Sportovní filtr sání

Příspěvekod gas » čtv lis 22, 2007 20:45,0

jediné co vám UNI hříbek udělá je, že změní průběh kroutícího momentu, ve většině případů k horšímu, navíc, pokud ho neodcloníte, tak bude sát teplý vzduch od motoru, co to udělá je snad každému jasné, když už placebo efekt, tak KN vložku do krabice, otevřete si motor závodního auta, žádný "hříbek" tam nebude, ale karbonový airbox sání spočítaný ( včetně potrubí ) pro daný motor, k výkonu to nepomůže, ta cesta opravdu není tak jednoduchá :wink:
Mondeo, 2l 107KW, AT, hatchback, r.v. 8/2002, Ghia-white
Uživatelský avatar
gas
****
****
 
Příspěvky: 251
Registrován: úte lis 06, 2007 0:20,0

Příspěvekod Hmer » čtv lis 22, 2007 23:09,0

Mám otevřený filtr, bez odstínění, pouze mám trubicema udělaný přívod čerstvého vzduchu od spoileru k filtru.A je to podle mě jednoznačně lepší,ale to jsem už v tomhle vláknu psal.
Naposledy upravil Hmer dne pát lis 23, 2007 1:29,0, celkově upraveno 2
Mondeo
Hmer
****
****
 
Příspěvky: 416
Registrován: pát zář 01, 2006 0:23,0

Příspěvekod gas » pát lis 23, 2007 0:08,0

podívej, léta dělám do aut, jezdím amat závody a věř, že vím velmi dobře o čem mluvím, dej auto na brzdu v serii, pak udělej to samé s tím tuning hříbkem a porovnej parametry, pak se můžeme o něčem bavit, může pomoci otevřené sání air intake vyvedené do nárazníku a spočítané přímo pro daný motor, uni hovadiny jsou tuning sranda, tvůj pocit nemá absolutně žádnou vypovídající hodnotu, fyzika je neoblomná ...
Mondeo, 2l 107KW, AT, hatchback, r.v. 8/2002, Ghia-white
Uživatelský avatar
gas
****
****
 
Příspěvky: 251
Registrován: úte lis 06, 2007 0:20,0

Příspěvekod Hmer » pát lis 23, 2007 0:24,0

gas: změřeno to nemám, píšu co mám vyzkoušeno v praxi, a jestli jsem nějak divnej, když moje auto podle mě zjevně jezdí se spomínanou úpravou líp :roll: , nebudu se hádat o fyzice, která je třeba neoblomná, můj pocit z jízdy je pro mě nejdůležitější, a jestli by na brzdě změřili něco horšího a já mám pocit, že je to lepší, pak budu klidně jezdit se slabším motorem s kterého mám lepší pocit, než předtim ...
Mondeo
Hmer
****
****
 
Příspěvky: 416
Registrován: pát zář 01, 2006 0:23,0

Příspěvekod Profesor » pát lis 23, 2007 0:43,0

:arrow: Hmer: nechci ti zase kazit radost, už jsem to tady někdy psal a musím konstatovat že GAS má naprostou pravdu. Než nasávat teplý vzduch z motorového prostoru z hřibu bez odstínění, tak radši bavlnu do origo kazety. Motor bude sice trochu hlasitější (akustický průnik přes bavlněný filtr je větší), ale bude se mu lépe dýchat. Na soutěžáka jsme montovali dokonce sání s chladičem. :wink:
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1440
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Příspěvekod Hmer » pát lis 23, 2007 1:21,0

Vložku do airboxu jsem nezkoušel, třeba někdy vyzkoušim, nebudu se s vámi hádat ... :?
Mondeo
Hmer
****
****
 
Příspěvky: 416
Registrován: pát zář 01, 2006 0:23,0

Příspěvekod Profesor » pát lis 23, 2007 2:07,0

Je to sice menší plocha než u hřibu, ale necamrá se do toho ten 4% vzduch :lol:
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1440
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Příspěvekod Hmer » pát lis 23, 2007 7:53,0

Udělal jsem i odstínění filtru, zkoušel to a auto jelo jasně hůř(podle reakce na plynový pedál, a dynamického zrychlení v přesně daném úseku silnice), tak nevim.A jestli byl "dle fyziky" výkon vyšší, tak na to"kašlu" když to pak stejně "nejelo" :evil: Buď jsem divnej já, nebo moje auto.
Mondeo
Hmer
****
****
 
Příspěvky: 416
Registrován: pát zář 01, 2006 0:23,0

Příspěvekod gas » pát lis 23, 2007 10:43,0

to neřeš, hlavně, že jsi spokojený :wink:

edit: Hmer: proč jsi vlastně smazal tu pasáž, že jsem asi žádný filtr nikdy neviděl, když píšu takové blbosti :lol:
Mondeo, 2l 107KW, AT, hatchback, r.v. 8/2002, Ghia-white
Uživatelský avatar
gas
****
****
 
Příspěvky: 251
Registrován: úte lis 06, 2007 0:20,0

Příspěvekod Hmer » pát lis 23, 2007 11:39,0

gas: už jsme OT, ale o blbostech jsem pokud vim nepsal nic, psal jsem, že jestli jsi měl na autě sportovní sání a tvrdíš tohle,že pak nevim, a že jestli ne, pak ať nepíšeš teorie, které nemáš ověřené.Pochopil jsem , že o filtrech víš dost, proto ten EDIT, divné ???
Mondeo
Hmer
****
****
 
Příspěvky: 416
Registrován: pát zář 01, 2006 0:23,0

Příspěvekod gas » pát lis 23, 2007 13:16,0

ne, dobrý, beru to jako srandu, lehký OT to občas oživí, takže dál už jen k věci, mea culpa :wink:
Mondeo, 2l 107KW, AT, hatchback, r.v. 8/2002, Ghia-white
Uživatelský avatar
gas
****
****
 
Příspěvky: 251
Registrován: úte lis 06, 2007 0:20,0

Příspěvekod Jiří Římánek » pát lis 23, 2007 13:31,0

Je zajímavé, že úpravou výfuku, ale i sání, včetně tolik diskutovaného "hříbku" začal i tenhle borec z Ameriky na své V6 ( americký Contour SVT ) Původně sériových 175 koní, co máme i my za pár let změnil na neuvěřitelných 267 koní :shock: . ( Tedy jestli to dobře chápu ) Diagram je zde :
http://ctamotorsports.com/gtadynofiles/ ... ct0502.jpg
a celý jeho projekt tady : http://ctamotorsports.com/project_svt/projectsvt.htm
fotka sání je : http://ctamotorsports.com/project_svt/s ... G_2140.jpg

No nacpal za ty roky do toho auta hooodně dolarů. :lol:
CMC 788
Ford Mondeo r.v. 1997 2,5i V6, Ghia, sedan stav tachometru 307 600 km - už je prodáno
Nyní mám Citroen C5 Break 2,2 HDi - r.v. 2004
Uživatelský avatar
Jiří Římánek
****
****
 
Příspěvky: 354
Registrován: stř zář 27, 2006 11:08,0
Bydliště: Havířov - město

Příspěvekod gas » pát lis 23, 2007 13:44,0

ano píšeš to správně, úpravou výfuku i sání, atd.

komplexní úprava určitě smysl má, když se podíváš na sání, tak je tam airbox z karbonu, dokonalé vyvedení a odclonění filtru, celá ta sranda je podle všeho napočítaná na konkrétní motor a je jen součástí jiných a podstatnějších úprav, bavíme se ale o UNI fitru jako jediné "úpravě" ( svíčky a olej nepočítám ) která moc smyslu nedává, jinak tohle je dotaženo velmi dobře, pěkná práce, ale obávám se, že já bych do toho nešel, za proinvestované peníze spolu s prodejem ojetiny bych kopil rovnou něco silnějšího, ale pokud ho to baví a peníze neřeší ...
Mondeo, 2l 107KW, AT, hatchback, r.v. 8/2002, Ghia-white
Uživatelský avatar
gas
****
****
 
Příspěvky: 251
Registrován: úte lis 06, 2007 0:20,0

Příspěvekod Hmer » pát lis 23, 2007 14:19,0

Já jen zopakuju, že jsem asi stejně velké odstínění filtru udělal, dokonce jsem do toho odstíněného prostoru přivedl trubicí čerstvý vzduch, a stejně jelo auto hůř(zkoušim to vždy na stejném úseku - dynamiku zrychlení), jako se samotným filtrem, bez stínění.Tak jsem stínění oddělal a auto zase jede líp, pouze jsem nechal ty přívodné trubice, které vedou k filtru zespodu a zboku čerstvý vzduch.Možná mám divné auto,ale takhle sou jeho jízdní vlastnosti nejlepší.Ještě bych někdy zkusil dát, jak jsem už taky psal, baterku do kufru a tim prostor kolem filtru zvětšit a pak to odstínit, to by podle mě mohlo ještě "pomoct" ...
Mondeo
Hmer
****
****
 
Příspěvky: 416
Registrován: pát zář 01, 2006 0:23,0

Příspěvekod gas » pát lis 23, 2007 14:42,0

ono je to opravdu alchymie, délka sacího potrubí se nestřílí od pasu, ale je včetně přepážek v sacím boxu napočítaná pro optimální výkon v celém spektru otáček, kdyby jsi dal kit sání s délkou potrubí a fitrem napočítaným pro daný motor, tak máš po starostech, třeba u CTR jsem ho měl vyvedený až za nasávací otvor předního nárazníku, kde to navíc suplovalo náporové sání, bylo to dost profi, dokonce byl ten kužel v takovém boxu, aby tam nešla za deště voda, atd., bohužel to byla sranda za cca 13 tis a sám o sobě toho taky moc neudělal, bylo to spojeno s komplet výfukem včetně svodů, lehčím setrvačníkem, řemenicí, atd., teď bych se na to mohl vykašlat, dej autu lepší tlumiče, brzdy, pneu a uvidíš, že budeš rychlejší než by jsi čekal, jinak nejlevnější cesta k výkonu je snížení hmotnosti :wink:
Mondeo, 2l 107KW, AT, hatchback, r.v. 8/2002, Ghia-white
Uživatelský avatar
gas
****
****
 
Příspěvky: 251
Registrován: úte lis 06, 2007 0:20,0

Úprava

Příspěvekod tigerbp79 » pon pro 03, 2007 22:47,0

zdravíčko pánové, tak ten týpek ze státu tam musel naprat opravdu, ale opravdu hodně vaty....

Taktéž se chystam rozdýchat st-čko... pročetl jsem si pozorně tento díl fóra a sám tedy taky nevím... greenovou vložku místo té papírove do orig. saní, nebo velmi vychvalované a od K&N přímo navržené otevřené sání...

http://www.knfilters.com/search/product ... od=57-0329
http://www.knfilters.com/search/product ... =33-2115-1

http://ford.autodoplnky.cz/ford-mondeo/ ... -i-s282402

nicméně, minimálně tento zvuk hovoří pro K&N a určitě ho tam
pánové nemají jenom kvůli vzduchu..
http://www.youtube.com/watch?v=YVrsBn0vY3w
http://www.youtube.com/watch?v=nzV4Q8swdyo

PB
CMC 847
MKII ST200 2.5 V6-24V Hatch ´00 BLUE
MKII 1.8 16V 85KW, Hatch´99 ST KIT
http://www.youtube.com/watch?v=BVhltD0CVEg
http://www.youtube.com/watch?v=Wb76OC0E4JQ
Uživatelský avatar
tigerbp79
***
***
 
Příspěvky: 176
Registrován: úte srp 29, 2006 21:02,0
Bydliště: VELMEZ/BRNO

Příspěvekod palllooo » stř dub 16, 2008 12:15,0

:D
chlapci, ja ako uplny laik sa chcem opytat, co na to vsetko povie MAF?????

ak pojde "viac vzduchu" do motora ako cez obycajny papier.filter,
tak aj MAF bude posielat ine udaje do RJ, nie?

vysvetlite mi to niekto...
CMC 1121
MONDEO, 1995, 1,8 16v, 85kw, GLX, 5dv, pneu GOOD YEAR EAGLE NCT 5,195/60/14, 341tis km,
mončiči na diely(dovoz Rakúsko): Mondeo r.v.96, 2,0i automat, GHIA, 5dv, 106tis km.
Uživatelský avatar
palllooo
**
**
 
Příspěvky: 71
Registrován: čtv lis 08, 2007 12:11,0
Bydliště: bratislava

Příspěvekod Jiří Římánek » stř dub 16, 2008 12:35,0

Paalooo: Myslím si že asi ne. Výměna filtru zvýšila prostupnost vzduchu, která předtím byla trochu bržděna prostupností ppírového filtru. Vzduch jako takový tam proudí bez toho aby byl bržděný. Něco jiného by bylo asi, kdyby byl vzduch přes MAF hnán kompresorem ( tak jako je tady u toho Amíka http://ctamotorsports.com/project_svt/projectsvt.htm ) potom by byl v systému sání přetlak a to by byly dost podstatně jiné podmínky.
Já jsem po výměně filtru spokojený....
CMC 788
Ford Mondeo r.v. 1997 2,5i V6, Ghia, sedan stav tachometru 307 600 km - už je prodáno
Nyní mám Citroen C5 Break 2,2 HDi - r.v. 2004
Uživatelský avatar
Jiří Římánek
****
****
 
Příspěvky: 354
Registrován: stř zář 27, 2006 11:08,0
Bydliště: Havířov - město

Příspěvekod palllooo » stř dub 16, 2008 19:13,0

presne o to ide.
ak je vzduch brzdeny papierovym filtrom, tak predsa preteka okolo MAFu pomalsie, ako ked ide cez bavlnenu sisku,lepsie priepustnu.
a ak bude pretekat viac vzduchu tak to MAF zmeria, NIE??????
CMC 1121
MONDEO, 1995, 1,8 16v, 85kw, GLX, 5dv, pneu GOOD YEAR EAGLE NCT 5,195/60/14, 341tis km,
mončiči na diely(dovoz Rakúsko): Mondeo r.v.96, 2,0i automat, GHIA, 5dv, 106tis km.
Uživatelský avatar
palllooo
**
**
 
Příspěvky: 71
Registrován: čtv lis 08, 2007 12:11,0
Bydliště: bratislava

Příspěvekod Patrik » stř dub 16, 2008 20:49,0

palllooo: No MAF prostě váží vzduch, Kolik projde tolik projde neřeš to a je to. :roll: Kdyžtak se ptej co na to řídící jednotka motoru a ne maf. No a ta uspůsobí bohatos směsi a nevím co u mondea ještě. :wink:
CMC 531
CFC 1255
Mk III kombi 2.0 TDDI 85kw
Mercedes-Benz E290 turbodiesel w210 95kw
Mercedes-Benz S320 CDI w220 145kw
Uživatelský avatar
Patrik
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1216
Registrován: čtv kvě 05, 2005 17:52,0
Bydliště: Praha 8

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK I-III - Tuning, úpravy, palubní počítač

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník