otacky motoru

Nejefektivnejsi razeni

Příspěvekod Jugmi » pon úno 16, 2009 23:19,0

Zdravim mam takovej problme,pred chvili jsem to hledal asi 2 hodky na google atd.. a nic tak jsem se chtel zeptat mam fiestu rv 94 obsah 1.1 a chtel jsem se zeptat v jakych otackach je nejlepsi eradit pri sprintu na kazdym kvaltu,aby to melo co nejvetsi efekt,hledal jsem i gra s krouticim momentem a otackama ale bouzel jsem to nenasel na tyhle slaby motory ale jen na 1.8 atd... tak sem se chtel zeptat jestli to nekdo nevite nebo nemate primo ten graf.dik
Fiesta, 1.1 42, Hatchback, r.v. 1994, na prd
Jugmi
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: úte říj 28, 2008 13:35,0

Příspěvekod petrsa » pon úno 16, 2009 23:36,0

to Jugmi: Jelikož tenhle historický "šicí stroj" má výkon 37 kW (50 koní) při 5200 ot/min a točivý moment 83 Nm při 3000 ot/min, a v originále zrychlení na stovku za cca 18s, tak si snad odvodíš, jak máš řadit. Kdysi jsem měl jednu 1.3 na pojíždění po městě, ale na sprinty na křižovatce jsem si opravdu netroufnul.
CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Jugmi » úte úno 17, 2009 15:27,0

mno abych rekl pravdu tak ne,nevim jak to odvodit z tadytoho a chci to vedet na srazy na sprinty v moji kategorii s timhle pekacem bych si jinak ani netroufnul :D
Fiesta, 1.1 42, Hatchback, r.v. 1994, na prd
Jugmi
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: úte říj 28, 2008 13:35,0

Příspěvekod SheepMaster » ned bře 01, 2009 18:28,0

tehle motor nemá cenu vytáčet víc jak 5tis, ted nevim v kolika je omezovač....já mám 1,3i a prostě přes 5tis se tomu už vůbec nechce. to je daný vačkou.
btw šicí stroj to je když nemáš seřízený ventily
Fiesta, 1.3i 44kw, sedan, r.v. 1994, Ghia
Uživatelský avatar
SheepMaster
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: sob úno 07, 2009 16:53,0
Bydliště: Sázava

Příspěvekod tomasss » pon bře 02, 2009 13:39,0

tomasss píše:Tak dnes jsem namontoval novy ventil volnobehu, a jel to s rozpojenym senzorem rychlosti projet. Vylitavani motoru do vysokych otacek uz je odstranene, ale ted to zase pri dojizdeni na semafor a vyrazeni na neutral chcipa... Co radite? Mohlo by to byt svickama nebo palivovym filtrem?

Tak nakonec byla chyba v tom, ze jsem vysledek ocekaval moc brzo. Po cca mesici jezdeni se vse spravilo (RJ se "naucila") a motor uz bezi bez chcipani. Udelal jsem tedy dve opravy - vymena volnobezneho ventilu a odpojeni snimace rychlosti. Nevim zda slo o kombinaci obou zavad, ale ted to proste s odpojenym senzorem jezdi, a vic se v tom hrabat nebudu :)
Jinak ventil v CR stoji kolem 3500, ja kupoval fungl novy z ebay.com za cca 400 korun i s dopravou.
Ka, 1.3i 44, sedan, r.v. 1997, social
tomasss
*
*
 
Příspěvky: 14
Registrován: stř zář 17, 2008 10:23,0

Příspěvekod MMirek » pon bře 30, 2009 17:55,0

mám také Forda Fiestu (r.v. 2005, 1.3 - 44KW) a mám problém s "lítáním otáček"... po přečtení diskuzí jsem zjistil, že je určitě potřeba vyměnit obtokový venti a ne ho jen vyčistit, že je to slabina fordů.

btw. měnil jsem olej s filtrama a trochu se to zlepšilo (někdo psal, že mu pomohlo jen tohle)

Chci se zeptat, zda-li je ten obtokový ventil tohle:

http://www.automedik.cz/automobily-nahradni-dily-ostatni-fiesta-v-jh_-jd_:1035:6437.html?sk=23&pid=103885

díky za pomoc
Fiesta, 1.3 44, 5-dv., r.v. 2005, Ambiente
MMirek
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: sob bře 28, 2009 12:45,0

Příspěvekod jirkah » pon bře 30, 2009 19:15,0

MMirek píše:mám také Forda Fiestu (r.v. 2005, 1.3 - 44KW) a mám problém s "lítáním otáček"... po přečtení diskuzí jsem zjistil, že je určitě potřeba vyměnit obtokový venti a ne ho jen vyčistit, že je to slabina fordů.

btw. měnil jsem olej s filtrama a trochu se to zlepšilo (někdo psal, že mu pomohlo jen tohle)

Chci se zeptat, zda-li je ten obtokový ventil tohle:

http://www.automedik.cz/automobily-nahradni-dily-ostatni-fiesta-v-jh_-jd_:1035:6437.html?sk=23&pid=103885

díky za pomoc


Tak tohle obtokový na 100% není a hlavne je to pro diesel. Ani nevím jestli tvé příznaky jsou stejné, aby jsi to pak nekoupil a bylo to k nicemu. Obtokový ventil mi měnili ještě v záruce (naštěstí).

mé příznaky byly:
otáčky nelétaly pořád ( občas, postupně to bylo intenzivnější)
jen při zahřátém motoru
když jsem zastavil na křižovatce otáčky kolísaly mezi 1200-1300 (později zůstaly třeba na 1800)
když jsem za jízdy vyřadil, otáčky létaly mezi 1400 a 2000
pri popojizdeni v kolone mel motor snahu sam zrychlovat.

jak se na to diva servis
diagnostikou ( to ze ti to napichnou na pocitac a vysolis litra) nezjisti nic, jsou to vyhozene penize, na detailnejsi se vykaslou
cisteni ventilu (me nepomohlo) neni z dlouhodobeho hlediska nejstastnejsi reseni, v mem pripade byla vadna vraceci pruzinka
obtokovy ventil muze vydrzet 100000 nebo jen deset 10000, Ford to proste nezaruci

Kazdopadne obednej original ford, part number neni, mam pocit ze stoji pet-set tisic
Ford Fiesta 1,3 8V (70k) r.v. 2005, výbava Ambiente, červená tango, klima, bez ABS, super spotřeba 5,1l/100km
Uživatelský avatar
jirkah
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: pon říj 16, 2006 19:43,0

Příspěvekod MMirek » pon bře 30, 2009 19:25,0

jirkah píše:
MMirek píše:mám také Forda Fiestu (r.v. 2005, 1.3 - 44KW) a mám problém s "lítáním otáček"... po přečtení diskuzí jsem zjistil, že je určitě potřeba vyměnit obtokový venti a ne ho jen vyčistit, že je to slabina fordů.

btw. měnil jsem olej s filtrama a trochu se to zlepšilo (někdo psal, že mu pomohlo jen tohle)

Chci se zeptat, zda-li je ten obtokový ventil tohle:

http://www.automedik.cz/automobily-nahradni-dily-ostatni-fiesta-v-jh_-jd_:1035:6437.html?sk=23&pid=103885

díky za pomoc


Tak tohle obtokový na 100% není a hlavne je to pro diesel. Ani nevím jestli tvé příznaky jsou stejné, aby jsi to pak nekoupil a bylo to k nicemu. Obtokový ventil mi měnili ještě v záruce (naštěstí).

mé příznaky byly:
otáčky nelétaly pořád ( občas, postupně to bylo intenzivnější)
jen při zahřátém motoru
když jsem zastavil na křižovatce otáčky kolísaly mezi 1200-1300 (později zůstaly třeba na 1800)
když jsem za jízdy vyřadil, otáčky létaly mezi 1400 a 2000
pri popojizdeni v kolone mel motor snahu sam zrychlovat.

jak se na to diva servis
diagnostikou ( to ze ti to napichnou na pocitac a vysolis litra) nezjisti nic, jsou to vyhozene penize, na detailnejsi se vykaslou
cisteni ventilu (me nepomohlo) neni z dlouhodobeho hlediska nejstastnejsi reseni, v mem pripade byla vadna vraceci pruzinka
obtokovy ventil muze vydrzet 100000 nebo jen deset 10000, Ford to proste nezaruci

Kazdopadne obednej original ford, part number neni, mam pocit ze stoji pet-set tisic



stejne priznaky jako ty popisuješ. Jinak na diagnostice už to bylo a taky nic nenašli, zkusím tedy ten servis ford

díky
Fiesta, 1.3 44, 5-dv., r.v. 2005, Ambiente
MMirek
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: sob bře 28, 2009 12:45,0

ZHASÍNÁNÍ MOTORU

Příspěvekod HANS.K » sob čer 20, 2009 18:59,0

ČAU ČAU,CHTĚL SEM SE ZEPTAT NĚKOHO KDO BY MI MOHL POMOCI OHLEDNĚ MÉHO FORDA FIESTY 1.3 BENZIN,R.V. 95,MÁM TAKOVÝ PROBLÉM ČASTO SE MI STÁVÁ ŽE MI ŠPATNĚ STARTUJE ALE TAK TO SE DÁ OČEKÁVAT OHLEDNĚ JEHO STAŘÍ,ALE NEJVÍCE MĚ TRÁPÍ ŽE PŘI VYŘAZENÍ NA NEUTRÁL TJ. NA VOLNOBĚH MI AUTO ČASTO CHCÍPÁ,PROSTĚ NĚKDY NEŽ PŘEŘADÍM NAPŘ. Z 2 NA 3 AUTO CHCÍPNE A MUSÍM ZNOVU STARTOVAT.POKUD BY NĚKDO VĚDĚL CO S TÍM BUDU RÁD ZA KAŽDOU RADU.DÍKY HANS
P.S. UŽ SEM ZKOUŠEL VYMĚNIT OLEJ + FILTR,NOVÉ SVÍČKY,VZDUCH. FILTR,DOKONCE I BATERII,ALE POŘÁD MÁM S TÍM PROBLÉMY.
FIESTA FORD, 1.3KAT- benzin 44kW-60HP, 3dv.hatchback, r.v. 1995, normal
HANS.K
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: úte čer 16, 2009 20:37,0

Příspěvekod -daggy- » úte črc 07, 2009 10:28,0

Skus vymenit este palivovy filter + dat si vycistit skrtiacu klapku.
Fiesta MK3, 1.3i 44kW, OHV, Sedan, r.v. 1996, Classic, 1299 cm3
Mondeo MK3 2.0 TDCi 96kW, kombi, Ghia, MMT6, r.v. 2004
Uživatelský avatar
-daggy-
**
**
 
Příspěvky: 54
Registrován: stř čer 04, 2008 14:49,0
Bydliště: Snina/SVK

otacki idu dole

Příspěvekod rocky33 » stř črc 08, 2009 16:29,0

Mam fiestu 1.25 16v ..ked dam plyn na doraz tak otacki vibehnu na 4tisic a dalej us ma nepusti ide automaticki dole ako kebi nevladalo..ale ked pridavam pomalicki na plyn tak otacki idu dobre len sem tam zazmetkuju ..newem co maam robit .niektori vravia ze to mose bit indukcna cievka co je u fordov dost zavazni problem...diki za hocijaku radu... :wink:
fiesta, 1.25 16V-Zetec, 55kw, 3vd, r.v. 1996, ghia
rocky33
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: čtv črc 02, 2009 12:43,0
Bydliště: basto 11

Volnoběžný ventil

Příspěvekod j.o.s.i.f.e.k » ned srp 16, 2009 18:20,0

Ahoj, prosím o radu, mám tentýž problém s otáčky. Mohu prosím poprosit o podrobné vysvětlení, kde přesně najdu ten volnoběžný ventil. Mám Ford Fiestu 1.3 rok výroby 1997. Děkuji moc za odpověd na mail
fiesta, 1.3 44.0, hatchback, r.v. 1997, ...
j.o.s.i.f.e.k
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: sob srp 15, 2009 13:09,0

Fiesta - otacky

Příspěvekod arim » pon srp 17, 2009 14:02,0

Zdravim vsechny sikovne radce.Mam obdobny problem jako mnozi z vas,mam fiestu 1.3 37kW.Nedavno me zacaly blbnout otacky.A to tak ze pri razeni mi litaly vysoko,a pri dojizdeni na krizovatku ci kamkoli mi to na volnobeh rvalo jak kdybych slapal na plyn.Bohuzel nemam otackomer,takze nevim presne hodnoty,ale otacky se jen zvysuji,nemam problem s chcipanim motoru ci s nizkymi otacky.Podobny problem sem mel u escorta,ale tam otacky kolisaly,a chcipalo mi to(bylo to volnobeznym ventilem)..Prosim o radu,diky..
Fiesta,1.3,37kW,3-dv.,1996
arim
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: stř bře 12, 2008 16:52,0

Příspěvekod -daggy- » čtv srp 20, 2009 13:17,0

Mne asi 2x motor chvilu po nastartovani skapal, otacky dost kolisali. Dal som dole ten plast so vzduchovym filtrom o po obhliadke som zistil ze skrtiaca klapka je po poslednom cisteni v servise stale bez necistot, tak som vatou nastriekanou s WDckom trocha vycistil ako to slo vahu vzduchu a uz je po kolisani otacok. Musim ju niekedy vytiahnut celu a ocistit poriadne, teraz to bola len taka "nudzovka".
Fiesta MK3, 1.3i 44kW, OHV, Sedan, r.v. 1996, Classic, 1299 cm3
Mondeo MK3 2.0 TDCi 96kW, kombi, Ghia, MMT6, r.v. 2004
Uživatelský avatar
-daggy-
**
**
 
Příspěvky: 54
Registrován: stř čer 04, 2008 14:49,0
Bydliště: Snina/SVK

Příspěvekod -daggy- » stř led 13, 2010 9:30,0

Sa opravujem, to co som cistil nebola vaha vzduchu ale snimac teploty nasavaneho vzduchu (som ho vybral von a dokladne ocistil).
Mam jednu otazocku - na zaklade coho vie urcit RJ otacky motora ak auto nema otackomer? Resp. dava niektory snimac pulzy pri kazdej otacke, ktore by pocitala RJ? Mohol by to byt snimac polohy klukovky?
Fiesta MK3, 1.3i 44kW, OHV, Sedan, r.v. 1996, Classic, 1299 cm3
Mondeo MK3 2.0 TDCi 96kW, kombi, Ghia, MMT6, r.v. 2004
Uživatelský avatar
-daggy-
**
**
 
Příspěvky: 54
Registrován: stř čer 04, 2008 14:49,0
Bydliště: Snina/SVK

Příspěvekod Tomin123 » stř led 13, 2010 11:17,0

ECU ma snimac PIP / CKP primo na klice motoru
viz. *****/forum/viewtopi ... 97&t=13442
Ta otackomer nepotrebuje. :wink:

WD olej bych nepouzival na cisteni NICEHO. Je to olej, ulpi na tom a na olej se pak budou krasne chytat drobne castecky ktere projdou filtrem nebo uz jsou nekde v sani.
Ani volnobeznak bych necistil olejem. To je blbost. Samotny ventil vycistit klidne necim agresivnejsim a pak to treci pouzdro namaznout vazelinou.
Vahu vzduchu (a i jine ele. soucastky) cistit isopropylem (cistym kontaktolem).
Ford Mondeo, 1.8 16V, blacktop '1999, ghia
Opel Omega C 2.5 V6 Elegance
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, ...[http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=25694]
Uživatelský avatar
Tomin123
***
***
 
Příspěvky: 159
Registrován: úte led 13, 2009 19:38,0
Bydliště: Kamenné Žehrovice, Praha

Příspěvekod -daggy- » pon led 18, 2010 8:34,0

Aha, dakujem za vycerpavajucu odpoved :D
Fiesta MK3, 1.3i 44kW, OHV, Sedan, r.v. 1996, Classic, 1299 cm3
Mondeo MK3 2.0 TDCi 96kW, kombi, Ghia, MMT6, r.v. 2004
Uživatelský avatar
-daggy-
**
**
 
Příspěvky: 54
Registrován: stř čer 04, 2008 14:49,0
Bydliště: Snina/SVK

Příspěvekod Astrid » pon lis 15, 2010 8:08,0

Zdravim,

pořídil jsem Fiestu za flašku rumu jako wintercar. A mám drobný problém.
Když za jízdy vyřadím, tak motor neudrží otáčky a chcípne. Když trochu přidám meziplyn, tak se udrží. Nevíte někdo prosím, kde by mohl být problém ? Stejné to je, když po nastartování přidám tak na 2-3tis. otáček a pak to nechám spadnut, tak zase neudrží volnoběh a "umře".

Díky za radu.
Fiesta, 1.3, 1996, flair
Astrid
***
***
 
Příspěvky: 161
Registrován: stř kvě 18, 2005 13:40,0
Bydliště: Cheb

volnobšh při řazení, neutralu.

Příspěvekod MCJEN » ned led 16, 2011 1:10,0

Zdravým všechny co mají problém jako sem měl já. Mám tady ňákou radu ohledně vyřešení volnobhu motoru při jízdě na neutral či při přeřazování na jiny stupeň rychlosti. Mám ford fiesta r.v. 2000 motor 1.3 44kw, měl sem problém jako asi všichni co sem píšou. Při mírném zahřátí motoru mi motor sám od sebe přidával plyn, nedalo se vubec jezdit na neutral, otáčky byli pořád na 3000 a při zařazení 4. stupně rychlosti mi to jelo stejně jako bych měl v autě tempomat. Po drobné konzultaci se známím v servise mi doporučil vyčistit potenciometr škrtící klapky aji s el. kontakty co k ni vedou a zároveň vyčistit kompletní součásti volnoběhu ( kousek od potenciometru ).
Vše sem opatrně rozdělal, nestačil sem se divyt jak to bylo zaprasený.
Stačil mi šroubovák a kus hadry bez žmolků či něčeho jiného a pořádně pročistit a nakonec kompresorem pod velkým tlakem profouknout aby vyletěla přebytečná špína z čištění.
Vše sem dal zpět dohromady pořádně nasadil nestahoval až na krev zkrz obavy sthnutí zavytu, a jel porjet. Teď sem nad míru spokojenej vše mi přestalo dělat motor mi konečně po podřazení brzdí z kopce a né že přidává.
Doufám že budete též spokojení i vy, až operaci provedete.
Mnoho zdaru a trpělivosti.
S podravem Jan.
Fiesta, 1.3 44, sedan, r.v. 2000, Clasik
MCJEN
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: stř led 05, 2011 9:29,0

Příspěvekod YamahaR1 » sob led 29, 2011 21:54,0

Mohl by sem prosím vás hodit někdo foto odpojení tý třípinový kabeláže na ten volnoběh? Vůbec netuším kde by to mohlo být...
Díky za radu
Fiesta, 1.1 37, Hatchback, r.v. 1996, Airbag
YamahaR1
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: čtv led 27, 2011 21:48,0

PředchozíDalší

Zpět na Fiesta - Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník