Focus - seznam vašich závad

... co se jinam nehodi

Focus - seznam vašich závad

Příspěvekod glider » stř črc 14, 2004 12:50,0

Zdravím všechny Focusáky a členy CFC,

rozhodl jsem se založit toto téma, abych vytvořil širší přehled o všech závažnějších poruchách, které kdy postihly vašeho Focuse. Tento seznam by mohl ukázat časté i méně časté závady a pomoci návštěvníkům fóra při jejich identifikaci a odstraňování (případně získání kontaktu na člena, který již takovou závadu řešil). První příspěvek je samozřejmě můj, tak tedy:


Ford Focus 1,6 16V combi, 1999 (výr. závod Saarlouis) - najeto 90 tkm

Bohužel nejsem prvním majitel a tak uvádím jen ty závady o kterých vím.

--------------------------------------------------------------
75 tkm - uvolněná přední spojovací tyč stabilizátoru *
85 tkm - pazvuky (chrastění) v levých předních dveřích při přejezdech hrubších nerovností **
90 tkm - odchází výfuk. potrubí a bude čas výměny rozvodů
--------------------------------------------------------------

* opraveno v servisu předchozím majitelem mého vozu - ozývali se prý klepající zvuky u levého přední kola. Oprava údajně není drahá.

** nevím co je způsobuje a docela mě to štve - zatím neopraveno
CFC 012
Ford S-MAX 1.8, 2008, 7-míst
Ford Focus 1.6 16V, 1999, combi
Uživatelský avatar
glider
***
***
 
Příspěvky: 120
Registrován: pon kvě 10, 2004 14:57,0
Bydliště: Praha

poruchy

Příspěvekod rostik » ned črc 18, 2004 23:56,0

Zdravím všechny, mám taky problém, na levém předním kole, resp. od kola se ozývají tlumené nárazy, původně jsem se domníval, že je to držák stabilizátoru, někdy se tomu říká "kostice", ale kdyý to v servisu zvedli, všechno bylo pevné, tak mě vyhnali, že nejde o nic vážného a mám přijet za nějakou dobu, až se to více projeví.

Focus 1,6 Zetec kombi 12/1999
rostik
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: pon pro 08, 2003 21:15,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod JiriK » pát zář 03, 2004 16:13,0

U mého focuse byly příčinou pazvuků v levých předních dveřích rezonance vnějšího (el. ovlád.) zrcátka. Po jeho výměně na konci prodloužené 3 leté záruky ty pazvuky téměř zmizely.
CFC 007
Ford Focus 1.8i 16V 85 kW (115k) Ambiente, r.v. 2000, combi
JiriK
*
*
 
Příspěvky: 45
Registrován: úte říj 21, 2003 19:27,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Cybe » stř zář 08, 2004 9:06,0

Tak ja taky prihodim:

Zavada: snizeny vykon motoru a ne zrovna "hladky" chod, velky hluk jak venku, tak v aute pri otackach vyssich nez 2k/min.

Myslel jsem, ze problem bude ve vyfuku, kdyz sem byl pod autem, prostredni tlumic byl deravy a v poslednim to pri vyssich otackach drncelo.

Zakoupil jsem tedy 2x originalni dil /na srazu bylo mozno videt :)/ a jelikoz v Barumu nemeli tuseni, jak u focuse vymenit vyfuk za original (zkusenosti meli jen s replikami), obratil sem se na autorizovany servis.

Nemel to byt problem, tak 2 hodky prace, pry kolem tisicovky + nake drobne za spojovaci material.

Vysledek: cena vymeny s vlastnimi dily (bez spojovaciho matrose) byla cca 1750,- Kc (nevim, proc vsichni tak zaryte koncovym zakaznikum rikaji predbezne ceny bez DPH :() Spojovaci material kostoval neco pres 450,- Kc (to sou asi ty "drobne").
Subjektivne JE TO LEPSI, ale nerekl bych, ze dokonale, zmizelo neprijemne huceni v oblasti kolem 2200rpm, ale drnceni je tam stale :( Potreboval bych se nekdy svezt s nekym kdo ma taky 1.6 mkI...
CFC 0001
Ford Focus 1.6i 16V 74kW (100k) Trend, r.v. 1999, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Cybe
Náčelník CFC
Náčelník CFC
 
Příspěvky: 410
Registrován: čtv zář 04, 2003 7:57,0
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Příspěvekod Wally » stř zář 08, 2004 15:02,0

Škoda, že jsem nemoh na sraz. Mohli jsme to porovnat. Co se týče mých závad, taky přispěju:

- občasné (po dešti) jakoby praskání v levém (manuálním) ovládání zrcátka nebo ve dveřích - zatim neřešeno
- vibrace v řízení při brždění nad 130 km/h. Výrazně pomohlo očistit oba brzdové koutouči od rzi.
- cuknutí při prudkém přidání plynu, ale jen při studeném motoru. Možná pomůže výměna svíček - zatím to není tak kritické.


Jinak zatím nic :roll:
CFC 003
Ford Focus 1.6 (100k) Ambiente, r.v. 2002, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Wally
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 137
Registrován: stř bře 10, 2004 12:42,0
Bydliště: Rokycansko

Příspěvekod Dali » sob říj 09, 2004 17:55,0

Taky prispeji

- Jiz od zakoupeni se pri jizde vypina tachometr (zatim nevyreseno)
- Pri jizde pres pricny hrb na silnici ve vyssi rychlosti se zadek zhoupne do boku (nevim jestli je to vlastnost nebo ne, proto jsem to zatim neresil)

Jinak tuk tuk tuk zatim nic. :twisted:
CFC 005
Škoda Octavia III 1.6TDi, 85kW, 2017
Focus 1.6 Ghia, 1999, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Dali
****
****
 
Příspěvky: 223
Registrován: úte čer 29, 2004 11:26,0
Bydliště: okr. Brno venkov

Příspěvekod Kuba2k » pon říj 11, 2004 8:23,0

Ta druha zavada bude castecne zpusobena tim, ze Focus ma diky konstrukci zadni napravy ty zadni kola castecne "samoriditelna". Pri propruzeni kola nejedou rovne, ale zacnou trochu zatacet - proto ma Focus tak super jizdni vlastnosti.
Je mozne, ze pokud ten hrb neprejedes symetricky (kola nepropruzej stejne) tak ti jedno kolo zahne vic nez druhe. Nebo muze byt rozhozena geometrie, spatne tlumice....
Na rovine by se to stavat ale nemelo, v zatacce to odskakuje.
CFC 0004
Mondeo, 1.8 TDCi, 92kW, 5dr, 2007, Titanium
Uživatelský avatar
Kuba2k
****
****
 
Příspěvky: 400
Registrován: čtv bře 25, 2004 23:57,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Dali » ned říj 17, 2004 15:03,0

JO diky, to bude ono... Da se na to zvyknout, na rovine, ani v zatacce bez hrbu to fakt nedela... :lol: Tak v tom pripade je ta zavada jen ta prvni a tuk tuk jedina... :twisted:
CFC 005
Škoda Octavia III 1.6TDi, 85kW, 2017
Focus 1.6 Ghia, 1999, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Dali
****
****
 
Příspěvky: 223
Registrován: úte čer 29, 2004 11:26,0
Bydliště: okr. Brno venkov

Vypínání tachometru

Příspěvekod Banon » sob říj 23, 2004 12:18,0

U mě bylo způsobeno vadným čidlem otáček. Víc si nepamatuju. :-)
Banon
 

Seznam závad

Příspěvekod Endura » sob pro 11, 2004 13:02,0

Som 2. majitel sedanu 1,8TDdi:
1. Prasknute tesnenie termostatu - zatmelene silikonom
2. Za studena takmer nesla zaradit dvojka - vymena prevodoveho oleja, aj tak to este 3 mesiace trvalo, potom zavada sama zmizla
3. V krutych mrazoch nenahodil motor - zavadu riesim (menene zhavice)
4. V zime po zapadnuti do snehu pri zrychlovani trasenie predkom auta, vymena 2x gulove capy riadenia + lava poloos za repasovanu (6500,-Sk)

Inak spokojnost, kombinovana spotreba 5 litrov.
Naposledy upravil Endura dne stř črc 06, 2005 10:16,0, celkově upraveno 1
CFC 089
Ford Focus 1.8 TDdi (90k) Ghia, r.v. 1999, 4-dv. sedan
Endura
*
*
 
Příspěvky: 21
Registrován: sob pro 11, 2004 12:01,0

Re: Seznam závad

Příspěvekod Dominik » pon pro 20, 2004 21:17,0

Tak by mě zajímalo co to máš za motor nebo jak jezdíš nebo jak to měříš, ale předpokládám, že když se ručička dotkne nějaké črečky, je toa is 30 litrů spotřebovaných a tomu odpovídá 600km na tacho ne???? :D:D

Ale jestli ujedeš průměrně 1100km na nádrž (to odpovídá spotřebě 4,55l a nádrži 52,5l bez asi 2 litrů) seš borec....

dobrý..na rovinu ti prostě nevěřím.... :D:D
Dominik
 

Re: Seznam závad

Příspěvekod saks » úte pro 21, 2004 11:04,0

Jasně, že je to nesmysl!!! Mám taky 1.8 TDdi, ale kombinovaná spotřeba je kolem 6 l...
saks
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pát zář 03, 2004 8:55,0
Bydliště: Ostrava

Re: Seznam závad

Příspěvekod Návštěvník » stř pro 22, 2004 12:26,0

Jo, to zní líp, teď jsem spokojenej, dostanu se i na 5.5 na nádrž jsem ujel asi 930km, 40km s rozsvícenou kontrolkou nafty...
Návštěvník
 

spotreba

Příspěvekod miro » stř pro 22, 2004 23:57,0

1,8TDdi-combi do 130km/h 6,5l/100km,7l/100km
do 110km/h 6l/100km
celkovo 89 000km,olej plná syntetika MOBIL 1
Uživatelský avatar
miro
*
*
 
Příspěvky: 25
Registrován: pon srp 09, 2004 0:31,0
Bydliště: Vrable

Příspěvekod Návštěvník » pon pro 27, 2004 18:46,0

Přidám: Kolísaly otáčky při volnoběhu +-300.Jednou mi motor dokonce sám zhasl.Nechal jsem vyměnit (nezávazně na této poruše) rozvoďák a napínací kladku a otáčky jsou OK.Jestli to bylo tím??? (1.6,1999,150tkm)
Návštěvník
 

Příspěvekod sedlaq » pon pro 27, 2004 21:45,0

Tím to určitě nebylo. Spíš se v tom nějaká dobrá duše v rámci výměny řemene trochu pošťourala. Abys byl na Vánoce spokojenej :D
CMC 187
Ford Fusion 1,4i Ebony, červená Coloredo 2007
Mitsubishi SpaceStar 1,3 zelená 2000
(prodáno Mondeo 2,5 V6 Ghia 1997 sedan)
Uživatelský avatar
sedlaq
*****
*****
 
Příspěvky: 889
Registrován: pát úno 20, 2004 15:04,0
Bydliště: mezi Blanskem a Vyškovem

moje troška do mlýna

Příspěvekod šimi » pon led 03, 2005 13:15,0

5,5.. vým. předního skla/porucha vyhřívání-kecá palivoměr--Z
14,3……opr. Alternátoru-Z
23,0.. přeprog. PCM -vým.levé př.světlo-rosilo se-Z
42,8.. dotažení stabilizátoru-vým. prasklé pružinky řazení -vým. předních kotoučů
66,0.. vým. pravé ,,kostice"--začíná rezonovat přepážka posledního tlum. výfuku
79,8.. závada cívky zapalování .V servisu mi řekli že se to stává ale mně to nedalo a při
podrobnějším zkoumání závady jsem zjistil že mi ve značkovém servisu,kam jsem jezdil
od začátku nevyměnily svíčky v 60 tis.km a pro zajímavost odtrh byl 2,8mm!!! čímž
podle mého názoru došlo k průrazu izolace vinutí VN na cívce a následné závadě.Toto mi však
nebylo uznáno jako reklamace protože svíčky ,,fungovaly".Naštěstí tuto jízdu cca 50km vydržel
katalyzátor.
80,0.. již nejezdím k Stejskalovi
125,6.. prasklý mechanizmus vrácení páčky blinkru + kontakt airbagu pod volantem,únik paliva pod vstřikem
na liště,zadní brzd.válec,vibrace přední nápravy při akceleraci
140,0.. odešla levá kostice+pravý kul.čep říz.-budu měnit levý homokinetický kloub a ještě jeden špek.Přestože mám za sebou
dvě TK bylo zjištěno že původní VIN na karoserii bylo přeražena Xkama a pod ním vyrazily nové (správné)
a protože o tom není zápis od Fordu v TP tak mám s tím docela problém.Naštěstí mi Ford slíbil pomoc.

ps.výfuk rezonuje ala drží - Brzd.kotouče OK
Ford Focus 1.6 16V kombi Ambiente 3/99
šimi
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: úte lis 30, 2004 11:56,0
Bydliště: Praha

Seznam závad

Příspěvekod Endura » pon úno 14, 2005 18:14,0

2 Dominik a Saks: Pocitac nemam, meriam to systemom plnej nadrze: stale na tej istej pumpe sukromnika Sajgaloil ten isty stojan, druhe vypnutie pistole. Najviac som zatial usiel na nadrz 1180km, odvtedy sa mi to uz nepodarilo zopakovat; najmenej 930km. Mrzi ma ze som tu za klamara a aj ze nemam moznost vam to nejako dokazat. Napadla ma jedna vec: je mozne ze je tak nastaveny motor? Pocul som ze u starych naftakov sa dalo stelovat nieco na vstrekovani, hlavne do toho sahali pred emisnou. Mne zastudena strasne dymi, nemoze to s tym suvisiet?
Endura
*
*
 
Příspěvky: 21
Registrován: sob pro 11, 2004 12:01,0

Příspěvekod emjey » úte úno 15, 2005 0:15,0

Endura: Nikdo tě nechce zbůhdarma považovat za lháře (proč by sis to vymýšlel), jen to většinu TDDi-čkářů překvapuje, protože jsme na úplně jiných hodnotách. Nepíšeš ale jaký motor máš, 1.8 TDDi se dělal i ve verzi 55kW (70k), nemůže být zde jádro pudla ???
CFC 008
Ford Focus 1.8 TDDi (66 kW) Ghia, r.v. 2000, 5-dv. hatchback
Suzuki SX4 (88 kW) GLX 4x4, r.v. 2010 8-)
Uživatelský avatar
emjey
**
**
 
Příspěvky: 60
Registrován: pon bře 29, 2004 17:38,0
Bydliště: Most

Jeden problem s 1,6TDCI

Příspěvekod blazin » úte úno 15, 2005 10:04,0

Zdravim vsechny, jsem novym clenem a uz pisu muj prvni problem(bohuzel s novym autem).Mam C-maxe 1,6TDCI r.v.8/2004, najeto 16000km.Moc nerozumim ridicim jednotkam, ale v SRN na dalnici se mi stalo, ze jsem z petky(jel jsem asi 110)do kopce preradil na ctyrku a najednou cvak a na palubce svitilo"engine system faults"(nebo tak nejak) a motor sel max.na 3000 otacek.Zastavil jsem a volam na Ford assistance,tam rekli abych zkusil znovu nastartovat a pokud nebude nic signalizovat na palubce, tak muzu normalne pokracovat,prej se to muze stat.Je fakt,ze to pak jelo zase normalne.Jenze se mi to stalo asi za mesic znovu a zase vSRN(jezdim casto do Belgie),takze se vse opakovalo telefonat atd.Od te doby zatim nic, ale dobrej pocit z toho nemam, stat se to pri predjizdeni no nevim, nevim.Asi za mesic jdu na vymnenu oleje, tak jsem zvedav jestli na neco prijdou.Mate nekdo podobnou zkusenost?Poradte dobrej zn.Ford servis(Ustecky nebo Stredocesky kraj).Dekuji
Blazin C-max 8/2004,1,6TDCI
blazin
*
*
 
Příspěvky: 32
Registrován: úte úno 15, 2005 9:33,0
Bydliště: Most

Další

Zpět na Focus - Ostatní

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník