Chip tuning

Chip tuning

Příspěvekod Turbo » úte říj 21, 2003 2:08,0

Zdravím, prosím nevíte někdo ze svých zkušeností, jestli je pro auto rizikové zvýšení výkonu pomocí chipu. :?: Co jsem se snažil zjistit, tak informace jsem dostal rozporuplné. :evil: Nerad bych si odrovnal auto. :(
TURBO
fordtdci@tiscali.cz
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia rok 2002
Uživatelský avatar
Turbo
*
*
 
Příspěvky: 47
Registrován: úte zář 16, 2003 23:05,0
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod honza aka hooby » úte říj 21, 2003 9:25,0

no.))to je tema na knizku:)) ale je vseobecne znamo ze treba chipovat samotne benziny se moc nevyplati. (napr. zetec 1.8 ochipujes tak o 10 koni a cena bude taky kolem 10 000, coz je 1000 na kone - to spi sty penize vrazit do sani, lepsich svicek atd.)
nejlip se chipuji a take nejlepsi projev maji turbomotory, treba kluci co maj oktavkove turboropy, tak narust je celkem znatelny a take turbo je daleko vyraznejsi.
Druha strana mince je kdo ti to udela, znam lidi co maji ciple VW turbo ropy a parada a spokojenost. ale znam take lidi co potom maji znacne problemy (neco jako kutil - skubani ve vykonu, nerovnomerny zatah a nevyrovnany vykon). Zalezi kdo to dela.
U nejrozsirenejsich skodovek, sezenes na netu od ruznych firem i tabulky narustu po chipu a tam je to overene, protoze to dela kde kdo. Chce se to zeptat na konkretni motor.
8)
Uživatelský avatar
honza aka hooby
****
****
 
Příspěvky: 220
Registrován: pát zář 05, 2003 10:07,0

Příspěvekod kutil » pát říj 24, 2003 12:59,0

Postoj k čipování je různý i u výrobců. Někteří (Citroen, Renault) jsou proti ale jiný (Škoda) to nabízejí jako doplněk. Znám hodně lidí, co si nechalo čipovat auta (Renault, Citroen, Škoda) a všichni jsou spokojeni. Vím ale o případu, že Oktavia 1.8T po přečipování škubala kouřila a nejela. Většionu je to ale způsobené špatným SW v ŘJ. Např. při čipování Renaulta kolega zajel na Kladno, tam z ŘJ stáhli aktuální SW a poslali někam mailem. Za chvíli přišel mailem jiný SW, který nahrály do ŘJ. Údajně čipač jen upravil původní SW ŘJ.
Uživatelský avatar
kutil
*****
*****
 
Příspěvky: 586
Registrován: pát zář 05, 2003 10:02,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Turbo » sob říj 25, 2003 15:42,0

Ahoj, zajímalo by mě, zda při chipování metodou přeprogramování řídící jednotky, která prý je pro auto lepší, než vsunout jen čip mezi kábly, že může dojít při nějaké opravě, nebo testu motoru v servise ford, tím že ho připojí k počítači, když hledají poruchu a dojde ke zpětnému nastavení řídící jednotky a tím vlastně vyhození peněz za chipování (asi okolo 20 000,-) :evil: Což v tomto případě se mi zdá, že je chipování zbytečné, když přijedu na pravidelnou servisní prohlídku s nachipovanou řj. a odjedu zase bez nachipování! :cry:
TURBO
fordtdci@tiscali.cz
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia rok 2002
Uživatelský avatar
Turbo
*
*
 
Příspěvky: 47
Registrován: úte zář 16, 2003 23:05,0
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod Mikki » ned říj 26, 2003 7:06,0

Já si to nemyslím, při kontrole se jen vyčte chybový registr a případně se pak analyzují chybové kódy. Mapa jednotky je vypálená eeprom, takže by do toho vyloženě někdo musel jít s úmyslem zapsat nový sw. A to rozhodně není obsahem servisní prohlídky.
CMC 001, CFC 002
Mondeo 2.2 TDCi 147 kW lift 2012 Titanium+
Focus 1.6i 74 kW hatch 2011 Trend+
Ford dříve:
Focus 1.6i 99, Cougar 2.0i 99, Mondeo 1.8i 99, Escort 1.4i 92
Uživatelský avatar
Mikki
CMC Chairman
CMC Chairman
 
Příspěvky: 1794
Registrován: čtv zář 04, 2003 9:21,0
Bydliště: Hrdleev

Příspěvekod Ota » ned říj 26, 2003 8:51,0

Navic jsem u nekterych chipovacich firem videl nejakou zaruku v tom smyslu, ze stejnou jednotku ve stejnem aute ti nacipuji klidne znova zdarma, prave jako ochranu pred timto "odchipovanim".
Ota - CMC 014
Mondeo 2.0 16V Trend, 3/2006, combi
Uživatelský avatar
Ota
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1196
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:40,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Turbo » ned říj 26, 2003 21:31,0

Oto, znáš nějaké adresy na firmy co dělají chipování?
TURBO
fordtdci@tiscali.cz
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia rok 2002
Uživatelský avatar
Turbo
*
*
 
Příspěvky: 47
Registrován: úte zář 16, 2003 23:05,0
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod Ota » ned říj 26, 2003 23:15,0

neznam, kdysi jsem na to jen koukal na webu, staci to zadat do vyhledavace.
Ota - CMC 014
Mondeo 2.0 16V Trend, 3/2006, combi
Uživatelský avatar
Ota
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1196
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:40,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod kutil » úte říj 28, 2003 21:37,0

Blok mezi ŘJ a auto, tzvn. "booster" je to nejhorší, co můžeš svému vozu dopřát. Tato přídavná jednotka totiž nezlepší naladění ŘJ na motor, ale pouze zkreslí údaje pro ŘJ a upraví výstupní hodnoty pro vstřik. jedntky a tím dosáhne vyšších hodnot momentu a výkonu. Většinou je to ale na úkor spotřeby.

Její výhoda je pouze ve snadné montáži a demontáži.

Osobně jsem ještě nevidel nabídku na přečipování motoru TDCi. V každém případě dejte na webu vědět.
Uživatelský avatar
kutil
*****
*****
 
Příspěvky: 586
Registrován: pát zář 05, 2003 10:02,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Ghostik » stř říj 29, 2003 11:43,0

Zrovinka jsem narazil zde http://www.abituning.cz/alpinb.htm na tuning na Mondeo TDCI (Turnier) FMBA 2,0 .
CMC 087
Mondeo MKII 1,8TD Ghia r.v.1999 combi
Uživatelský avatar
Ghostik
****
****
 
Příspěvky: 241
Registrován: pát říj 10, 2003 12:20,0
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod kutil » stř říj 29, 2003 14:45,0

Ghostik píše:Zrovinka jsem narazil zde http://www.abituning.cz/alpinb.htm na tuning na Mondeo TDCI (Turnier) FMBA 2,0 .


Tak tohle je zrovna příklad powerboxu. Může být dobrý, ale u Mondea se pájí - takže není snadná montáž a demontáž a parametry asi nebudou moc slavné. Prodejce ani neuvádí grafy momentu a výkonu. Takže je buď nemá nebo nestojí za moc. Osobně doporučuji dát si do kupní smlouvy chiptuningu změření motoru před a po tuningu nebo alespoň po tuningu a v případě špatných hodnot vrácení peněz. Kolega to udělal a je plně spokojen.
Uživatelský avatar
kutil
*****
*****
 
Příspěvky: 586
Registrován: pát zář 05, 2003 10:02,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Turbo » stř říj 29, 2003 15:28,0

Již jsem narazil na tuningovou firmu, která provede prechipování na zkoušku a v případě spokojenosti se platí. :D Mají pobočky po celé republice. http://www.abw-sequana-tuning.cz
Objednává se na telefonu 777 130 131. Teď zvažuji zda má cenu zvyšovat výkon na zimu, když to klouže! :evil: A ještě se mi moc nelíbí, že se to dotkne imobilizéru. :evil:
TURBO
fordtdci@tiscali.cz
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia rok 2002
Uživatelský avatar
Turbo
*
*
 
Příspěvky: 47
Registrován: úte zář 16, 2003 23:05,0
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod kutil » stř říj 29, 2003 16:18,0

Na otázku čipování před zimou se nedá jednoznačně odpovědět. Hrozně záleží na provedení chipu. Některé firmy udělají chip tak, že náběh momentu je velmi příjemně závislý na poloze plynu a s chipem se dá jezdit dokonce lépe jak bez něj. Naopak některé firmy mají chip nastaven tak, že i po mírném stisku plynu dochází k brutálnímu nárůstu momentu.

Občas jezdím s Oktávkou s chipem 96kW přečip na 110kW a není problém s ní jezdit na sněhu (plyn se nesmí stisknout více jak do 1/2) a občas jezdím s Meganem 74kW přečip na cca 85kW a tam také cca do 1/2 plynu motor zvyšuje moment jen minimálně a teprve po stisku na cca 2/3 plynu se objeví masivní zátah. Mám ale vlastní zkušenost, kdy si Megane půjčil kolega, který s ním jezdil před přečipováním a potom jezdil s novým Meganem 1.5TCdi a měl i bez sněhu velké problémy vůz ovládat.

Přečipování není jen o navýšení momentu, ale i o lepším využití vlastností motoru a paliva. Skutečně pak záleží na "čipaři", co s tím udělá. Krásnou ukázkou je motor 1.8 v Mondeu a ve Focusu. I když se jedná o stejný motor, úplně jinak reaguje na plohu plynu. Mondeo zvyšuje zátah plynule se stiskem plynu, zatímco Focus zabere při mírném stisku plynu a potom již více nepřidává.
Uživatelský avatar
kutil
*****
*****
 
Příspěvky: 586
Registrován: pát zář 05, 2003 10:02,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Turbo » pon lis 03, 2003 13:41,0

Tak neustále pátrám o výhodách a nevýhodách chipu. :cry: Dnes mě jeden mechanik, který chipoval auta vysvětloval, že je to skutečně snížení životnosti motoru neb jsou vyšší tlaky ve válcích a trpí ojnice a klika. Auto na to nejsou pevnostně stavěna. :!: Tvrdil, že své auto by nechipoval.
Firmy co nabízí chipování na internetu tvrdí ale opak. Šetří se motor i spotřeba, protože se při stejném způsobu jízdy nemusí tak točit motor,
méně otáček = delší životnost a menší spotřeba. :?: Já fakt už nevím. A někoho, kdo má chip na svým autě neznám. :cry:
Turbo
fordtdci@tiscali.cz
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia rok 2002
Uživatelský avatar
Turbo
*
*
 
Příspěvky: 47
Registrován: úte zář 16, 2003 23:05,0
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod kutil » pon lis 03, 2003 21:44,0

To Turbo: Při rozhodování o chipu je potřeba si uvědomit základní věc. K čemu je chip určen. Jednak ke zlepšení činnosti motoru a jednak ke zvýšení výkonu. Je jasné, že když z motoru ždímeš výkon a moment o 40% vyšší, tak se samozřejmě zvýší zatížení motoru a jeho opotřebení. :(

Při testech např. VW TDI "čipaři" uvádějí, že motor 1.9 je stejný pro výkony od 66kW do 96kW. Takže diesel motory jsou většinou stavěné na vyšší výkon, než se používají. Chipované motory TDI vydrží v pohodě 180000km.

U motorů TDCi je otázka, jak kvalitní je Ford dělá a o kolik se sníží jejich životnost. To zatím ale nikdo neví, protože motory TDCi se nedělají ještě tak dlouho. Také je rozdíl jestli využíváš plný výkon a moment motoru po celou dobu nebo jen v krátkých intervalech.

Pokud jsi ale zvyklý ždímat z motoru stále maximální výkon tak musíš samozřejmě počítat s větším opotřebením motoru. 8)

Kamarádi a kolegové, co mají chip, tak jeho výkon používají jen pro krátkodobé předjíždění a to samozřejmě opotřebení motoru nesníží. :D
Uživatelský avatar
kutil
*****
*****
 
Příspěvky: 586
Registrován: pát zář 05, 2003 10:02,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Turbo » pon lis 03, 2003 22:24,0

Nejezdím pořád na plný výkon. :) Jen když mě to chytne, to jsou tak 20 až 30 kilometrové úseky. :twisted: A když jedu z Olomouce do Prahy tak točím motor kolem 4 až skoro 5tisíc otáček. 150 až 200km/h celou dobu. :wink:
TURBO
fordtdci@tiscali.cz
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia rok 2002
Uživatelský avatar
Turbo
*
*
 
Příspěvky: 47
Registrován: úte zář 16, 2003 23:05,0
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod kutil » úte lis 04, 2003 0:19,0

Jak snaší TDCi otáčky nad 4000. Vždyť už ani nemůže mít výkon. Tobě přečipovaní asi nepomůže. Tobě pomůže akorát 6ti kvalt. Jak to auto sedí při 200km/h. Mám Mondeo 1.8 kombi z roku 2001 a ve 160km/h se tak klepe, že se bojím jet víc. Když jedu 190 tak už mám problém to udržet.

Přečipování ti zvýší zrychlení, ale motor nad 5000ot asi moc neroztočíš. Tam bych se fakt bál o životnost.
Uživatelský avatar
kutil
*****
*****
 
Příspěvky: 586
Registrován: pát zář 05, 2003 10:02,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Turbo » úte lis 04, 2003 19:58,0

Jak se chová při 200km/h, řek bych dost jistě žádný třas ani vibrace, :) oproti Omeze kterou jsem měl před ním je dokonce Mondeo stabylnější při bočním větru. :!: Jinak jsem z něj dostal na rovině 220 (otáčky nebyly v červeném). Rozjet na 205 je hračka při dosažení 190 jako když začne něco zabírat, snad turbo, :D do 205km/hrychle, ale pak to jde již pomaleji. :( Z kopce jsem pronásledoval jednoho bavora a to jsem jel chvilku 240, ale měl jsem strach, tak jsem ubral, ale žádné vibrace jen můj nepříjemný pocit. :cry:
Rychlostí 160 se kolikrát přistihnu, že jedu cestama III. třídy, ono stačí trochu přišlápnout a už je to tam ,,auto sedí" :D Při otáčkách nad 4000 se nic neděje, ani teplota se nehne. Jak se dostanu na některý sraz tak tě svezu. :)
TURBO
fordtdci@tiscali.cz
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia rok 2002
Uživatelský avatar
Turbo
*
*
 
Příspěvky: 47
Registrován: úte zář 16, 2003 23:05,0
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod honza aka hooby » úte lis 04, 2003 20:09,0

ja mam taky 1.8 rok 97 a auto sedi pri 200 co si pamatuju perfektne a jede a vede se jiste, necitim nic negativniho... :wink:
Uživatelský avatar
honza aka hooby
****
****
 
Příspěvky: 220
Registrován: pát zář 05, 2003 10:07,0

Příspěvekod kutil » úte lis 04, 2003 20:55,0

Pánové, já už nevím co s tím. Přezul jsem zimní gumy a auto se klepe už od 140km/h. Ve 160km/h je to strašný, při vyšší rychlosti se to trochu zlepší.

Je to nezávislé na pneu i discích. Ford s tím nechce nic mít a stále se vymlouvá na špatné vyvážení kol. Při vyšších rychlostech je auto velmi neklidné.

Mechanici mi tvrdily, že na vibrace a vyvážení kol jsou citlivá všechna Mondea.

Jinak dosáhnou 200km/h se mi s 1.8 kombi daří jen z kopce. Na rovině to jede do 180km/h. Pak už to vůbec nechce.

Už nevím co s tím, ale prodat to nemůžu (leasing). Připadá mi to jako Kocourkov, protože když do auta posadím nekoho od Fordů, tak mi buď tvrdí, že jsou nevyvážená kola nebo že nic necítí. Akorát jednou mi vibrace potvrdil člověk z FMC, ale nakonec to zahráli do ztracena.

To Turbo: měl jsem od dealera půjčené 2.0TDCi 96kW s 6ti kvaltem a je to úplně něco jiného než moje auto. Ale jezdil jsem maximálně 160km/h. Překvapilo mě ale, jak to ve 160km/h zrychluje.
Uživatelský avatar
kutil
*****
*****
 
Příspěvky: 586
Registrován: pát zář 05, 2003 10:02,0
Bydliště: Praha

Další

Zpět na Mondeo MK I-III - Tuning, úpravy, palubní počítač

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník