otacky motoru

Příspěvekod tomasss » úte zář 23, 2008 9:11,0

Bake píše:...tohle způsobuje senzor rychlosti, pokud je vadný, otáčky nepadají a motor se nekontrolovatelně vymotává.Senzor stačí odpojit a otáčky motoru se začnou chovat normálně....


Jaky bude nasledek odpojeni? Zvyseny volnobeh na miste?
Ka, 1.3i 44, sedan, r.v. 1997, social
tomasss
*
*
 
Příspěvky: 14
Registrován: stř zář 17, 2008 10:23,0

Příspěvekod Bake » úte zář 23, 2008 10:10,0

[quote="tomasss"] NE ! Na místě budou otáčky opravdu volnoběžné, jen za jízdy, pokud vyřadíš na neutrál, otáčky padnou také na klasický volnoběh. Tohle je závada poměrně častá, ze začátku jsme se snažili senzor rychlosti vyměňovat, ale závada se objevovala po čase znovu. Takže spousta Fiest, Káček a Escortů dodnes jezdí se senzorem odpojeným a uživatelé to mnohdy ani neví. Zvýšené otáčky volnoběhu při pohybu auta jsou proto, aby motor vytvářel dostatečný podtlak po posilovač a ovládání podtlakových ventilů a v neposlední řadě i kvůli dobíjení. Ale pozor !! To vše zapředpokladu, že není v nepořádku něco jiného !! ale vadný volnoběžný ventil se projevuje spíše zhasínáním motoru...........
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod jimmy » úte zář 23, 2008 16:25,0

Ahoj, u me je to opravdu lambda (novy vyfuk, nikde znamky diry, navic jsem ji zkousel merit i na "prazdno" - vyhrivani je nekde prerusene, neda se zmerit odpor). To se zapojovanim volnobezaku na 12V jsem nedelal ja a ani neradil.

Nesmis se na me zlobit, ale treba u nas ve meste bych si do FORD servisu nedal uz ani trikolku - hlavne pokud se jedna o elektriku. Nikdy mi nic nevyresili, takze jsem se zacal do elektriky "prdet" ja. Vetsinu mechanickych veci konzultuju se servisnim manualem pro Fiestu MK4 (bohuzel spanelsky :roll: ), s elektrikou malo kdo poradi. Takze kazdopadne diky za info ohledne snimace otacek ;)

Bake píše:Tak za prvé..: Asi jsem reagoval spíš na příspěvek ohledně "nepadání" otáček. Tohle způsobuje senzor rychlosti, osazený na náhonu tachometru. Dává ŘJ signál o tom, že se auto pohybuje a ŘJ udržuje otáčky volnoběhu za jízdy na hranici cca 1100-1200 ot/min. Aby bylo dost podtlaku, aby bylo dost voltů v síti. Schválně si to zkuste. Na místě se volnoběh pohybuje cca 850-950 ot/min., při jízdě je mírně zvýšený a po zastavení zase spadne na uvedenou hodnotu. Pokud je vadný, otáčky nepadají a motor se nekontrolovatelně vymotává.Senzor stačí odpojit a otáčky motoru se začnou chovat normálně.
Za druhé..: Tvůj způsob diagnostiky je špatný. Když cokoliv v autě odpojíš, nemáš šanci určit, jestli je to vadné, nebo ne. Nešiř tu poplašné zprávy !!Dokonce i když ti regulérní diagnostika řekne, že lambda je vadná, nemusí to nutně být pravda. Už jsem to tu vysvětloval několikrát a nechce se mi to psát pořád dokola. Volnoběžný ventil připojením na tvrdých 12V můžeš tak akorát zničit. Je to klasický regulační prvek, proto je ovládán proměnným signálem. Do něj nikdy celých 12V nejde, vždy je to regulovaný signál. Když chceš něco měřit, musíš znát hodnoty tohoto signálu a měřit ho při ZAPOJENÉ patici a za chodu motoru!! Jen tehdy můžeš zjistit, jestli je signál, jdoucí do ventilu správný a jestli na tento signál ventil reaguje. A takto je to i s tou lambdou.Musíš změřit signál, který lambda posílá do ŘJ. Musí se pohybovat od 0,74V-1,15V.Jestliže signál není, nebo lambda tzv. stojí na některé hraniční hodnotě, může být vadná lambda samotná, ale taky může být třeba díra ve výfuku a signál stojí prostě proto, že lambda reguluje daleko za rozsah svého signálu. Jestli máš toto všechno vychytaný, potom lambdu klidně měň. Do té doby je i pětikilo za "novou lambdu z vrakáče" vyhozenej peníz..Docela by mě zajímalo, jak teď to svoje auto s odpojenou lambdou "testuješ".... Ach jo.....Proč to musím vysvětlovat pořád dokola.Kdyby ti na Fiestu stačil šroubovák a internet, my servisáci se můžem jít pást.
Ford Fiesta MK IV 3-dvéř, základní výbava, 1996 (motor Endura J4C)
Ford Mondeo combi MK3 / 2002 / 1.8 / 92kW / Trend
jimmy
*
*
 
Příspěvky: 32
Registrován: úte čer 07, 2005 18:11,0

Příspěvekod tomasss » úte zář 23, 2008 22:47,0

Bake píše: NE ! Na místě budou otáčky opravdu volnoběžné, jen za jízdy, pokud vyřadíš na neutrál, otáčky padnou také na klasický volnoběh. Tohle je závada poměrně častá, ze začátku jsme se snažili senzor rychlosti vyměňovat, ale závada se objevovala po čase znovu. Takže spousta Fiest, Káček a Escortů dodnes jezdí se senzorem odpojeným a uživatelé to mnohdy ani neví. Zvýšené otáčky volnoběhu při pohybu auta jsou proto, aby motor vytvářel dostatečný podtlak po posilovač a ovládání podtlakových ventilů a v neposlední řadě i kvůli dobíjení. Ale pozor !! To vše zapředpokladu, že není v nepořádku něco jiného !! ale vadný volnoběžný ventil se projevuje spíše zhasínáním motoru...........


Jeste takovy blby dotaz - senzor rychlosti je dostupny zeshora, nebo se musi na rampu?
Ka, 1.3i 44, sedan, r.v. 1997, social
tomasss
*
*
 
Příspěvky: 14
Registrován: stř zář 17, 2008 10:23,0

Příspěvekod Bake » stř zář 24, 2008 7:41,0

[quote="tomasss"]Senzor rychlosti ( POZOR ! Neplést si se snímačem otáček, to je něco jiného ) je přístupný seshora na horní straně převodovky za motorem a jeho patice je na stěně motoru přibližně v úrovni posilovače brzd. Musíš jít od náhonu tachometru po kabelu.....
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod Bake » stř zář 24, 2008 7:46,0

[quote="jimmy"] Já se na tebe ale nezlobím...-) Jen uvádím na pravou míru některé tvé mylné představy o diagnostikování problémů. Na téma amatérských zásahů do auta bych mohl napsat knihu..
Například píšeš:
"civku mam doma z Fiesty, predpokladam ze to bude stejny."
Předpoklad mylný. Cívky stejné nejsou. Musely by mít stejnou minimálně dvě první části výrobního čísla, potom se dá "předpokládat" Jinak ne. Navíc nasazením nesprávné cívky můžeš odpálit kabely a svíčky. Nebo další tvůj předpoklad, že pokud odpojíš určitý senzor a chod motoru se zlepší, je problém v tom senzoru. Lambda je toho krásným případem. Lambda motor vlastně škrtí, jelikož neustále udržuje směs na úrovni minimálních exhalací. Když ji odpojíš, motor bude dostávat bohatou směs a pojede subjektivně líp. Akorát emise budou stát za starou bačkoru..
Neber to jako výčitky, ani nějaké mentorování. ale sám vidíš, že už jsi koupil minimálně "novou cívku z vrakáče" a nic se nezměnilo. I kdyby tě stála stovku, je to stovka vyhozená...
A o tvých problémech s Fordovským servisem bych si taky docela rád přečetl a myslím, že nejen já. Třeba o jaký problém se zrovna jednalo. Nemáš v podpisu bydliště, tak nikdo ani neví, komu se případně vyhnout.
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod jimmy » stř zář 24, 2008 9:21,0

Chrudim, problemy s benzinovym cerpadlem (jiz mimozarucni oprava), zaroven byl poslan imobilizer do servisu (FORD puvodne instaloval, takze si ho odmontovali, poslali na servis a zamontovali zpet). Pred servisem jsem byl lehce varovan, ze uz tam nepracuji "ti lide, kteri tam pracovali driv a meli nejake zkusenosti".

1) Po opetovnem zapojeni imobilizeru slo startovat i kdyz byl imobilizer ve stavu STOP
2) naopak po "odemknuti" imobilizeru doslo k okamzitemu prepaleni pojistky, protoze byl vystup imobilizeru zapojen obracene (nejedna se o jednoduche spinani rele a propojeni kabelu na benz. cerpadlo)
3) Auto po osazeni cerpadla ani poradne neodzkouseli, takze ukazatel nadrze ukazoval plnou nadrz a zaroven svitila kontrolka rezervy. Takto mi bylo auto predano. Zaroven se rozsvitila kontrolka ostrikovacu i kdyz byla nadobka plna. Na mou reklamaci mi bylo receno - cituji technika "To je kontrolka, ktera znaci ze mate vodu v benzinu" - tohle asi staci a nebudes tomu mozna verit. Nekde jsem mel presne dokument s casovymi znackami, co mi kdy rekli.

Nastesti mam ve svem okoli 2 dalsi servisy na FORD, kde jsou lidi na trosku vyssi urovni a na vyrazne nizsi cenove urovni - bohuzel jsem zjistil az po tomto "servise".

Civka z vrakace se kupovala z duvodu, ze problem se projevoval NAHODNE a na diagu stejne nebylo nic videt, protoze zavadu nebylo mozne navodit. Kdybych jel pokazde do FORDa, tak za kazdou diag vyplaznu 800,- a nic z toho (vlastni zkusenost - technik vzdy: "Nejaky chyby tam byly, tak jsme to smazli, ale jinak nic"). To radsi vymenim svicky (v pripade svicek stejne bylo uz na case), kabely a civku za 300,- (tu jsem klidne mohl vratit a dostal bych 300,- zpet) a uvidim, zda problem zmizi nebo ne.

Takze jsem rad za toto forum, kde se dozvim dost informaci bez toho abych musel pouzit vyse zmineny servis ;)
Ford Fiesta MK IV 3-dvéř, základní výbava, 1996 (motor Endura J4C)
Ford Mondeo combi MK3 / 2002 / 1.8 / 92kW / Trend
jimmy
*
*
 
Příspěvky: 32
Registrován: úte čer 07, 2005 18:11,0

Příspěvekod Bake » stř zář 24, 2008 11:25,0

[quote="jimmy"] Hmm, tak to, popravdě řečeno, nejde už nijak komentovat. Bohužel to ukazuje na skutečnost, že úroveň servisů je značně rozdílná.
Ale při řešení problémů dej stejně pozor. Je velice málo závad, u kterých můžeš jednoznačně říct," To znám, vyměň tohle a bude to O.K." Nicméně....snažíš se řešit a diskutovat a to je pro fórum dobře..
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod tomasss » stř zář 24, 2008 21:09,0

Bake píše:Senzor rychlosti je přístupný seshora na horní straně převodovky za motorem a jeho patice je na stěně motoru přibližně v úrovni posilovače brzd. Musíš jít od náhonu tachometru po kabelu.....


Dneska jsem to odpojil, jen pro jistotu, je to tohle?
Obrázek
Ka, 1.3i 44, sedan, r.v. 1997, social
tomasss
*
*
 
Příspěvky: 14
Registrován: stř zář 17, 2008 10:23,0

Příspěvekod tomasss » ned zář 28, 2008 19:50,0

Tak dnes jsem namontoval novy ventil volnobehu, a jel to s rozpojenym senzorem rychlosti projet. Vylitavani motoru do vysokych otacek uz je odstranene, ale ted to zase pri dojizdeni na semafor a vyrazeni na neutral chcipa... Co radite? Mohlo by to byt svickama nebo palivovym filtrem?
Ka, 1.3i 44, sedan, r.v. 1997, social
tomasss
*
*
 
Příspěvky: 14
Registrován: stř zář 17, 2008 10:23,0

Příspěvekod jimmy » ned zář 28, 2008 19:57,0

reset ridici jednotky si delal? i pokud ano, tak chvili trva nes se to nauci...nemuze to byt jen tim?
Ford Fiesta MK IV 3-dvéř, základní výbava, 1996 (motor Endura J4C)
Ford Mondeo combi MK3 / 2002 / 1.8 / 92kW / Trend
jimmy
*
*
 
Příspěvky: 32
Registrován: úte čer 07, 2005 18:11,0

Příspěvekod tomasss » ned zář 28, 2008 20:01,0

jimmy píše:reset ridici jednotky si delal? i pokud ano, tak chvili trva nes se to nauci...nemuze to byt jen tim?


nedelal...staci na noc odpojit baterku?
Ka, 1.3i 44, sedan, r.v. 1997, social
tomasss
*
*
 
Příspěvky: 14
Registrován: stř zář 17, 2008 10:23,0

Příspěvekod Bake » ned zář 28, 2008 22:03,0

Ventil volnoběhu byl nový a nebo "nový" z vrakáče ?? Tohle totiž dělá v mnoha případech právě volnoběžák......
Jinak ano, patici jsi odpojil správnou:-)
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod tomasss » ned zář 28, 2008 22:23,0

Bake píše:Ventil volnoběhu byl nový a nebo "nový" z vrakáče ?? Tohle totiž dělá v mnoha případech právě volnoběžák......
Jinak ano, patici jsi odpojil správnou:-)


Ventil je uplne novy, vybaleny z krabicky.
Ka, 1.3i 44, sedan, r.v. 1997, social
tomasss
*
*
 
Příspěvky: 14
Registrován: stř zář 17, 2008 10:23,0

Příspěvekod tomasss » pon zář 29, 2008 22:10,0

tomasss píše:
jimmy píše:reset ridici jednotky si delal? i pokud ano, tak chvili trva nes se to nauci...nemuze to byt jen tim?


nedelal...staci na noc odpojit baterku?


Tak baterku jsem odpojil na celou noc, a po pripojeni a chvilce jezdeni to zase chciplo...takze reset nepomohl. Auto uz jednou v servisu kvuli problemum s otackama bylo, pra byly studenaky na ridici jednotce. Nevite jak se vyndava? Vypada to ze je v kovovem drzaku a ze se da vyndat jen smerem nahoru, tj sundat nejdriv celou palubku.
Ka, 1.3i 44, sedan, r.v. 1997, social
tomasss
*
*
 
Příspěvky: 14
Registrován: stř zář 17, 2008 10:23,0

Příspěvekod Bake » pon zář 29, 2008 22:34,0

[quote="tomasss Ježíš NÉ !!! Studeňáky byly, ale ne na řídící jednotce !!Neplaš a jeď někde do servisu Ford a napřed se jich zeptej, jestli si ještě pamatují na TSI ohledně zhasínání Fiesty a Káčka a proletování pinů svorkovnic. Já už jsem to zapoměl, ale něco takového se dělalo, je to tak sedm let zpátky...Napřed ale najezdi pár stovek kilometrů, třeba se to usadí. Tzn.,že ŘJ upraví hodnoty vzhledem k novému ventilu volnoběhu.
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod tomasss » úte zář 30, 2008 15:16,0

[quote="Bake] Ježíš NÉ !!! Studeňáky byly, ale ne na řídící jednotce !!Neplaš a jeď někde do servisu Ford a napřed se jich zeptej, jestli si ještě pamatují na TSI ohledně zhasínání Fiesty a Káčka a proletování pinů svorkovnic. Já už jsem to zapoměl, ale něco takového se dělalo, je to tak sedm let zpátky...Napřed ale najezdi pár stovek kilometrů, třeba se to usadí. Tzn.,že ŘJ upraví hodnoty vzhledem k novému ventilu volnoběhu.[/quote]

Promin, nechtel jsem te desit :) servisu ford kam jsem jezdil uz naprosto neverim, podobna zkusenost jako jimmy. Takze pokud by nekdo o tech studenacich neco vedel, tak to sem hodte, nebo aspon doporucte solidni servis v praze kde tomu rozumi...
Svorkovnice jsou stejne, pokud vim, na desce RJ, takze vyndat by se stejne musela...
Ka, 1.3i 44, sedan, r.v. 1997, social
tomasss
*
*
 
Příspěvky: 14
Registrován: stř zář 17, 2008 10:23,0

Příspěvekod jimmy » úte zář 30, 2008 16:56,0

Bake píše:Ježíš NÉ !!! Studeňáky byly, ale ne na řídící jednotce !!Neplaš a jeď někde do servisu Ford a napřed se jich zeptej, jestli si ještě pamatují na TSI ohledně zhasínání Fiesty a Káčka a proletování pinů svorkovnic. Já už jsem to zapoměl, ale něco takového se dělalo, je to tak sedm let zpátky...Napřed ale najezdi pár stovek kilometrů, třeba se to usadí. Tzn.,že ŘJ upraví hodnoty vzhledem k novému ventilu volnoběhu.


TSI = technical service information? Neco jako servisni nota pro reseni urciteho problemu? (Delam pro EPSON, mame neco podobneho, tak me to zajima :) )
Ford Fiesta MK IV 3-dvéř, základní výbava, 1996 (motor Endura J4C)
Ford Mondeo combi MK3 / 2002 / 1.8 / 92kW / Trend
jimmy
*
*
 
Příspěvky: 32
Registrován: úte čer 07, 2005 18:11,0

Rozsahy otacek

Příspěvekod Nixxman » stř říj 01, 2008 8:09,0

Zdravim, nesmejte se prosim memu dotazu, spis bych ocenil odpoved :wink:
Nema nekdo Fiestu s motorem 1.8 D (endura de) otackomerem ci predstavou o otackach? (moje rv. 96, ale uz 4.rada-kulata)
Nejsem z motorizovane rodiny a mesic koupena fiesta je me prvni auto, takze nemam trenovane ucho..radim tedy podle laickeho sluchu, abych motor moc nevytacel (navic kdyz to dieselu nema moc smysl)
Zajimalo by me jakych otacek dosahuje motor pri jakych prevodovych stupnich a rychlostech.
Hledal jsem nekde nejake vzorove info ale nic a rad bych vedel, jake mam rezervy v otackach treba pri potrebe predjizdet.
Normalne radim z trojky na ctyrku nekde pred 50km/h (uz zacina byt vic slyset motor), coz staci na pohodovou jizdu po rovine. Ale pri predjizdeni kolem 50km/h tam ctyrku dat nemuzu, to nez by se rozjelo..a zase nevim, kolik je jeste maximalne mozne na tu trojku jet, abych to moc nepretacel.
Da mi nekdo nejake tipy na kolik otacek je mozne jezdit (max) na ktere prevodove stupne? :idea: Diky
Mondeo, 2.0 Duratec, 107kw, hatchback, 2002, ghia
Uživatelský avatar
Nixxman
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: úte zář 30, 2008 16:28,0

Příspěvekod -daggy- » stř říj 01, 2008 8:51,0

Ja mam sice benzinovu 1.3jku bez otackomera, ale mozem Ti poradit jedine - jazdit a sledovat reakcie auta. Ja napr. radim 4ku az ked leziem nad 55, pri 50ke by som na 4ke nedokazal rozbehnut auto, pri priedbehani davam do 4ky pomaly na 65ke, ale dost to zavisi od situacie. Chce to len prax v radeni, prve dva mesiace som s tym mal problemy.
Fiesta MK3, 1.3i 44kW, OHV, Sedan, r.v. 1996, Classic, 1299 cm3
Mondeo MK3 2.0 TDCi 96kW, kombi, Ghia, MMT6, r.v. 2004
Uživatelský avatar
-daggy-
**
**
 
Příspěvky: 54
Registrován: stř čer 04, 2008 14:49,0
Bydliště: Snina/SVK

PředchozíDalší

Zpět na Fiesta - Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků