Volnoběh HCS 1,1 CFI Fiesta

Volnoběh HCS 1,1 CFI Fiesta

Příspěvekod Romankk » pát pro 02, 2005 9:39,0

Vážení kolegové,už od jara t.r.(kdy jsem to koupil) se potýkám s volnoběhem na výše uvedeném motoru.Jedná se o r.v.95,ještě ten starý hranatý model.
Vždy po cca 1000km přestane motor držet volnoběh,jsou úplně černé svíčky a konec výfuku-ten vypadá jako by se jednalo o diesel.Je příliš bohatá směs.
Vyměnil jsem Lambda sondu,ale nepomohlo to.
Poraďte co řídí množství směsi u toho CFI,které čidlo(nebo ten velký krokovací motorek?)??
Dík moc za rady.
Roman
Romankk
*
*
 
Příspěvky: 21
Registrován: pon pro 13, 2004 15:46,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod petrsa » pát pro 02, 2005 10:15,0

to Romankk: Jelikož uvádíš, že máš motor CFi (kod G6A), tak ten je řízen podobně jako všechny další Fordy z té doby - EECIV. Relevantní čidla jsou: lambda,teplotní senzor vstupního vzduch,teplotní senzor vody,snímač otáček,snímač polohy skrticí klapky. Osobně doporučuji nově "naučit" ECCIV volnoběžný režim odpojením baterie - popis je několikrát opakován na tomto foru. Před novým učením učení zjistit, zda všechny el. spoje kabelů k EECIV nejsou uvolněné a zoxidované, zajistit čistotu (na odstranění karbonu jsou spreje) a těsnost sacího potrubí kolem škrticí klapky a přilehlých součástí (dotažení šroubů a kvalita těsnění) a zároveň její správné usazení v uložení bez nadměrné vůle. Výměna samotné lambda sondy bez jejího předchozího proměření a zjištění příčiny jsou občas vyhozené peníze. Není špatné také zjistit chybové kody z ŘJ vyblikáním. Pro obdobné typy motorů a el. zapojení je to docela dost dobře popsáno na www.fordfans.cz . Jak je to se spotřebou oleje a jeho kvalitou ?
Jinak je vhodné a žádoucí upravit si podpis dle pravidel fora, ať je zřejmé, jaké vozidlo vlastníš :wink: .
CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Romankk » pát pro 02, 2005 14:57,0

pro : Petrsa
díky za radu.
K výměně lambdy jsem se odhodlal po vyčtení ŘJ u firmy F Atoma Brno(bohužel-tam jsem byl poprvé a naposledy!).Nejen,že mi při tom zlomili jednu svíčku,ale ještě měli plno řečí,že tahle Fiesta je prostě nepovedená a i když tu lambdu(a tzv.krokovací motorek)vyměním bude volnoběh za dva roky zlobit zase.Vůbec jim nevěřím,že je to tím.
Lambda byly vyhozený peníze a nic se nezměnilo.Když jsem je požádal o výtisk grafu nebo něčeho co vlastně zjistili odmítli mě.
Nemyslím si ale,že restart a zaučení ŘJ k něčemu povede,baterku už jsem měl odpojenou víckrát,nikdy se pak nic nezměnilo.
Auto jsem kupoval v březnu 95,nově dovezené ze SRN,najeto 94000km,po ženské.
Hned druhý den jsem nechal seřídit ventily(Fiesta klasicky "ohvéčkově"cvrlikala),vyměnit čidlo oleje a vyměnil jsem olej s filtrem.Jsou tam nové svíčky Motorcraft,vzduchový filtr,hřídelku krokomotorku každých 14dnů prolévám WDčkem.Přesto vždy po cca 1000km zhasíná na volnoběh a svíčky jsou černé jak bota.
Dávám tam 10W40,je to německý výrobek,taková noname firma,ale olej je to slušný.
Jinak ten podpis bych si upravit mohl,jak píšeš,ale jsem vlastníkem F Mondeo a tahle Fiesta je ženy,tak nevím-abych tady nemystifikoval...
Romankk
*
*
 
Příspěvky: 21
Registrován: pon pro 13, 2004 15:46,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod Romankk » pát pro 02, 2005 15:05,0

Petrsa:
Ještě jsem zapomněl na Tvoji otázku k tomu oleji-od výměny je ujeto 7000km a hladina je přesně napůl mezi min a max,takže dosud bez dolévání.
Taky jsem si vzpomněl,že motor v poslední době "vyrábí" něco jako vazelínu-takovou bílošedou pěnu,která se usazuje v nalévacím hrdle oleje...ještě v létě jsem nic takového nepozoroval.
Dík za rady.
Roman
Romankk
*
*
 
Příspěvky: 21
Registrován: pon pro 13, 2004 15:46,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod petrsa » pát pro 02, 2005 15:26,0

Tak to se bojím, že ti jde voda z chladicího okruhu do oleje :( . Dotaz ohledně oleje byl, protože po dovozu nemusela být zachována stejná specifikace oleje a skok z 5W-30 (40) na 15W-40 nebo opačně nemusí (a ani nebude) motoru svědčit a v případě přechodu na lepší olej většinou začnou propouštět těsnění ventilů a z motoru se většinou stává žrout oleje, což přináší také větší znečištění sacího hrdla a EGR ventilu a s tím spojený negativní vliv na chod motoru.
Než psát příště dva příspěvky, tak je vhodné použít tlačítko EDIT a upravit ten první :wink:
Naposledy upravil petrsa dne pát pro 02, 2005 15:37,0, celkově upraveno 1
CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod sedlaq » pát pro 02, 2005 15:36,0

Ale ještě nemusí být tak zle :wink: K tvorbě té emulze někdy stačí jen ježdění v tomto chladném počasí na krátké vzdálenosti, tedy většinou se studeným motorem. Pro jistotu pozoruj hladiny jak vody, tak oleje.
CMC 187
Ford Fusion 1,4i Ebony, červená Coloredo 2007
Mitsubishi SpaceStar 1,3 zelená 2000
(prodáno Mondeo 2,5 V6 Ghia 1997 sedan)
Uživatelský avatar
sedlaq
*****
*****
 
Příspěvky: 889
Registrován: pát úno 20, 2004 15:04,0
Bydliště: mezi Blanskem a Vyškovem

Příspěvekod Romankk » pát pro 02, 2005 16:11,0

Právě jsem si nebezpečí plně vědom.
Takže vodu i olej bedlivě sleduju.
Zatím naštěstí voda neubývá a olej nepřibývá.
Bude to tím jízdním režimem mojí ženy do zaměstnání a tou zimou.Jezdí ráno 4km,odpoledne 4km.
To ale neřeší ten nešťastnej volnoběh-blblo to i v létě,kdy se auto zahřálo.

Do podpisu si klidně dej obě auta, nebudeš sám - jak sis mohl všimnout. Ale bez podpisu je pro ostatní zbytečně obtížnější ti poradit, ty informace o autě jsou potřeba. Tak si ho nastav, dodrž vzor zde http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?t=570
DR
Romankk
*
*
 
Příspěvky: 21
Registrován: pon pro 13, 2004 15:46,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod petrsa » pát pro 02, 2005 16:46,0

to Romankk: Zkus se ještě podívat, jak přepíná klapka vstupu vzduchu v sání k filtru (studený x předehřátý vzduch nad výfukem). Máš tam již poloautomat nebo manuální klapku?
CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Bake » pát pro 02, 2005 22:51,0

Emulze na víčku nalévacího hrdla bych se vůbec nebál.Každý motor,který dělá krátké trasy se studeným motorem tímto trpí.Kontroluj vodu a olej jak bylo již dříve napsáno.Co se týče volnoběhu,obávám se,že tě výměna krokovacího motorku nemine.Svědčí o tom i to,že po prostříkání palce je volnoběh 1.000km v pořádku.A co se týká zalomené svíčky,u tohoto motoru je to poměrně častá závada.Svíčky těsní na kužel a protože Fiesta je často druhé auto do rodiny,tím pádem najezdí málo km a interval výměny svíček může kolikrát nastat až za hodně let.No a koroze udělá své,a odnese to mechanik,který svíčku povoluje.
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod Romankk » pon pro 05, 2005 11:01,0

petrsa :
klapka je tam automatická,je v tom nějaký bimetal nebo co a podle teploty nasávaného vzduchu se to otvítá a zavírá.Přes "husí krk" je to směrem dolů propojené na sběrnou "ledvinu"výfuku.To asi funguje bez problémů.
Bake:
svíčky jsem měnil taky hned druhý den co jsem to auto koupil.Když jednu z nich v Atomně zalomili,bylo na ní tak cca 1500km,určitě nebyla zarezlá.Prostě smůla,ale hodili to na mě-že už jsem s tím tak dojel!!!Přitom to při předání auta nešlo nastartovat!Prý to byla momentální shoda okolností.V životě mě u těch amatérů už nikdo neuvidí.
Ty máš skušenosti s tím tzv.krokovacím motorkem?Je tedy pravda,že životnost je asi 2roky?
Pokud ano,je tohle auto dost přepych vzhledem k ceně toho motorku.

Jinak přes víkend jsem ještě vyměnil termostat,zdálo se mě už v létě,že se to dost pomalu zahřívá a ukazatel je na samé hranici zahřátého motoru.Po výměně je to viditelná změna-ukazatel jde až na písmenko "r"(NORM) a víc to topí,tak jsem zvědav jestli to nebude mít vliv i na ten volnoběh.
Romankk
*
*
 
Příspěvky: 21
Registrován: pon pro 13, 2004 15:46,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod petrsa » pon pro 05, 2005 15:27,0

Na ten ovladač přisávání teplého vzduchu od parohů jsem se ptal pro případ jeho zaseknutí a následné špatné vyhodnocování teploty nasávného vzduchu a nekorektní reakce ECU na tento stav - také jedna z možností
CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Bake » pon pro 05, 2005 21:25,0

[quote="Romankk"]petrsa :Svíčka měla ulomený porcelán a nebo byla ukroucená a nešla z hlavy vytáhnout???Zlomený porcelán má na svědomí mechanik,který svíčku demontoval.Překroucená svíčka,tzn že ti šestihran na klíč zůstal v ruce,buď zarezlá a nebo přetažená při dotahování.A krokovací motor by měl vydržet rozhodně víc,než jen dva roky.Není to zrovna častá závada,ale stává se to.
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod Romankk » úte pro 06, 2005 6:17,0

Bake:
svíčka byla zlomená v porcelánové části nad šestihranem na klíč.
Při pokusu o nastartování to strašně bouchalo a motor se třásl jako by měl vypadnout z auta.OHV asi chod na 3válce nemá moc rád.
To např. kdysi na Sieřře (2,0i OHC)jsem zjistil,že motor běží jen na 3válce úplnou náhodou(byl mírně snížený výkon).
Romankk
*
*
 
Příspěvky: 21
Registrován: pon pro 13, 2004 15:46,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod sedlaq » úte pro 06, 2005 13:12,0

Některé klíče na svíčky mají gumovou vložku (pomáhá klíč centrovat v hlubokých otvorech a zároveň drží svíčku v klíči při vyndávání). Tato gumová vložka je na některé druhy svíček (s velkým průměrem porcelánu) příliš těsná. Přiznám se, že se mně díky tomu podařilo zrušit jednu fungl novou svíčku na svém minulém autě. Ten porcelán se do tý gumy tak zakousnul, že se mi ho podařilo rozlomit :oops: Ale to křupnutí nešlo přeslechnout, tak šla svíčka hned ven. Takže souhlasím s bake, že to byla špatná práce mechanika.
CMC 187
Ford Fusion 1,4i Ebony, červená Coloredo 2007
Mitsubishi SpaceStar 1,3 zelená 2000
(prodáno Mondeo 2,5 V6 Ghia 1997 sedan)
Uživatelský avatar
sedlaq
*****
*****
 
Příspěvky: 889
Registrován: pát úno 20, 2004 15:04,0
Bydliště: mezi Blanskem a Vyškovem

Příspěvekod petrsa » úte pro 06, 2005 19:32,0

to sedlaq: Kdybys viděl, jak jsou svíčky na Fiestě 1.1 oproti Mondeu krásně přístupné, tak ti musí být jasné, že ten mechanik by potřeboval nakopat a zlomit obě ruce v zápěstí :evil:
to Romankk: Jak je na tom manželka s Fiestou se spotřebou za těchto teplot při tak krátkých trasách?
CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Romankk » stř pro 07, 2005 8:39,0

Petrsa:
tak úplně přesně to nevím,neměřil jsem spotřebu nějak přesně vlastně nikdy,ale v létě to bylo průměrně něco kolem 5,5 - 6l.
Teď to tipuju tak na 6-6,5 ale vše je dost s rezervou-myslím hodně nadsazuju.
V servise po vyčtení jednotky mi řekli,že v nějakém režimu chodu motoru tam teče chvílemi až 8l...
F Mondeo 1,8i,GLX kombi,97+F Fiesta 1,1 HCS CFI,95
Romankk
*
*
 
Příspěvky: 21
Registrován: pon pro 13, 2004 15:46,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod Romankk » stř led 11, 2006 8:38,0

Tak včera "padla kosa na kámen".
Ty postupně pozorované příznaky se nakonec ukázaly jako opravdová předzvěst závažné poruchy.
Včera ráno se mi žena ozvala,že při parkování po příjezdu do zaměstnání jí motor zhasl a nedařilo se nastartovat.Při opakované zkoušce startu se nerozsvěcela kontrolka oleje,ostatní ano,za a pod autem černé olejové skvrny.
Na místě jsem zjistil,že :
a)chlaď.kapalina je na rysce MIN(ještě v neděli na MAX)
b)olej je na rysce MIN(ještě v neděli na MAX)
c)napůl povysunutá zátka na dolévání oleje na víku ventilů a v celém mot.prostoru rozstříkaný mot.olej
d)při krátké zkoušce startu motor chytil okamžitě a běžel pravidelně na všechny 4 válce
Odtáhl jsem to do servisu,asi "fouklo" těsnění pod hlavou.Představuju si to takhle-voda se vadným těsněním dostala do oleje a vytvořila tlak,který povysunul víko nalévacího hrdla a olej vystříkl z motoru ven.Tomu tlaku by měla myslím nasvědčovat i kontrolka oleje,která se u zahřátého motoru před startem nerozsvěcí.
Jakmile motor zchládne a tlak poklesne motor lze uvést do chodu.
Dnes v 10hod mám volat,jak na tom motor je a co vše se bude muset měnit.
Doufám,že to nebude až tak závažné,naštěstí se to stalo v malých otáčkách a motor na směs voda/olej běžel pouze chvíli.Navíc se ztratilo něco málo přes půl litru vody,tak to snad nebude mít pro motor fatální následky.
"Fouklo" někomu z vás těsnění pod hlavou motoru,jak je ta oprava náročná,kolik to popř.může stát?
Myslíte,že je to opravdu těsnění-tak jak to popisuju-nebo něco jiného?
Díky za rady a zkušenosti.
Roman.
F Mondeo 1,8i,GLX kombi,97+F Fiesta 1,1 HCS CFI,95
Romankk
*
*
 
Příspěvky: 21
Registrován: pon pro 13, 2004 15:46,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod pilot » pát pro 29, 2006 19:43,0

Zdravím, Romankk.
tak jsi na tu Fiestu dočista zanevřel nebo to dopadlo lépe?
Fusion Elegance 1,6 16V 03/2003
Uživatelský avatar
pilot
*
*
 
Příspěvky: 24
Registrován: pát zář 16, 2005 21:45,0
Bydliště: Chebsko


Zpět na Fiesta - Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník