Palivová soustava

Příspěvekod dextrone » ned pro 20, 2009 18:51,0

DR: Teď jsem zase o něco chytřejší, děkuji
Nyní Hyundai Sonata Premium 2.0 165k, hodně dobrý a komfortní vůz střední třídy, v rámci mnou testovaných vozů střední třídy to byla láska na první pohled;-) Naprostá spokojenost
Díkybohu prodáno a od nespolehlivého TDCi mám svatej klid
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW, kombi, občas nejede, ale už jsem si zvykl.
Škoda Felicia 1.6MPi 55kW GLXi Combi, naprosto spolehlivá a dobře zajetá, měl jsem si jí ještě pár let nechat a nekupovat Mondeo :-(
dextrone
**
**
 
Příspěvky: 61
Registrován: stř bře 05, 2008 18:35,0

Příspěvekod DR » ned pro 20, 2009 18:56,0

dextrone: za málo, jen se obávám, že tě čeká oprava motoru :-(.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod dextrone » ned pro 20, 2009 20:08,0

DR: Víš co jsem si celou dobu myslel? Myslel jsem si že kdyby náhodou začala parafínovat nafta, tak že to odstraní ten předehřev nafty. Čili že předehřev rozpustí parafínové částečky a do palivového filtru už jde čistá a předehřátá nafta. Asi jsem na to moc spoléhal a teď se divím, že mám problémy :(
Nyní Hyundai Sonata Premium 2.0 165k, hodně dobrý a komfortní vůz střední třídy, v rámci mnou testovaných vozů střední třídy to byla láska na první pohled;-) Naprostá spokojenost
Díkybohu prodáno a od nespolehlivého TDCi mám svatej klid
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW, kombi, občas nejede, ale už jsem si zvykl.
Škoda Felicia 1.6MPi 55kW GLXi Combi, naprosto spolehlivá a dobře zajetá, měl jsem si jí ještě pár let nechat a nekupovat Mondeo :-(
dextrone
**
**
 
Příspěvky: 61
Registrován: stř bře 05, 2008 18:35,0

Zamrzání nafty

Příspěvekod jeje » ned pro 20, 2009 23:04,0

Ještě bych doplnil, že zamrzání nafty může způsobovat povinnost přidávat biosložku, která nemá zdaleka tak dobré vlastnosti jako klasická motorová nafta... Přidávám odkaz na zajímavý článek zybývající se zamrzáním paliva: http://www.rozhlas.cz/radiozurnal/podku ... ava/537113
Mondeo, 2,0 TDCi 96kW, Durashift, Turnier, r.v. 12/2002, Futura
Uživatelský avatar
jeje
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: úte črc 24, 2007 13:14,0

to DR:

Příspěvekod jeje » pon pro 21, 2009 11:47,0

DR: To co tu zmiňuješ je norma a situace jak by to mělo fungovat, ale zjevně nefunguje, tisíce lidí teď řeší problémy se zamrzlou naftou, z důvodu, že na čerpačky zavezli špatnou šarži nafty a to co se dělo teď o víkendu např. v servisu Auto Jarov, nemá obdoby... V servisu měli narváno a hlavním tématem byla zamrzlá nafta. A zdaleka se prý nejedná jen o podřadné značky, ale situaci se zminím palivem podcenili úplně všude - Benzina, OMV, Shell a další nevyjímaje...
A dobrá zpráva na závěr je, že v těchto dnech by situace s kvalitou paliva měla být údajně v pořádku, ale pro jistotu bych přimíchal do nafty zimní aditivum...
Mondeo, 2,0 TDCi 96kW, Durashift, Turnier, r.v. 12/2002, Futura
Uživatelský avatar
jeje
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: úte črc 24, 2007 13:14,0

Mraz a nafta

Příspěvekod Shakur » pon pro 21, 2009 12:56,0

dextrone píše:DR: Víš co jsem si celou dobu myslel? ...:(


Ahoj,
tak me se vcera vecer stalo uplne to same co tu popisujes. Dnes rano jsem volal do Fordu a technik mi rekl, ze uz mu volalo asi 100 lidi kvuli zatuhle nafte. Samozrejme rekl, ze takhle po telefonu nemuze na 100% potvrdit ze je to zatuhlou naftou, ale tvari se to tak. Rikal at pockam az se ted trochu otepli a pak to zkusim, pripadne radil nahrat fenem palivovy filtr...coz nevim jestli se mi ted povede ponevadz nemam jak pritahnout k autu elektriku
Jen doufam, ze se tim nemohlo nekde neco pos... Pokud to budes dnes nejak resit, napis jak to dopadlo, celkem by me to zajimalo. Ja se podelim taky hned jak neco zjistim.

Jeste doplnim, ze v patek vecer jsem tankoval plnou nadrz a taky u Shellu...v 99% jinde netankuju, ale po tehle zkusenosti to mozna prehodnotim.
Mondeo 2,2TDCi 114kW, 2005, Ghia STpacket, Navi
Shakur
*
*
 
Příspěvky: 10
Registrován: ned čer 29, 2008 0:33,0
Bydliště: Hostivice (Praha)

Příspěvekod dextrone » pon pro 21, 2009 13:28,0

Ahoj, já jsem dnes sotva dojel do servisu. Auto po nastarování vždy do cca 10 vteřin chcíplo, teplota asi -10. Na štěstí mám servis pod kopcem, tak jsem jel s vypnutým motorem. Můžu vám teda říci že jsem pěkně nasranej, protože beru pravidelně naftu pouze u Shellu v domění jakou dobrou naftu neberu a přidávám pravidelně aditivum VIF. A když jsem bral plnou nádrž 12.prosince, tak jsem ani nepřemýšlel, že bych mohl mít nějaký problém s naftou neboť povinností všech čerpaček je mít od 1.12. zimní naftu. Ale jak ta zimní nafta doopravdy vypadá ví jen bůj. Dokonce jsem měl zamrzlou nádobu s ostřikovači a to bylo na flašce napsáno do -20 !!! Tak tady vidíte jak jsme všude jen a jen šizeni a pak budeme platit drahé opravy. Ve středu by mi měli ze servisu zavolat co že to vlastně s autem mám, tak uvidíme. Začínám silně přemýšlet, že TDCi půjde z domu a koupím benzíňáka, protože jestli budeme stále řešit jestli je kvalita nafty pofidérní i u renomovaých čerpaček, tak se nikdy nikam nedostaneme. Dnes jsem volal na čerpačku Shell v Ústí nad Labem aby mi řekli jakou naftu měli 12.12. kdy jsem naposledy tankoval plnou nádrž, řekli že již dávno mají zimní naftu a ať si nestěžuji u nich, ale přímo na zastoupení Shellu v Praze, že ústecký Shell na Severní Terase je pouze pronajat a dováží jim naftu litvínovský Petrotranz nebo jak se to jmenuje nevím. Takže vážení, vůbec nevím co si o tom všem mám myslet.
Nyní Hyundai Sonata Premium 2.0 165k, hodně dobrý a komfortní vůz střední třídy, v rámci mnou testovaných vozů střední třídy to byla láska na první pohled;-) Naprostá spokojenost
Díkybohu prodáno a od nespolehlivého TDCi mám svatej klid
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW, kombi, občas nejede, ale už jsem si zvykl.
Škoda Felicia 1.6MPi 55kW GLXi Combi, naprosto spolehlivá a dobře zajetá, měl jsem si jí ještě pár let nechat a nekupovat Mondeo :-(
dextrone
**
**
 
Příspěvky: 61
Registrován: stř bře 05, 2008 18:35,0

Příspěvekod pivik » pon pro 21, 2009 13:38,0

Ty jo, když to tady tak čtu, tak si jen a jen potvrzuju to, že jsem udělal sakra dobře koupí benzínovýho Mondea. Je mi vás líto, ale s těmito problémy jste museli počítat. Jinak nevím jestli to tady je, ale kvalita nafty u Shellu je jedna z nejhorších, viz http://auto.idnes.cz/test-drazsi-nafty- ... tomoto_fdv
FORD Mondeo 2001 Liftback, 2.0 Duratec-HE 107kW, Ghia.
pivik
*
*
 
Příspěvky: 35
Registrován: ned črc 05, 2009 8:02,0

Příspěvekod Lukas » pon pro 21, 2009 14:27,0

Můžete být v klidu, mě stačila jedna noc v garáži a jezdim bez problémů, více v tématu TDCI. Shodou okolností tankováno také u Shellu.
CMC 388
Mondeo Mk IV, 09´ Kombi 2,2, TDCI, Titanium S
C - max 2010, 1,6i, Gen X
Mondeo Mk II, 97´ kombi 1,8i 16V, GLX
________________________________________
Škoda Fabia ´02 1,9 TDI 74 kw - Comfort :-) - služební
ex. Mondeo Mk II, 96´ kombi 1,8i 16V, Ghia, Mondeo Mk III, 06´ kombi 2,2 TDCI, Titanium X
Uživatelský avatar
Lukas
*****
*****
 
Příspěvky: 509
Registrován: čtv čer 17, 2004 14:56,0
Bydliště: Praha

Jak proti zamrzání nafty

Příspěvekod jeje » úte pro 22, 2009 12:02,0

No nejlepší je dát auto na pár hodin do teplý garáže, aby nafta opět rozmrzla a přidat do nafty odlučovač vody (dokáže na sebe vázat vodu) a rozhodně nepřidávat do nafty benzín (byl jsem důrazně varován ve Fordu Hale - Diesekservis) a dle rad p. Vaculíka (redaktor časopisu Autodiesel) mít pokud možno neustále plnou nádrž, aby v ní nebyl prostor na kondenzování vody a taky minimalizovat přístup vzduchu do nádrže, aby se tam nedostávala vzdušná vlhkost. No a poslední a nejdůležitější radou je tankovat pokud možno tzv. arktickou naftu - odolná až od -32 st. Zimní aditiva typu VIF, Stanadyne, Castrol aj. (účinné především při zyvšování mazivosti nafty a zvyšování cetanového čísla ) jsou v omezené míře schopné zabraňovat zamrzání nafty, ale jen o cca 5 st. C, ale mnohem účinější je tankovat odolnou naftu. Takže nebát se zajít za obsluhou čerpačky a zeptat se jakou naftu prodávají...
Mondeo, 2,0 TDCi 96kW, Durashift, Turnier, r.v. 12/2002, Futura
Uživatelský avatar
jeje
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: úte črc 24, 2007 13:14,0

Příspěvekod dextrone » stř pro 23, 2009 17:22,0

Tak už mám auto ze servisu doma. Všechno to bylo zapříčiněno špatnou naftou, která vlivem nízkých teplot zparafínovala a ucpala tak v palivovým filtru přívod paliva k čerpadlu. Na čerpačce Shell v Ústí nad Labem jsem bral dne 12.12. plnou nádrž nafty v domění, že tankuju již zimní naftu. Opak byl pravdou. Letní nafta (nebo směs letní a zimní nafty) tankovaná 12.12. !!! na ústecké pobočce Shell, zapříčinila všechny ty potíže, které jsem psal v předchozích článcích. U této čerpačky jsem tankoval naposled !
Nyní Hyundai Sonata Premium 2.0 165k, hodně dobrý a komfortní vůz střední třídy, v rámci mnou testovaných vozů střední třídy to byla láska na první pohled;-) Naprostá spokojenost
Díkybohu prodáno a od nespolehlivého TDCi mám svatej klid
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW, kombi, občas nejede, ale už jsem si zvykl.
Škoda Felicia 1.6MPi 55kW GLXi Combi, naprosto spolehlivá a dobře zajetá, měl jsem si jí ještě pár let nechat a nekupovat Mondeo :-(
dextrone
**
**
 
Příspěvky: 61
Registrován: stř bře 05, 2008 18:35,0

mondeo mi zdechá

Příspěvekod medamedas » čtv pro 24, 2009 0:49,0

Zdravím.
Snad mi někdo pomůže s mím problémem.
Během volné jízdy na dálnici(110km/h) auto začalo ztrácet rychlost. Při sešlápnutí plynu ji ztrácelo ještě razantněji a motor netáhl. Při zajetí ke krajnici motor zdechl. Po nastartování poskakovaly otáčky a motor měl tendenci zdechat. Při protůrování šel bílý dým z výfuku. Poté motor opět zdechl. Po 2 minutách opět nastartováno a motor běžel v pořádku a na mírne otáčky dojetí domů(cca 12km).
Druhý den na diagnostice nic nenalezeno a auto jezdilo normálně.
Třetí den asi po 13km stejný závada. Zajetí ke krajnici, auto zdechlo. Po nastartování opět mělo tendence zdechat. Při sešlápnutí plynu někdy do otáček skočilo, jindy ne a spíše zdechalo. Po vypnutí a nastartování motor běží celkem normálně. Po ujetí cca 50m znova stejný problém. Auto u krajnice zdechne. Vše se opakuje a po ujetí cca 10m opět stejný problém. Poté již motor normálně nejel a stěží se dojelo na parkoviště. Po 15minutové přestávce motor běží normálně a při mírných otáčkách ujede cca 10km.
Další den v servisu, ale nic nenalezeno a ujeto s autem asi 20km.
Zkoušel jsem auto vytáčet a jet s ním ve vyšších otáčkách a nic. Spíše to vždy udělalo při mírných otáčkách.
Nová informace je, že to dělá vždy, když je v nádrži méně než čtvrtina nádrže. Tak pak po zahřádtí a asi tak caa 15km to udělá. A jednou tam dokonce bylo víc jak čtvrtina nádrže a jel sem po dálnici a sešlápl pedál až na zem a auti taky začlo cukat, stejný problém, tak sem povolil plyn a v poho. A přijde mi, že i volnoběh i občas kolísají otáčky, když myslím že dřív to nedělalo. Tipuju to nějak na benzínovou pumpu. Už prověřili hadičky nebo tak od benzinu a nic.
Nevíte někdo co s tím?
Dík za každou radu.
Mondeo, 2.5 125, hatchback, r.v. 2001, Ghia
medamedas
*
*
 
Příspěvky: 17
Registrován: pon pro 07, 2009 22:14,0

Příspěvekod BATMAN » čtv pro 24, 2009 1:58,0

Jako prvni bych urcite vymenil benzinovy filtr, nenapada me nic co by mohlo mit vliv na mnozstvi paliva v nadrzi pokud tam nejake vubec je.
Mondeo II 1.8TD 1997 Kombajn cca 213 000km
Uživatelský avatar
BATMAN
****
****
 
Příspěvky: 295
Registrován: stř zář 06, 2006 18:13,0
Bydliště: Zlín/UH

Příspěvekod petrsa » čtv pro 24, 2009 9:24,0

Filtr, těsnost palivové soustavy, čistota nádrže a zanesení sítka čerpadla a hlavně nechat změřit tlak podávacího čerpadla za všech možných podmínek - málo nebo dost paliva, studené a ohřáté čerpadlo....
Vada na čerpadle - nízký tlak při zahřátém čerpadle a ještě znečištěné sítko - se občas vyskytne u všech vozidel a dovolím si říci, že diagnostikovat to neumí polovina mechaniků
CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

Re: mondeo mi zdechá

Příspěvekod DR » čtv pro 24, 2009 10:14,0

medamedas: řekl bych odvzdušnění nádrže, ale ten bílý dým z výfuku se mi nezdá. Ten se spalováním čistého benzínu prakticky nedá udělat, musí u toho být buď voda, nebo olej, Tipoval bych tu vodu. Takže bych zkusil:
1. přidat do nádrže něco na odstranění vody, případně nádrž vypustit a vyčistit.
2. hlídat stav kapalny v chladiči a velmi pečlivě sledovat teploměr, jestli náhodou nemáš prasklé těsnění pod hlavou.
3. zkusit jezdit bez víčka nádrže, aby se vyloučil ten problém s odvzdušněním.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod medamedas » čtv pro 24, 2009 12:35,0

Děkuji za rady. Benzínový filtr už mě taky napadl, není to drahé, takže vyměním. Podtlak v nádrži opravdu je a vždy byl, nicméně mi mechanik vyvrtal dirku do uzávěru nádrže, takže podtlak snad už nehrozí. Krom toho zkoušel jsem jet s povolenou zátkou, aby podtlak nevznikal a i tak to udělalo. Jako nejvíc mě mate, že to začne blbnout. Tak to nechám 5 minut vychladnout, někdy i víc a pak zas kousek ujedu v poho celkem. To musí mít přeci něco společného se zahřátím ne? Takže ten filtr nevím no, dle mě čerpadlo jak se zahřeje. Hadičky těsnost si myslím že je OK, protože to prý mechanik procházel a prý hadičky v pořádku a vše. Tak snad to doopravdy prošel. No po novým roce se do toho zase pustím. Teď o svátcích mi to asi nikdo dělat nebude. A propó, myslíte, že když to napíchnu na diagnostiku(noťas) a budu jezdit a v t chvíli když to začne zase blbnout, že diagnostika něco najde? Například v případě že by to bylo čerpadlo, nebo pozná to, že něco není OK aspoň?
Dík za pomoc.
Mondeo, 2.5 125, hatchback, r.v. 2001, Ghia
medamedas
*
*
 
Příspěvky: 17
Registrován: pon pro 07, 2009 22:14,0

Příspěvekod DR » čtv pro 24, 2009 13:21,0

medamedas: diagnostika v noťasu není žádná diagnostika. Viz téma "diagnostika", přečti si jak to je s diagnostikou u fordů. Dozvíš se i to, že žádná krabička ti nevyčte přesnou závadu, v nejlepším případě se dozvíš jaké hodnoty nejdou v pořádku, ale proč nejsou v pořádku, to už musíš vymyslet vlastní hlavou. Což je klasický problém většiny servisáků, že vlastním mozkem nevymyslí nic. Vyvrtat dírku do víčka nádrže je pěkná prasárna - nádrž má odvzdušnění a slušný mechanik by ho zkontroloval, případně opravil. Fušer rovnou vyvrtá dírku do špuntu (=zprasí špunt), to není oprava - to bych si udělal možná sám doma v garáži, ale když někomu platím, čekám kvalitní práci, ne fušeřinu a flikování.

Jak už jsem psal výše. Postupně eliminuj jednu možnou příčinu po druhé, buď se tím závada odstraní, nebo tě to nasměruje ke skutečné příčině problému. A doporučuju spolupracovat s nějakým pořádným mechnikem/servisem, ne s fušerem. Po netu ti to ale nikdo neopraví, a pokud sem budeš psát neúplné informace, tak nečekej ani žádnou konkrétnější radu (o tom odvzdušnní a vůbec o všem, co jsi už s autem udělal jsi přece měl napsat hned v prvním příspěvku).
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

mondeo mi zdechá

Příspěvekod medamedas » čtv led 21, 2010 19:25,0

Zdravím pánové.
Tak jsem vyměnil palivový filtr a přidal směs do nádrže na odstranění vody. Absolvoval jsem dvě delší jízdy a nic, tak jsem se zaradoval, že je to v pořádku, ale následující den opět:(
Teplotu hlídám, ta se po zahřátí nehne z optimální teploty, žádné kapaliny neubývají. Tak nevím. Jel jsme s otevřenou nádrží a také to udělalo, podtlakem to tedy není. Nějaké další návrhy co s tím? :)
Jedině snad to palivové čerpadlo. Ale dávat 6tis za čerpadlo abych pak zjistil, že to tím nebylo? Nebo myslíte, že by se to čerpadlo dalo nějak spravit? Třeba rozdělat a pročistit? já nevím, nevyznám se v tomhle, tak se ptám. Abych pak za to vyčištění a znovu nandání čerpadla do auta a zjištění že to nepomohlo a pak další rozdělávání mě pak nestálo víc ta práce, než nové čerpadlo.
Děkuji za každou radu.
Mondeo, 2.5 125, hatchback, r.v. 2001, Ghia
medamedas
*
*
 
Příspěvky: 17
Registrován: pon pro 07, 2009 22:14,0

Příspěvekod dextrone » stř led 27, 2010 17:11,0

Po měsíci klidu mi nafta dnes při -15C opět zamrzla. Pro změnu to nebyl Shell jako v předvánočních mrazech, ale Benzina TOP Q, příjdu k autu, po zhasnutí kontrolky žhavení motor nastartuji, asi tak 30s běží na volnoběh normálně, pak začnou lítat otáčky mezi 800 - 1200 a pak se motor udusí. Znovu nastartuji, a motor během chvilky zdechne a rozsvítí se kontrolka motoru. Pokoušel jsem se ještě několikrát na neutrál udržet vyšší otáčky, ale během chvilky otáčky spadly samovolně a motor zdechl a mohl jsem šlapat na plyn sebevíc. Prostě když tam nejde palivo, tak s tím těžko něco uděláme. Přesto se mi zdá vše divné neboť ostatní diesely jezdí a ten můj prostě nejede. Aditivum dávám dle doporučení výrobce zimní Vif a dávkuju teď v zimě 100ml na plnou nádrž, palivový filtr mám nový, startování je bez problémové. Začínám mít podezření na nějaký snímač nebo čidlo a nebo opravdu opět ztuhlou naftu, která neprojde filtrem. Včera bylo -7 a auto jelo v pohodě, dnes je -15 a prostě auto chcípá. Prostě ten samý problém co jsem měl při velkých mrazech před Vánoci se opět opakuje. Je však i možné že mohu mít asi i nějakou jinou příčinu než zamrzlou naftu, protože se mi to fakt nezdá aby při -15C motor nechodil ani s aditivem. Ještě mě napadlo jestli nemám verzi Mondea pro jihoevropské země, které třeba nemají předehřev nafty, atd.Je možné že ten předehřev nafty vůbec nemám nebo nefunguje. Myslím že ten předehřev nafty je přímo v palivovém filtru, ale nevím, třeba se dělají filtry s předehřevem nebo bez předehřevu. Dá se to nějak poznat jestli je filtr osazený předehřevem? Možná že se jedná jen o prasklou pojistku toho předehřevu, čili prkotinu, která se dá snadno opravit. Možná že jihoevropská Mondea jsou vybavována filtrem bez předehřevu. Každopádně je to fakt divný, když cestou do práce jsem potkal takových dieselů i TDCi a všichni jely sice traktorovým zvukem, ale jely, kdežto já stál. Auto nijak nezanedbávám, filtry mám měněné a dávám zimní aditivum, prostě se o toho svého mazlíka starám.

Tak mi to nedalo a volal jsem přímo do Forda a mluvil jsem se starším servisákem a bylo mi řečeno toto: Každé TDCi má předehřev nafty elektrický ve formě bimetalu. Nafta se ohřívá palivovým čerpadlem, čerpadlo stlačí naftu na potřebný tlak pro common rail a tímto stlačením se nafta ohřeje. Ohřátá nespotřebovaná nafta teče přepadem zpět do filtru a tak se nejen znovu filtruje, ale ohřívá tak neohřátou naftu, která je ve filtru připravená pro nasátí čerpadlem, na konci toho přepadu je bimetal, který toto elektricky ovládá. Čili když to shrnu tak nafta se čerpadlem stlačí a tím se ohřeje a zbytek nespotřebované nafty se vrací přepadem zpět do filtru a tím ho ohřívá. Takže žádné topné spirály se ve filtru nenachází. Dále mi pan servismen řekl, že filtrovatelnost třídy F (-20C) není na benzínkách zaručena a že benzínky běžně mají naftu tzv přechodnou, která je jen do -10C. Dále jsem mu řekl že to chápu a že používám zimní aditiva a on odpověděl že aditiva jsou leda tak dobrá pro promazání čerpadla, ale že jsou jinak nepříliš účinná. Na víc mi řekl, že nejsem jediný řidič s TDCi komu "zamrzla" nafta a ať to buď dám do teplé garáže nebo nechám být, že se má za pár dní oteplit. Holt už si na přecitlivělost TDCi začínám zvykat :roll:
Nyní Hyundai Sonata Premium 2.0 165k, hodně dobrý a komfortní vůz střední třídy, v rámci mnou testovaných vozů střední třídy to byla láska na první pohled;-) Naprostá spokojenost
Díkybohu prodáno a od nespolehlivého TDCi mám svatej klid
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW, kombi, občas nejede, ale už jsem si zvykl.
Škoda Felicia 1.6MPi 55kW GLXi Combi, naprosto spolehlivá a dobře zajetá, měl jsem si jí ještě pár let nechat a nekupovat Mondeo :-(
dextrone
**
**
 
Příspěvky: 61
Registrován: stř bře 05, 2008 18:35,0

Příspěvekod Malcánek Jan » stř led 27, 2010 21:44,0

to dextrone: nechci bejt škodolibej, ale na předměstí OL dnes ráno -18st. a Mondeo 1.8 Td naskočilo po 5ti denní odstávce po dvojitém žhavení. Zatímco vedle stojící Simply clever 1.9 ani neškytl. Tzn. nevíš dne ani hodiny...
(Mazzy) CMC 1173
Mondeo, 1,8 TD 66kW, kombi, r.v. 1999, clx, zelená metal. 250.000 km
Ford Focus 1,8 TDCi 85 kW, kombi, r.v. 2009, Trend, červená metal.
Uživatelský avatar
Malcánek Jan
***
***
 
Příspěvky: 140
Registrován: úte srp 28, 2007 14:21,0
Bydliště: Olomouc

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK I-III - Palivo, spotřeba + vše o LPG

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník