Přeplňování (turbo, kompresor), NOS

Příspěvekod Brooch » pát črc 16, 2004 19:01,0

Chtel bych tu otevrit tema ohledne zvysovani vykonu motoru u Mondea pomoci dodatechnych turbodmychadel, kompresoru a nitraku (NOS). Posledni dobou si prochazim internet a hledam co vsechno by se dalo s nasima Mondyskama delat.

Chci se zeptat zda nekdo z Vas neco podobneho zkousel pripadne uz instaloval.

Mozna si reknete ze sem blazen, ale nasypal sem ted do opravy auta takovy penize ze se mi ho nevyplati prodavat a kupovat novy nebo alespon novejsi. Ani bych nevedel ktery, protoze me se libi jenom Mondeo a az na par drobnosti sem s nim naprosto spokojenej. Takze abych mel z neho radost i dal, snazim se ho vylepsovat podle navodu co sou tady na TechWebu nebo se doctu v konferencich. To co mi ale porad chybi je vykon. Z dvoulitru se toho da vymacnkout vic nez 130k nebo 140k a porad nad tim spekuluju.

Sportovni filtr, ladenej vejfuk, precipovani bez dalsich uprav (vacka, hlava, veltily... ) a podobny veci neposkytujou za ty penize zadnou prevratnou zmenu.

Videl sem nekde pridavny kompresor, ktery s minimalnim zasahem do motoru s nastavenim ridici jednotky vyrazne vylepsuje vlastnosti motoru co do sily a vykonu.

Turbo mi vzhledem k tomu jako funguje prijde prilis technicky narocny a upravovat by se toho muselo moc a penez by to stalo jako slupek.

Kompresor by se mi libil nejvic.

Na nitrak sem se ptal a je fakt ze za cenu kolem 10000 za ten nejobycejnejsi se da uzit docela dost legrace.

Tak kdyby ste meli neco k tomu, podelte se. Byl bych rad kdyby se ozvali hlavne ti kteri o tom bud uz neco vedi nebo s tim maji nejake zkusenosti.
CMC 144, Mondeo 2.0 16V GLX, 1998, liftback
Uživatelský avatar
Brooch
***
***
 
Příspěvky: 171
Registrován: stř led 07, 2004 20:00,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod No Respect » pát črc 16, 2004 23:15,0

To: Brooch
No, taky zalezi kolik do toho jeste penez chces vrazit (uz i tak jsi do toho zrejme vrazil dost) a jake zvyseni od toho cekas.Ja byt tebou tak bych to treba jen chipnul a pak jeste treba naky dodelavky....(ono zvyseni ze 130 na 150 kobyl je uz dost - samozrejme vetsinou je to i trosku na ukor zivotnosti).Jinak ja osobne zkusenosti s turbem apod. nemam.
A dival jsi se na kolik takovy turbo vyjde ? (ja bych se na to zrejme vykaslal, protoze s tim bude asi dost prace, ale mozna se mylim).
Co se tyce NOSu, tak to je fajn vec (ale taky patricne draha - a na to, ze to ma jen chvilkovej efekt, tak to za to moc nestoji.To je vhodny mozna tak na zavodeni - na sprinty, kde jde o penize - ale to by muselo byt taky jiny auto, ze :lol: ).
CMC 179
(předchozí auto - Mondeo 1.8 16V GLX, 11/96 MkII, sedan)
VW Passat B5 facelift, 1.9 TDi PD 74kW, 11/01, kombi
Uživatelský avatar
No Respect
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1031
Registrován: čtv zář 18, 2003 15:38,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod DR » ned črc 18, 2004 15:31,0

Brooch: No, nevím. Přesto, žes nasypal do auta hodně peněz (BTW, kolik je to "hodně"?), tak podle mě pořád nejjednodušší a nejlevnější zvýšení výkonu je prodat dvoulitr a koupit ST200. To tě přijde tak na 50-100 tisíc Kč za zvýšení výkonu o 50% (54 kW), k tomu jako bonus sportovní podvozek, sedačky a spojlery + o 2 roky novější auto se standardními díly, servisem a životností.

Ale jestli tě racionální důvody nechávají chladným, tak na tvém místě bych asi zkusil ten NOS. Samozřejmě záleží na tom, proč chceš výkon zvýšit (opravdu nechápu), to bys měl asi trochu upřesnit. Jestli ti jde o rychlou jízdu po dálnicích, tak to je NOS na nic, ale na akceleraci při predjíždění je dobrý. Pokud bys chtěl jít cestou zvyšování trvalého výkonu, tak u nepřeplňovaného motoru je to vždycky drahá záležitost, která se pokaždé podepíše na celkové životnosti motoru. A je úplně jedno, jestli leštíš sání, zvyšuješ kompresi a měníš vačky, nebo se snažíš o přeplňování. Mondeo není zrovna tunerské auto, obzvlášť v našich končinách, takže to bude spousta práce a peněz s dost nejistým výsledkem - těžko budeš hledat úpravce se solidními zkušenostmi s mondei. Další možnost je chiptuning, ale o jeho učinku si myslím svoje, u nepřeplňovaných motorů obzvlášť.

Na závěr můj názor. Jestli jsi s autem spokojený, tak do něj zbytečně nešťourej, protože už to můžeš jenom zhoršit - a ještě za to budeš tvrdě platit :-(.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Brooch » úte črc 20, 2004 17:42,0

Jsou chvile kdy mi vykon nestaci, a dvoulitr s Mondeem moc nehejbe. Takze bych si z NOSu pustil na par vterin plyn a bylo by. Ono davat tam 2.5V6 seriovku taky neni zadna vyhra. Kamos to ma a ze by tam byl nejakej vyraznej rozdil, to neni. Navic ta palka za povinny ruceni... ST200 uz by bylo jinaci kafco.

Za auto uz sem dal za sest let asi milion, takze prodavat ho za 150000 a shanet nejaky jiny nechci.

150 koni neni nic moc. Byl sem s tim na brzde a 100,5 kW je vic nez udava vyrobce, ale nekdy to je i tak malo. Stacil by mi chvilkovy vykon, takze zatim se smiruju s NOSem. Jen bych si to rad nekde prubnul. Vzivote sem to nevidel v provozu. Chtel bych si udelat k Vanocum radost. Pantofle uz nechci.
CMC 144, Mondeo 2.0 16V GLX, 1998, liftback
Uživatelský avatar
Brooch
***
***
 
Příspěvky: 171
Registrován: stř led 07, 2004 20:00,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod DR » úte črc 20, 2004 20:52,0

Já jsem nemyslel vyměnit jenom motor, ale celé auto, snad jsme si rozuměli. A i když máš své modeo od začátku, je to nejjednodušší a nejlevnější cesta, ST200 seženeš od prvního majitele a ve slušném stavu s poctivým servisem - a jak říkáš, je to úplně jiné kafe. Takhle budeš vrážet prachy do úprav a pořád to nějak nebude ono, nakonec skončiš bez peněz s rozvrtaným autem. Každopádně, jestli půjdeš do NOSu, tak si vyber slušnou firmu a stejně se buď rovnou zůčastní montáže, nebo je průběžně hlídej, oni i odborníci jsou někdy dost ranaři :-(.

Nikdy nebudeš mít dost výkonu pro jakoukoliv situaci, vždycky se může stát, že ti bude chybět. S dvoulitrem (MK I 96 kombi) jsem jezdil rok a cvičil s tím slušně i na mé požadavky, pravda, chtělo to držet nad 3500 otáček.

BTW, kdyz máš papír z motrové brzdy, kolik máš ztrátový výkon?

BTW2: kdybych nenajezdil takové šílené kilometry, tak si to STčko koupím na hraní, ale takhle to za rok bude TDCi, které je v normálním provozu rovnocenné V6 na benzín. A pořád přemýšlím, jestli nepočkat na nějaký pěkně ojetý Superb 2.5 V6 TDi, přece jenom, 6 válců je 6 válců, to se nedá nic dělat, k tomu ta výbava :-).
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Ota » stř črc 21, 2004 7:27,0

DR: Superb je vylozene auto pro tebe, obrovsky kufr s krasnym pristupem, to se ti tam ty veci budou davat jedna radost. Zatim trenuj s jezkem v kleci, budes to potrebovat :-).
Ota - CMC 014
Mondeo 2.0 16V Trend, 3/2006, combi
Uživatelský avatar
Ota
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1196
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:40,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod DR » stř črc 21, 2004 14:06,0

Ota (OT): Sice to sem vůbec nepatří, ale uděluju si vyjímku ;-). Superb by opravdu bylo auto pro mě, už toho jednak moc nevozím, zato na dlouhé štreky (a chci při tom mít své pohodlí), druhak mám stejně kufr tak nějak trvale naložený nářadím a materiálem, který vozím spíš pro jistotu (a taky ho doma nemám kde mít), takže věci, které často vytahuju jsou hned na kraji. Asi už bych přežil i toho sedana, i příští mondeo už zvažuju sedan nebo hatchback.

A aby to nebylo tak úplně OT, i do mondea by se měl montovat naftový šestiválec, 2.7 TDCi, ale kdo ví kdy a než budou na trhu ojeté ... :-(.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Kuba2k » stř črc 21, 2004 14:35,0

DR píše:...do mondea by se měl montovat naftový šestiválec, 2.7 TDCi, ale kdo ví kdy a než budou na trhu ojeté ... :-(.

Za dlouho. Hodne dlouho :? Minimalne 3 roky.
CFC 0004
Mondeo, 1.8 TDCi, 92kW, 5dr, 2007, Titanium
Uživatelský avatar
Kuba2k
****
****
 
Příspěvky: 400
Registrován: čtv bře 25, 2004 23:57,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Brooch » stř črc 21, 2004 19:57,0

Ted koukam na tohle, mrknete na to :-)

Kdovicotoje na ZETEC ...?
http://www.webcon.co.uk/alpha/AlphaPlusKits.htm

A ZETEC s kompresorem...
http://www.bemani.ch/english/ford_en.htm
CMC 144, Mondeo 2.0 16V GLX, 1998, liftback
Uživatelský avatar
Brooch
***
***
 
Příspěvky: 171
Registrován: stř led 07, 2004 20:00,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod DR » stř črc 21, 2004 20:30,0

Hmmmmmmm :twisted:

Jestli jsem to pochopil dobře, tak to první je úprava výměnou standardního sání za silver kit = 2 dvojité webery (teda k čemu to pak potřebuje ŘJ??), nebo gold kit = nějaké závodní vstřiky s krátkyým přímým sáním, to se dá vylepšit ostrými vačkami a přečipováním, celkem to bude stát přes 2000 euro a z dvoulitru to dostane necelých 140 kW. Hlavní přínos vidím v tom krátkém sání + závodní filtry, možná k tomu patřičně větší vstřikovací ventily, chiptuning a ostré vačky už je jenom třešnička na dortu. To by mělo jít se slušne vybavenou dílnou udělat i doma, aspoň ve zjednodušené verzi, sakra, skoro lituju, že nemám jenom 4 válec ;-).


Ta druhá úprava vypadá zajímavě, skoro bych řekl, že někdo vykuchal ŘJ z focusu RS a na jejím základě postavil tohle :-).


Já jsem se zase díval na přečipování, podel www.bitpower. cz bych za 13000,- mohl mít ST200 8-) , asi jim zavolám ;-).
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod sedlaq » čtv črc 22, 2004 5:30,0

DR: Tak to kup manželce na Peugeot 205 :wink:
CMC 187
Ford Fusion 1,4i Ebony, červená Coloredo 2007
Mitsubishi SpaceStar 1,3 zelená 2000
(prodáno Mondeo 2,5 V6 Ghia 1997 sedan)
Uživatelský avatar
sedlaq
*****
*****
 
Příspěvky: 889
Registrován: pát úno 20, 2004 15:04,0
Bydliště: mezi Blanskem a Vyškovem

Příspěvekod sedlaq » úte srp 31, 2004 11:24,0

Brooch píše:Chtel bych tu otevrit tema ohledne zvysovani vykonu motoru .......Videl sem nekde pridavny kompresor, ktery s minimalnim zasahem do motoru s nastavenim ridici jednotky vyrazne vylepsuje vlastnosti motoru co do sily a vykonu....

Já už jsem to viděl taky, bohužel ne u Mondea, byl jsem překvapen, jak je to jednoduchý. O minulém víkendu jsem sledoval a občas vypomohl při osazení Chevroletu Camaro (osmiválec 5,7l) kompresorem. Dodaná kitová sada obsahovala vlastní kompresor, tři kusy přídavných ventilátorů, přídavné palivové čerpadlo a další potřebný drobný materiál vč. delšího řemene. O přenastavení řídící jednotky nebylo v návodu ani slovo. Každopádně se přes víkend auto změnilo v raketu. Jestli takové sady existují i na Mondea nevím, ale jen pro zajímavost tahle sranda stála asi 4000$ :shock:
CMC 187
Ford Fusion 1,4i Ebony, červená Coloredo 2007
Mitsubishi SpaceStar 1,3 zelená 2000
(prodáno Mondeo 2,5 V6 Ghia 1997 sedan)
Uživatelský avatar
sedlaq
*****
*****
 
Příspěvky: 889
Registrován: pát úno 20, 2004 15:04,0
Bydliště: mezi Blanskem a Vyškovem

Příspěvekod Jenicek » úte srp 31, 2004 12:22,0

Brooch píše:Jsou chvile kdy mi vykon nestaci, a dvoulitr s Mondeem moc nehejbe.


Už jsi někdy řídil Mondeo s 90 koňmi na dálnici do kopce? Buď rád, že jich máš aspoň 130! :D
CMC 117
Mondeo MK1 1.6i 16V L1F, 1996, combi, LPG seq. Magic 2
Uživatelský avatar
Jenicek
****
****
 
Příspěvky: 274
Registrován: pát lis 14, 2003 20:34,0
Bydliště: Praha 5

Duratec V6

Příspěvekod Silence » pát zář 03, 2004 22:50,0

V zahraničí jsem viděl modifikaci Fordího DURATEC V6 se dvěma turbodmychadly. Myslím, že to byl nějaký koncept sporťáku, NOBLE se to jmenovalo. Ten motor byl naprostá bomba a měl kolem 400 koní.
Možná námět k tunningovému přemýšlení. Vypadalo to fakt božsky, dva garrety a to naleštěné sání. Až na to že MkI,II by to zkroutilo do vrtule.
Silence
*
*
 
Příspěvky: 24
Registrován: stř srp 25, 2004 19:23,0
Bydliště: Praha

Re: Duratec V6

Příspěvekod Karel28 » úte čer 21, 2005 19:03,0

Zkuste mrknout na http://www.e30.cz/technika/turbo.html je to sice na stary BMW,ale v domaci dilne a tzv.na kolene....

Honem rychle si přečti pravidla :evil: Cituješ předchozí příspěvek a o nenastaveném podpisu ani nemluvě. Mikki
Karel28
Junior
Junior
 
Příspěvky: 8
Registrován: čtv zář 16, 2004 10:04,0
Bydliště: Brno-město

Příspěvekod LION76 » stř čer 22, 2005 13:39,0

http://www.hgp-turbo.de/

Ty parametry R32 jsou.. :shock: :shock: :shock:
CMC 504
Mondeo 2.5 V6 Ghia combi ,Mk II (12/97),stř.met.,K&N filtr,Remus
VW Bora 2,8 V6 4motion,6st.,r.v.01,modr.met.,
Uživatelský avatar
LION76
**
**
 
Příspěvky: 57
Registrován: pon dub 25, 2005 20:01,0
Bydliště: Havířov

Příspěvekod Amraam_7 » pon pro 05, 2005 2:41,0

nedavno sem videl zastavbu turbo-kitu od jedny firmy do contouru, tzn. stejnej 2.5 V6 motor jako v mondeu, jestli se nemylim
Obrázek
Mondeo MK III 2001, 2.5 V6 24V
Uživatelský avatar
Amraam_7
*
*
 
Příspěvky: 20
Registrován: pon zář 19, 2005 22:37,0

Příspěvekod DR » stř pro 07, 2005 11:06,0

Amraam_7: nějaké podrobnosti by k tomu nebyly (jméno firmy, odkaz na web,...)? Ta fotka je hezká ale moc toho z ní člověk nepozná. Ten motor má sání jako z ST200, ale možná to tak mají USAmani řešené normálně.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Amraam_7 » stř pro 07, 2005 11:34,0

Mondeo MK III 2001, 2.5 V6 24V
Uživatelský avatar
Amraam_7
*
*
 
Příspěvky: 20
Registrován: pon zář 19, 2005 22:37,0

Příspěvekod Lumpy » stř úno 15, 2006 12:14,0

Hezoučkej kit za 130 000:-))
kdyby někdo s V6 si chtěl něco hezkýho pořídit tady je jeden užitečenej odkaz ale taky z usa :-(
http://www.spmotorsports.com/contour.html
Cougar V6
Uživatelský avatar
Lumpy
*
*
 
Příspěvky: 15
Registrován: ned pro 18, 2005 16:42,0
Bydliště: Prague

Další

Zpět na Mondeo MK I-III - Tuning, úpravy, palubní počítač

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník