Palivová soustava

Re: Palivová soustava

Příspěvekod Kukikuk » úte bře 20, 2012 21:56,0

Zdar nesetkal se nekdo u mondea 2004 1.8sci 96kw ze kdyz je kolem ctvrt nadrze a auto dýl stojí nejde nastartovat proste to vypne čerpadlo skouknul jsem tu bezpečtnostní pojistku při nabourání že to vypne přívod paliva ta je dobra po kabelech od toho jsem se dostal do pojistkový skřínky co je v motoru a kabely vedou k relátku které ovláda přívod paliva dal jsem jiný a stále problém nemůže být někde zrada v plováku že když klesne palivo že to vyhodí?Jen nápad ?
MKII, 1.8TD 66, kombi, r.v. 1999, slušná (když něco nechcete tak to pučte)Havárie-totálka

MKIII 2.0TDDI r.v.2002 GHIA 85KW sebrala bejvalka

MKII 1.8TD Kombi Ghia r.v.1997
Kukikuk
*
*
 
Příspěvky: 13
Registrován: pát led 09, 2009 17:10,0

Re: Palivová soustava

Příspěvekod Pavel Vraštil » pon lis 25, 2013 16:20,0

Ahojte.
Mám zase problém se svým Mondeem. Poslední dobou se pravidelně stává,že při jízdě mi vysazuje motor .Ale je to vždy jen ,když mi v nádrži zbývá cca 1/4 benzínu. Nejdříve se ohlašují krátké výpadky . Na okamžik auto prostě nereaguje na plynový pedál. Během cca 50Km se ty výpadky motoru zintenzivní natolik,že jsem nucen zastavit a nechat chvilku běžet motor na volnoběh. Po chvilce " odpočinku" lze pokračovat v jízdě,ale jen několik stovek metrů... ty intervaly se zkracují, ale vždy nějak doskáču k nějaké benzínce,kde natankuju plnou a pak to normálně jede. Ale už mám strach,že mne to někde nechá,tak to budu muset řešit.
Máte někdo nějakou podobnou zkušenost a řešení? Připomínám,že mám V6 MK3 ( r.v 2004) v Automatu.Takže výpadky motoru jsou velmi nepříjemné,páč převodovka neví,co má dělat a řadí zmateně a asi to není zdravé.
Uvažuji takto: Pokud se závada projevuje jen s poloprázdnou nádrží,bude závada v palivovém filtru,v podávacím čerpadle,nebo závadou v odvzdušňování nádrže - v uhlíkovém filtru...
U beznziky při tankování vždy po uvolnění víčka to pěkně pšoukne. Takže je nádrž v podtlaku. Ale nejsem schopen určit,jestli je ten podtlak v mezích,nebo už je nadkritický. Tuto závadu bych teoreticky mohl vyloučit při příštím projevu tím,že povolím víčko nádrže a uvidíme... Ale myslím si,že čerpadlo má takový výkon,že je schopné svým sacím výkonem deformovat nádrž,takže by pšouk při otevírání víčka měl být velmi intenzivní a spojený možná i nějakým zvukovým projevem " narovnání nádrže"...
Kdyby byl přicpaný filtr,výpadky motoru by se projevovaly při jakémkoli stavu paliva a hlavně asi při potřebě plného výhonu....
Občasné výpadky čerpadla by měly být rovněž nezávislé od hladiny paliva v nádrži. Jedině,že by sací koš byl nějak deformovaný,nebo přicpaný ,nebo nebyl ve správné poloze.... zkrátka by při určité hladině paliva čerpadlo nebylo schopno nasávat ...
Čerpadlo jsem chtěl zkontrolovat,ale jsem zhnusen přístupem k tomuto dílu palivové soustavy. Pod zadníma sedadlama je jen malý kontrolní otvor sotva na odpojení konektoru od plováku a asi čerpadla. Takže kdybych chtěl čerpadlo zkontrolovat,nebo vyměnit,zřejmě musím demontovat nádrž. Což mne pěkně s..e . U MK2 jsem mohl k tomuto čerpadlu daleko pohodlněji.Díra pod sedadlama byla větší.
Než začnu rozebírat půl auta kvůli čerpadlu v nádrži,vyrobím si indikátor běhu čerpadla. Ledka na bočníku a ledka na konektoru čerpadla .Tím alespoň vyloučím závadu v napájení ,relátku,konektorech...
Tak tedy nemáte někdo podobnou zkušenost?
Děkuji



PS
Omlouvám se za můj unáhlený a zbytečný dotaz. Na stránce 8 jsem dodatečně objevil krásný příspěvek ,který přesně popisuje vyřešení mého problému. Ponechám na správci fora,zdali můj zbytečný příspěvek vymaže,nebo nechá jako ukázkový příklad mé debility.

30.11.2013
Ale zas tak debilní nejsem,páč jsem si to opravil :-)
Nádrž jsem nevyndaval.Rozbruskou jsem pod zadníma sedadlama zvětšil montážní otvor. Připojením externí 12V baterie na čerpadlo a napojením odpovídající hadičky na výstup z čerpadla jsem chtěl odčerpat co nejvíce paliva z nádrže do kanystru. Ale nemohl jsem,páč ucpané sítko čerpadla znemožnilo čerpání a já jsem mohl na vlastní oči vidět ,že čerpadlo sice běží,ale nečerpá.Vyšrouboval jsem velkou pojistnou matici zajišťující víko sestavy čerpadla ,toto jsem vyjmul a ponořil jsem ruce do benzinu a proti směru hodinových ručiček jsem čerpadlo odjistil a následně vyjmul z nádrže. Po rozebrání sestavy jsem vyjmul dvě sítka . Kruhové sítko a takový pytlík přímo na těle čerpadla.Sítka byla úplně zanesená. Tak jsem je vapkou vyčistil. Sestavil jsem všechno dohromady a čerpadlo nainstaloval,abych mohl odčerpat palivo z nádrže a tuto mohl vyčistit. Čerpání proběhlo OK.Nádrž jsem vytřel hadrem.Na dně byl ještě nějaký bordel,ale asi by už nedokázal sítko znovu ucpat. Ale když už jsem to měl rozebrané a vyčerpané,nabízelo se to.
Tak mohu zase jezdit až na hladové oko. Jen doufám,že zase někde nenaberu nějaký špinavý benzín. Ale i kdyby,tak díky zvětšenému montážnímu otvoru mohu čerpadlo vyjmout a sítka vyčistit i na silnici. A to během cca 30minut.
Ale BACHA !!!
Kdyby jste někdo zvětšoval otvor rozbruskou jako já,dejte bacha na plastové trubky. Ty vedou těsně pod plechem a velmi lehce je rozbruskou proříznete.
Ford Mondeo kombi 2.5 V6 Ghia Durashift 5 tronic 2004
Uživatelský avatar
Pavel Vraštil
*
*
 
Příspěvky: 25
Registrován: ned srp 13, 2006 19:37,0

Re: Palivová soustava

Příspěvekod CZaryfuk » čtv dub 03, 2014 22:01,0

Dobrý den.
Doufám,že píšu do správného vlákna.Zajímalo by mě,zda někdo neví,jestli jde hadičkou vytáhnout (vycucnout)nafta z nádrže zasunutím do nalévacího hrdla nádrže (tím co se tam normálně tankuje nafta)?Není tam nějaká síťka kvůli které tam tu hadičku prostě nestrčím?Dneska mi jedna milá paní hezky pomačkala auto,takže je to totálka,tak bych si rád aspoň vycucl plnou nádrž nafty.Díky za příp.info.
Ford Mondeo 1.8TDCi 92kW,r.v.2008 kombi
CZaryfuk
*
*
 
Příspěvky: 26
Registrován: pon úno 20, 2006 21:02,0

Re: Palivová soustava

Příspěvekod DR » pát dub 04, 2014 9:45,0

CZaryfuk: hadičku tam strčíš v pohodě, žádná síťka tam není.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Palivová soustava

Příspěvekod koudak » úte dub 08, 2014 10:55,0

CZaryfuk
Jak moc ti to paní posuchala. Řízení (hřeben řízení apod.) by bylo dobré? Mám po bouračce problémy s řízením.
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW, combi, r.v. 10/2004, 6 speed, EURO 4, ghia Ex., bez DPF, 230 tkm
koudak
****
****
 
Příspěvky: 227
Registrován: pát srp 22, 2008 22:42,0

Re: Palivová soustava

Příspěvekod Kovář Ladislav » ned čer 08, 2014 21:39,0

Zdravím všechny. Mám dotázek. Tak dva roky mi stojí fordík tzv "v kopřivách" na zahradě bez paliva. Ted jsem mu cáknul 9 l. a nejde mi nastartovat. Ale má snahu blafnout. To si ale myslím že jen z výparů :) . Můžete mne krapek navygovat na co se mám soustředit ? protože v motoru je krapek více hadiček :)Děkuji za odpovědi. Laďa
Kovář Ladislav
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: ned kvě 25, 2014 21:37,0

Re: Palivová soustava

Příspěvekod DR » pon čer 09, 2014 16:24,0

Kovář Ladislav: nevíme, co máš za auto (viz viewtopic.php?f=33&t=1048), takže těžko radit konkrétně. Asi to bude rozbitý, tak to zkus opravit.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Palivová soustava

Příspěvekod RoStaSR » pon črc 27, 2015 10:22,0

Ahoj chlapi,
v motorovom priestore mi tečie benzín z takej "spojky", ktorá nedrží. Sú dve vedľa seba, obe sa nachádzajú pod tou hrubou hadicou, ktorá vedie zo vzduchového filtra do sania. Dôvod, prečo sa tak stalo som zistil, bol "odtrhnutý" taký plastový držiak tých palivových hadíc/trubiek a časom sa to asi "vytriaslo".
Teraz otázky:
1. Je možné svojpomocne tú spojku vymeniť?
2. Riešil to niekto nejak inak?

Ďakujem za rady.
CMC 883
Mondeo 1,6i 16V, 66kW, 10/97, tournier, LPG
Ex: Daewoo Espero 1,5 DOHC, 66kW, r.96, plná výbava, fólie, LPG - SUPER STROJ
Uživatelský avatar
RoStaSR
**
**
 
Příspěvky: 54
Registrován: pát zář 22, 2006 1:11,0
Bydliště: PRIEVIDZA - SR

Předchozí

Zpět na Mondeo MK I-III - Palivo, spotřeba + vše o LPG

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník