Potenciometr škrtící klapky

Potenciometr škrtící klapky

Příspěvekod Kropaczech » pát kvě 26, 2006 15:46,0

Ahoj všem, můžete mi prosím poradit jak se projevuje když je špatný? A ještě jedna věc, když ho budu mít opravdu v háji, tak kde nejlevněji sehnat a případně za kolik ? Dík moc všem... Filip
Fiesta 1,1i 92 37kw
Kropaczech
*
*
 
Příspěvky: 23
Registrován: pon dub 03, 2006 16:35,0
Bydliště: Praha

Re: Potenciometr škrtící klapky

Příspěvekod DR » pát kvě 26, 2006 16:17,0

Kropaczech: může ti cukat motor (jak jezdec potenciometru ztrácí kontakt s odporovou dráhou), nebo kolísat otáčky na volnoběh. Někdy se to dá "opravit" - rozebrat, jezdce trochu přiohnout, aby nejezdil po už vydřené dráze, ale vedle. Za zkoušku nic nedáš. Levně samozřejmě na vrakovišti, nebo na inzerát z nějakého auta na díly, ale aby to nebylo z bláta do louže.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9445
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Kropaczech » pát kvě 26, 2006 18:42,0

Ještě jednou dnes ahoj, mam totiž problém s tím, že pokud motor běží na volnoběh, tak jak píšeš otáčky kolísají v pravidelném intervalu...a další věc, která je ovšem podstatně horší a to pokud z volnoběhu i při zahřátém motoru sešlápnu plynový pedál, motor se nejdříve zadusí (často i chcípne) a teprve potom celkem líně a neochotně "vyletí" do otáček. V praxi to znamená to, že pokud stojím v koloně, tak pravou nohu mám na brzdě a jen tak bokem podrážky lehce i na plynu, protože z vyšších otáček u je to o poznání lepší. Jinak k tomu rozebrání, zkoušel sem to, ale je moooc dobře utěsněnej a zalepenej..no nic...myslim že jsem dnes u Forda našel originál za 4000,- proto budu radši zkoušet nějaká vrakoviště...dík moc kdyby jste mi ještě měli co poradit, opravdu dík moc...Filip
Fiesta 1,1i 92 37kw
Kropaczech
*
*
 
Příspěvky: 23
Registrován: pon dub 03, 2006 16:35,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod deflepp » sob kvě 27, 2006 18:41,0

Zrovna teď jsem měl podobnej problém na Mondeu. Auto cukalo a problém byl v zakarbonované škrticí klapce. Neotvírala se jak by měla (jakoby se zpožděním) a motor si to doupravoval větší bohatostí směsi. Ale už to bylo tolik špatné, že to řídicí jednotka nezvládala uplně.
CMC 002 + CFC 020
VW Golf Variant 2.0TDI Highline 11/2014 + VW Polo 1.2TSI Comfortline 10/2008
(dříve Ford Mondeo 1.8 16V Festival, 05/1999, hatchback resp. Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 05/1993, sedan)
Uživatelský avatar
deflepp
*****
*****
 
Příspěvky: 803
Registrován: pon zář 08, 2003 10:24,0
Bydliště: Vysoké Mýto

Příspěvekod Jenicek » pon kvě 29, 2006 8:51,0

deflepp: To by mě zajímalo, jak se může zakarbonovat škrticí klapka - podle mě může být jedině zas...á od bordelu, který projde vzduchovým filtrem (podobně jako např. MAF).
CMC 117
Mondeo MK1 1.6i 16V L1F, 1996, combi, LPG seq. Magic 2
Uživatelský avatar
Jenicek
****
****
 
Příspěvky: 274
Registrován: pát lis 14, 2003 20:34,0
Bydliště: Praha 5

Příspěvekod DR » pon kvě 29, 2006 9:10,0

Jenicek: Modernější auta mají kvůli emisím EGR ventil, který vrací do sání část výfukových plynů.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9445
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Jenicek » pon kvě 29, 2006 17:25,0

DR: Ano, EGR ústí do kolena sání, ale to je až za škrticí klapkou a kolem klapky je podtlak.
CMC 117
Mondeo MK1 1.6i 16V L1F, 1996, combi, LPG seq. Magic 2
Uživatelský avatar
Jenicek
****
****
 
Příspěvky: 274
Registrován: pát lis 14, 2003 20:34,0
Bydliště: Praha 5

Příspěvekod deflepp » pon kvě 29, 2006 19:11,0

Jó pánové, to fakt nevím (MkI tuším EGR nemá) :roll: . Ale podstatné pro mě je, že už to jezdí bez cukání a projde to STK (nejen díky tomu, ale i novému katalyzátoru).
CMC 002 + CFC 020
VW Golf Variant 2.0TDI Highline 11/2014 + VW Polo 1.2TSI Comfortline 10/2008
(dříve Ford Mondeo 1.8 16V Festival, 05/1999, hatchback resp. Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 05/1993, sedan)
Uživatelský avatar
deflepp
*****
*****
 
Příspěvky: 803
Registrován: pon zář 08, 2003 10:24,0
Bydliště: Vysoké Mýto

Potenciometr

Příspěvekod dokyman » pon říj 02, 2006 16:22,0

Ahoj nevíte někdo kde bych sehnal ten potenciometr? Na vrakáči v Benešově ho nemaj a ze servisu ho taky nemůžou sehnat a když jo tak kolem 5000,- což je vážně darda. Díky ozvěte se někdo.
Ford Fiesta r.v. 92 1.1 37kw, červená
dokyman
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: pon zář 25, 2006 12:41,0
Bydliště: Benešov

Příspěvekod Kropaczech » pon říj 02, 2006 21:53,0

uz mi prosim nepiste...potenciometry beznadejne dosly :-)
Naposledy upravil Kropaczech dne pát lis 21, 2008 17:25,0, celkově upraveno 1
Fiesta 1,1i 92 37kw
Kropaczech
*
*
 
Příspěvky: 23
Registrován: pon dub 03, 2006 16:35,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod petrsa » pon říj 02, 2006 22:01,0

to Kropaczech: Na 99% to byl motorek volnoběhu, souhlas?
CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Kropaczech » pon říj 02, 2006 22:24,0

Jestli myslíš krokovej motorek, tak ten to nebyl...mam dva a s oběma se to chovalo naprosto stejně. Nakonec mi vyměnil komplet celý sání okolo klapky s jehlou a ani neresil ktery cidlo odeslo. Proste to fungovalo a funguje. Zaplat panbuh za nej a to vsechno i s praci za 3000tis !
Fiesta 1,1i 92 37kw
Kropaczech
*
*
 
Příspěvky: 23
Registrován: pon dub 03, 2006 16:35,0
Bydliště: Praha

Řízení motoru a MAF

Příspěvekod kutil » pát říj 20, 2006 18:34,0

Ahojky, chtěl jsem zkontrolovat MAF u Fiesty 1.25 ale nenašel jsem ho. Jak je u ní udělané řízení motoru (jenom potenciometr na klapce nebo je to někde uvnitř)?

Tak už jsem zjistil že MAF má, akorát mám schéma v italštině a auta z roku 1996 a tam byl maf u filtru vzduchu mimo motor. Moje auto ale má filtr vzduchu zaintegrovaný do motoru a přímo od filtru vede jen krátká hadice ke klapce a tam žádný MAF není vidět.

Díky za info Kutil
CMC 047
KIA Sportage 2.0CRDI 4WD (nejlepší dříč), Fiesta 1.25 r.v.2001 (držák), Mondeo Ghia+ 2.2TDCi kombi r.v. 2006 (už nemám), Mondeo Trend 1.8EFi kombi r.v.1999 MKII (už nemám)
Uživatelský avatar
kutil
*****
*****
 
Příspěvky: 586
Registrován: pát zář 05, 2003 10:02,0
Bydliště: Praha

Řízení motoru a MAF

Příspěvekod kutil » čtv říj 26, 2006 10:00,0

Ahoj, tak už jsem MAF našel. Někdo z vývoje Fordu měl totiž tak skvělěj nápad, že do jedné krabice narval filtr sání, klapku (ta je trochu z boku), MAF senzor, EGR nebo volnoběžný ventil a potrubí sání. MAF je netradičně umístěn až za klapkou a nedá se k němu skoro dostat. Je jednodušší jak u Mondea, je to jen jedna součástka (rezistor) umístěná v sacím potrubí. Alespoň si myslím, že je to MAF, protože nic jiného jsem tam neneašel. Zajímavé, že ač je v sání, byl celý od oleje (asi to prochází z odsávání motorového prostoru. Taky jsem čistil klapku a je fakt děsně zakarbonovaná. Hlavně pod ní. Kde se to tam bere netuším, to by se to muselo rozebrat.

Kutil
CMC 047
KIA Sportage 2.0CRDI 4WD (nejlepší dříč), Fiesta 1.25 r.v.2001 (držák), Mondeo Ghia+ 2.2TDCi kombi r.v. 2006 (už nemám), Mondeo Trend 1.8EFi kombi r.v.1999 MKII (už nemám)
Uživatelský avatar
kutil
*****
*****
 
Příspěvky: 586
Registrován: pát zář 05, 2003 10:02,0
Bydliště: Praha

Tak skoro po roce bez výsledku

Příspěvekod Kropaczech » stř lis 08, 2006 12:51,0

resim furt to samy...auto za studena chcipa, volnobeh pada hluboko po pusteni plynu a pomalu se vraci...bylo to dobry po vymene sani, vcetne jehly a vsech cidel, ci co to tam je, dali mi i novej potenciometr a slapalo to dobre asi 2,5mesice...pak se pokazil prave potenciometr, byl praskly a rani mlhy a vlhko ho znicily, dal sem tam novy a auto se zase sere...viz vyse...naposledy mi menili cidlo teploty chladici kapaliny a taky bez vysledku...ptam se tady, je mozne usadit potenciometr spatne, nebo mam nejak vymyslet lepsi pozici uchyceni? Diry pro uchyceni jsou ovalne a tedy melo by ho jit nastavit jinak...ale jak ! Prosim, kdo vi at odpovi :)
Fiesta 1,1i 92 37kw
Kropaczech
*
*
 
Příspěvky: 23
Registrován: pon dub 03, 2006 16:35,0
Bydliště: Praha

Re: Tak skoro po roce bez výsledku

Příspěvekod DR » stř lis 08, 2006 17:08,0

Kropaczech: Tam by nemělo být nic kritického, co bys nemohl nastavit metodou pokus-omyl. Podstatné je, aby snímač polohy neukazoval zavřenou klapku, když je ještě otevřená a ani otevřenou, když už je zavřená. To by mělo stačit oměřit ohmetrem. Kdysi jsem si opravoval potenciometr klapky na P205, tak jsem si jenom označil polohu před demontáží a pak jsem ho namontoval ve stejné pozici, fungovalo to bez problémů.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9445
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Kropaczech » stř lis 08, 2006 20:19,0

Tak sem si s tim hral asi hodinu, ale rozmisteni sroubku je takovy, ze se s potenciometrem hybat neda...jedine me napada, prihnout mu tu packu, ale to uz je nesmysl, kdyz to je napevno nastaveny jak tam ma sedet, tak to menit radsi nebudu.

Takze, prosim kdo by jste mel tip co by to mohly byt, nebo se citite ze to opravite, sem s odpovedi, rad se poucim. Dik moc

p.s. problem vidim nekde v prenosu informaci ke krokovymu motorku, protoze nez se pos... potenciometr, tak byl vzdy vyjetej min na polovine(koukalo z nej tak 2-3cm) ted vyjede sotva 5mm... :(
Fiesta 1,1i 92 37kw
Kropaczech
*
*
 
Příspěvky: 23
Registrován: pon dub 03, 2006 16:35,0
Bydliště: Praha

Tak jelikoz nemohu zalozit nove tema pisu sem...

Příspěvekod Kropaczech » pon led 15, 2007 18:16,0

...ahoj vsem, budu se ted ptat jako naprosta lama, ale proc je spojen otvor k nalevani oleje hadici se sanim pod vzduchovym filtrem u Fiesty 1.1i z 92 ? Jak tady kdysi nekdo napsal, tvori se otacenim vackove hridele aerosol z oleje pro ktery neni prekazkou se dostat prave do sani, kde podle meho zanasi hrdlo sani. Domnivam se ze to muze byt prapuvod meho problemu-hluboko padajici volnobeh a spatna odezva na seslapnuti plynu.
Napadlo me, pouzit olej s vetsi hustotou, aby se hrdlo tolik nezanaselo. Standartne pouzivam olej Mogul 15w/40. Dekuji moc za radu a vase tipy !
Fiesta 1,1i 92 37kw
Kropaczech
*
*
 
Příspěvky: 23
Registrován: pon dub 03, 2006 16:35,0
Bydliště: Praha

vzduchový filtr

Příspěvekod like111 » pon úno 26, 2007 18:34,0

Ahojte všichni, chtěl jsem se zeptat: mám fiestu 98 rok 1.25 ze-tech a chtěl bych si tam dát trošku sportovnější vzducháš od greenu... A nevím co to tam je za čidla nebo co v krytu obyčejného papíráku... Takže nevím jestli koupit celej kit nového vzducháče a popřípadě co udělat s celou tou potom prázdnou krabicí a tím čidlem. A jestli to napojit přímo na sání u motoru nebo až za, jelikož si myslím, že je tam někde ještě i vzduchová váha... Prosím o radu, moc se v tom nevyznám. Díky všem... Honza
fiesta, 1.25 55, 5 dvéř, r.v. 1998, klima, el okna
like111
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: sob úno 24, 2007 18:28,0

Re: vzduchový filtr

Příspěvekod DR » pon úno 26, 2007 22:49,0

like111: tenhle dotaz by patřil spíš sekce tuning, http://forum.fordclubs.org/viewtopic.ph ... 5bfd1d6efe
Ta krabička v airboxu bude zřejmě MAF senzor, což je obdoba váhy vzduchu. Jestli se v tom moc nevyznáš, tak tam dej jenom vložku do boxu, to zvládne každý. Něco najdeš i tady http://forum.fordclubs.org/viewtopic.ph ... 517b5e9c0a
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9445
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Další

Zpět na Fiesta - Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník