Sportovní filtr sání

Sportovní filtr sání

Příspěvekod bink » pát lis 28, 2003 20:50,0

Zdravím všechny Mondeáře!
Měl bych dotaz týkající se filtru sání. Který lze připojit na mondeo? A který je nejvhodnější a nejlepší?FK Kónusový filtr?Raceland Sportovní filtr?Nebo uplně nějaké jiné?

Děkuji za odpověď
bink
*
*
 
Příspěvky: 16
Registrován: ned lis 16, 2003 14:29,0

Příspěvekod Vonty » pát lis 28, 2003 22:09,0

no je jsem najel asi 3000 s kuzelem od K&N a mohu jen doporucit 8)
CMC 019
1998,1.8i,CLX,Hatchback
Uživatelský avatar
Vonty
***
***
 
Příspěvky: 161
Registrován: čtv zář 04, 2003 13:53,0
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod bink » sob lis 29, 2003 18:47,0

Jeste mam dotaz, jaky je rozdil mezi kitem primeho sani a uni konusovym nebo cylindrickym filtrem.Mam v tom trochu zmatek , muze mi to nekdo vysvetlit?
Dekuji!
bink
*
*
 
Příspěvky: 16
Registrován: ned lis 16, 2003 14:29,0

Příspěvekod Vonty » sob lis 29, 2003 21:08,0

kazda firma to ma jinak...treba u green,k&n nebo k&d je kit sani kuzel(cilyndr) primo pro dany typ motoru....univerzal se dela s urcitym prumerem treba 65 nebo 72...na mondeo tusim patri 82(ale nevim to vubec jiste) ale kdyz si udelas treba nejakou redukci(ma to kamarad na peugeot 309) tak tam muzes pichnou treba 70-100 vetsi kuzel=vic penez+vic vzduchu! v kazdem pripade jsou ceny uni filtru o dost nizsi! a co se tyka toho konusu a cylindru tak rozdil je ve tveru. konus mi pripomina pastorek a cylindr zase karburator u starych aut...mrkni se nekde na web treba http://shop.tuning.cz
CMC 019
1998,1.8i,CLX,Hatchback
Uživatelský avatar
Vonty
***
***
 
Příspěvky: 161
Registrován: čtv zář 04, 2003 13:53,0
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod bink » ned lis 30, 2003 16:02,0

Dekuji za vysvetleni a jeste jeden dotaz?
Najel jsem na tu webovku a tam jsem nasel vzduchovy filtr na mondeo za 1779,- ale ten asi vykon moc nezvysi ne?Pak tam jsou ty universalni konusove a na ty musim znat montazni prumer ,ze? A ktery je teda vhodny na mondeo konus nebo cylindr a jak mam zjistit ten mont.prumer?Nebo by bylo nejlepsi koupit primo ten normal kit za 3803,-?
Dekuji za radu!
bink
*
*
 
Příspěvky: 16
Registrován: ned lis 16, 2003 14:29,0

Příspěvekod bink » ned lis 30, 2003 16:16,0

Vite,jen bych potreboval vedet kdyz mam obycejny vzduchovy papirovy filtr a chtel bych zvysit vykon motoru sportovnim filtrem.Co mam delat?Nejprve asi musim koupit cely kit primeho sani?A pak uz jen budu vymenovat filtry?Nebo mi staci koupit universalni filtr a namontovat ho?
bink
*
*
 
Příspěvky: 16
Registrován: ned lis 16, 2003 14:29,0

Příspěvekod honza aka hooby » ned lis 30, 2003 16:38,0

mas v tom trochu zmatek.
muzes bud:
a.) vymenit papirovy filtr za bavlneny v airboxu
b.) nebo vyhodit cely airbox a nahradit ho sport. sanim.
viz navod na techwebu.
nejlepis by bylo kdyby sis zajel do tuning centra a poradil se, vetsinou maji dost filtru skladem a mondeo neni zadny atyp, bude tam pasovat pomerne hodne modelu a typu, co se tyce tvaru. Zalezi jen jak velkej se ti tam vejde.
btw: necekej nejaky velky narust vykonu:)
H.
Naposledy upravil honza aka hooby dne ned lis 30, 2003 17:46,0, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
honza aka hooby
****
****
 
Příspěvky: 220
Registrován: pát zář 05, 2003 10:07,0

Příspěvekod bink » ned lis 30, 2003 17:01,0

Jo, to mas pravdu ,ze v tom mam zmatek,ale uz mi je to jasne!
A co navrhujete vy?Vymenit cely airbox nebo tam staci dat ten bavlneny filtr?
bink
*
*
 
Příspěvky: 16
Registrován: ned lis 16, 2003 14:29,0

Příspěvekod Klusik » ned lis 30, 2003 17:56,0

Zdárek, jak píšeš o tom Tuningcentru, nevíš o nějakým TC někde po Plzni?

Zdar, Klusik.

honza aka hooby píše:mas v tom trochu zmatek.
muzes bud:
a.) vymenit papirovy filtr za bavlneny v airboxu
b.) nebo vyhodit cely airbox a nahradit ho sport. sanim.
viz navod na techwebu.
nejlepis by bylo kdyby sis zajel do tuning centra a poradil se, vetsinou maji dost filtru skladem a mondeo neni zadny atyp, bude tam pasovat pomerne hodne modelu a typu, co se tyce tvaru. Zalezi jen jak velkej se ti tam vejde.
btw: necekej nejaky velky narust vykonu:)
H.
CMC 003
mondeo 1.8i hatch, 1994 (3?)
http://klusik.wz.cz
Klusik
*
*
 
Příspěvky: 35
Registrován: čtv zář 04, 2003 18:36,0
Bydliště: Plzeň, okr. Plzeň

Příspěvekod Vonty » ned lis 30, 2003 18:49,0

Bink:ja mam cely sportovni filtr,ale nejspis zalezi na stylu jizdy...znam spoustu lidi kteri spis chvali bavlnenou vlozku...a narust vykonu je tak 1kw,ale nejde to nijak specifikovat...
klusik:najdi si to na netu...nemel by to byt problem
CMC 019
1998,1.8i,CLX,Hatchback
Uživatelský avatar
Vonty
***
***
 
Příspěvky: 161
Registrován: čtv zář 04, 2003 13:53,0
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Vonty » ned lis 30, 2003 18:52,0

jo a ten bavlneny(i sportovni) filtr je na 1.000.000 :shock: kilometru takze nebudes nic menit 8)
CMC 019
1998,1.8i,CLX,Hatchback
Uživatelský avatar
Vonty
***
***
 
Příspěvky: 161
Registrován: čtv zář 04, 2003 13:53,0
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod No Respect » čtv dub 22, 2004 16:11,0

Tak jsme dnes namontovali (teda hlavne kamos) do myho Mondíska sportovní filtr Green (zelenej kužel).Vyndaly jsme airbox a ještě pomocí trubky nadstavily tento filtr až k přívodu vzduchu (na pravé části - z pohledu zepředu na motor) kde je přívod vzduchu zespodu - od tam byl brán i původně vzduch do airboxu.Zároveň jsme dali i na odfuk klikovky ten malý (breather) filtřík a vypadá to suprově.Trubku na prodlouzeni filtru az k privodu vzduchu jsme nastrikali sprejem v barve vozu a vypada to opravdu dobře.Předtím jsem mel v airboxu sport. vložku (tam byl celkem rozdíl oproti normálnímu filtru), ale ted mi pripada, ze se motor vytaci jeste lepe - no uvidim po delsim jezdeni, jake budu mit dojmy....Diky te trubce je filtr posunut az k privodu vzduchu a bude sát filtr jen studeny vzduch a nebude se do filtru dostavat teply vzduch od motoru.Uz jsem to i vše nafotil, takze pokud by nekdo chtel, tak muzu zaslat foto.Co se týče hlasitosti motoru - tak ta se u mě do 3000/ot. skoro nezmenila.Ale jakmile se prehoupne rucicka pres 3tis., tak je zvuk trosku hlasitejsi, ale neni to nic extra - navic radio to bezproblemu prehlusi.A navic stejne vetsinou řadím, tak kolem 2700, jen kdyz me to chytne :twisted: , tak motor vytočím a to se mi sportovnejsi zvuk celkem libi.
A jeste co se týče té sport. vložky do airboxu - tak bude na prodej.Dam to do sekce inzeraty....
Jinak diky i Hoobymu za navod (kamos uz to sice predtim montoval),takze nebyl problem, ale co se mi hodilo, tak byla informace, ze by se mel dat na odfuk jeste ten breather filtr, takze jsem ho dokoupil.
CMC 179
(předchozí auto - Mondeo 1.8 16V GLX, 11/96 MkII, sedan)
VW Passat B5 facelift, 1.9 TDi PD 74kW, 11/01, kombi
Uživatelský avatar
No Respect
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1031
Registrován: čtv zář 18, 2003 15:38,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod Ivoš » pát dub 23, 2004 7:10,0

No na foto bych se podival, ale lepší bude když pošleš pár foto Mikkimu ať Ti to dá na web do - auta členů - speciality. :D
CMC 164
Mondeo 1.6 16V Ambiente, 02/2000, Hatchback
Uživatelský avatar
Ivoš
***
***
 
Příspěvky: 149
Registrován: úte úno 03, 2004 15:27,0
Bydliště: Vyškov

Příspěvekod No Respect » pát dub 23, 2004 16:04,0

To: Ivoš
Klidně ti foto pošlu na mail.Teď ještě dodělám ňáký věci na autě - ty podložky, nálepku a ještě něco a pak zřejmě pošlu ňáký nový fotky auta.... :wink:
CMC 179
(předchozí auto - Mondeo 1.8 16V GLX, 11/96 MkII, sedan)
VW Passat B5 facelift, 1.9 TDi PD 74kW, 11/01, kombi
Uživatelský avatar
No Respect
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1031
Registrován: čtv zář 18, 2003 15:38,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod Kuba2k » pát dub 23, 2004 16:30,0

2all: Doporucoval bych zmerit vykon na brzde pred a po aplikaci sportovniho filtru. Rozdil po aplikaci filtru je tak maly, ze se da schovat do chyby mereni na dynamometru.
Obecne - u sani neni nejvetsi problem s prostupnosti filtru, ale s naladenim pulsaci v celem sacim traktu. Jakmile tam neco vyndas, zmenis, zkratis, cele naladeni se tim zmeni a prinos "super-ultra filtru" muze byt i zaporny.
Jediny "pozitivni" prinos to ma pro zvuk, ten se fakt zlepsi, ale to je asi tak vsechno. Ochota se vytacet je taky spis subjektivni, protoze tam nejvetsi zmena je v tom zvuku.

Znamy jezdi rally s Pumou a rikal, ze kdyz ten motor ladil, tak po dlouhem laborovani s filtrama zjistil, ze nejlepsi je na kazdy zavod nova original papirova vlozka v puvodni sestave.
CFC 0004
Mondeo, 1.8 TDCi, 92kW, 5dr, 2007, Titanium
Uživatelský avatar
Kuba2k
****
****
 
Příspěvky: 400
Registrován: čtv bře 25, 2004 23:57,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Mikki » pát dub 23, 2004 17:31,0

Nechci vyloženě nesouhlasit, ale neviděl bych to tak jednoduše. Rezonátory v traktu sání samozřejmě mají usnadnit plnění, ale hlavně vyhladit průběh křivky točivého momentu. To, že se tam dá filtr, který klade sání menší odpor, se samozřejmě projeví. Chci říct, že dojde ke změně průběhu křivek motoru. To ale může být i plusem, protože vyhlazení rezonátory má zase samozřejmě negativní vliv v místech mimo rezonance - tzn. křivka se vyhladí, zmizí nevhodná minima na úkor maxim. Přímým sáním se tam minima vrátí, ale při vhodném využívání znovu objevených maxim správnou volbou otáček se dá dosáhnout jistého efektu.
CMC 001, CFC 002
Mondeo 2.2 TDCi 147 kW lift 2012 Titanium+
Focus 1.6i 74 kW hatch 2011 Trend+
Ford dříve:
Focus 1.6i 99, Cougar 2.0i 99, Mondeo 1.8i 99, Escort 1.4i 92
Uživatelský avatar
Mikki
CMC Chairman
CMC Chairman
 
Příspěvky: 1794
Registrován: čtv zář 04, 2003 9:21,0
Bydliště: Hrdleev

Příspěvekod basic » pát dub 23, 2004 21:30,0

Tak jsme s NoRespectem nainstalovali sportovni vlozku a zda se mi ze za urcitych okolnosti skutecne k pozitivnim zmenam doslo. uvidim v nedeli cestou spatky pri ceste na vetrny jenikou tam uz se auto mirne dusi a ve vyzsich otackach uz ma problemy tak uvidime.
CMC 167
Mondeo 1.8i MKII LX/CLX/(Ghia) ,1997 ,Kombi
Mondeo 2.2TDCI MKV Ghia 2006, Kombi N1
Uživatelský avatar
basic
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1290
Registrován: pát úno 06, 2004 22:44,0
Bydliště: Zdice

Příspěvekod honza aka hooby » sob dub 24, 2004 13:11,0

Kuba2K: musim zasadne nesouhlasit s ladenim aut, zejmena s filtrama mam sve zkusenosti. osobne jsem mel cca 6 aut. na vsech jsem s tim to experimentoval, u vsech byl vysledek vice nez dobry. Nebudu se zde rozepisovat co jak na co ma vliv. Ale to co si psal me prislo pomerne usmevne.))) Pamatuju si kdyz jsem na mondeo daval poprve kuzel, tak hned byl znatelny zejmena lepsi kroutak a mirny podotykam mirny narust vykonu!! bohuzel take narostl mirne i hluk motoru. v lete budu zkouset dalsi druhy sani (cylindry, twistry - otevreny nebo s uzavrenym okruhem atd.). :wink:
U sve auta vzdy resim n aprvnim miste sani a a vyfuk (svody..atd.), pokud auto poradne nedycha dusi se pres papir tak to neni ono.
Uz jsem to psal....obehni si 6x barak a omotej si kolem pusy ***** papir...jak se ti bude dychat??pote si to zopakuj a misto papiru si dej pres pusu tricko....... :wink:
Uživatelský avatar
honza aka hooby
****
****
 
Příspěvky: 220
Registrován: pát zář 05, 2003 10:07,0

Příspěvekod No Respect » sob dub 24, 2004 13:34,0

To: honza aka hooby
To prirovnani s tim obíháním baráku se mi fakt dost líbí :lol: - souhlas.

Svoje nové sání (přímé) musím jeste poradne otestovat a pak uvidim jaky to s tim je.Mozna se jeste oproti sportovni vlozce vlastnosti zlepsily.Hluk se o trosku zvysil az od tech 3tis. ot.
Samotnej filtr ani trubka, se pri pridani filtru skoro ani nehnou - basic muze potvrdit.
Dneska jsem jel s Mondiskem a pripada mi, ze je to ted s tim filtrem lepsi nez tech predchozich 70km.Mozna se to nak ustalilo.Jinak to zadny zaporny priznaky nema - chce to jeste poradne otestovat :wink:

To: Basic
Jo myslim si, ze po delsim jezdeni tvuj nazor bude ten, ze doslo k zlepseni.Ja jsem jezdil nejdriv s papirakem (asi 3tis.km) a potom jsem tam dal tu sportovni vlozku (taky tak 3tis.km) a rozdil byl.Navic se uz nemusi nikdy filtr kupovat novej....A zadny zaporny vlivy to nemelo - zadnej vyšší hluk apod. - proste to bylo stejne jako papirak v airboxu a tak rozdil v hluku apod. nemohl byt....ale lepe saje
CMC 179
(předchozí auto - Mondeo 1.8 16V GLX, 11/96 MkII, sedan)
VW Passat B5 facelift, 1.9 TDi PD 74kW, 11/01, kombi
Uživatelský avatar
No Respect
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1031
Registrován: čtv zář 18, 2003 15:38,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod basic » ned dub 25, 2004 23:40,0

Takze manzelka jela od Velkeho Mezirici do Prahy a ptala se mne jestli sem nevymenil motor V-Power 95 a sportovni vlozka je smrtici kombinace auto bylo ve stoupacich nesrovnatelne zivejsi a pri prujezdu prahou to sem zase ridil ja tak jsem klickoval mezi kamiony jako s dvoulitrem a stoupak od rudne k berounu proste parada. takze sportovni vlozku jednoznacne doporucuju. Chtel bych to vyzkouset s Racingem ale ten je na mne moc drahy.
CMC 167
Mondeo 1.8i MKII LX/CLX/(Ghia) ,1997 ,Kombi
Mondeo 2.2TDCI MKV Ghia 2006, Kombi N1
Uživatelský avatar
basic
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1290
Registrován: pát úno 06, 2004 22:44,0
Bydliště: Zdice

Další

Zpět na Mondeo MK I-III - Tuning, úpravy, palubní počítač

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník