1,4 TDCi

Příspěvekod _Deadlift_ » pon pro 24, 2007 23:37,0

Martinus píše:Předpokládám, že bych to poznal podle zvyšující se teploty, abych stačil včas zastavit? Jinak pod autem opravdu louže není.



Asi by stejně ř. jednotka přepla sama do nouzového režimu pro dojetí do servisu.
Ford
Uživatelský avatar
_Deadlift_
*****
*****
 
Příspěvky: 506
Registrován: pát črc 08, 2005 15:17,0

Příspěvekod Martinus » stř led 16, 2008 16:03,0

Ahoj, aby to tu nezůstalo neuzavřené. Moje Fiesta je teď v servisu, dal jsem to tam s tím, že: Za mrazu hůře startuje (na 3 válce), nerozjede se "na spojku"(bez plynu) tak jako dřív, vydává divné zvuky a mizí chladící kapalina.

Ze servisu mi volali, že motor prozkoumali a že je špatné utěsnění vstřiku, takže je nedostatečný tlak ve válci. To prej může způsobovat ty první tři problémy. Budou měnit to těsnění. Ten únik kapaliny zatím nevím, to ještě nedělali.

Vzhledem k tomu, že je to slušný servis (sice neznačkový, ale s dobrými ohlasy z mého okolí), tak jsem to tam nechal, ať s tim udělaj co je třeba. Pro úplnost jde o servis AUTO ZIER-Milan Zier v Ohrobci - http://www.autozier.cz/ .

Jen mi vrtá hlavou a s tím mi možná někdo poradíte. Jak k tomuhle dojde? Tedy že se poškodí těsnění vstřiku tak, že kolem profukuje vzduch? Mohl jsem tomu nějak předejít? Může se kvůli tomu poškodit ještě něco dalšího?
Fiesta 1.4 TDCi 50kW, 5dv., 2002
Uživatelský avatar
Martinus
***
***
 
Příspěvky: 112
Registrován: úte říj 17, 2006 9:40,0

Příspěvekod Martinus » pát led 25, 2008 20:04,0

Tak ještě doplnění. Auto už mám zpátky ze servisu. Jezdí to zase jako drak, rozjezdy na spojku v pohodě a subjektivně prostě jede líp :-) (Dobře, závoďák z toho nikdy nebude, ale jede fajnově :-D ) Nakonec tam vyměnili všechny podložky a těsnění u vstřiků, když už to bylo rozebraný, trochu to vyčistili a naleštili :-)

Co se úniku kapaliny týče, tak mě dost překvapili. Chladič tam byl neodborně nemontovanej od toho ču**ka co to dával dohromady, když se to přivezlo z německa jako bouračka. Ten mechanik mi to ukazoval a vysvětloval. Nebyly tam nějaký silentbloky na úchytech toho chladiče, takže se to tam při přejezdu nerovností a tak postupně prodřelo, chladič byl na jedný straně celej růžovej od tý kapaliny. Takže výměna.

Komplet to stálo skoro 10 000. Kdo tomu rozumí, tak může říct, jestli je to málo nebo moc, já to posoudit neumím.
Fiesta 1.4 TDCi 50kW, 5dv., 2002
Uživatelský avatar
Martinus
***
***
 
Příspěvky: 112
Registrován: úte říj 17, 2006 9:40,0

Příspěvekod matax » sob led 24, 2009 17:03,0

Zdravím,
chcem sa spýtať, mám Fiestu 08 1,4 TDCi...
Neviem, či si to namýšlam, ale mám pocit, že niekedy ten motor nejde tak ako má, akoby išiel na menši výkon...dalo by sa to možno opísať akoby mu niečo kládlo veľký odpor. Podľa mňa by 70koňový motor so 160Nm nemal mať nejaké problémy s rozhýbaním malej fiesty ale aj tak mám pocit že niekedy ide lepšie a hladšie a zasa niekedy naopak akoby bol trocha pridusený...skoro by sa to dalo porovnať akoby som niekedy jazdil s trocha pritiahnutou ručnou brzdou (len prirovnanie)...
Ja viem, že to znie divne ale neviem presne ako by som to celé opísal...
Má to najazdené 18tis km, je to v záruke ale nechcem pôsobiť pred servisakom ako blbec ale už som nejaké to auto prestriedal a proste sa mi tu niečo nepozdáva v tom chode...buď to nemá taký výkon alebo to auto niečo brzdí resp obmedzuje...
Vie mi niekto poradiť aj podľa tohoto popisu? Či už niekto mal podobný pocit.
Fiesta, 1.4 TDCi 50, hatchback, r.v. 2007, ghia
matax
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: čtv led 08, 2009 18:19,0

Příspěvekod Martinus » ned led 25, 2009 19:17,0

Ahoj, nebude to odpověď odborníka, ale přesto sem něco napíšu. S tímhle motorem jsem v mojí současné fiestě najezdil již cca 40 tis. km. Obecně to není závoďák. Fiesta 2008 je tuším o pár kg lehčí než ta moje, ale stejně...
Ale teď k tvému dotazu - několikrát se mi taky stalo, že jsem měl pocit, že to "nejede". Konkrétně se mi to stalo vždy na dálnici, vždy na jednom a tom samém místě jsem měl pocit, že motor nemá takový výkon jako včera, nechtělo se mu táhnout do kopce. A další den to bylo zase OK. Sváděl jsem to na počasí, pokud se tu k tomu vyjádří někdo odbornější než já, tak by mě docela zajímalo, jestli může počasí mít vliv na chod tohoto motoru?
Nicméně nenapsal jsi, jak moc se to projeví. U mě se to projevilo jednoduše tak, že místo maximálky 180 km/h se mi podařilo dosáhnout "jen" 160 km/h.
Fiesta 1.4 TDCi 50kW, 5dv., 2002
Uživatelský avatar
Martinus
***
***
 
Příspěvky: 112
Registrován: úte říj 17, 2006 9:40,0

Příspěvekod matax » pon led 26, 2009 13:31,0

No 180km/h to nedá vôbec, to viem isto...podlhom trápení sa to dá ako tak rozpohybovať na max 170km/h(tacho)...ale čo viem, tak že práve od 2007 to plní euro4 a má menší výkon ako predchádzajúce euro3 motory.
Ako sa to prejavuje? Ja to práveže pozorujem pri jazde v meste...niekedy je to rozbiehanie hladšie a niekedy naopak ide ten motor tak ťažko, z tuha proste akoby nemal chuť ísť do otáčiek...
Inak spotrebu mám dlhodobú 5,5 litra (denne 14km do práce a nazad z toho ale 3km mestom) a min bola raz kolo 4,8 litra...je to v norme alebo je tu niečo v neporiadku...
Inak je to 2007 nie 2008 (ale to je jedno), ten čas letí...
Fiesta, 1.4 TDCi 50, hatchback, r.v. 2007, ghia
matax
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: čtv led 08, 2009 18:19,0

Příspěvekod Martinus » pon led 26, 2009 20:47,0

Sorry, v tvém minulém příspěvku píšeš, že máš Fiestu 08 a v podpisu máš, že je to 2007, tak jsem se do toho asi trochu zamotal. Jinak mě jede i 190 km/h tacho, ale zkopce a s větrem v zádech :-D Já jezdím pravidelně každý den 22 km tam a 22 km zpátky, cca 10 km z každé cesty je po dálnici a spotřebu mám 4,9 - 5,5 l/100km s tím, že dlouhodobý průměr za poslední dva roky je cca 5,3 l/100km.
Jinak při rozjíždění jsem nic takového nepozoroval, když chci pomalý plazivý rozjezd, tak jen pomalu pouštím spojku a nepotřebuji plyn. Když chci vyrazit "raketovým" startem, tak tomu zatopím pod kotlem a fiesta se v rámci možností rozjede jako drak. Nicméně poměrně snadno se ten motor nechá "zblbnout" když se právě takový "raketový" start nezdaří, když třeba člověk pustí spojku moc rychle a dá málo plynu, tak se nestane to, že by motor zdechnul, nebo to nějak škubalo, prostě se jen pomalu a ztuha rozjede. Prostě absolutně blbuvzdorné :-)
Jakou tankuješ naftu? Připadá ti, že je možné si tvůj problém s něčím (místo, roční období, teplota) spojit a nebo je to čistě náhodná záležitost? Když vezmeš auto na parkoviště a vyzkoušíš tam několik rozjezdů různým způsobem, podaří se ti nasimulovat tu situaci?
Fiesta 1.4 TDCi 50kW, 5dv., 2002
Uživatelský avatar
Martinus
***
***
 
Příspěvky: 112
Registrován: úte říj 17, 2006 9:40,0

Příspěvekod matax » pon led 26, 2009 21:32,0

Ako som napísal...je to 2007...som sa sekol s tou 2008 ten cas strasne leti...
no praveze stale tankujem tu istu naftu od zaciatku od prveho km...u nas v meste na Shell...praveze to sa mi zda, ze ked ju fakt dobre poprehanam (samozrejme zahriatu) tak sa potom tak uvolni...niekedy si normalne dam jazdu domov z prace naschval po bocnych cestickach a tam jej dobre nakladam...lebo tie ranne cesty do prace ked este spim za volantom a vleciem sa 70-80...potom je taka ztuhnuta akoby...len vies ako to je, vozím aj dve slecny sebou a tam staci ked sa prudsie rozbiehas nebodaj prejdes zakutou tak ze zaznamenaju bocne pretazenie 0,001G uz maju bobky...takze ich vozim ako anglicku kralovnu...ani jeden automat neradi tak zamatovo hladko ako ja...variator na skutri je oproti mne trhavý :-))))
Fiesta, 1.4 TDCi 50, hatchback, r.v. 2007, ghia
matax
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: čtv led 08, 2009 18:19,0

problem s 1.4tdci

Příspěvekod bs » stř dub 01, 2009 13:33,0

Caute , všimol som si kvalitu tejto diskusie a tak prosím o váš názor na nasledovnú závadu:
motor (1.4 tdci, auto mám v záruke, jazdím na ňom 11 mesiacov) po 30.tis najazdených km informoval o vážnej závade, okamžite som vozidlo odstavil a po dovezení do sevisu mi bolo oznámené, že v motore nie je dostatok oleja (milimeter pod min značkou, nasledovné ráno "po stečení" milimeter nad), po diagnostike sa našiel vadný ventil recirkulacie spalín, ten sa vymení avšak nikto nevie kde vlastne olej unikol (motor tesní dobre). po doplnení oleja mám auto sledovať a po 10 tis km pri dalšej prehliadke sa bude zistovať koľko ho zmizlo (návrh servisu). Pri 20tis . km som bol na prehliadke, závady na motore neboli žiadne. Osobne prestávam veriť, že motor bude v budúcnosti ok keďže sa takto "prejavil" , mám obavy ,že po uplynutí záruky začne žrať olej. Čo doporučujete?
fiesta, 1.4tdci 50, hatchback, r.v. 2007, family
bs
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon bře 30, 2009 22:51,0

Příspěvekod matax » čtv dub 23, 2009 21:29,0

hmm...zaujímavé...no leda že by prasakoval od turba cez sanie...ale predpokladam, ze to pozerali ci nie je sacia hadica za turbom nejak moc mastna...pri 30tis km by to nemalo zraz olej...pokial to stále nenahánas niekde po dialniciach stale 140kmh...neviem co k tomu dodat...
Ja mám tak 22tis km za dva roky a olej nemizne vobec...
Leda, že by ho tam pri servisnej nejak malo naliali vtedy...sleduj teda ako ti radili a po 10tis uvidis...predpokladam ze auto nedymi
Fiesta, 1.4 TDCi 50, hatchback, r.v. 2007, ghia
matax
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: čtv led 08, 2009 18:19,0

vdaka

Příspěvekod bs » čtv dub 23, 2009 21:58,0

Nuž turbo a sanie je údajne ok, neviem už mám cca 2tis km trochu oleja zmizlo (kontrolujem priebežne), motor nedymí (aspoň som si nevšimol), spotreba 4,4-4,5 priemerná podľa palubného počítača, rýchlosť držím na 2-2,3tis otáčok na každý prevod, na dialnici samozrejme sem-tam noha uletí, ale inak skôr jazdím na spotrebu a nemám pocit, že auto je nie živé. V servise doliali olej presne do stredu medzi MAx a Min, teraz je o jeden dielik nižšie, po výmene spätného ventilu spalín (tak sa to asi volá) mám pocit, že žerie menej a je živšie, možno to malo vplyv na spotrebu oleja, neviem. netuším kolko bežne oleja 1.4 TDCi spotrebuje. Inak so spotrebou som absolútne pokojný. :)
fiesta, 1.4tdci 50, hatchback, r.v. 2007, family
bs
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon bře 30, 2009 22:51,0

Re: 1,4 TDCi

Příspěvekod netenziraku » sob říj 27, 2012 12:53,0

Ahoj, Dobrý den,
chtěl jsem se poradit ohledně tohoto motoru ve Fiestě 03. Četl jsem tu více vláken ohledně podobné problematiky, ale chci se jen ujistit že se nepletu.
Na digitálním ukazateli provozní teploty se mi téměř nikdy nezahřeje na rysku, ale vždy jen o bod méně.
Pokud tomu trochu šlápnu, motor se umí zahřát i k rysce ale do 20sec je to zpět o kousek níž.
Z toho co jsem tu vyčetl to může být způsobeno:
1/termostat
2/těsnění pod hlavou

Únik oleje tam nějaký je,přetěsnit to musím i tak, jen jsem chtěl váš názor jestli to vyřeší i můj problém s provozní teplotou, nebo musím řešit i další věci.
děkuji za názory! Ahoj!
netenziraku
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: sob říj 27, 2012 12:47,0

Předchozí

Zpět na Fiesta - Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron