seřízení ventilů

seřízení ventilů

Příspěvekod kawalek » pon pro 04, 2006 22:14,0

ahoj lidi potreboval bych nutne poradit koupil sem si Fiestu 1,3 i ghia paradni vozitko ale motor zni jako diesel!mohli by ste mi poradit co s tim???a na kolik by se meli seridit ventily?predem vam všem moc dekuju!!!!
kawalek
*
*
 
Příspěvky: 17
Registrován: ned pro 03, 2006 20:41,0
Bydliště: Praha

Re: seřízení ventilů

Příspěvekod DR » úte pro 05, 2006 18:30,0

kawalek: třeba i mohli, ale netušíme, co máš za auto. Fiesta se vyrábí už 30let a od první gerace do současnosti používá motory s objemem 1.3 - které se ale konstrukčně dost liší.

Tak si prosím nastav podpis (vzor máš v aktivačním mailu, nebo zde http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?t=1048 ) a zkus podrobněji popsat, co se ti na tom zvuju nezdá a jestli je to trvalý jev, nebo se to třeba po zahřátí změní/ztiší.

A pro začátek tady http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?t=1116 najdeš odkaz na servisní intervaly ke všem fordům, takže se můžeš podívat, jestli je u tvého auta seřízení ventilů předepsané a v jakém km proběhu.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: seřízení ventilů

Příspěvekod Bake » úte pro 05, 2006 19:28,0

[quote="kawalek"]Vůle ventilů u tvého auta se samozřejmě seřizují,ale podle kódu motoru jsou v datech uvedeny hodnoty.Takže je potřeba znát kód tvého motoru,a potom najít na ETis hodnoty.Ale obávám se,že v tvém případě je už načnutá vačka.U těchto motorů byl původně předepsaný minerální olej 15W-40.Postupným vývojem poruch vačky se dospělo až k dnešní 5W-30.Pokud tuto změnu někdo nepostřehl a dál auto krmí něčím,co tam nepatří,má s vačkou problémy.Výměna vačky u Henryho přijde na cca 12.000Kč.
P.S.Jestli se pletu,klidně se nechám ostříhat dohola.
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod kawalek » úte pro 05, 2006 23:17,0

takze do toho motoru mam lit sintetickej olej?nacnuta vacka co to znamena pro me mam se bat ze me to nekde necha???potreboval bych o tom vedet vicjestli by bylo mozno dekuju
kawalek
*
*
 
Příspěvky: 17
Registrován: ned pro 03, 2006 20:41,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod ybznek » stř pro 06, 2006 0:14,0

kawalek: Jestli to bude syntetika je víceméně jedno (tady je trocha teorie o olejích: http://mtw.fordclubs.org/article.php?ar ... 3&rubrik=4 ).

Důležitá je viskozita. Ta je předepsaná od Forda pro každý typ motoru. Jak psal Bake, dnes je to 5W-30.
Zatím ale nevíme jaký přesně typ motoru (+rok výroby) máš.

Už to psal DR, nastav si prosím podpis dle vzoru http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?t=1048 (bod 7) - u všech Tvých příspěvků pak bude vidět, jaké přesně máš auto. Díky.
CMC 666
Ford Mondeo MkIII 2.0 TDDi, 85 kW, r.v. 2001, ambiente, hatchback (konečně opět pojízdné :-))
Uživatelský avatar
ybznek
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 1180
Registrován: sob pro 17, 2005 16:48,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Bake » čtv pro 07, 2006 12:32,0

[quote="kawalek"]Pokud máš motor 1.3,jedná se s největší pravděpodobností o motor OHV,dle normy Beatles:Starý,ale dobrý.Při dobrém udržování dokáže najezdit neskutečné kilometry.Načnutá vačka znamená asi tolik,že následkem špatné viskozity oleje jsou nadměrně opotřebené hroty vačky a kolikrát zdvihátka,/která přenášejí pohyb vačky na ventilovou tyčku/,doslova ubroušené.Jinak Olej Ford 5W-30 stojí u Henryho cca 190Kč/l.
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod kawalek » čtv pro 07, 2006 21:23,0

diky moc za informace moc ste mi pomohli všichni!
kawalek
*
*
 
Příspěvky: 17
Registrován: ned pro 03, 2006 20:41,0
Bydliště: Praha

....

Příspěvekod Jankoo » stř pro 20, 2006 14:13,0

Ono tie motory su hlucnejsie aj kvoli retazi.... teda ten moj je za studena a zimy ako maly traktor...ale ine problemy...ventily, vacky som nezaznamenal... ako znie odchadzajuci motor?

Inak ja pouzivam 5W30...Mobil.... oni robia oleje aj pre Ford s ich znackou
Ford Fiesta 1,3 JAS 2000
Uživatelský avatar
Jankoo
Junior
Junior
 
Příspěvky: 8
Registrován: stř dub 12, 2006 21:45,0

ventily ?

Příspěvekod zepino » pát led 12, 2007 0:27,0

Prosím o radu , na jaké hodnoty se mají nastevit ventilové vůle na motoru:OHV 1.1 -37 kw,rok výroby-1995. Zatím moc děkuju za případné rady.
Fiesta 1.1 -37 kw,rv:1995
zepino
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: čtv led 11, 2007 23:15,0

Příspěvekod Kingfishers » ned říj 25, 2009 21:54,0

Zdravím všechny a doufám, ž emi někdo pómůže. Mám Fiestu rv.05 1.4i16V a rozsvítila sse mi kontrolka motoru. Někde jsem četl a zaslechl že při probozu na lpg mohou odchazet ventily nebo se ztrácet kompresní poměry. Můžete mi někdo pomoc jestli jste již zažily něco podobného a co pomohlo? Nerad bych jel do servisu tam mi něco nakukaly a já zbytečně platil drahou opravu?
Ford, 1.4i 16V, 4dv., r.v. 2005, klima :-)
Kingfishers
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: pon bře 30, 2009 15:32,0


Zpět na Fiesta - Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník