Chip tuning

Příspěvekod fuchs » pon čer 14, 2010 19:28,0

Zdravím,
Tak dneska jsem zajel čipnout mého fordíka na www.mereni-výkonu.cz a celkem spokojenost. Stávající výkon byl 86 kw a točivý moment 296 Nm a po přehrání software 99,6 kW 342 Nm při 2275ot/min.Auto už má najeto 208000 km. Práce zhruba 2h a cena 5300 Kč.
Mondeo, 2,0 TDCI 85 kW,chip 100kW(na brzdě), kombi, r.v. 2004, ghia
fuchs
*
*
 
Příspěvky: 24
Registrován: pát srp 03, 2007 20:19,0

Příspěvekod axiom » stř črc 28, 2010 11:05,0

fuchs píše:Zdravím,
Tak dneska jsem zajel čipnout mého fordíka na www.mereni-výkonu.cz a celkem spokojenost. Stávající výkon byl 86 kw a točivý moment 296 Nm a po přehrání software 99,6 kW 342 Nm při 2275ot/min.Auto už má najeto 208000 km. Práce zhruba 2h a cena 5300 Kč.


A jsi spokojenej ? Co spotřeba..
Mondeo, 2.2 TDCi 114kW, Kombi, r.v. 2006, Ghia +
axiom
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: stř srp 19, 2009 10:42,0

Příspěvekod fuchs » stř srp 04, 2010 22:02,0

Při normální jízdě spotřeba stejná- nedávno jsem jel chorvatsko a zpět se zapnutou klimou a spotřeba 6,5l. Celková spokojenost. Ten maximální výkon, stejně využiješ při normální jízdě málo kdy, protože dle slov mechanika se auto při sešlápnutém plynu na 50 procent chová jako seriové, až potom se upltňuje vlastní úprava ŘJ. :wink:
Mondeo, 2,0 TDCI 85 kW,chip 100kW(na brzdě), kombi, r.v. 2004, ghia
fuchs
*
*
 
Příspěvky: 24
Registrován: pát srp 03, 2007 20:19,0

Příspěvekod stikyworld » pát srp 20, 2010 16:18,0

Včera jsem zkoušel čipovat :
Kód: Vybrat vše
http://www.mereni-vykonu.cz/index.html

ale nenačipoval jsem protože jim to po kabelu nešlo a vytahovat RJ jsem nechtěl.
Změřili mi alespoň výkon motoru - 88,9KW , 307Nm
Měl někdo podobný problém?Nebo víte kde to umí načipovat bez vyndávaní RJ?
Mondeo, 2.0 TDCi, 85KW, Kombi, r.v. 2006, GHIA , DENSO
stikyworld
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: čtv srp 19, 2010 17:15,0

Re: Chip tuning

Příspěvekod amoravek » čtv bře 06, 2014 5:12,0

Nazdárek přátelé, chtěl bych poprosit o Váš názor, pokud si někdo bude ochoten přečíst na odkazu ,, www.chiptuning.cz ,, co tam píší a slibují o úpravě konkrétně mého vozu. Referencí o úpravě dieselů je hodně ale na benzín jsem nikde nenarazil. U mého modelu slibují nárůst o 11kW / 15 PS / 15 Nm, to za tu cenu vypadá dobře. Moc toho o těchto úpravách nevím a samozřejmě mám obavu z poškození nebo nadměrného opotřebení motoru, což oni vylučují a nabízejí i zajímavé záruky. Budu vděčný za každý relevantní příspěvek. Zdar Al
nově: Focus II,1.6i, 74Kw, combi, r.v. 12/2008, Style, PCD, stříbrná metalíza
Mondeo MK III, 1.8i ,92kw, combi, r.v. 2/2007, Futura X, šedá metalíza
Scorpio 2.0i, sedan, 1993 (v likvidaci)
Scorpio 2.0i, sedan, 1990 (zlikvidován)
nějaké Škodivky 100 a 120, prodané
amoravek
***
***
 
Příspěvky: 135
Registrován: čtv dub 28, 2011 6:32,0
Bydliště: Praha

Re: Chip tuning

Příspěvekod David V » čtv bře 06, 2014 15:33,0

Nesmysl při dodržení emisních limitů, což pak dojde k vyhoření katu.
Aby bylo možno v motoru uvolnit více tepla, je potřeba do něj dostat více vzduchu. To lze udělat u přeplňovaných motorů tím, že se nastaví vyšší plnicí tlak (pokud to ještě jde), který de-facto znamená, že se ve spalovacím motoru "krčí" více molekul kyslíku, které čekají po dvojicích na svůj uhlík (C+O2->CO2) nebo vodíky (2H2+O2->2H2O).
U atmo motoů tohle udělat nelze, takže je možné si tak akorát hrát s předstihem a s bohatostí směsi, kdy motor má nejlepší výkonové parametry při o 10% obohacené směsi s čímž si neporadí katalyzátor, který má okno činnosti v rozsahu cca -3% (bohatá) až +3% (chudá) a s takovým přebytkem paliva se spálí.
Ještě je třetí teoretická možnost, kterou jsou vyšší otáčky, al eto většinou znamená přemapování pracovního cyklu obvykle tak, že dole (v nízkých otáčkách) pak není nic a nahoře je všechno.
Chiptuning u atmosféry je nutno vnímat jako doplněk k mechanickým změnám na motoru (snížená hlava, nové svody, odlehčení pohybujících se částí), sám o sobě nepřinese zhola nic.
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Re: Chip tuning

Příspěvekod DR » čtv bře 06, 2014 19:46,0

Nazdar chlapi, máte štěstí že jdu náhodou kolem :twisted:

I když ono není moc co dodat, David už to všechno napsal. Přesto je pár atmosferických motorů, kde čip má smysl - jde o záměrně "utlumené" varianty výkonnějších verzí. Typický, i když hodně starý příklad, je 1.3MPi ve felicii. Verze 40kW byla naprosto shodná s verzí 50kW, jediný rozdíl byl v naprogramování ŘJ - a nárůst 25% výkonu u atmosférického motoru byl v tomto případě bezproblémový a zřetelný. Ovšem znovu opakuji, tohle je naprostá výjimka.

Hezký příklad tuningu atmosférického motoru je ST200. Proti výchozí V6 má ten motor jiné sání, jiný výfuk, jiné vstřikování, jiné svíčky, ostré vačky, odlehčený setrvačník, tam je upravené komplet všechno od vstupu vzduchu do filtru vzduchu (ten je taky jiný) po koncovky (duplexního) výfuku, včetně úpravy ("čipu") sw v ŘJ a výsledkem toho všeho je posun ze 125kW na 151kW.


Za tu cenu .... záleží, co od toho čekáš. Poznat by to už být mohlo, životnost je otazník (ale je to atmosféra a pokud tomu nebudeš stát za krkem od rána do večera ...), katalyzátor by měla hlídat lambda (i když kdo ví, jaké úpravy v ŘJ ten čip dělá). Destrukce motoru bych se nebál, na katalyzátory nejsem expert, ale "čip" (resp. změněná mapa v ŘJ) by se měl dostat ke slovu jen při požadavku plného výkonu, tzn. pokud nebude plyn na podlaze, tak by motor měl normálně pracovat se stechiometrickou směsí - běžně používaný výkon dodá i ve stechiometrickém cyklu. Tak si vyber 8-)
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Chip tuning

Příspěvekod amoravek » čtv bře 13, 2014 3:34,0

Tak tedy všem děkuji moc za názory, rady a vysvětlení. Závěrem pro mne je skutečnost že věc není jednoznačná, zaručený přínos tu není a mnoho věcí je nejasných. Nejdu do toho a vše ponechám tak jak to páni od Fordů udělali v továrně. Podle starého dobrého hesla, že pokud něco funguje, nemá se do toho hrabat. Děkuji že jste mě pomohli dospět k tomuto rozhodnutí. Ještě bych na stará kolena blbnul, že. Ahoj, AL
nově: Focus II,1.6i, 74Kw, combi, r.v. 12/2008, Style, PCD, stříbrná metalíza
Mondeo MK III, 1.8i ,92kw, combi, r.v. 2/2007, Futura X, šedá metalíza
Scorpio 2.0i, sedan, 1993 (v likvidaci)
Scorpio 2.0i, sedan, 1990 (zlikvidován)
nějaké Škodivky 100 a 120, prodané
amoravek
***
***
 
Příspěvky: 135
Registrován: čtv dub 28, 2011 6:32,0
Bydliště: Praha

Předchozí

Zpět na Mondeo MK I-III - Tuning, úpravy, palubní počítač

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník