Přeplňování (turbo, kompresor), NOS

Příspěvekod klucik.r » pon čer 02, 2008 18:01,0

Joooo to je pěkný a tvarově čistý :lol: Tak nějak to má vypadat.Roman 8-)
CMC 1059
Mondeo 2, 1.8zetecRKB,16V 85kw, Hatchback, r.v. 1997, Ghia,tmavě zelená metalíza,195000
km. Pneu: Fulda Carat Progreso185/65R14
Mondeo IV, 2,0TDCI, 103kw, Combi, r.v. 2007, Titanium, stříbrná metalíza,
Uživatelský avatar
klucik.r
*****
*****
 
Příspěvky: 671
Registrován: ned kvě 13, 2007 23:42,0
Bydliště: Mimoň

Příspěvekod Aldos » pon čer 02, 2008 19:36,0

Deflep : na těch stránkách mondeoprojects.de mají hafo dobrých věcí, jednou z nich je třeba suprovej spořič ke stažení, jak jinak než z fotkama asi nejhezčího mondea, aspoň mě se hafo líbí, decentní a krásný. Chtěl jsem ho dát na web ke stažení ale netuším jak a myslím že jsem ho poslal Mikkimu ale nějak se to tu neoběvilo... :(
Mondeo 2.5 V6 Ghia, HB, zelená metalíza, 1998, 17" 225/45 zadek 215/45 předek
Uživatelský avatar
Aldos
****
****
 
Příspěvky: 492
Registrován: stř úno 08, 2006 21:23,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod DR » pon čer 02, 2008 19:38,0

Naše auta už bych tady opravdu dále nerozebíral, dokud nebudeme mít k předvedení nějaký ten NOS nebo kompresor ;-). BTW, já jsem kola nechal komplet renovovat někdy vloni, ta jsou v pohodě, spíš se na laku začíná projevovat každodenní provoz, sem tam mi to někdo někde škrábne :-(. A Hmer si ty kotouče doufám taky ve vlastním zájmu rychle vymění, byla by škoda, kdyby se v tom někde zabil.

Mondeoproject.de ale mají (už několik roků) V6 s NOSem http://www.mondeoprojects.de/Download/P ... V6_NOS.pdf

O tady nadnesené instalaci kompresoru do mondea V6 jsem zkusil čistě nezávazně popřemýšlet. Já bych to asi řešil sehnáním nějakého staršího vraku nějaké V6 turbo, pokud možno s parametry motoru (objem, vrtání, zdvih) co nejpodobnějíšími mondeu, vykucháním komplet sání a řídící elektroniky a instalací toho všeho na motor v mondeu. Pak by to nemuselo stát majlant a mohlo by to i nějak rozumně fungovat. I tak by s tím byla šílená práce. Nebo tam napasovat některý z komerčních turbo-kitů, např. http://www.turbo-kits.com/galant_turbo_kits.html nebo http://www.ssautochrome.com/level.itml/icOid/1664 Mrzkých pár desítek tisíc pro začátek a je to :-).

Ale když se podíváte, jaký výkon dávají "normální" 2.5 V6 turbo, tak to je obvykle nějakých 140-170kW. Sériové atmosferické ST200 má 151kW. Stojí ta drbačka s kompresorem vůbec za tu námahu? A jak dlouho vydrží 10 let starý motor, stavěný na 125 kW, dávat o 30-60% vyšší výkon?
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Aldos » pon čer 02, 2008 19:51,0

Motor 10 let starý by se asi musel dát do pořádné kupy než by tam někdo dal Téčko, ale když to vemeš a mrkneš na ty feldy, tak myslím že by to mondeo mohlo zvládnout.. Jeden automechanik se chystá na projekt V6 turbo ovšem vybral si k tomu motor V6 z granady kterej je prej ještě z pořádného bloku a má předpoklad že to vydrží,pokud se mu to povede a uskuteční to tak pak poreferuju o provedených úpravách a výsledku (motor by pak mohl putovat do stavby AC Cobry )
Dr :na tom druhém odkazu jsou sady i přímo pro Ford, ale není tam V6ka :( a taky jsou tam za uplně super peníze nerezové sport. svody, ovšem taky jen na 4vály :cry: :cry: Pokud jsem to teda dobře pochopil tak svody na 2,3L válec v přepočtu za 2500,- :shock: :shock:
Mondeo 2.5 V6 Ghia, HB, zelená metalíza, 1998, 17" 225/45 zadek 215/45 předek
Uživatelský avatar
Aldos
****
****
 
Příspěvky: 492
Registrován: stř úno 08, 2006 21:23,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod DR » pon čer 02, 2008 20:57,0

Aldos: všechny ty kity jsou z USA, takže shipping může být i dost slušný balík k ceně navíc.

Některé staré motory byly opravdu drsně předimenzované, např. essex v capri. Ale to se týkalo bloku - co klikovka, písty, ložiska? Na dodatečnou montáž přeplňování potřebuješ buď spustu volného času, velmi dobře vybavenou dílnu (=aspoň malý autoservis) a k tomu šikovné ruce a hlavu, nebo hromadu peněz - pokud se nejedná o komerční kit přímo pro to konkrétní auto. Že tvého koníčka musí podporovat, nebo aspoň tolerovat celá rodina je naprostá samozřejmost.

Pro cobru se používají chevy V8 5.7, to je trochu jiné kafe 8-) . Cokoliv menšího je kompromis :twisted: .

Ale to tady jen vedeme plané řeči o tom, co by kdyby a co je v jiných autech. Hmer chce přece dělat přeplňování do své 10 let staré V6, tak by mohl napsat, jak si to představuje v praxi.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Aldos » pon čer 02, 2008 21:18,0

Dr : no a právě toho má teď plnou hlavu a právě tady se snaží pobrat informace, rady atd. k tomu aby se mu to povedlo a mělo to výsledný efekt. ale je to vše jen otázka peněz, jak jsi podotkl.... takže dlouhé plánování, zjištování a pak snad až ta realita..... Ale to vám tady určitě napíše sám, bohužel ted nemá moc přístup na net ....
Mondeo 2.5 V6 Ghia, HB, zelená metalíza, 1998, 17" 225/45 zadek 215/45 předek
Uživatelský avatar
Aldos
****
****
 
Příspěvky: 492
Registrován: stř úno 08, 2006 21:23,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod DR » pon čer 02, 2008 21:28,0

Aldos: má svou hlavu, já na jeho místě bych se na to vzhledem ke všem pro a proti rovnou vykašlal. Podle mě to bude jen taková exhibice ve stylu "koukejte, co jsem dokázal do mondea nacpat" , ale praktické využití minimální a "pořizovací cena" (peníze + práce + čas) doslova astronomická. To si může dovolit někdo, kdo neví roupama co dělat a prachy přehazuje vidlema. A bavíme se tady o 10 roků starém autě, od té doby už jsme o celé dvě generace dál - to je jako tunit čtverkového golfa.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Patrik » pon čer 02, 2008 22:28,0

No chce to prostě začít tou GO motoru. Tu už mám zasebou, ale bohužel sem vybral špatnej motor 1,8 Td. No, ale když to tak vezmu můžete mi závidět aspoň to TURBO :lol: :lol: :lol:
CMC 531
CFC 1255
Mk III kombi 2.0 TDDI 85kw
Mercedes-Benz E290 turbodiesel w210 95kw
Mercedes-Benz S320 CDI w220 145kw
Uživatelský avatar
Patrik
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1216
Registrován: čtv kvě 05, 2005 17:52,0
Bydliště: Praha 8

Příspěvekod Aldos » úte čer 03, 2008 18:19,0

Dr : Třeba po zjištění těch pravých informací, kalkulaci nákladů a výsledného efektu to taky hodí za hlavu.
Jinak tunit IV Golfa není tak špatný ne? Je to ještě cool auto a je na něj asi miliarda věcí, ale něco na tom bude. Víš jak to je, auto = miláček a láska nezná hranice :wink:

Ještě k tomu shippingu z USA , nemusí to být zrovna drahý, jsou tu mezi námi lidi kteří z USA něco už koupili, třeba Pawson na tu svoji Honitbu už něco objednával, a poštovný bylo za babku, ale už si to nepamatuju.
Mondeo 2.5 V6 Ghia, HB, zelená metalíza, 1998, 17" 225/45 zadek 215/45 předek
Uživatelský avatar
Aldos
****
****
 
Příspěvky: 492
Registrován: stř úno 08, 2006 21:23,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod Hmer » pát čer 06, 2008 21:20,0

Lituji, že jsem se vůbec ptal :? Ale děkuji za každou konkrétní informaci a radu . Netvrdim, že budu mít z auta raketu. Ptal jsem se na "přeplňování", z čeho se třeba dalo pochopit jak to myslim, že chci do sání dostat víc vzduchu jestli to bude možné...

Proti tvým otázkám tady nikdo neměl a nemá žádné námitky. A když se přestaneš urážet a napadat ostatní kvůli každé prkotině, nebudeš mít s moderátorem žádné problémy.
DR
Mondeo
Hmer
****
****
 
Příspěvky: 416
Registrován: pát zář 01, 2006 0:23,0

Příspěvekod DR » pát čer 06, 2008 22:42,0

Hmer: máme to chápat tak, že vlastně ještě ani zhruba netušíš, co s tím autem chceš dělat, natož jaký by měl být výsledek těch úprav? To mi připomíná jednu divadelní komedii, napsal to jakýsi Shakespeare http://www.csfd.cz/film/913-mnoho-povyk ... t-nothing/ - děsná sranda, doporučuju :lol:.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Profesor » sob čer 07, 2008 19:46,0

Ono je v podstatě jedno čím se výše zmíněné dmychadlo roztočí, je potřeba si ale uvědomit energetickou náročnost, zatímco u klasického turba se o roztočení vlastně postará obdpad všechny ostatní systémy vyžadují přísun energie. On není problém vyrobit pomocí vhodného elektromotoru tlak který převýší tlak normálního turba, musíme ale zajistit vhodné řízení, jakousi náhradu by-passu turba, jelikož příkon+ztráty = výkon bude k roztočení motoru a udržení v tahu proud o řádu desítek ampér. Dalším problémem pak bude zajistit dostatečný prostup vzduchu přímo přes stojící lopatky dmychadla v případě zapojení motoru pouze přes vypínač, problém by mohla odstranit klapka vřazená do okruhu sání tzn. buď pojedu na atmosféru, nebo roztočím dmychadlo a přepnu klapku :idea: , je to jenom nápad vytvořený v hlavě při bouracích pracech ( jak jsem se praštil tak přišel nápad :lol: )
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ - výměna za Peugeot Biper - pojízdná dílna/
Vše pryč nahrazeno KUGA 1,6 STline - úpravy probíhají
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1443
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Příspěvekod Hmer » ned čer 08, 2008 17:32,0

Profesor : Tak nějak jsem si to taky představoval, někomu jsem to říkal ... Třeba se mi to povede i provést ...
Mondeo
Hmer
****
****
 
Příspěvky: 416
Registrován: pát zář 01, 2006 0:23,0

Příspěvekod Profesor » ned čer 08, 2008 17:51,0

Jenom jsem zvědavej co tomu řekne stávající množství paliva, váha vzduchu atd. Pokud to má fungovat správně nemůže dojít jenom k navýšení vzduchu, je potřeba sladit poměr vzduch / palivo :idea: a to si ŘJ asi nedopočítá :?
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ - výměna za Peugeot Biper - pojízdná dílna/
Vše pryč nahrazeno KUGA 1,6 STline - úpravy probíhají
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1443
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Příspěvekod Hmer » ned čer 08, 2008 17:56,0

Profesor : Ano, o tom taky přemýšlím ... jak bys pak ten problém řešil ?
Mondeo
Hmer
****
****
 
Příspěvky: 416
Registrován: pát zář 01, 2006 0:23,0

Příspěvekod Profesor » ned čer 08, 2008 17:58,0

O tom už se tu psalo :idea: jinou ŘJ :x
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ - výměna za Peugeot Biper - pojízdná dílna/
Vše pryč nahrazeno KUGA 1,6 STline - úpravy probíhají
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1443
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Příspěvekod RomanT » pon čer 09, 2008 10:07,0

Hmer: vsak to neni problem experimentalne vyzkouset :) Nastartuj si auto, vyndej vzduchovej filtr a do sani si strikni trochu vzduchu z kompresoru (externiho, co mas v garazi :)) - bude bohate stacit minimalni pretlak - treba do jedny atmosfery (a to uz je hodne moc) a uvidis co to udela - motor se hooodne zakucka a mozna i zdechne - problem jeste umocnuje vaha vzduchu :) ale i auta bez ni zdechnou - pak si nekomu rekni at ti toci treba 3000 a zase pridej kompresorem vzduch - ted uz na zdechnuti motoru budes potrebova vyssi tlak :) A to same by bylo za jizdy s preplnovanim bez upravene jednotky - uz sem videl dost takovych pokusu - auto s preplnovanim bez upravene elektroniky muze jet v nekterych rezimech (otackach) jako zbesile (ale tohle rozmezi otacek je vetsinou zalostne nizke) a ve zbytku (99% :) ) to jede velmi zalostne, nebo vubec

Pak si taky muzes zkusit vzit strikaci pistoli a dat do ni trochu N95 a uvidis, ze motor se bude chovat daleko lepe i pri velkem tlaku vzhduchu (ale pomer vzduch-benal musi byt samozrejme obrovsky ve prospech vzduchu) - i kdyz tohle u vstrikovaciho motoru mozna taky fungovat nebude - zkus to spis u nakyho faforita s karbem :)

Tohle vsechno znamena jedine - kdyz pridam vzduch, MUSIM PRIDAT I BENZIN (tedy donutit k tomu RJ) - jinak preplnovani nikdy fungovat nebude
Mondeo Turnier 8/98, 1,8 Zetec-E, Sekvenční LPG
Mondeo Combi, 2/2004, TDCi 96 kW, Durashift
Uživatelský avatar
RomanT
****
****
 
Příspěvky: 269
Registrován: úte zář 18, 2007 9:34,0
Bydliště: Vrchlabí

Příspěvekod Fugo » čtv črc 10, 2008 11:17,0

osobně v přeplňování žádný problém nevidím 8-)
BMW 750iAL BiTurbo
Pneuservis,Klimatizace
Antény a satelity
www.volny.cz/antenysatelity
Fugo
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: úte říj 24, 2006 10:40,0
Bydliště: Liberec

Příspěvekod FichtL2 » čtv črc 10, 2008 15:10,0

nevím kam to mam narvat abych nedostal zjeba :D...ale setkali jste se s tím co si o tom myslíte?http://aukro.cz/item395366134_zvyseni_vykonu_o_5_25hp_mondeo_escort_fiesta.html
mk3 2,5 v6 125kw phanterblack trend
Uživatelský avatar
FichtL2
*
*
 
Příspěvky: 49
Registrován: stř úno 13, 2008 19:31,0

Příspěvekod ybznek » čtv črc 10, 2008 15:32,0

FichtL2: Překvapuje mne, že už neudávají max. 50, ale jen 25 koní navíc...

Jestli chceš vyhazovat peníze, posluž si. Naposledy se o tom psalo tady: http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?p=61069#61069

Víc bych to nerozebíral, protože za víc než za těch pár smajlíků to nestojí.
CMC 666
Ford Mondeo MkIII 2.0 TDDi, 85 kW, r.v. 2001, ambiente, hatchback (konečně opět pojízdné :-))
Uživatelský avatar
ybznek
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 1181
Registrován: sob pro 17, 2005 16:48,0
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK I-III - Tuning, úpravy, palubní počítač

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník