Sportovní filtr sání

Příspěvekod m.a.x.i.m.u.s » pon bře 16, 2009 13:50,0

Tak to vzdávám a nekupuju...
Mondeo ST220, 166kW, kombi, 11/2003 model 2004
Uživatelský avatar
m.a.x.i.m.u.s
****
****
 
Příspěvky: 291
Registrován: úte lis 04, 2008 11:58,0

Příspěvekod DR » pon bře 16, 2009 14:13,0

m.a.x.i.m.u.s: tak to ti tleskám za vítězství zdravého rozumu ;-)
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod GooF1 » stř dub 29, 2009 8:30,0

m.a.x.i.m.u.s: No vidiš to, zrovna u tebe a tvýho ST jsem byl zvědavý na výsledek :wink: Nejde o nějaký zvýšení výkonu o 1,10031 koně (vyloženě to bude v tý stávající porci poznat), spíš třeba o zvukový projev, ten by mě zajímal. Ale jinak chápu tvoje rozhodnutí.
Mondeo ST220, 3,0 V6 166 kW, sedan, r.v. 2002, výbava ST220 včetně tempomatu, barva Performance Blue
Uživatelský avatar
GooF1
*
*
 
Příspěvky: 44
Registrován: stř bře 04, 2009 9:00,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod m.a.x.i.m.u.s » stř dub 29, 2009 11:31,0

Teď budu kupovat kola na zimu a při kontrole toho filtru to není ještě nijak špinavé tak jsem nekoupil žádný, ale třeba později do toho ještě půjdu pokud někdo bude chválit. Nechceš být ty první? :D
Mondeo ST220, 166kW, kombi, 11/2003 model 2004
Uživatelský avatar
m.a.x.i.m.u.s
****
****
 
Příspěvky: 291
Registrován: úte lis 04, 2008 11:58,0

Příspěvekod GooF1 » čtv dub 30, 2009 14:22,0

:D Co ti budu povídat, taky nepotřebuju vyhodit 15 stovek jen tak. Chystám se dělat spojku, takže peníze budu potřebovat. I když je fakt, že tohle je spolu se stěračema Aero Twin jedinej tuning, kterej bych na svym autě snesl :wink:
Mondeo ST220, 3,0 V6 166 kW, sedan, r.v. 2002, výbava ST220 včetně tempomatu, barva Performance Blue
Uživatelský avatar
GooF1
*
*
 
Příspěvky: 44
Registrován: stř bře 04, 2009 9:00,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod MichalB » pát kvě 01, 2009 12:55,0

Chci se jen podělit o zkušenost a informace ohledně sportovního filtru. Používal sem ho přes rok. Co se týče výhody, tak má jedinou. Dá se vyprat. Výkon to zvýší minimálně, jak píšeš, ten jeden kůň je k ničemu. Jestli de o zvukový projev, tak ten dělají rezonátory. Abych se dostal k tomu proč NEpoužívat tento filtr. Zajímal sem se o to a celkem rozumné a logické vysvětlení mi poskytl technik ze světa motorsportu. Tento filtr má trochu vyšší propustnost vzduchu, což je výhoda, je to bohužel na úkor toho, že nezachytí částečky křemíku ze vzduchu. Ty se dostanou do motoru a do oleje. S olejem vytvoří parádní brusný papír. Následky už asi nemusím psát.
Takže hlavním důvodem proč nedávat tento filtr je snížení životnosti motoru. Já už mám taky zpátky papírový filtr. Sání sem ale upravil. Usnadnil sem přístup vzduchu k filtru vymontováním rezonátoru za blatníkem a úpravou na náporové sání. Zvuk to má stejný jako se sportovním filtrem.
Mondeo, 1,8 16V 100kW, kombi, r.v. 1997, GLX
Uživatelský avatar
MichalB
**
**
 
Příspěvky: 92
Registrován: čtv říj 02, 2008 15:11,0

Příspěvekod GooF1 » pát kvě 01, 2009 13:00,0

Super, díky za zkušenost. Proto mám tohle fórum rád... :)
Mondeo ST220, 3,0 V6 166 kW, sedan, r.v. 2002, výbava ST220 včetně tempomatu, barva Performance Blue
Uživatelský avatar
GooF1
*
*
 
Příspěvky: 44
Registrován: stř bře 04, 2009 9:00,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod honzin » pát kvě 01, 2009 21:13,0

může mi prosím někdo vysvětlit jakou cestou se dostane humus přes vzduchový filtr do oleje ? páč sportovní používám už celkem dost dlouho a nic špatného nepozoruji, tak ať nejsem překvapen :shock:
MK1, 16 16V :), sedan, r.v. 1995, tuning ( upraveno : saní, power box, hlin. křídlo, kolau už došli a výfuk stále na cestě :)
honzin
*
*
 
Příspěvky: 14
Registrován: sob bře 17, 2007 19:10,0

Příspěvekod MIS » pon kvě 04, 2009 11:03,0

TO honzin : Jediná cesta, která existuje, je ta přes pístní kroužky. Tedy, že by se nečistoty protlačily přes ně při stírání válců.
Osobně si myslím, že existuje velké množství sportovních filtrů a jejich kvalitu bych si nedovolil paušalizovat. Ono je to podobné, jako třeba s přísadami do paliva a dalšími doplňky a vylepšeními. Většinou za tím vším stojí dobrý nápad, který má ovšem svou cenu. A mnohdy ne malou. Pak se najde spousta lidí, kteří se jej pokusí levně napodobit a napáchají tím více škody než užitku. Takže ani "sportovní" filtry bych rozhodně neházel do jednoho pytle. Existuje spousta různých výrobků tohoto druhu, s různou cenou, různou účinností filtrace a různým efektem na výkon a jeho průběh ....
Ctím zkušenost Michala v tom daném konkrétním případě, ale říct, že sportovní filtry obecně nedokáží odfiltrovat křemík bych si asi nedovolil.
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Příspěvekod DR » pon kvě 04, 2009 14:02,0

MIS: ono to s tou horší filtrací má jakousi logiku. Abys dostal do motoru víc vzduchu, musíš buď zvětšit plochu filtru při zachování velikosti filtračních otvorů, nebo musíš při stejné ploše filtrační otvory zvětšit. Vzduch se v tomto případě bude asi řídit dynamikou tekutin, udělat to tak, aby to fungovalo a filtrovalo současně opravdu není sranda. Z toho pohledu bych poznamenal, že ST200 má kvůli výkonu hodně upravený motor, třeba i odlehčený setrvačník, nebo duté vačky, ale filtr vzduhu úplně stejný, jako "obyčejná" V6.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod MIS » pon kvě 04, 2009 15:19,0

TO Dr : Tak v tomhle máš bezpochyby pravdu. Tahle úvaha má logiku. Ale filtrace závisí i na použitém materiálu filtru jako takového a s tím se dnes dají dělat nepředstavitelné věci. Dnes už opravdu neznamená větší filtrační schopnost nezbytně nutně větší odpor. Jenom pro zajímavost, v tomhle ohledu je naše republika naprostá světová špička. Projekty Technické univerzity v Liberci a tamní firmy Elmarco v oblasti nanovláken je v tomhle na prvních příčkách na světě. Prostě a jednoduše schopnost zachytávat nečistoty nemusí být závislá na odporu filtračního materiálu. Takže ač to nezní moc logicky, tak snížený odpor v sání nemusí znamenat horší filtrační schopnosti. Jenom je potřeba si zaplatit kvalitu. Stajně jako oleje téže viskozitní třídy nezaručí stejné mazací schopnosti, filtry se stejným odporem nezaručí stejné filtrační schopnosti.
Ale ber to jenom jako mojí úvahu, nejsem schopen to teď doložit konkrétními výrobky konkrétních firem... Možná někdo, kdo tomu rozumí víc.
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Příspěvekod Sven » sob kvě 16, 2009 11:59,0

Tak jsem po 3-letym používaní KN vložky do origo airboxu koupil KN 57i kit přímýho sání (jedná se o hříbek + redukce + trubka která má nádech v přednim nárazníku a přívádí pod hřib studenej vzduch). Zkušenosti - naprosto prasečí zvuk, víc výkonu v nižších otáčkách, celkově bych pocitově hodnotil na vyšší výkon, zvlášť zátah mezi 120-170 na 4ku se jednoznačně zlepšil. Za ty 3000kč z Ebay + 500kč instalace jednoznačně dobrej kauf. DOPORUČUJU.
CMC 522
Ex Mondeo 2.5 V6 Ghia,1997,hatchback.
EX Mondeo ST200 kombi.
Now Citroën Xantia 2.0 AT kombi r.2001 + Mercedes-Benz SLC 350 V8 r.1972 - veterán
Uživatelský avatar
Sven
***
***
 
Příspěvky: 123
Registrován: pát kvě 13, 2005 13:21,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Patrik » sob kvě 16, 2009 21:52,0

Sven: No a co nějaký foto :wink:
CMC 531
CFC 1255
Mk III kombi 2.0 TDDI 85kw
Mercedes-Benz E290 turbodiesel w210 95kw
Mercedes-Benz S320 CDI w220 145kw
Uživatelský avatar
Patrik
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1216
Registrován: čtv kvě 05, 2005 17:52,0
Bydliště: Praha 8

Příspěvekod gas » ned kvě 17, 2009 9:43,0

Sven: jak jsi přišel na to, že to má víc výkonu ? měl jsi auto na brzdě před a po výměně, máš graf výkonu a kroutícího momentu ? ptám se proto, že ten bazmek doporučuješ vlastně DOPORUČUJEŠ ostatním, neber si to zle, ale subjektivní hodnocení veličin nemá žádnou vypovídající hodnotu
Mondeo, 2l 107KW, AT, hatchback, r.v. 8/2002, Ghia-white
Uživatelský avatar
gas
****
****
 
Příspěvky: 251
Registrován: úte lis 06, 2007 0:20,0

Příspěvekod Podvlada » ned kvě 17, 2009 13:05,0

Patrik píše:Sven: No a co nějaký foto :wink:


Sven: No a co třeba i nějaký video se zvukem :wink: :lol:
Mondeo '97 MK2, 1.8i 16V 85kw, hatchback, r.v. 2000, ghia
Podvlada
*
*
 
Příspěvky: 20
Registrován: čtv dub 23, 2009 23:35,0
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Sven » pon kvě 18, 2009 14:36,0

Gas: jestli umíš číst, tak jsi si určitě všiml, že jsem právě proto, že žádný měření neproběhlo, napsal "POCITOVĚ HODNOTÍM" na vyšší výkon, a za tím si budu stát ...nepřehánim, konstatuju, prostě to lítá líp, POCITOVĚ :-), glejt na to nemám...ať si z toho vezme každej co chce (tahle sekce je o zkušenostech se sport. filtry sání, tohle je moje zkušenost), ty na to máš svůj názor, neberu ti ho...Kdybych ti ale dal projet moje ST před, a po instalaci KN kitu, budeš hodnotit stejně jako já. Na brzdu ani na měření ho dávat nebudu, nezajímá mě to, i kdyby to přihodilo 5 koní a zlepšilo průběh krouťáku jsem spokojenej, celej ten kit je jenom taková prkotina, nechci z toho dělat něco extra...ale i za ten zvuk co se teď line z motorovýho prostoru bych tu 3ku vždycky dal, furt lepší než si koupit nějakou nesmyslnou hudbu do auta za 40 tisíc...teď už rádio ani poslouchat nemusim, při každý jízdě mi nabíhá husí kůže z řevu sání :-)

Podvlada: něco pochystám, i foto bude...
CMC 522
Ex Mondeo 2.5 V6 Ghia,1997,hatchback.
EX Mondeo ST200 kombi.
Now Citroën Xantia 2.0 AT kombi r.2001 + Mercedes-Benz SLC 350 V8 r.1972 - veterán
Uživatelský avatar
Sven
***
***
 
Příspěvky: 123
Registrován: pát kvě 13, 2005 13:21,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Sven » ned kvě 31, 2009 15:28,0

Táááák...sem to konečně nafotil. Je tam vidět pěkně i ta trubka která vede fresh air z průduchu v nárazníku přímo pod K&N...Ještě musim dodat, že po dalších zkušenostech opravdu nelituju, radost jezdit...

Ad. výkon - na srazu STček sem vyhrál mezi ST200 sprinty, a to jsem měl špatný rozjezdy, takže tam asi nějaký hápé navíc bude :-)

foto sání zde: http://sven1945.rajce.idnes.cz/Kit_prim ... 57i/#album

video ze sprintu (to co je slyšet je - převážně - K&N ve stříbrnym kombi :wink: ): http://www.youtube.com/watch?v=gN5yUye7Q5s
CMC 522
Ex Mondeo 2.5 V6 Ghia,1997,hatchback.
EX Mondeo ST200 kombi.
Now Citroën Xantia 2.0 AT kombi r.2001 + Mercedes-Benz SLC 350 V8 r.1972 - veterán
Uživatelský avatar
Sven
***
***
 
Příspěvky: 123
Registrován: pát kvě 13, 2005 13:21,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod FichtL2 » sob říj 24, 2009 14:41,0

nevíte jestli na 2,5 v6 mk3 má shodnej airbox s jinýma typama motorů?popřípadě kdo vyměnil tento typ za sportovní a je s výsledkem spokojem box odkoupím,mě to dělá jen bordel pazvuky,nárust výkonu 0 atd.ozvěte se
mk3 2,5 v6 125kw phanterblack trend
Uživatelský avatar
FichtL2
*
*
 
Příspěvky: 49
Registrován: stř úno 13, 2008 19:31,0

Příspěvekod FichtL2 » ned lis 22, 2009 17:36,0

tak jsem vratil originální box a origo filtr rozdil ve vykonu 0 :) mín to řve nelezou z toho žádný pazvuky,Po mé skušenosti bych to nikomu nedoporučil :)
mk3 2,5 v6 125kw phanterblack trend
Uživatelský avatar
FichtL2
*
*
 
Příspěvky: 49
Registrován: stř úno 13, 2008 19:31,0

Příspěvekod Murphy » pon kvě 31, 2010 0:45,0

Nevíte, zda se dělaj filtry i pro Mondeo 2008 2.2 TDCI? Nemohu to nikde, ani u KN najít... :-(
Mondeo, 2.2 TDCI 207k/153kW, 479Nm, kombi, r.v. 2008, Titanium X
Uživatelský avatar
Murphy
***
***
 
Příspěvky: 106
Registrován: pát bře 21, 2008 2:58,0

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK I-III - Tuning, úpravy, palubní počítač

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník