost Titanium Kombi '12
Focus 1,8 TDCi Ultra '03
Dříve: Fiesta 1,25 16V '96 5dv
Uživatelský avatar
jonash
*
*
 
Příspěvky: 15
Registrován: ned srp 06, 2006 14:58,0

Příspěvekod kawalek » úte led 23, 2007 16:28,0

a jak casto se meni ????
Ford Fiesta 1,3i ghia 93rok 4dveřová
kawalek
*
*
 
Příspěvky: 17
Registrován: ned pro 03, 2006 20:41,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Dali » stř led 24, 2007 9:57,0

A co se tak podivat k Fordovi? http://www.etis.ford.com/fordservice/se ... EE.wasv245
I kdyz dle meho se retez nemeni.
CFC 005
Škoda Octavia III 1.6TDi, 85kW, 2017
Focus 1.6 Ghia, 1999, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Dali
****
****
 
Příspěvky: 223
Registrován: úte čer 29, 2004 11:26,0
Bydliště: okr. Brno venkov

Příspěvekod Bake » stř led 24, 2007 10:20,0

[quote="kawalek"]Neboj se,nerupne.Motor má řetěz a ten se nemění.
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod kawalek » stř led 24, 2007 15:16,0

no ale neco v motoru cinka a ja myslel ze by to nemuselo bejt dobry
Ford Fiesta 1,3i ghia 93rok 4dveřová
kawalek
*
*
 
Příspěvky: 17
Registrován: ned pro 03, 2006 20:41,0
Bydliště: Praha

Zkušený servisák na 1.3 EFI OHC?

Příspěvekod Syculus » čtv pro 29, 2011 0:46,0

Poradíte prosím někoho v ústeckém kraji (Teplice, Ústí, Most, Děčín?), kdo má tyhle motory v malíčku a když mu zadám udělat "GO" hlavy, tak nebude vymýšlet vymyšlené a zbytečné úkony a výměny...? Motor je po mírném chiptunningu, 80 tis. najeto a raději zaplatím totéž za servis, než u pumpy za zbytečnou spotřebu:-D Zatím celkem drží, olej skoro nežere, na cukání při akceleraci jsem si už zvyknul (že prý to je vlastnost všech těchto motorů) a po výměně lambdy za neorig. Bosch to na svíčkách nenechává skoro nic. Ale stejně to baští na můj vkus nějak moc (a to ještě i před tím chiptunningem, nekamenujte mě hned za něj!), určitě se dá ještě něčím slušně omladit. Uvažoval jsem o ultrazvukovém vyčištění trysek, trošku si pohrát s ventily - vůle, sedla... (samozřejmě to nebudu dělat já, jsem jen teoretik:-) Ale co se vyplatí a co ne, to asi musí někdo zkušený přes tyhle motory vykoumat až pod mojí kapotou...
Fiesta 5 dv., Endura-E 1.3 8V 44(@49)kW, JA-S, r.v. 1996, GHIA customized
Syculus
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: stř lis 24, 2010 21:48,0
Bydliště: Krupka

Re: Zkušený servisák na 1.3 EFI OHC?

Příspěvekod DR » čtv pro 29, 2011 10:37,0

Syculus: jestli dobře rozumím, tak chceš tou generálkou hlavy řešit vysokou spotřebu? Mohl bys napsat, kolik ti to žere a jak (a kde) s tím jezdíš? Z toho mála, cos nám zatím sdělil, nemám dojem, že by GO hlavy ve tvém případě byla dobrá i k něčemu jinému, než jen k vyhození peněz oknem.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Zkušený servisák na 1.3 EFI OHC?

Příspěvekod Syculus » čtv pro 29, 2011 12:48,0

Zdravím, jednak spotřebu a jednak i kontrolu po delší době, už se na to dlouho nikdo nedíval a chvíli to např. jezdilo se zkolabovanou lambdou...
Jezdím stále tutéž trasu do práce a co jsem kdysi zajel za prům. 5l, jezdím teď za 6 - 6,5l (všechny principy úsporné jízdy znám a neuroticky dodržuju, i s autama s pal. PC jsem se něco najezdil - tady bych kámen úrazu nehledal:-D). Olej mi tam dává servisák dlouhodobě správný - 5W. Tankuju stále Shell, občas i V-Power. Čas od času se třeba náhle objeví pokles tahu, ale vždycky jsou to ojedinělé věci, než aby to šlo nějak diagnostikovat. Co jsem uměl, jsem zkontroloval, zapalování i váhu vzduchu prověřil, restart párkrát provedl, sání až k motoru je čisté. Sevisák mi vždycky řekne, že to je všechno ok (zda to na diagnostiku skutečně dá nebo ne já nezjistím), ale dlouhodobě mu v pracnějších opravách už nevěříme. Ale čert vem ten litr spotřeby, chci mít jej jistotu, že mi dřív prorezne podvozek, než oddělám motor. A taky že si ten chiptunning pořádně užiju:-)

Jinak pro zajímavost musím říct, že těch 10% točáku navíc (101@110 Nm) v tom motoru opravdu někde je a rozhodně těch 3tis. po srovnání rozdílu v tahu nelituju. Děláno v autochip.eu - chipováno novým SW do původní jednotky, starý mají zálohovaný a na požádání vrátí. Bydlím v kopcích, takže jedině to zachránilo Fiestě další existenci v provozu.
Naposledy upravil Syculus dne čtv pro 29, 2011 23:04,0, celkově upraveno 2
Fiesta 5 dv., Endura-E 1.3 8V 44(@49)kW, JA-S, r.v. 1996, GHIA customized
Syculus
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: stř lis 24, 2010 21:48,0
Bydliště: Krupka

Příspěvekod dj.DEKL » čtv pro 29, 2011 20:09,0

Jak to "čipovali" ?
------------ Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 ------------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
Uživatelský avatar
dj.DEKL
***
***
 
Příspěvky: 107
Registrován: ned říj 17, 2004 15:08,0
Bydliště: Praha


Zpět na Fiesta - Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník